Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
Ja, en dat is dan bij een lengte van 1.74 ofzo.. kun je nagaan!

Ik vind bij mezelf maat 38 zo mooi keurig, maarja, ik ben wél 7 cm kleiner

Een enorm vertekend beeld van wat 'normaal' is, is dat!

Toet, wel jammer, maar misschien kun jij dan cm doorgeven

ik heb net een afvalactie voor de portemonnaie gedaan. Heb een leuk bakje gekocht om yoghurt in mee te nemen naar het werk, zodat ik geen activia meer hoef te kopen (en nu maar hopen dat ie écht niet lekt)
Later is nu
afijn

O: 2 br met ... eh.. filet americain

T: vergeten wegens koken wel halve tomaat

L: 2 br. met tonijnspread en 1 br met jam, 1 cup a soup tomatencreme

T: zit mandarijnen(en) en activia in de planning

A: rodekoolschotel van rodekool met appeltjes, aardappelpurree met vegetarische gehaktballetjes en appelmoes

T: bak yoghurt, mogelijk met appel óf mandarijn
Later is nu
1.72 cm

97 kilo (wèèèèhhhh)

BMI 32.4

Ik schrik er best wel van. Obesitas heb ik en ik voel me zo gezond, gek toch?!

Nu maar weer ernstig aan de slag dus. Streef vind ik altijd moeilijk...ik zet in op 85 kilo. Zal al superblij zijn als ik daar kom (kan ik m niet heugen namelijk), tegen die tijd zien we wel weer....

Knap van jou dream, wel lief dat julie allemaal zo enthopusiast je menu en je gegevens opschrijven...We gaan het egwoon weer doen!

Meave, je bent niet dik en vadsig en dat weet je ook wel, ondanks dat kan je wel zo voelen, dats is kut. Ik weet wel dat ik je er geweldig uit vond zien laatst, maar daar koop je weinig voor.

De avonden vind ik ook moeilijk, natuurlijk gaat het makkelijker als je bezig bent, afleiding werk vaak wel. Toet, als je het moeilijk hebt vanavond bel je me dan? Doe ik dat bij jou. Hebben we afleiding en het is nog gezellig ook!
Fucking hell, een tabel. Da's schrikken!!! Dan moet ik zeker wegen hè? Oef.

Ik weet het ook wel Bent. Maar ik ben gewoon wel echt te zwaar. En ik heb echt te veel spek rond mijn taille. Veel te veel. En door de zwangerschappen ziet het er uit alsof ik net bevallen ben en mijn buik er gewoon nog hangt. Met kleding aan valt het meestal wel mee, maar het is dus een los blubberbuikding.

Vandaag was niet al te best. Ik vind het confronterend, maar ik zal proberen alles op te schrijven.

o: twee beschuit met slanke kaas

t: niks, zat in een vergadering en was vergeten wat mee te nemen

l: 2 brood met slankie en jam, sneetje kerstbrood van collega, appel

t: hero between (on)verantwoorde snack , ehm... 4 of 5 keer flinke hap/mond vol hageltjes uit het pak, 2 biscuitjes met veel chocopasta

a: macaroni, met zelfgemaakte champignonsaus (geen room) met hamblokjes en klein beetje spekjes, aardbeienyoghurt met beetje chocohagel.

En nu zit ik veel te vol. Stommerd.
Bent, ik vind jou ook niet dik. En Toet, je bent wel een propje misschien, maar je bent desondanks prachtig! Dat vindt Mootje ook trouwens, Jootje wilde weten hoe jij er ook alweer uitzag.
Dream, ik excel kun je de tabel de bmi automatisch laten uitrekenen.
innnnnnnnnn
Meave, je kunt je eigen berichtjes wijzigen

ik doe bmi berekenen bij voedingscentrum.nl
Later is nu
lieve meave

Vandaag best goed eigenlijk

O: 1 roggebrood met oude kaas, 1 mandarijn, melk

T: 2 koffie au lait

L: 2 boterhammen met smeerworst, melk

T: 1 1/2 peer

D: spaghetti met tomatensaus, rundergehakt en beetje geraspte kaas, veel salade, yoghurt met beetje vla

net plak ontbijtkoek
Weet ik Dream, maar dit was sneller.

Lieve Bent.
we kunnen het ook anders doen, trouwens, bedacht ik me nu

meten

meten is weten

gaan we buik en dijen meten ipv ons wegen.

Leuk, een andere insteek

mag je wel je lengte en bmi erbij doen, als je wilt

idee?

gaat trouwens wél langzamer en is óók confronterend, zeg ik er gelijk bij. Gezond is voor vrouwen 80 cm en daar zit ik pas aan als ik 66 kg weet

Hoewel, vorige keer met hardlopen werd de buik wel sneller gematigder

Toedels
Later is nu
quote:dreamer schreef op 08 januari 2008 @ 22:30:

gaat trouwens wél langzamer en is óók confronterend, zeg ik er gelijk bij. Gezond is voor vrouwen 80 cm en daar zit ik pas aan als ik 66 kg weet

Hoewel, vorige keer met hardlopen werd de buik wel sneller gematigder

ToedelsMeet je wel je taille dan? Die 80 cm geldt voor je taille, niet voor je buik...

Ja, taille op smalste gedeelte. Erg he?
Later is nu
quote:dreamer schreef op 08 januari 2008 @ 22:51:

Ja, taille op smalste gedeelte. Erg he?Nee hoor, das gewoon je bouw dan, ik heb juist al heel snel 80 cm of minder... alleen mijn bovenbenen blijven altijd dik.

Zo ik heb net gelezen dat ik associaal ben op het je-weet-wel-topic... Ik zal maar niet reageren, ik had het over bepaalde meningen en nu wordt er net gedaan of ik bepaalde mensen heb gezegd
"Gelukkig" blijven m'n heupen navenant breed

ja, het is wat. Is zij ineens de gebeten hond
Later is nu
Taille: 81 cm

Dijen: 117 cm (beide samen...)
Ik heb geen taille. Of hij zit heeeel hoog. Bijna onder mijn borsten.
Wahahahaha, trutje, tuurlijk heb jij wel een taille mutsie. Ik heb juist alleen maar taille geloof ik en geen heupen. Taille is iets van 62 cm, over mijn borsten gemeten is het helemaal om te huilen iets van in de 70, weet het zo niet. En mijn heupen zijn 89, slaat nergens op, lijk wel een kind. Maar ik heb wél bovenbenen, én een kont. Die blijven bij mij altijd zitten, wat ik ook doe en hoeveel of hoe weinig ik ook weeg.

Goed zeg dat jullie allemaal zo mega geweldig bezig zijn! Ben trots op jullie. Ik weet hoe lastig het kan zijn die knop om te zetten, en dan omgezet te hóuden!

Bedenk je: als je een keertje de mist in bent gegaan, dat het hek niet meteen van de dam is, geniet van het de mist in gaan, en begin de dag erna gewoon met frisse moed opnieuw.

Heel veel suc6 met jullie zwarte strijd tegen de kilo's, moge het nieuwe jaar veel gezondheid en geluk meebrengen voor een ieder van jullie.

Ik zal mee blijven lezen.

XXX
zoyla

Ik heb geen cm bij de hand. Laat ik het zo zeggenb: genoeg centimeters, maar geen centimetermeter . Wie weet straks als ik er aan denk? Geen zin om gelijk op te sprinegn namelijk. Ik doe ok wel gewicht hoor, als het zo langzaam gaat is het ook niet echt motiverend lijkt me, zeker omdat ik nog even niet sporten kan.
Misschien kunnen we 2 tabellen doen ( Dreamer is los)

Het is nl. best fijn, na verloop van tijd, om eens te zien waar nou wat weg is.

Meave, ik heb nog eens over jouw snoepen nagedacht en ik heb helaas geen pasklare oplossing, wel ideeën gerelateerd aan mijn eigen ervaringen. Helaas hebben die ook nooit afdoende geholpen (anders zat ik hier niet meer) maar misschien helpt het wat.

In principe is het snoepen een zoeken naar 'bevrediging', dat kennelijk niet helpt én een gewoonte. (volgens mij weer dus he)

Dat biscuitjes smeren chocopasta heb ik ook véél gedaan. Ik ben dat om gaan buigen in een zelfde 'beweging', maar gezondere variant: plakjes komkommer met kruidensmeerkaas. Heel raar, maar het werkte wel.

verder moet je dus leren NEE zeggen tegen jezelf (móeilijk!)

gisteren heb ik m'n ge-eikte stuk chocolade voor de avond genomen, maar had naderhand uiteraard natuurlijk weer het idee van "daar heb ik ook bijna niets van geproefd, ik neem nog maar een stuk" Dit keer heb ik dat dus niet gedaan. Ik 'mag' van mezelf zo'n stuk en niet meer. Gelukkig was ik weer begonnen met het uitstellen van m'n toetje, dus heb ik een grote bak yoghurt gepakt met een appel. Toen hoefde ik daarna ook niet meer.

Stoppen met snoepen begint helaas met NEE zeggen tegen jezelf. En jezelf vertellen dat je dat ook kán. Niet gaan denken aan al die keren dat het mislukte, jezelf spiegelen aan al die keren dat het wél lukte!

Ga, als je zo'n snaaineiging hebt, iets totaal anders doen. Een balletje overgooien met Vietje ofzo. (als die dan al niet in bed ligt)

iets raars doen, zoals springen in de kamer. (en ja, Mav kijkt je dan even raar aan, Elvis is al wat gewend)

OH, wij hebben trouwens ook weer een nieuwe vorm van bewegen: darten Het lijkt niets, maar ná het eten spelen we een spelletje en 'lopen' zo een half uurtje. De kinderen (vooral LE) vinden het hartstikke leuk en zitten gelijk minder voor de tv. Ik heb inmiddels zelfs spierpijn aan m'n bovenarm. Ik pas wel op. De vorige keer dat we thuis wat meer gingen darten was vlak nadat ik thuisgezeten had met rsi. Door het darten kreeg ik toen een peesontsteking in m'n pols

Fijne dag iedereen!

Ik meet mij zaterdag pas, trouwens.
Later is nu
Oké

ik heb mijzelf ook even gemeten (na het 15 minuten crosstrainen ) en schrijf het hier gelijk maar even op

taille: 87 cm

heupen: 112 cm

dijbeen (per stuk) 69 cm

Toedels

Later is nu
Ik weet nog niet of ik ga meten. Ik vind het zo lastig om elke week op dezelfde plek te meten en even hard aan dat meetlint te trekken enzo.

Ik word trouwens echt een beetje sip van die andere discussie... :(
ik ga er (uit zelfbehoud ?) maar niet kijken geloof ik.

Vind ik ook moeilijk meave, waar meet je da precies enzo?
Welke andere discussie?

OH, goy, kan net zo goed m'n eten van vandaag opschrijven.

O: een snelle bak met brinta

T: 1 appel en 2 bakjes activia

L; 2 br met tonijnspread en 1 br met chocopasta

T: 1 peer

A: 2 winterwortels met ketchup (dopen, ik at later dan LE, maar wilde wel bij hem aan tafel zitten en had énorme trek) kip tandoori van Knorr (met demi-creme freche)

straks nog grote bak yoghurt en fruit.

en ik heb ineens last van m'n knie

ws toch te enthousiast geweest met crosstrainer en heen en weer lopen naar bieb en winkel en sport van LD enz.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven