Uitgerekend september 2011

11-01-2011 14:03 2189 berichten
Alle reacties Link kopieren
WNW = wil geslacht niet weten

Cookie803001-9 10 mei vk2e jongen Incinta3003-9 28 mei vk 1e jongenLizi-27 2803-9 22 apr 20 w echo - 28 apr vk 1e jongen Juffie8723 05-9 15 apr 20w echo 1e jongen Tsmama2606-9 26 apr 20w echo - 12 mei vk 2e jongen blond7-9 1e meisje Crazydesi3209-9 14 mrt vk3e jongen Loveland339-9 8 jul placenta lokalisatie 1e jongen margriett2412-9 26 apr 20w echo1e meisje yrusjetd12-9 ? jongen Potatohead?13-9 ? jongen Lyt2613-9 15 apr vk - 26 apr 20w echo2e jongen anne_ananasje2513-9 19 mei vk - 14 jun 3D echo ? jongen Weekend2216-9 3 mei 20w echo1e meisje c773416-9 5 mei 20w echo3e wnwhaarspeldjes2916-9 18 jun 3D echo 2e wnwZonnebloem82 2918-9 4 mei 20w echo1e wnwNavimo3118-9 5 mei 20w echo 2e jongen Peetje74 3619-9 21 apr vk - 2 mei 20w echo 3e wnwGympy77 3320-9 17 mei 20w echo2e wnwMeisjegroningen 2620-9 4 mei 20w echo1e meisje 7up2520-9 13 april vk - 26 april 20w echo1e jongen deborahs1ste2020-9 6 mei 20w echo1e wnwm2b 2621-9 6 mei echo1e meisje xxxjes3324-9 15 jun vk 1e jongen dinges812925-9 11 mei 20w echo 1e wnwSofi2010 3426-9 12 mei vk - 24 mei 20w echo4e meisje ? Deernie3028-9 20 mei 20w echo - 28 apr pretecho 1e meisje Nientje82 283-10 18 mei 20w echo1e wnw
Haha, Navimo wat verwoord je dat leuk, van je dochter heeft even moeten oefenen met alles meekrijgen met lopen

Erg leuk dat ze nu dan loopt!! Ziet er meteen zo wijs uit he, als ze de kamer rond gaan banjeren.

Crazydesi, jij ook al een ziek kind. Sterkte!

Ik denk dat ik de baby ook al twee keer heb voelen bewegen, heel licht. Alleen steeds maar heel kort, dus als ik erop ging letten of het echt zo was, voelde ik niks meer :-) Nog een paar weekjes en dan zal het wel echt duidelijk voelbaar en vaker zijn, leuk!

En zelf gevraagd om een knip, gruwel (kon niet omschrijven hoe ik dacht daarbij, dus dan maar gruwel haha). Snap het wel dat je dat toen wilde, maar een knip lijkt me zo erg. Ook al zeggen de meesten dat ze 'm nauwelijks gevoeld hebben....
@crazydesi en cookie: hoe ver zijn jullie nou ook alweer dan? Gaaf zeg dat jullie al de baby beginnen te voelen, maar het lijkt me wel erg vroeg? Ik ben benieuwd naar dat gevoel!

De gyn vertelde trouwens afgelopen vrijdag dat mijn placenta erg laag ligt, en dat wanneer ik wat druppeltjes bloed verlies ik niet moet schrikken en even moet bellen. Pfff onbewust ben ik er toch wel mee bezig, elke keer als ik naar de wc ga denk ik zou ik wat bloedverlies hebben? Ik weet dat het niet kwaad kan, maar het lijkt me dan toch wel erg eng.

Hebben meer dames de placenta laag liggen? Wat zei de VK/gyn hierover?

Fijne avond allemaal!
Haha Cookie, voor de bevalling dacht ik ook, gruwel, een knip! Maar op dat moment dacht ik, f%$##@^* die baby moet eruit want dit trek ik niet zo, dus ja, die knip was een verademing! (en eerlijk gezegd had ik dat liever dan inscheuren...) En ik heb het werkelijk nauwelijks gevoeld, bij beide bevallingen! Ze doen dat tijdens een heftige perswee, en die doen al zeer genoeg hahaha!

Ja, het kindje voelen bewegen was heel apart, het was meer een soort streling langs de binnenkant van de buik, heel apart.

Maar goed, dit is mijn derde zwangerschap, dus ik weet nu waar ik op moet letten, zei ook de verloskundige vanmorgen. Dat scheelt enorm!

maar ik kan me wel verheugen op het echt voelen van het trappelen en zo, dat is nog veel leuker!

Ben overigens 14 weken en 3 dagen nu!
Hoe heet de hyve dan? kan het niet vinden zo....
gevonden, even teruggelezen en voila, daar stond het
Ik heb me net aangemeld... hopelijk word ik toegelaten....
Weer veel geschreven zeg, blijft leuk!

Ik heb alles gelezen, maar ben te suf om inhoudelijk te reageren. Sorry.

Morgen echo, we vinden het wel spannend.

We hebben een heel schema gemaakt wie we dan wanneer gaan vertellen. Families, vrienden en werk zijn allemaal in de omgeving en kruisen elkaar her en der. Bijvoorbeeld mijn ouders hebben een winkel waar familie van mijn vriend en ook collega's van mijn werk soms komen.... En als ik het mijn ouders vertel, dan denk ik dat iedereen in de winkel het krijgt te horen. Ik hoop tenminste dat ze zo enthousiast zijn :-) Donderdag, vrijdag en het weekend staat gepland om iedereen langs te gaan. Wordt vervolgd ....
xxxjes: succes morgen bij jullie echo! Ook spannend dat jullie het gaan vertellen aan de buitenwereld! Bij ons weet bijna iedereen het al, dat is wel fijn dan kun je je blijdschap tenminste delen.

Succes dus morgen en geniet van het zien en horen van je baby!
xxxies sucses en veel plezier morgen bij de echo..

hier vandaag precies 14 weken zwanger en voel me ook steeds beter. Minder kwaaltjes enzo alleen begin beeetje last van mijn onderrug te krijgen,,,maar of dat nu al kan vn de zwangerschap..
Xxxjes, geniet ervan morgen.
Ik heb even ruzie met plaatsen! Zal wel aan mij liggen.

Hier weet inmiddels iedereen het. Hoewel ze het ook direct zouden zien als ze me tegenkomen hoor. Mijn cupmaat is nu zeker 2 maten groter! Groot zat zo! En ook mijn buik gaat nu echt zwangere vormen aannemen. Ik ben al best grof maar toch ziet iedereen het nu echt. Dat had ik niet verwacht.

Ik heb vreselijke last van hormonen, mijn man kan niets goed doen. Word er zelf helemaal gek van. Ik ben kampioen lelijk doen.... Ben altijd al scherp van tong, maar nu ben ik echt een monster soms. Alleen merk ik dat zelf vaak te laat.... Oeps.

Ook wij hebben discussies over wie wanneer gaat werken en met verlof etc. Ook qua opvang zijn we er nog niet uit! Maar welingeschreven hoor op 2 lacaties. Just for Sure.....
Dag ladies,

Ik ben inmiddels gestopt met de Emesafene...gaat redelijk.

Vanochtend in ondertrouw gegaan. toen we aan het wachten waren tot het gemeentehuis open ging werd ik duizelig en voor ik het wist lag ik op de grond en was heeeeeeeeeeeel kort even flauwgevallen. Aparte belevenis weer hihi. Voelde wel alsof ik heerlijk had geslapen, heb me ook nergens pijn gedaan. Iedereen was heel lief.. Ik had ook een pepermunt in mn mond en mijn vriend zei terwijl ik knock out lag dat ik hem uit moest doen en ging met zijn vinger in mijn mond, toen beet ik op zijn vinger haha!

Toevallig moet ik vanmiddag naar de VK dan geef ik het ff door en mag ze mn bloeddruk meten. Het lag iig. niet aan mijn suikers. Had nl. goed gegeten en gedronken.
@meisjegroningen. Gefeliciteerd met de ondertrouw! Maar wel vervelend van het flauwvallen. Gelukkig kwam je goed terecht en kan je het vanmiddag bij de VK even navragen. Misschien was je gewoon heel erg zenuwachtig

@xxxjes succes met de echo en het vertellen. Het is wel lastig om iedereen ongeveer gelijktijdig en persoonlijk op de hoogste te stellen. Wij waren bij 1 oma te laat, die had het echt weer via via via te horen gekregen.

buik: die begint hier ook te groeien. Maar eens kijken of ik mijn strakkere broeken nog dicht krijg en anders toch maar op zoek naar wat positiebroeken. Ik ben alleen erg lang (vooral mijn benen), dus ik vrees dat dat nog wel eens lastig kan worden. Iemand nog tips?

hormonen: mijn man was erg bang dat ik 9 maanden lang hysterisch en onredelijk zou zijn. Volgens mij (en ook volgens hem ) valt dat gelukkig erg mee.
Gefeliciteerd met je ondertrouw! maar wel eng dat je zo wegviel, hopelijk kan de verloskundige iets vinden wat ze kan verhelpen

Ik vergeet af en toe gewoon hoelang ik zwanger ben, zat er net over na te denken.. zo rond de 13 weken en nog wat dagen.

Ik ben ook zo ontzettend vergeetachtig! ik kan amper nog normaal nadenken, en af en toe zeg ik iets en dan blijkt het iets stoms te zijn geweest endan schaam ik me, voel me gewoon dement.

Vandaag huurcontract voor het huisje getekend en gelijk kraamzorg aangevraagd op het nieuwe huis! en moet dus nu wisselen van verloskundige omdat ik uit de provincie ga, hoop wel dat daar nog de 20weken echo mag, want ik vond die vrouw zo leuk die dat deed.

dus een hoop geregel hier van een verstrooide meid :P
Ik ben alleen nog niet geaccepteerd op de hyves!
@weekend: ik zie niemand meer in 'de wacht' staan. Misschien nog een keertje proberen aan te melden.
Zonnebloem, ik ben nu 15 weken en 5 dagen (toch? donderdag 16 weken in ieder geval). Voel me net als Weekend nu even heel verstrooid, dus kan even niet goed rekenen haha.

Het is ook wel vroeg, maar schijnt bij een tweede dat je het wat vroeger kan voelen. Je weet dat ook hoe het voelt. Nou was het ook nog niet heel overtuigend hoor en ook maar even heel kort. Meer van volgens mij was dat de baby dan dat ik het 100% zeker wist. Bij mn vorige zwangerschap was ik 17,5 week toen ik het voor het eerst voelde, dus ook niet zo heel laat. Toen wist ik het wel echt helemaal zeker. Voelde als een soort plopje.

Haha, over een paar maanden kan ik lachen om dit vage voel ik de baby nou? Dan is het onmiskenbaar en zelfs aan de buitenkant te zien en voelen :-)

Crazydesi, het zal ook wel dat je een knip tijdens een perswee niet zo erg voelt :-)

Ik vond het trappelen ook leuk om te voelen (hoewel ook niet altijd een prettig gevoel, niet op mn blaas bijvoorbeeld :-) ), maar vooral het omdraaien, dat je dat hele ruggetje langs je buik voelt gaan.

xxxjes, leuk dat je het dan aan iedereen kan vertellen! Wij hadden ook zo'n heel schema haha, zodat je naasten het niet via via te horen krijgen. Succes met de echo morgen!

Deernie, ik ben thuis ook niet altijd de aardigste Tegen iedereen doe ik gewoon normaal, maar mn vriend moet het afentoe ontgelden. Hoewel ik dan op die momenten wel altijd vind dat hij juist rot tegen mij doet en ik dus volledig in mn recht sta hahaha

Meisjegroningen, leuk dat jullie in ondertrouw zijn gegaan! Komt jullie bruiloft weer een stukje dichterbij. Wel balen van het flauwvallen. Heeft de VK nog een reden gegeven??
Wat is er weer veel geschreven! Sorry als ik niet op iedereen reageer, heb ook wat last van zwangerschapsverstrooidheid...

Zaterdag heb ik zelf het hartje gevonden met de angelsound! Heel bijzonder vond ik dat, omdat het donderdag bij de verloskundige niet lukte. De echo vandaag was dus niet spannend, maar we hebben weer even fijn naar ons kindje kunnen kijken. Hij/zij had een handje boven het hoofdje, net superman. Dat was vorige echo ook al zo. Verder voel ik me ook weer veel beter. Ik ga 's avonds nog wel vroeg slapen, maar overdag voel ik me prima en dat is al een hele verbetering.

Meisjegroningen: gefeliciteerd met de ondertrouw. Naar dat je bent flauwgevallen. Had de verloskundige tips?

Weekend: gefeliciteerd met je huis en hopelijk klikt het leuk met je nieuwe verloskundige.

M2B: fijn dat het kindje van je vriendin uit de couveuse is, dat is al een stap in de goede richting. Ik heb zelf korte pootjes, dus hier geen tips voor lange positiebroeken. Maar het wordt voorjaar, je kunt ook gaan voor rokjes/jurkjes met leggings.

Navimo: leuk dat je dochter loopt! Mijn meisje (16 maanden) nog niet, sinds een paar dagen wil ze wel aan je hand lopen. En haar taalontwikkeling gaat heel snel nu, ze kletst en ze zingt en dat is ook wel heel gezellig.

Leuk dat sommigen van jullie je kleintje al voelen. Ik kan niet wachten totdat bij mij de eerste plopjes komen. Geniet ervan!

xxxjes: hoe was de echo?

Dinges: borstvoeding heeft zeker zin ook als je het kort geeft. Al voed je maar een paar dagen, dan geef je je kindje al heel veel waardevolle stoffen mee.

Voor alle mama's van zieke kindjes: sterkte.
Dat flauwvallen kwam door mijn lage bloeddruk. Komt vaker voor. Is niet zoveel aan te doen. Goed eten en drinken en niet te snel opstaan. Zodra ik sterretjes zie moet ik direct gaan zitten/liggen.

In mijn geval kwam het ws. doordat ik eerst gefietst heb en toen in stilstand kwam omdat ik moest wachten. Mijn bloeddruk was door het fietsen gestegen en door de inactiviteit weer (te) snel gedaald.

Mijn onderdruk is nog steeds 60, aan de lage kant maar meerdere zwangeren hier hebben een bloeddruk van 60.

Beter te laag dan te hoog..

De VK heeft eindelijk zelf het hartje nu ook gehoord. Ik had een kruisje gezet bij de plek waar we het thuis altijd horen hihi.

Mijn baarmoeder was ook mooi gegroeid. Zit nu op 1/2 SN.

Ze vroeg of ik de beeb al had gevoeld, vond het een rare vraag aangezien ik nog meer 13 week ben.

Mijn buik groeit langzaam, is nog niet echt te zien vind ik.

Hoewel ik 's avonds thuis het liefst zonder broer broek en onderbroek op de bank zit haha, die vrijheid. Ik wil niets knellends....kheb dan overigens wel een dekentje over me heen hoor;)
Hallo allemaal! Ben ik weer eens..

Wat wordt hier veel geschreven zeg! Heb het tussentijds wel eens gelezen, maar weer niet zo goed wat ik schrijven moet. Ik voel me helemaal niet zwanger, heb totaal geen klachten en ook niet zo'n WAUW gevoel hahaha..

Ik heb 2 goede echo's gehad, dus alles verloop gelukkig wel goed, zo blij om! Ook begin ik echt een zwangerschapsbuikje te krijgen, ben ik enkele kilo's aangekomen en ben dus al voor positiekleding op stap geweest. Gelukkig leuke exemplaren kunnen vinden!

Zijn er meiden hier die al willen weten wat het geslacht is en zo ja, bij hoeveel weken willen jullie dit gaan doen? En al meerdere vrouwen met echt veranderingem in het figuur?

Ik ga weer even een stuk terug lezen! Enne meisje uit Groningen: Gefeliciteerd met je ondertrouw!
Net terug van de echo.

Alles zat erop en eraan. kloppend hartje gezien. Super!

Mijn uitgerekende datum is weer gewijzigd. Ik ben nu 12 weken en 3 dagen zwanger, nieuwe datum 24 september. Back in the group!!
xxxjes: gefeliciteerd met je goede echo!
Voor de tabel: op 3 mei heb ik de 20 weken echo
Hallo meiden!

Ik lees dagelijks braaf mee hoor!

Merk dat ik de laatste week wat meer energie krijg...mag ook wel met 15 weken vond ik ;) Ik ga nog wel vroeg naar bed (tussen half 9 en half 10, maar overdag gaat het redelijk). Daarom op mijn werk druk bezig met wat achterstallige dingen en maart is een drukke maand: rapporten, groepsplannen etc! Daarom schrijf ik wat minder actief mee, maar ik lees zeker mee!

Ik heb 15 april de 20 weken echo en we hopen dan ook te kunnen zien wat het wordt...we gaan er geen geheim van maken omdat ik het leuk vind als mensen ook iets kunnen geven wat bij het geslacht past (niet veel wit ed omdat ik kleurtjes zelf leuker vind).
Meisjegroningen: Van harte met je ondertouw. En vervelend van die lage bloeddruk. Hopelijk krijg je er niet veel meer last van.

En voor jou en de andere mooie echo's: super!

Besefte me zojuist opeens hoe goed het gaat met ons allemaal! Terwijl er veel zwangerschappen in de eerste drie maanden mis gaan. Hopelijk houden we deze lijn vol.

Margriett: Ik heb af en toe ook last van mijn onderrug. Kan niet zo goed plaatsen waar het vandaan komt. Na een nachtje slapen is het vaak weg.

Zelf vind ik dat het reuze meevalt met hysterie. Eén enorme aanval gehad en verder niets. Ik weet niet hoe mijn husband er over denkt?

Ben nu in de 13 weken. Ben tenger van mijzelf maar voel dat ik al aan ben gekomen. Niet alleen een bol buikje dat niet meer in te houden is, maar ook ronder op de heupen en dikkere benen. Enkele broeken zijn al naar de bovenste plank verhuisd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven