karbonade!
dinsdag 15 maart 2011 om 17:49
dinsdag 15 maart 2011 om 17:52
dinsdag 15 maart 2011 om 17:55
3 kwartier???? Dan is ie wel gecremeerd...
Ik doe zelf als de aardappelen net koken het vuur onder de braadpan aan. Dan boter smelten, vlees er in, even de ene kant aanbakken en dan de andere kant (dit alles op wat hoger vuur) en dan het vuur lager zetten. Af en toe draaien. Dan blijft het vlees lekker sappig, niet te droog.
Ik doe zelf als de aardappelen net koken het vuur onder de braadpan aan. Dan boter smelten, vlees er in, even de ene kant aanbakken en dan de andere kant (dit alles op wat hoger vuur) en dan het vuur lager zetten. Af en toe draaien. Dan blijft het vlees lekker sappig, niet te droog.
dinsdag 15 maart 2011 om 17:57
quote:whopper schreef op 15 maart 2011 @ 17:53:
Okee, wel afblussen met lauw water ? Ze liggen nu in de pan met peper en zout. En boter.
En dan lauw water erbij en vuur laag zometeen?Ik krijg nu echt de neiging om je ff te bellen. Maar goed, water doe je er pas later op, hij moet nog wel gaar bakken he. Dus als het vlees gaar is, vlees uit de pan en dan een beetje warm water er bij en als je hebt een beetje juspoeder.
Okee, wel afblussen met lauw water ? Ze liggen nu in de pan met peper en zout. En boter.
En dan lauw water erbij en vuur laag zometeen?Ik krijg nu echt de neiging om je ff te bellen. Maar goed, water doe je er pas later op, hij moet nog wel gaar bakken he. Dus als het vlees gaar is, vlees uit de pan en dan een beetje warm water er bij en als je hebt een beetje juspoeder.
dinsdag 15 maart 2011 om 18:00
Ha, wat lief dat je me wilt bellen. Dat water komt van een kooksite die zei dat ik ze moest aanbakken, afblussen en 2 tot 3 uur moest sudderen. Maar ik doe dus geen water in de pan als het vlees er nog in ligt? Het gaat nog goed hoor, ze liggen heerlijk bruin te bakken in een pan met boter. Ik geloof dat het best goed gaat komen in die 20 minuten die ik ongeveer nog heb om het eten op tafel te krijgen.
dinsdag 15 maart 2011 om 18:11
dinsdag 15 maart 2011 om 18:21
dinsdag 15 maart 2011 om 18:50
quote:groenoogje1962 schreef op 15 maart 2011 @ 18:09:
Karbonades zijn GEEN suddervlees!!! Das echt zonde!
Da's niet waar!!
Schouderkarbonades zijn HEERLIJK om te sudderen. !!Alleen!! schouderkarbonades. Rib en haas worden taai. Ik zoek altijd de mooiste uit, dikke karbonades met eilandjes. Ik kruid ze lekker met karbonadekruiden en dan schroei ik ze dicht in een flinke plens hete boter in een braadpan. Dan knijp ik er een paar tenen knoflook op uit en mieter ik er een scheut zoete ketjap bij. Ik blus de boel af met wat kokend water zodat de karbonades ondergedompeld liggen. Dan gaat het vuur laag en de deksel op de pan. Af en toe even kijken en omdraaien en na twee en een half uur zijn ze klaar. Echt zo heerlijk! Zo maak ik ze al jáááááren. Om je vingers bij op te eten. Heerlijk malse van het bot af vallende karbonades. De jus is er ook heerlijk van.
Karbonades zijn GEEN suddervlees!!! Das echt zonde!
Da's niet waar!!
Schouderkarbonades zijn HEERLIJK om te sudderen. !!Alleen!! schouderkarbonades. Rib en haas worden taai. Ik zoek altijd de mooiste uit, dikke karbonades met eilandjes. Ik kruid ze lekker met karbonadekruiden en dan schroei ik ze dicht in een flinke plens hete boter in een braadpan. Dan knijp ik er een paar tenen knoflook op uit en mieter ik er een scheut zoete ketjap bij. Ik blus de boel af met wat kokend water zodat de karbonades ondergedompeld liggen. Dan gaat het vuur laag en de deksel op de pan. Af en toe even kijken en omdraaien en na twee en een half uur zijn ze klaar. Echt zo heerlijk! Zo maak ik ze al jáááááren. Om je vingers bij op te eten. Heerlijk malse van het bot af vallende karbonades. De jus is er ook heerlijk van.
anoniem_110918 wijzigde dit bericht op 15-03-2011 18:55
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
dinsdag 15 maart 2011 om 19:12
quote:DeWareJacoba schreef op 15 maart 2011 @ 18:50:
[...]
Da's niet waar!!
Niks aan toe te voegen!!
Ik bereid ze soms als bovenstaand en soms krokant gebakken als speklap-achtig.
[...]
Da's niet waar!!
Niks aan toe te voegen!!
Ik bereid ze soms als bovenstaand en soms krokant gebakken als speklap-achtig.