Waddeneilanden mei

15-03-2011 21:48 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wij willen graag eind mei naar één van de Waddeneilanden.

Vorig jaar zomer weekend op Schiermonikoog geweest, verder nog geen ervaring.

We willen graag een huisje huren voor 5 tot 7 dagen en wat we zoeken is natuur (wandelen/fietsen), rust (dus geen huisjespark), maar ook gezelligheid (beetje shoppen en lekker eten).

Welk eiland raden jullie aan? En heeft iemand tips voor een accommodatie?
Rottum...
Ik ben helemaal fan van Ameland, maar op Texel valt meer te shoppen en te eten.
Terschelling is mijn favoriet.
Vlieland! Maar het shoppen is niet heel uitgebreid omdat er maar één dorp is. Wel rust, leuke huisjes en activiteiten, autovrij etc.
Ameland spreekt mij ook erg aan. Maar ik kan niet uitleggen waarom. Denk verhalen die ik heb gehoord en beeld dat ik er bij heb.

Ik hoef niet uitgebreid te shoppen, als er maar een paar leuke winkeltjes zijn en wat leuke terrassen/restaurants/stranttent.
quote:spectral schreef op 15 maart 2011 @ 21:56:

Rottum...Waarom? Je maakt me nieuwsgierig....
Texel vind ik erg leuk. Zeker in het voorseizoen.
Op rottum kan je heel goed shoppen!
Ik ben Terschelling fan,heb zelf huisje in Landerum gehuurd voor deze zomer. Op T'schelling kun je shoppen in West en de kroeg in, naar de natuur op de Bosplaat, naar strand en bos, eeuwen fietsen en Formerum en Midsland zijn ook erg leuk..
Ik ben zelf helemaal fan van Texel. In de buurt van de Koog is het leukste!
quote:spectral schreef op 15 maart 2011 @ 22:18:

Op rottum kan je heel goed shoppen!

Maar er is toch Rottumerplaat en oog? En die zijn toch heel klein?

Wat grappig dat je daar dan juist goed kunt shoppen.
Rottumeroog en rottumerplaat zijn beide niet vrij toegankelijk. De enige bebouwing daar zijn woningen voor vogelwachters van staatsbosbeheer.
Terschelling! Een mooi eiland met afwisselend natuur. Zo fiets je in de dichtbegroeide bossen en 5 minuten later in de duinen. Echt een prachtige natuur daar. Voor ieder wat wils...
Ben een paar jaar geleden met pinksteren op Texel geweest in Cocksdorp. Vond dat 'n heel prettig plaatsje. Heerlijk om te wandelen in de duinen bij de vuurtoren.

Heb zelf gewoon de auto gebruikt om me te verplaatsen, maar er zijn meer leuke plaatsjes om 'ns naartoe te rijden en 'n wandeling te maken.

Ook leuk om naar 't vliegveldje te gaan en te kijken naar de dappere parachutespringers.
Ik had trouwens 'n B&B.
quote:snoetepoet schreef op 15 maart 2011 @ 22:51:

Rottumeroog en rottumerplaat zijn beide niet vrij toegankelijk. De enige bebouwing daar zijn woningen voor vogelwachters van staatsbosbeheer.Maw, op geen enkel waddeneiland kun je goed shoppen... verder dan de normale toeristenwinkels en wat suffe lokale kledingwinkels kom je niet.
Voor 't shoppen an sich zou ik inderdaad niet naar een waddeneiland gaan. Voor de rust, ruimte en uitwaaien wel.
Ik ben op Texel, Terschelling en Ameland geweest. Terschelling vond ik het leukst. Prachtige natuur, fijn fietsen, maar ook een leuk centrum waar het een en ander te doen is. Wij zaten zelf in een huisje van een particulier, dus niet op een groter park. Deze zijn er genoeg te vinden, als je even zoekt Vriend is overigens idolaat van Vlieland, daar moet je alleen rekening houden met het feit dat je geen auto mee mag nemen. Nou maakt mij dat niets uit, doe toch alles op de fiets op zo'n eiland, maar jullie misschien wel.
Ik fiets niet, maar al zou ik fietsen, zou ik dat op Texel echt veel en veel te ver hebben gevonden. Hele lange wegen van misschien wel 10 km tussen de verschillende dorpjes. Zo saai. Met de auto kun je tenminste van dorpje naar wandelgebied rijden en daar van de natuur gaan genieten.
Zo fietste ik een flink lang stuk door de duinen, op naar dat ene oh zo leuke strandtentje, met fikse tegenwind. Uurtje uitpuffen in het zonnetje bij de strandtent. En dan met de wind in de rug zoefff naar huis geblazen worden Heerlijk!
Ik ben op Schiermonnikoog, Ameland, Terschelling en Texel geweest en ik vind Terschelling echt het mooist en meest afwisselend. Texel voelt meer als een verlenging van Noord-Holland, op Terschelling krijg je echt een eiland gevoel. Ook is de natuur van Terschelling veel afwisselender en zijn de afstanden goed te fietsen. Als je wat meer rust wilt zou ik aan de oostkant van het eiland gaan zitten (voorbij Formerum).

Vlieland lijkt mij ook leuk (maar nog nooit geweest), alleen dat is misschien wat klein voor 7 dagen.

Succes met je keuze!
Bedankt allemaal. Het wordt er niet makkelijker op!

Vanavond maar eens overleggen met mijn aanstaande (haha wat klinkt dat volwassen, zijn sinds kort verloofd en moet er nog aan wennen).

Als iemand nog tips heeft voor een leuk huisje of B&B dan hoor ik het graag.

Zal me eens op internet storten.
Ik heb eind mei een appartementje gehuurd in het Eureka complex op Vlieland (even googlen er zijn een stuk of 12 appartementjes) Kan je dus nog niet zeggen hoe het is, maar misschien word je wel m'n buurvrouw
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-04-2011 00:04
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven