Uitgerekend september 2011

11-01-2011 14:03 2189 berichten
Alle reacties Link kopieren
WNW = wil geslacht niet weten

Cookie803001-9 10 mei vk2e jongen Incinta3003-9 28 mei vk 1e jongenLizi-27 2803-9 22 apr 20 w echo - 28 apr vk 1e jongen Juffie8723 05-9 15 apr 20w echo 1e jongen Tsmama2606-9 26 apr 20w echo - 12 mei vk 2e jongen blond7-9 1e meisje Crazydesi3209-9 14 mrt vk3e jongen Loveland339-9 8 jul placenta lokalisatie 1e jongen margriett2412-9 26 apr 20w echo1e meisje yrusjetd12-9 ? jongen Potatohead?13-9 ? jongen Lyt2613-9 15 apr vk - 26 apr 20w echo2e jongen anne_ananasje2513-9 19 mei vk - 14 jun 3D echo ? jongen Weekend2216-9 3 mei 20w echo1e meisje c773416-9 5 mei 20w echo3e wnwhaarspeldjes2916-9 18 jun 3D echo 2e wnwZonnebloem82 2918-9 4 mei 20w echo1e wnwNavimo3118-9 5 mei 20w echo 2e jongen Peetje74 3619-9 21 apr vk - 2 mei 20w echo 3e wnwGympy77 3320-9 17 mei 20w echo2e wnwMeisjegroningen 2620-9 4 mei 20w echo1e meisje 7up2520-9 13 april vk - 26 april 20w echo1e jongen deborahs1ste2020-9 6 mei 20w echo1e wnwm2b 2621-9 6 mei echo1e meisje xxxjes3324-9 15 jun vk 1e jongen dinges812925-9 11 mei 20w echo 1e wnwSofi2010 3426-9 12 mei vk - 24 mei 20w echo4e meisje ? Deernie3028-9 20 mei 20w echo - 28 apr pretecho 1e meisje Nientje82 283-10 18 mei 20w echo1e wnw
Oh ja, dat moest ik ook nog doorgeven: 14 april heb ik de 20 weken echo!

Haarspeldjes, was wel een geruststelling zeker dat je zelf het hartje al had kunnen vinden! En fijn dat de echo ook weer bevestigde dat alles goed zit! Leuk ook om je kindje weer te zien!

Zou ook nog wel weer even willen spieken, maar ja nog even vier weken geduld hebben.

En leuk is dat kletsen en zingen van je dochter he! Ik moet afentoe zo lachen om de dingen die ze zegt en sta soms ook verbaasd van de woorden die ze al kent of dat ze soms al hele zinnetjes maakt. Reageer dan altijd heel enthousiast en dan glimt ze echt van trots...smeltmoment :-)

xxxjes, gefeliciteerd met je goede echo! En weer een aangepaste datum

En blond, ik heb ook niet zo'n wauwgevoel als ik bij de eerste had. Vergeet ook nog weleens dat ik zwanger ben Zal wel komen doordat ik al een kindje rond heb lopen, waar al mn aandacht naartoe gaat, maar ik voel me er weleens rot over. Maar hou me maar voor dat dat meer komt als ik de baby elke dag goed voel bewegen en als ik een echt zwangere buik heb. Want ben al wel behoorlijk gegroeid, maar vind het nog geen mooie buik. Meer een te dikke. Heb ook een soort van deuk bij mn navel, waardoor bovenste deel van mn buik net een vetrol is

Wij willen wel graag weten wat het geslacht is, maar wacht daarmee tot de 20-weken echo. Het zou al iets eerder te zien kunnen zijn volgens mij, maar aangezien onze baby zich maar moeilijk liet zien bij de eerste echo (althans, mn baarmoeder lag verstopt,dus moest inwendige echo) en het hartje afgelopen controle moeilijk te vinden was (terwijl al 15 weken) heb ik het idee dat dit een eigenwijze is, die misschien wel zn benen bij elkaar houdt :-)

Plus ik wil liever geen pretecho doen voor de 20-weken echo, want stel dat er iets niet goed is, dan wil ik dat liever bij mn VK horen en niet bij een pretechobureau. Die wil ik overigens wel later in mn zwangerschap laten maken. Krijg er bij mijn verzekering 1 vergoed tot max 100 euro, dus daar gaan we zeker gebruik van maken. Kunnen we het geslacht ook nog even dubbelchecken haha.

