** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**
vrijdag 21 december 2007 om 02:34
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
donderdag 3 januari 2008 om 17:03
Inmiddels dokter aan lijn gehad....afwachten is het advies...als het foute boel is kmt het toch. Kan nu vor echo gaan maar dan zien ze vruchtje nog mdat het niet los is gekomen....moeilijk....Dus het wordt nu afwachten wat er verder gebeurt. Ben echt doodsbang...me man is inmiddels onderweg naar huis...HEel eng dit...en gedachten gaan alle kanten op....
donderdag 3 januari 2008 om 17:03
donderdag 3 januari 2008 om 17:43
Oh Snok, wat vreselijk dat het bloeden niet ophoud. Kan me voorstellen dat je erg de behoefte hebt om er over te praten, gelukkig dat je man nu onderweg is en hier kun je ook altijd je berichtjes kwijt. En die ego berichten geven helemaal niets!!!!!
Hoop zo voor je dat het morgen toch loos alarm blikt te zijn. Sterkte en mijn duimen draaien voor je.
Hoop zo voor je dat het morgen toch loos alarm blikt te zijn. Sterkte en mijn duimen draaien voor je.
donderdag 3 januari 2008 om 17:55
@ Snok, ik wil je even een hart onder de riem steken, het hoeft echt niets te betekenen het bloedverlies. Ik kan me heeeeel goed voorstellen dat je er bijna in blijft van de spanning, maar een forum-vriendinnetje heeft 9 dagen lang bloedverlies gehad toen ze net zwanger was en is nu 32 weken zwanger.
Blijf vertrouwen houden hoor!
*dikke knuffel*
Blijf vertrouwen houden hoor!
*dikke knuffel*
donderdag 3 januari 2008 om 18:57
voor Snok. Ik ben heel hard voor je aan het duimen dat het allemaal meevalt. Ik heb het inderdaad wel vaker gehoord dat er bloedverlies is en dat er niks aan de hand blijkt te zijn maar ik kan me voorstellen dat je er verschikkelijk zenuwachtig van wordt.
Ga je morgen nou wel voor die echo? Volgens mij zou er al een hartje te zien moeten zijn als het goed is.
Ga je morgen nou wel voor die echo? Volgens mij zou er al een hartje te zien moeten zijn als het goed is.
donderdag 3 januari 2008 om 19:42
Dames ben ik weer ff.....verlies nog steeds bloed...afwisselend bruinig en soms wat meer met rood erbij....weinig en wat meer....
Zojuist ook een slijmerig stukje...Ik weet het echt niet meer..Zoveel verschillende dingen kan het betekenen. Heb/had ik onsteking? Iets anders?
Heb geen krampen en dat valt me erg op....Als je miskraam krijgt zou je toch verwachten dat je buikpijn krijgt?
Moet wel zeggen dat ik me best doe maar echt steeds minderhoop krijg...
Ja ik moet morgen om half 11 voor echo..dus daarna volgt meer nieuws....
Zojuist ook een slijmerig stukje...Ik weet het echt niet meer..Zoveel verschillende dingen kan het betekenen. Heb/had ik onsteking? Iets anders?
Heb geen krampen en dat valt me erg op....Als je miskraam krijgt zou je toch verwachten dat je buikpijn krijgt?
Moet wel zeggen dat ik me best doe maar echt steeds minderhoop krijg...
Ja ik moet morgen om half 11 voor echo..dus daarna volgt meer nieuws....
donderdag 3 januari 2008 om 19:57
Arme Snok, dat wordt een onrustige nacht. Dat het nog steeds bruinig is, is nog wel aardig positief. Als het pas kort geleden fout is gegaan dan zou het helder rood bloed moeten zijn dacht ik.
En inderdaad horen de krampen ook echt bij een miskraam zover ik weet.
Heel veel sterkte morgen, ik ga heel hard voor je duimen dat je een prachtig hartje te zien krijgt.
Morgen ben ik vrij dus ik ga het in de gaten houden.
En inderdaad horen de krampen ook echt bij een miskraam zover ik weet.
Heel veel sterkte morgen, ik ga heel hard voor je duimen dat je een prachtig hartje te zien krijgt.
Morgen ben ik vrij dus ik ga het in de gaten houden.
donderdag 3 januari 2008 om 20:21
lieve Snok, ondanks mijn eigen beslommeringen/krampen en angsten leef ik enorm met je mee en duim ik voor je....
@ de rest: het kan zijn dat ik de komende tijd wat minder op het forum kom. Ik wil proberen deze week wat minder met mijn zwangerschap bezig te zijn, in de hoop dat ik het wat meer accepteer en wat minder bangig ben dat het mis gaat. Er is immers geen enkele reden toe. Ik ben bang dat er veel over posten/praten het niet echt beter maakt. Volgende week woensdag naar de gyn voor een echo. Ik laat dan wel weten hoe het is gegaan en of ik alsnog heeeeeel erg blij kan worden....
liefs voor een ieder die het moeilijk heeft op dit moment en hopelijk tot snel!
Marianne
@ de rest: het kan zijn dat ik de komende tijd wat minder op het forum kom. Ik wil proberen deze week wat minder met mijn zwangerschap bezig te zijn, in de hoop dat ik het wat meer accepteer en wat minder bangig ben dat het mis gaat. Er is immers geen enkele reden toe. Ik ben bang dat er veel over posten/praten het niet echt beter maakt. Volgende week woensdag naar de gyn voor een echo. Ik laat dan wel weten hoe het is gegaan en of ik alsnog heeeeeel erg blij kan worden....
liefs voor een ieder die het moeilijk heeft op dit moment en hopelijk tot snel!
Marianne
donderdag 3 januari 2008 om 22:28
even een hele dikke knuffel voor snok, heel veel sterkte! Bekende van mij heeft bij eerste zwangerschap tot 12e wk gebloed, bij 2e tot 20e wk. Toch twee gezonde kindjes geworden. Maar de onrust kan ik me heel goed voorstellen. Zou precies hetzelfde reageren.
sorry dat ik al even niet meer reageer maar ik heb een gebroken kerst vakantie gehad. Door die vermoeidheid was het ook onmogelijk om elke keer hetzelfde smoesje op te hangen, dus deze week maar verteld aan familie. Die zijn erg blij met het mooie nieuws. Ook op werk verteld (vorige keer ook zo vroeg) voor als het eerder mis gaat. Ook hier gelukkig goede reacties. Werk in niet zo'n groot bedrijf en dan is verlof een groot gemis.
hou het even kort, ga maar weer eens mijn bed opzoeken. Moest toch even reageren aangezien ik al zo lang niets van me heb laten horen.
a.s. maandag trouwens intake bij VK.
sorry dat ik al even niet meer reageer maar ik heb een gebroken kerst vakantie gehad. Door die vermoeidheid was het ook onmogelijk om elke keer hetzelfde smoesje op te hangen, dus deze week maar verteld aan familie. Die zijn erg blij met het mooie nieuws. Ook op werk verteld (vorige keer ook zo vroeg) voor als het eerder mis gaat. Ook hier gelukkig goede reacties. Werk in niet zo'n groot bedrijf en dan is verlof een groot gemis.
hou het even kort, ga maar weer eens mijn bed opzoeken. Moest toch even reageren aangezien ik al zo lang niets van me heb laten horen.
a.s. maandag trouwens intake bij VK.
donderdag 3 januari 2008 om 22:52
Hoi, ik kom eigenlijk alleen Snok even een hart onder de riem steken.
Meid wat een schrik!
Ik heb tot twee weken terug ook steeds wat bloed verloren, soms alleen slijm (roze), soms bloed (zowel oud bruin als rood) en een stolseltje.
Ook heb ik behoorlijke krampen gehad, heel erg eng.
Volgens mijn VK is bloedverlies heel normaal en gebeurt het bij veel vrouwen.
En het kan kloppen, ik had het ook bij mijn vorige zwangerschap, die zwangerschap is verder prima verlopen, en het bloedverlies stopte rond de 13 weken.
Mijn eerste zwangerschap was een Miskraam.
Ik heb nooit bloed verloren toen, ik wist het pas toen ik voor de termijn echo kwam (week 13).
Wel had ik er een slecht gevoel over, gewoon dat gevoel dat het niet goed zat.
Maar nogmaals, nooit geen druppel bloed verloren.
En deze zwangerschap...tsja, ik weet het niet.
Ik heb angst, net als jij om het bloed verlies, en om de krampen net als mariannas...
Maar morgen weet ik meer, ik krijg dan gelukkig mijn echo.
Maar vooralsnog voelt deze zwangerschap wel positief.
Ik weet dat het eng is allemaal, en ja, je wilt graag zekerheid, maar soms kun je niet meer doen dan afwachten, een zwangerschap is erg breekbaar...en je hebt niks voor het zeggen.
Maar ik wil jou (en mariannas) wel veel sterkte wensen!
Liefs marEsol.
Meid wat een schrik!
Ik heb tot twee weken terug ook steeds wat bloed verloren, soms alleen slijm (roze), soms bloed (zowel oud bruin als rood) en een stolseltje.
Ook heb ik behoorlijke krampen gehad, heel erg eng.
Volgens mijn VK is bloedverlies heel normaal en gebeurt het bij veel vrouwen.
En het kan kloppen, ik had het ook bij mijn vorige zwangerschap, die zwangerschap is verder prima verlopen, en het bloedverlies stopte rond de 13 weken.
Mijn eerste zwangerschap was een Miskraam.
Ik heb nooit bloed verloren toen, ik wist het pas toen ik voor de termijn echo kwam (week 13).
Wel had ik er een slecht gevoel over, gewoon dat gevoel dat het niet goed zat.
Maar nogmaals, nooit geen druppel bloed verloren.
En deze zwangerschap...tsja, ik weet het niet.
Ik heb angst, net als jij om het bloed verlies, en om de krampen net als mariannas...
Maar morgen weet ik meer, ik krijg dan gelukkig mijn echo.
Maar vooralsnog voelt deze zwangerschap wel positief.
Ik weet dat het eng is allemaal, en ja, je wilt graag zekerheid, maar soms kun je niet meer doen dan afwachten, een zwangerschap is erg breekbaar...en je hebt niks voor het zeggen.
Maar ik wil jou (en mariannas) wel veel sterkte wensen!
Liefs marEsol.
vrijdag 4 januari 2008 om 10:03
Wil iedereen nog even op valreep voor naar ziekenhuis gaan bedanken voor lieve reacties....
Heb vannacht prima geslapen (ongelofelijk) en had maar paar druppels bruin bloed vanmorgen ...Nu ook amper bloed en het is bruin.....Geen pijn gehad of krampen.
Nog half uur en dan weet ik gewoon meer....ga van ergste uit. Stom misschien maar dan lijkt me de klap minder hard? Ik laat het jullie iig weten....
X
Heb vannacht prima geslapen (ongelofelijk) en had maar paar druppels bruin bloed vanmorgen ...Nu ook amper bloed en het is bruin.....Geen pijn gehad of krampen.
Nog half uur en dan weet ik gewoon meer....ga van ergste uit. Stom misschien maar dan lijkt me de klap minder hard? Ik laat het jullie iig weten....
X
vrijdag 4 januari 2008 om 11:06
Succes Snok, als het goed is weet je nu al meer. Ik heb trouwens gedroomd dat er op jouw echo een tweeling te zien was, geen idee hoe ik daar op kwam.
Jij ook succes met je echo Maresol.
Ik ben zo ongelofelijk beroerd ineens sinds gisteravond. Vanochtend heb ik mijn dochter borstvoeding gegeven op bed met een emmertje ernaast om in over te geven. Ik kan zowiezo niks meer binnen houden en loop constant met mijn emmertje rond. Manlief komt zo gelukkig naar huis want het lukt me eigenlijk niet om nu voor Floor te zorgen. Alleen het tillen van haar is zo'n inspanning dat ik meteen ga kokhalzen.
Stiekem hoop ik dat ik wat verkeerds heb gegeten of een virusje heb opgepikt want als ik me nog weken lang zo voel dan kan ik niet eens meer werken.
Jij ook succes met je echo Maresol.
Ik ben zo ongelofelijk beroerd ineens sinds gisteravond. Vanochtend heb ik mijn dochter borstvoeding gegeven op bed met een emmertje ernaast om in over te geven. Ik kan zowiezo niks meer binnen houden en loop constant met mijn emmertje rond. Manlief komt zo gelukkig naar huis want het lukt me eigenlijk niet om nu voor Floor te zorgen. Alleen het tillen van haar is zo'n inspanning dat ik meteen ga kokhalzen.
Stiekem hoop ik dat ik wat verkeerds heb gegeten of een virusje heb opgepikt want als ik me nog weken lang zo voel dan kan ik niet eens meer werken.
vrijdag 4 januari 2008 om 11:18
@snok, er word hard aan je gedacht hier. (f)
@ Pebbles, jeetje jij hebt het te pakken. Ter geruststelling hopelijk, het heerst.
Mijn vriendin met een zoontje van twee zouden op bezoek komen vandaag maar zij zijn ook heel misselijk. Fijn dat Pebblesman voor Floor komt zorgen. Pas je op dat je niet uitdroogt?
@ Pebbles, jeetje jij hebt het te pakken. Ter geruststelling hopelijk, het heerst.
Mijn vriendin met een zoontje van twee zouden op bezoek komen vandaag maar zij zijn ook heel misselijk. Fijn dat Pebblesman voor Floor komt zorgen. Pas je op dat je niet uitdroogt?
vrijdag 4 januari 2008 om 12:20
Lieve allemaal,
Ben net terug uit ziekenhuis...uiteraard loopt het altijd uit.
Eerst vaginaal onderzoek en baarmoeder zag er gezond/prima uit. Toen echo...er is een zwangerschapsring, eierstokken prima, rechts heeft ei opgeleverd maar een leeg vruchtzakje. Het kan zijn dat het nog priller is dan we dachten..maar kan ook zijn dat miskraam is ingezet. Hij durft geen uitspraken te doen. Moet donderdag weer terug voor echo. Toen ik eerste keer ging, 1 dag ervoor getest zwanger toen zag jje niets aan me baarmoeder...eierstokken hingen er beetje bij zeg maar....nu dus wel...er is iig zwangerschap of gweest....
Al met al weet ik nog niets? Iemand dit meegemaakt?
Ik denk dat ik maar moet rekenen op foute boel.....
Ben net terug uit ziekenhuis...uiteraard loopt het altijd uit.
Eerst vaginaal onderzoek en baarmoeder zag er gezond/prima uit. Toen echo...er is een zwangerschapsring, eierstokken prima, rechts heeft ei opgeleverd maar een leeg vruchtzakje. Het kan zijn dat het nog priller is dan we dachten..maar kan ook zijn dat miskraam is ingezet. Hij durft geen uitspraken te doen. Moet donderdag weer terug voor echo. Toen ik eerste keer ging, 1 dag ervoor getest zwanger toen zag jje niets aan me baarmoeder...eierstokken hingen er beetje bij zeg maar....nu dus wel...er is iig zwangerschap of gweest....
Al met al weet ik nog niets? Iemand dit meegemaakt?
Ik denk dat ik maar moet rekenen op foute boel.....
vrijdag 4 januari 2008 om 12:44
lieve Snok, ook ik kreeg deze week te horen dat er een zwangerschapsring was, maar mijn arts was redelijk stellig in het zeggen dat mijn zwangerschap minder gevorderd is als we dachten. Dit zou kunnen doordat mijn cyclus iets langer is dan 28 dagen (meestal een dag of 30/31) en de bevruchting iets later in de maand zou hebben plaatsgevonden dan ong. de 14e dag.
ik moet ook wachten tot volgende week woensdag. Maar ik ben idd, net zoals jij, zwanger.... ik heb dus idd hetzelfde gevoel als jij, de dokter bij mij niets gezegd over dat het mogelijk mis is, dat zou hij toch wel hebben gedaan als het wel zo was? maar toch ben ik onzeker en denk ik na over het slechte....
Gelukkig zijn mijn krampen weg. Ik voel me nu gewoon ' vol' in mijn onderbuik. Gisteren was ik misselijk toen ik opstond, dus ik voel ook gewoon zwanger. ik hoop nog op het beste en probeer vrolijk te blijven.
ik duim met je mee Snok! maar je kunt idd niets anders dan wachten (en dat duurt idd vreselijk lang!).....
ik moet ook wachten tot volgende week woensdag. Maar ik ben idd, net zoals jij, zwanger.... ik heb dus idd hetzelfde gevoel als jij, de dokter bij mij niets gezegd over dat het mogelijk mis is, dat zou hij toch wel hebben gedaan als het wel zo was? maar toch ben ik onzeker en denk ik na over het slechte....
Gelukkig zijn mijn krampen weg. Ik voel me nu gewoon ' vol' in mijn onderbuik. Gisteren was ik misselijk toen ik opstond, dus ik voel ook gewoon zwanger. ik hoop nog op het beste en probeer vrolijk te blijven.
ik duim met je mee Snok! maar je kunt idd niets anders dan wachten (en dat duurt idd vreselijk lang!).....
vrijdag 4 januari 2008 om 12:47
Goedemiddag,
Ik heb zitten twijfelen of ik wel of niet zou gaan schrijven op een forum, want het kost best een hoop tijd en ik draaf dan altijd door.,...en ben dan met niets anders bezig dan met het zwanger zijn ! en met alle onzekerheden eromheen. Zoals we ook allemaal kunnen lezen op dit forum en op de andere forums, maar toch ga ik schrijven, waarom dan, nu omdat ik dan mijn onzekerheden kan delen, de mooie momenten delen kan en gewoon lekker kan kletsen en hier thuis en in mijn omgeving niet iedereen lastig te vallen met babypraat. Wel is het zo dat ik nog steeds super onzeker ben, heb een behoorlijk positieve test gehad 31-12, maar ik voel me niet echt anders en ook ben ik niet supermoe, of misselijk......geen pijnlijke tepels.....en dat maakt mij onzeker. Ook omdat ik in het verleden een aantal MK gehad heb, met de nodige toestanden....maar ik heb en dat zegt dan iedereen, je hebt toch wel 2 leuke dochters....tja dat weer ik maar toch.
Ik wil dus graag meeschrijven met jullie (als alles goed blijft gaan !) en mijn ervaringen met jullie delen.....mag dat ? Later zal ik wel even in het kort een voorstelrondje doen.
Nu eerst even Snok, moeilijk moeilijk meisje, geen idee wat ze er mee bedoelen......een zwangerschapsring is wel iets dat er een zwangerschap is, maar hoe lang ? het kan natuurlijk zijn dat je korter zwanger bent en dat de afscheiding een innesteling is geweest, maar het kan ook zo zijn dat de MK gestart is....ik duim voor je op het 1e ! Nu een week wachten las ik, en dat is oh oh zo moeilijk, ieder moment dwalen je gedachten naar dat ene iets in je buik....steeds naar het toilet toe om te kijken of je weer bloed of dat het schoon is .....ik wens je sterkte.
toi-toi-toi
Beerje Boem Boem
Ik heb zitten twijfelen of ik wel of niet zou gaan schrijven op een forum, want het kost best een hoop tijd en ik draaf dan altijd door.,...en ben dan met niets anders bezig dan met het zwanger zijn ! en met alle onzekerheden eromheen. Zoals we ook allemaal kunnen lezen op dit forum en op de andere forums, maar toch ga ik schrijven, waarom dan, nu omdat ik dan mijn onzekerheden kan delen, de mooie momenten delen kan en gewoon lekker kan kletsen en hier thuis en in mijn omgeving niet iedereen lastig te vallen met babypraat. Wel is het zo dat ik nog steeds super onzeker ben, heb een behoorlijk positieve test gehad 31-12, maar ik voel me niet echt anders en ook ben ik niet supermoe, of misselijk......geen pijnlijke tepels.....en dat maakt mij onzeker. Ook omdat ik in het verleden een aantal MK gehad heb, met de nodige toestanden....maar ik heb en dat zegt dan iedereen, je hebt toch wel 2 leuke dochters....tja dat weer ik maar toch.
Ik wil dus graag meeschrijven met jullie (als alles goed blijft gaan !) en mijn ervaringen met jullie delen.....mag dat ? Later zal ik wel even in het kort een voorstelrondje doen.
Nu eerst even Snok, moeilijk moeilijk meisje, geen idee wat ze er mee bedoelen......een zwangerschapsring is wel iets dat er een zwangerschap is, maar hoe lang ? het kan natuurlijk zijn dat je korter zwanger bent en dat de afscheiding een innesteling is geweest, maar het kan ook zo zijn dat de MK gestart is....ik duim voor je op het 1e ! Nu een week wachten las ik, en dat is oh oh zo moeilijk, ieder moment dwalen je gedachten naar dat ene iets in je buik....steeds naar het toilet toe om te kijken of je weer bloed of dat het schoon is .....ik wens je sterkte.
toi-toi-toi
Beerje Boem Boem
vrijdag 4 januari 2008 om 13:16
@snok: klinkt toch niet heel positief maar ook niet meteen helemaal negatief. Volgens mij heb jij op dezelfde dag positief getest al ik en veel eerder kon niet dus voor mijn gevoel kan je niet veel korter zwanger zijn. Maar het lichaam is een raar ding dus we blijven nog een week hopen en duimen.
Hier gaat het nu weer heel even iets beter al kan ik nog steeds niks eten of drinken. Gelukkig is manlief er nu om voor Floor te zorgen, dat scheelt heel erg want bewegen is het lastigst en dat is onvermijdelijk met zo'n kleintje in huis.
@beertjeboemboem: welkom hier en nog gefeliciteerd met je zwangerschap. Wanneer ben je uitgerekend denk je?
Hier gaat het nu weer heel even iets beter al kan ik nog steeds niks eten of drinken. Gelukkig is manlief er nu om voor Floor te zorgen, dat scheelt heel erg want bewegen is het lastigst en dat is onvermijdelijk met zo'n kleintje in huis.
@beertjeboemboem: welkom hier en nog gefeliciteerd met je zwangerschap. Wanneer ben je uitgerekend denk je?
vrijdag 4 januari 2008 om 13:54
Snok, dat klinkt niet goed... en dan nu weer wachten! Hoe lang zou je nu zwanger zijn? Zo rond de 6-7 weken moet er wel wat te zien in het vruchtzakje, bij mij zagen ze in ieder geval al een hartje. Maar goed, het is pas echt negatief als het negatief is gegeven door de gyn. Ik blijf voor je duimen dat er toch verandering in gaat komen!
Beertjeboemboem, welkom hier!
Pebbles, fijn dat het beter gaat en dat er hulp is gekomen! Beterschap in ieder geval verder.
Weten jullie dat misschien? Klopt het dat je veel minder weerstand hebt als je zwanger bent? Ik loop nu al sinds 1e kerstdag vreselijk te hoesten en te proesten en zwaar verkouden te zijn. Normaal duurt het maar een weekje, maar er zit nog helemaal geen schot in de zaak...
groet,
erica
Beertjeboemboem, welkom hier!
Pebbles, fijn dat het beter gaat en dat er hulp is gekomen! Beterschap in ieder geval verder.
Weten jullie dat misschien? Klopt het dat je veel minder weerstand hebt als je zwanger bent? Ik loop nu al sinds 1e kerstdag vreselijk te hoesten en te proesten en zwaar verkouden te zijn. Normaal duurt het maar een weekje, maar er zit nog helemaal geen schot in de zaak...
groet,
erica