We kunnen het!!
woensdag 8 augustus 2007 om 10:28
Lieve mede-afvallers
laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!
Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.
Dan maar een dag later op streefgewicht
Later is nu
maandag 7 januari 2008 om 15:47
Zo
ik heb me even laten gaan op topic 'overgewicht en commercie' oid. geloof ik.
Zo af en toe krijg ik echt genoeg van dat geleuter over 'waarom wil je afvallen' en 'als je af gaat vallen, ben je verkeert bezig' ongeacht hóe je bezig bent. Ik weet wel dat het een aanval is op uitzichtloze dieten en ongezonde pillen, maar sjongejonge.. ik weet het nu wel, er zijn hier ook dames die niet af hoeven te vallen, die veel en vaak en intensief sporten wél volhouden, enz.
ik heb me even laten gaan op topic 'overgewicht en commercie' oid. geloof ik.
Zo af en toe krijg ik echt genoeg van dat geleuter over 'waarom wil je afvallen' en 'als je af gaat vallen, ben je verkeert bezig' ongeacht hóe je bezig bent. Ik weet wel dat het een aanval is op uitzichtloze dieten en ongezonde pillen, maar sjongejonge.. ik weet het nu wel, er zijn hier ook dames die niet af hoeven te vallen, die veel en vaak en intensief sporten wél volhouden, enz.
Later is nu
maandag 7 januari 2008 om 20:27
O 1 roggebrood met oude kaas, 2 mandarijnen, beker melk
T: topvit (yakult-achtig drankje), koffie au lait
L: 3 boterhammen, casselerib, rookvlees, appelstroop, melk
T: veel thee, appel
D: broccoli gehakt schotel met aardappelpuree
T: koffie au lait
Goeie dag, scoor alleen een beetje hoog met zuivel. Maar ja, dat kan slechter denk ik dan maar!
Jammer meave, knap dat je maat wist te houden! Ik moet nu echt even mezelf bedwingen, het is blijkbaar weer zo`n gewoonte geworden, `s avonds iets lekkers, dat ik me echt moet inhouden....
T: topvit (yakult-achtig drankje), koffie au lait
L: 3 boterhammen, casselerib, rookvlees, appelstroop, melk
T: veel thee, appel
D: broccoli gehakt schotel met aardappelpuree
T: koffie au lait
Goeie dag, scoor alleen een beetje hoog met zuivel. Maar ja, dat kan slechter denk ik dan maar!
Jammer meave, knap dat je maat wist te houden! Ik moet nu echt even mezelf bedwingen, het is blijkbaar weer zo`n gewoonte geworden, `s avonds iets lekkers, dat ik me echt moet inhouden....
maandag 7 januari 2008 om 20:47
O: 2 bruine boterhammen met filet americain en halvarine
T; bruine boterham met klein beetje pate (restant van meeting van zaterdag )
beker aanmaaklimonade
T; cafe au lait uit de automaat met zakje suiker er in
L: 1 bolletje met komkommersalade en 1 bolletje met vleeswaren
3 cracottes met jam
beker melk
T; beker chocomel uit de automaat
T; mandarijn, banaan en stuk kruidkoek
A; 2 kommen groentensoep (met balletjes) en een boterham met gehakt
Had best minder gekund, maar zeker niet slecht voor mij. Zeker als je weet dat ik op station Amsterdam (en Zwolle en Beverwijk) steeds verlekkerd keek naar de patatzaken, snoepautomaten en Swirlloketten. Heb ut niet gedaan. Maar dat was best moeilijk!
T; bruine boterham met klein beetje pate (restant van meeting van zaterdag )
beker aanmaaklimonade
T; cafe au lait uit de automaat met zakje suiker er in
L: 1 bolletje met komkommersalade en 1 bolletje met vleeswaren
3 cracottes met jam
beker melk
T; beker chocomel uit de automaat
T; mandarijn, banaan en stuk kruidkoek
A; 2 kommen groentensoep (met balletjes) en een boterham met gehakt
Had best minder gekund, maar zeker niet slecht voor mij. Zeker als je weet dat ik op station Amsterdam (en Zwolle en Beverwijk) steeds verlekkerd keek naar de patatzaken, snoepautomaten en Swirlloketten. Heb ut niet gedaan. Maar dat was best moeilijk!
maandag 7 januari 2008 om 22:14
Kut
Ik kan het niet
avonden
I don't do evenings
NOu ja
Hiervoor deed ik overdag ook slecht.
Een kleine winst dus.
En morgen ga ik gewoon om half negen naar bed!
Ik vind de dag van Meave erg goed trouwens, die van Bentetje ook!
Als ik alles steeds hier moet bekennen zullen mijn avonden vast ook beter worden! Of ik zal veel slapen. Hoe dan ook; winst!
Ik kan het niet
avonden
I don't do evenings
NOu ja
Hiervoor deed ik overdag ook slecht.
Een kleine winst dus.
En morgen ga ik gewoon om half negen naar bed!
Ik vind de dag van Meave erg goed trouwens, die van Bentetje ook!
Als ik alles steeds hier moet bekennen zullen mijn avonden vast ook beter worden! Of ik zal veel slapen. Hoe dan ook; winst!
maandag 7 januari 2008 om 22:18
valt nog best mee toch Meave?
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik gegeten heb. Ben begonnen met 2 boterhammen, 1 hagelslag, 1 eiersalade (zelfgemaakt door vriendin, niet echt vet, geloof ik) en 1 chocopasta
Bij de koffie nog pure chocolade
's middags enkele bakjes activia (ik had ze 'leuk' zonder te merken in de aanbieding gekocht, ze waren diezelfde dag dus eigenlijk al overdatum) en 2 mandarijnen
Vanavond gebakken krieltjes, kipfilet en broccoli, bak yoghurt na
vanavond zwemmen (45 minuten in zéér rustig tempo)
en zojuist nog 1 bakje activia (dat is nu bijna op, in elk geval)
Op zich te weinig, maar heb geen honger gehad en ik vind het wel balansachtig goed zo, zeg maar. Ik heb tenslotte de laatste dagen ook bijna niet bewogen en gisterenavond wél lekker gegeten en gedronken.
Jullie gingen ook goed!
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik gegeten heb. Ben begonnen met 2 boterhammen, 1 hagelslag, 1 eiersalade (zelfgemaakt door vriendin, niet echt vet, geloof ik) en 1 chocopasta
Bij de koffie nog pure chocolade
's middags enkele bakjes activia (ik had ze 'leuk' zonder te merken in de aanbieding gekocht, ze waren diezelfde dag dus eigenlijk al overdatum) en 2 mandarijnen
Vanavond gebakken krieltjes, kipfilet en broccoli, bak yoghurt na
vanavond zwemmen (45 minuten in zéér rustig tempo)
en zojuist nog 1 bakje activia (dat is nu bijna op, in elk geval)
Op zich te weinig, maar heb geen honger gehad en ik vind het wel balansachtig goed zo, zeg maar. Ik heb tenslotte de laatste dagen ook bijna niet bewogen en gisterenavond wél lekker gegeten en gedronken.
Jullie gingen ook goed!
Later is nu
maandag 7 januari 2008 om 22:19
maandag 7 januari 2008 om 22:20
oke, dan ik ook maar weer...
in chronologische volgorde...
1 sinasappel
1 wit bolletje met ham
1 krentebol met boter
1 bruin bolletje met kaas
1 cappuccino uit de automaat
2boterhammen met osseworst
1 krentebol met boter
1 peer
1cappuccino uit de automaat
6 blokjes chocolade met noten en vruchten
(daarna gaan fietsen om meer schade te voorkomen)
bord pasta met courgette, champignons, kipfilet en light room
3 ferero rochers en 1 klein koekje
daarna looptraining, iets korter dan gepland want kompleet verregend, maar hopelijk wel genoeg om deze niet zo goede dag wat minder slecht te maken...
Eigenlijk valt de hoeveelheid snoep me nog mee, als ik bedenk hoeveel zin in snaaien ik had... tja, dat ontbijt van de baas he...die broodjes waren zo lekker! En ze stonden echt pal voor mijn neus!!
Morgen iets meer zuivel en veel minder brood, dat lijkt me beter...
in chronologische volgorde...
1 sinasappel
1 wit bolletje met ham
1 krentebol met boter
1 bruin bolletje met kaas
1 cappuccino uit de automaat
2boterhammen met osseworst
1 krentebol met boter
1 peer
1cappuccino uit de automaat
6 blokjes chocolade met noten en vruchten
(daarna gaan fietsen om meer schade te voorkomen)
bord pasta met courgette, champignons, kipfilet en light room
3 ferero rochers en 1 klein koekje
daarna looptraining, iets korter dan gepland want kompleet verregend, maar hopelijk wel genoeg om deze niet zo goede dag wat minder slecht te maken...
Eigenlijk valt de hoeveelheid snoep me nog mee, als ik bedenk hoeveel zin in snaaien ik had... tja, dat ontbijt van de baas he...die broodjes waren zo lekker! En ze stonden echt pal voor mijn neus!!
Morgen iets meer zuivel en veel minder brood, dat lijkt me beter...
maandag 7 januari 2008 om 22:31
maandag 7 januari 2008 om 22:41
Wat doen jullie 's avonds eigenlijk (domme vraag, gezien de snelle reacties hier ) Maar ik merk dus dat ik minder snoepneiging heb, als ik níet voor de tv hang. Een dooddoener, natuurlijk. Zelfs aan de pc snoep ik minder en heb ik minder de neiging tot snoepen. Als ik met een hobby bezig ga, is die neiging nóg verder weg.
Ik heb een tijdje gebreid bij de tv en ook dan bleef de snoepneiging weg. Helaas houd ik het door de RSI niet vol.
maar goed, mijn tip/idee dus eigenlijk: zoek een avondactiviteit, misschien werkt het? Eventueel aardappels schillen voor morgen
Ik heb een tijdje gebreid bij de tv en ook dan bleef de snoepneiging weg. Helaas houd ik het door de RSI niet vol.
maar goed, mijn tip/idee dus eigenlijk: zoek een avondactiviteit, misschien werkt het? Eventueel aardappels schillen voor morgen
Later is nu
dinsdag 8 januari 2008 om 08:48
Jaaa, volgens mij gaat het nu lukken, want ik heb van een tabel een afbeelding kunnen maken. Helaas is de site photobucket even buiten werking nu, maar als dat het weer doet, kunnen we ervoor.
Dus..
ik wil graag 'maten'.
Lengte
gewicht
gewicht vorige keer
bmi
oei
confronterend
als je gewicht niet wilt, kun je wel elke week doorgeven of en hoeveel je afgevallen bent. Houden we dat aan, zonder confronterende feiten als bmi enzo
Dus..
ik wil graag 'maten'.
Lengte
gewicht
gewicht vorige keer
bmi
oei
confronterend
als je gewicht niet wilt, kun je wel elke week doorgeven of en hoeveel je afgevallen bent. Houden we dat aan, zonder confronterende feiten als bmi enzo
Later is nu
dinsdag 8 januari 2008 om 10:00
Geen idee
sorry
echt niet
ik heb al tijden geen weegschaal meer
en de weight watchers zijn gestopt in mijn home town.
Dus ik kan even geen gewicht doorgeven.
Zodra ik een keer bij mijn ouders ben zal ik daar letterlijk en hier figuurlijk met mijn billen bloot gaan.
Zal om en de bij de 100 kilo zijn (tjeeeeeeeeeeeees, dat klinkt toch wel heeeeeeeeeeeeeel erg!)
en ik ben maar 1m64.
Dus valt het reuze mee bij jou Monser!
(always look on the bright side of life.....)
sorry
echt niet
ik heb al tijden geen weegschaal meer
en de weight watchers zijn gestopt in mijn home town.
Dus ik kan even geen gewicht doorgeven.
Zodra ik een keer bij mijn ouders ben zal ik daar letterlijk en hier figuurlijk met mijn billen bloot gaan.
Zal om en de bij de 100 kilo zijn (tjeeeeeeeeeeeees, dat klinkt toch wel heeeeeeeeeeeeeel erg!)
en ik ben maar 1m64.
Dus valt het reuze mee bij jou Monser!
(always look on the bright side of life.....)
dinsdag 8 januari 2008 om 10:38
lengte 1.78m
gewicht 1-1-08 75kg
gewicht 7-1-08 74 kg
bmi 23.4
streef naar <70
Avondtips ... tja, ik kom ook niet verder dan: bezig blijven! Heb daar zelf ook veel te weinig zin in.... moet echter wel de komende weken ivm voorbereidingen carnaval dus heb goede hoop.
Meave, is het al beter met je dip? Een nachtje slapen doet ook vaak wonderen...
gewicht 1-1-08 75kg
gewicht 7-1-08 74 kg
bmi 23.4
streef naar <70
Avondtips ... tja, ik kom ook niet verder dan: bezig blijven! Heb daar zelf ook veel te weinig zin in.... moet echter wel de komende weken ivm voorbereidingen carnaval dus heb goede hoop.
Meave, is het al beter met je dip? Een nachtje slapen doet ook vaak wonderen...