Ik ben trouwens zelf veel te nieuwsgierig om het niet te weten en vind het het ook wat echter maken. Dat ik geen baby in mn buik heb, maar een jongetje of meisje. Plus uit praktisch oogpunt vinden we het handig; maar 1 naam hoeven bedenken, gericht kunnen shoppen.

En iedereen mag het dan weten. Vond de eerste drie maanden geheim houden al erg genoeg, wil niet nog een keer op mn woorden hoeven letten. Plus wat juffie ook zegt, kan je omgeving ook makkelijker voor cadeautjes kijken en gerichtere cadeautjes geven. Mn moeder bijv wilde al wat kopen, maar bijna alles is echt jongen/meisje.

Zo heel verhaal weer geworden Ga even mn cup-a-soup opdrinken,want ben weer erg duizelig vanochtend.
Dinges, ik heb ook rondere heupen en dikkere bovenbenen. Hoop wel dat dat niet erger wordt, anders ben ik straks tonnetje rond
Ikvind het grappig om te lezen dat er meiden "al" 15 of 16 weken zwanger zijn. Ik ben aan het eind van September uitgerekend dus dat klinkt dan zo ver. Wel erg grappig.

Vrijdag gaan ze bij ons weer een echo doen en kijken of de uitgerekende datum dan veranderd en of alles nog goed blijkt te zijn. Ik ben nu al zo zenuwachtig.... Ik kan met de doller zelf het hartje ook niet vinden dus meisjegroningen...tips???
Dinges, het gaat nu inderdaad goed met ons allemaal. Na helaas een paar miskramen van mensen op dit topic in het begin (mochten jullie nog afentoe meelezen, hoe gaat het met jullie?? Laten jullie het weten als jullie weer, hopelijk snel, zwanger zijn?), gaat het nu gelukkig goed.

Hopelijk blijft dat inderdaad zo gaan en hebben we straks ook allemaal goede 20 weken echo's!!

Deernie, er zit inderdaad nog best veel verschil tussen de eerste uitgerekenden en de laatsten in de maand :-) Viel me ook op toen xxxjes vertelde over haar schema van iedereen vertellen. Dat is voor mij alweer een paar weken geleden.

Succes vrijdag met de echo! Maak je niet te druk he dat je zelf het hartje niet kunt vinden. Dat lukte bij een paar hier, waaronder ikzelf, zelfs bij de VK (haast) niet.
@meisjegroningen: wij kunnen elkaar de hand schudden wat betreft lage bloeddruk. Ik heb er ook last van. Zondag wilden wij gaan wandelen, na 15 minuten moesten we al terug omdat ik helemaal wit weg trok en draaierig werd. Omdat ik weet waar het van komt vind ik het niet zo erg, moet alleen een beetje opletten wanneer ik het voel aankomen. Ik heb er trouwens ook bij het opstaan last van. Dan heb ik enorme hoofdpijn en voel ik me zwak. Even wat eten en dan trekt 't snel weer bij gelukkig.
Ik weet nu wel zeker dat ik de baby heb voelen bewegen!! Nu wat langer achter elkaar dus geen twijfel meer mogelijk.
Leuk cookie! Lijkt me toch wel bijzonder. Ik voel en hoor (hartje) nog steeds niets. Maar ben niet panisch met luisteren bezig hoor. Komt vanzelf wel....

Ben blij dat er meer meidem draakjes zijn thuis...
Hoi meiden,

Ook ik lees elke dag maar reageren is wat lastiger ;-)! Inderdaad super fijn dat het met iedereen nu zo goed gaat!

Ik ben afgelopen maandag weer bij de verloskundige geweest. Bloeduitslagen waren goed, wel laag hb dus moet goed op ijzer letten. Ik ben pas 11 weken dus niet verwacht het hartje al te kunnen horen maar naar lang zoeken lukte het, echt super!

Ben nu dat topic over bevallingstaboes aan het lezen. Gelukkig duurt het bij mij nog even......
Cookie, ben gelukkig niet de enige dus, al heb ik dan geen kindje rondlopen.. Ik heb toevallig wel gisteren voor het eerst het hartje gehoord en de baby horen schoppen, dat was dan weer heel leuk. Alles ziet er heel goed uit en ook al mijn bloeduitslagen waren goed! Mijn ijzergehalte schijnt zelfs heel erg hoog te zijn voor een vrouw, wat ook heel positief is. Mijn bloeddruk iets te laag, was ook goed volgens de verloskundige, maar van duizeligheid die daaruit kan voortkomen gelukkig geen last.

En leuk dat je het ook alvast wilt weten en een 20 weken echo is ook betrouwbaarder.

Ik heb wel besloten een pretecho te laten doen volgende week. Dit ook omdat ik de 20 weken echo, door hartafwijkingen in de familie, in het ziekenhuis moet laten doen. En ook gewoon omdat ik niet kan wachten hoor!

Ik vind ook dat het juist makkelijk is van te voren te weten of het een jongetje of meisje wordt. Maar soms word ik echt raar aangekeken wanneer ik vertel dat ik het al wel wil weten.
Deernie, dat heb ik bijvoorbeeld ook hoor met vrouwen die 20 weken zwanger zijn en ik ben nu bijna 16 weken zwanger. 20 weken vind ik lekker lang zwanger, je bent dan ten slotte op de helft! :D

Soms heb ik het idee dat het een eeuwigheid lijkt te duren en op andere momenten gaat het ineens zooooo hard!
Deernie:

Volume op harder dan hard, is voor je eigen oren even vervelend.

Hele langzame bewegingen maken. Bij mij zat het iets naar links wanneer je een lijn recht naar beneden trekt vanaf mijn navel en dan net iets boven mij schaambot.

Heel laag dus en het is thuis heel zachtjes te horen maar zeker aanwezig.

Hoor je wel je eigen hartslag e.d.?

Overal waar ik een geluidje hoorde, darmen of plopje of wat dan ook daar zocht ik extra goed. Ook in de buurt van waar je op een gegeven moment wind voelt.

En verder is het geluk hebben:)
ik zal mij ook maar eens melden...schaam schaam..ik haak hier maar weer in want om alles terug te lezen en te reageren gaat nu niet lukken met die vergeethormonen haha...

Update hier: heb vandaag mijn tweede echo gehad en ben 4 dagen vooruit gezet..definitieve datum is nu 26 september.

Heb een kleine druktemaker in beeld gezien...heb 10 mei de 20 wkn echo...

mijn buik zie je nu al...erg snel...en krijg al best wel vragen...of vooral blikken..van zie ik dit nou goed offe......

ik zal vanaf nu weer mee gaan lezen en schrijven...als het nog mag van jullie haha
Puck
Cookie, jouw bevalling klinkt als prima te doen, ze zeggen dat de 2e vaak nog makkelijker gaat.

Dinges, wat betreft borst- of flesvoeding, gewoon doen wat je zelf wil. Maar mocht je twijfelen dan zou ik als ik jou was eerst borstvoeding proberen. Overstappen naar de fles is zo gebeurd, de andere kant op wordt lastiger.

xxxjes, weet iedereen het nu?

Meisjegr., wat naar dat je flauw viel. Je moet wel goed blijven eten en drinken.... Alhoewel dat moeilijk zal zijn als je zo misselijk bent...

Kan even niet verder reageren... hopelijk morgen meer...
Ik heb zenuwen voor de echo morgen! En ik ga een studie babyhartjeszoeken doen!!!!
Lyt, mijn bevalling was inderdaad prima te doen. Hoewel behoorlijk pijnlijk op t moment zelf, want de weeën overvielen me wel. Ze waren direct heel pijnlijk en al meteen om de 2 à 3 minuten en 1 à 1,5 minuut lang. Waar ik dacht dat t de eerste uren nog wel te doen zou zijn, begon t dus meteen serieus. Kon ook niks anders meer doen of zeggen dan de weeën opvangen. Maar aangezien t allemaal zo snel ging, teken ik daar n tweede keer ook weer voor. Liever direct heftig maar er dan ook weer snel vanaf. En voordeel van die erge pijn bij de weeën is dat daarna alle endorfinen vrij kwamen en ik t persen n eitje vond

Sofi
Oeps m'n dochter drukte op de knop....

Sofi geen probleem hoor dat je even wat hebt gemist! Snap dat je daar mee drie kinderen en alle hormonen niet altijd tijd voor hebt of aan denkt :-) Leuk dat je weer mee schrijft!

Deernie, snap dat je zenuwachtig bent, maar alles zit echt wel goed hoor! En succes met hartje zoeken!

Blond, wanneer ga je de pretecho precies doen? Ben benieuwd of ze geslacht al kunnen zien!
De ouders, broer en zussen zijn op de hoogte.

Het was wel een hele toer.

De vader van mijn vriend kwam terug uit Japan, voor ons dus een aanleiding om via moeder vriend de hele familie bij elkaar te roepen. Is toch niet niks als je de laatste week in Japan zat... Nu kon 1 zus van mijn vriend niet aanwezig zijn. Tussen haar afspraken door hebben zijn we snel naar haar huis gegaan. Maar ja.... ze is hoogzwanger en de hormonen liepen even op ..... Gelukkig was ze superblij met het nieuws.

De moeder van mijn vriend was superblij dat haar man weer thuis was, en maakte opeens de opmerking "Het kan toch niet gekker!" Nou zeiden wij, eigenlijk wel, hihi.

De pappa's en mamma's zijn heel blij. Mijn broer moest er zelfs van huilen.

Vanavond hebben we nog een tocht te gaan. Eerst even naar de kinderen van de zus van mijn vriend. Het leek haar leuker als we het ze zelf zouden vertellen. Daarna nog een goede vriendin en peetoom. Zondag nog naar oma en peettante en dan mag de familie/vrienden het zelf gaan rondvertellen.
Meisjegr., 13 weken is inderdaad wel heel vroeg om iets te voelen. Vooral als het je eerste kindje is.

Luister je het hartje elke dag?

Blond, wij wachten tot de 20 weken echo om het geslacht te weten, zo lang kunnen we wel wachten. Mochten ze het dan niet kunnen zien laten we denk ik wel een pretecho maken om het te weten te komen. Een pretecho lijkt me sowieso wel leuk maar wil ik wel na de 20 weken echo. Dan weet je toch wat zekerder dat het kindje gezond is voor zover zij het hebben kunnen zien, en kun je bij de pretecho echt genieten.

xxxjes, fijn dat je een goede echo had!!!

Grappig dat jullie zo'n hele tour maken. Wij hebben het mijn ouders en schoonouders per telefoon verteld, die hebben het de rest van de familie verteld, heerlijk makkelijk

Dinges, we hebben in het begin helaas wel een paar gehad met een miskraam maar tot nu toe gaat het hier inderdaad vrij goed gelukkig!

Cookie, wat leuk dat je het zo goed voelt bewegen!

En als je er op gerekend had dat de weeën langzaam zouden beginnen lijkt het me inderdaad geen pretje als ze in volle vaart binnen komen...

Nientje, grappig he dat topic met taboes. Maar ach... je komt er waarschijnlijk vanzelf wel achter tegen die tijd....
Alles was goed hier! De echo duurde heel lang omdat ze de nekplooi gingen bekijken. En die was goed. In mijn leeftijdsgroep is 1: 629 de kans op down en bij mij is deze kans veel minder. Meer dan t dubbele!

Hartje klopte en gister heb ik t inderdaad gevonden. De dopper op 10 zetten werkt inderdaad!

Het vermoeden bestaat dat ik al langer zwanger ben omdat het kindje vrij groot was. Verklaard mijn buik misschien. Haha. Aan de datum hebben ze niets gedaan. Gewoon zo gelaten en dan zien we t volgende keer wel weer!
Xxxjes wat eennleuke reacties bij jou!!!
Hallo allemaal..

Ik laat die echo as maandag doen, maar begin nu te twijfelen bij julie reacties, ik ben dan nl 16 weken. Zij gaven aan dat het dan al mogelijk is te kunnen zien. Heb eerlijk gezegd niet stil gestaan bij eventuele risico's.

Sofia en Deernie, fijn van jullie goede echo's!

Maar deernie: bekeken ze de nekplooi gewoon op de echo?
Ja, de nekplooi bekijken ze op de echo. In combinatie met bloedwaarden komen ze dan tot een conslusie. Officieel moeten we die woensdag horen maar we weten het dus al. Via de verloskundige as woensdag.

Op de echo zie je een lijn lopen langs het nekje en die bekijken en en meten ze op in lengte en in dikte begreep ik.

Een collega van mij heeft ook met 16 weken via een pretecho het geslacht te horen gekregen. Inmiddels is het nu door 3 mensen vastgesteld dat het een meisje gaat worden....bij haar zagennze het meteen!
Ah wist niet dat zoiets kan, dacht dat je daarom kan kiezen voor een nekplooimeting.

Maar echt fijn dat goed is! En langer zwanger lijkt me wel mooi meegenomen.. :-)

16 weken kan dus wel ja, maar had verder niet gedacht aan mogelijke gezondheidsrisico's. Ben dan ook wel erg optimistisch en alles zag er tot nu toe goed uit. Had enkel wat zorgen omdat ik de afgelopen maanden in meerdere landen ben geweest met een mindere hygiene dan hier, maar ook hierin heeft de verloskundige mij gerust gesteld.

En nu ben ik best zenuwachtig voor maandag..
@Blond; succes maandag! Geniet ervan!

Ik heb soms van die kleine lichte steken, links of rechteronderin mijn buik/schaambeen. Zullen wel de banden zijn die oprekken/groeien.. Herkennen meer mensen dit?

Geniet van deze zonnige dag!
Zonnebloem ik herken dit ook. En men heeft mij uitgelegd dat het inderdaad zo is dat dat je banden zijn. Ik heb over het algemeen wel veel last van "buikpijntjes". Nu is de boel ook flink aan t groeien daarbinnen. Logisch ook.

Blond, veel succes morgen. Ik ben helemaal blij met de uitslag van mijn echo. De vk belde gister nog op om de uitslag mede te delen. De uitslag was uitzonderlijk goed dat ze grapte dat we geen kindje met down maar met up zouden krijgen. Ze kreeg er zelf helemaal de slappe lach ven, en ik ook. Haha.

Vandaag een geweldig mooie dag geweest met dit weer! Echt lekker. Mijn man gaf vandaag nog wel even aan dat hij dacht dat ik 9 maanden lang zou huppelen van blijdschap en dat hij dacht dt het zo zou zijn. Ik ben vaak moe en echt helemaal gesloopt. Soms zelfs om 12 uur smiddags al en doe dan niet altijd even aanrdig. Vond het wel heel sneu om te horen. Hij verweet het me niet hoor, maar hij was bang dat ik niet altijd blij was. Het tegendeel is natuurlijk waar maar die vermoeidheid breekt me soms zo op dat ik niet eens meer enthousiast kan reageren. Zo irritant! Die vermoeidheid mag wat mij betreft nu wel weg met 13 weken zwangerschap. Hahah. Tijd voor een liever en vrolijkere Deernie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven