Gezondheid alle pijlers

Kou heeft er toch iets mee te maken?!

18-03-2011 09:09 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Berichtje in een krant over de ramp in Japan.....waar 500.000 mensen waaronder 100.000 kinderen hun huis kwijt zijn:

Save the childres, Steve McDonald

We're already seeing families huddling around gas fires for warmth. In these sorts of temperatures, young children are vulnerable to chest infections and flu.

Volgens mij kun je ook flink ziek worden door kou, kou is immers een grote stress op het lichaam, maar op dit forum wordt ik steeds erop gewezen, dat ziekte alleen maar door bacterieën en virussen veroorzaakt wordt.

Ik heb dus toch gelijk.....
quote:Ikbenanoniem schreef op 18 maart 2011 @ 09:36:

Waarom wordt daar geen actie op ondernomen?

Het lijkt er op dat Japan moeite heeft om hulp te vragen.

Bovendien is de aanvoer van hulpgoederen richting het getroffen gebied erg lastig.
Stressed is just desserts spelled backwards
Een fikse wandeling in de kou wil nog wel eens helpen met beter worden. Binnen blijven zitten met de verwarming op 30 en alle ramen gesloten wil herstel nog wel eens in de weg zitten. Daarnaast, ik denk dat de STRESS veroorzaakt door de situate in Japan nog altijd meer van invloed is op de gezondheid van kinderen, ouderen en mensen met een lage weerstand dan de kou, maar misschien moet je dat maar eens proefondervindelijk testen. Heb je nou nog steeds gelijk of wordt het al wat lastiger?...
Ik vind deze stelling bijna hetzelfde als mensen die zeggen dat het eten van bepaalde producten niet leidt tot puistjes, omdat dat niet 'wetenschappelijk' is aangetoond.

Mja, ik ken mijn lichaam het beste en weet dat ik heel erg moet oppassen met kou en airco, want daarvan van wordt ik verkouden en krijg ik oorontsteking. Die kou heb ik onder controle, die tig virussen die blijkbaar om me heen hangen om te aan te vallen wanneer ik kou leid heb ik niet onder controle.
quote:JohnnyCake wrote on 18 March 2011 @ 09:27:

[...]

Semantics

Als ik tegen een muur op bots met mijn auto, is het dan de muur of mijn rijvaardigheid die schade veroorzaakt?Uitgeluld heet dat...
quote:Maleficent schreef op 18 maart 2011 @ 09:40:

[...]

Het lijkt er op dat Japan moeite heeft om hulp te vragen.

Die indruk heb ik ook, ja. Kan het zijn dat dit in Japan als gezichtsverlies wordt ervaren?
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 18 maart 2011 @ 09:40:

[...]

Wat een logica

Hoezo? Wij leven niet allemaal meer als holbewoners dus zijn wij niet meer gewend aan kou en ontbering. Die Engelsen wel

Maar als iemand jou vraagt of de ramen dicht mogen vanwege de koude tocht dan zie ik jou er voor aan dat je zegt dat hij zich niet moet aanstellen omdat niemand ooit ziek is geworden van de kou! Terwijl deze persoon er niet aan gewend is en wel degelijk ziek wordt.
quote:Belbe schreef op 18 maart 2011 @ 09:32:

Johnny als je verder gezond bent is je lichaam heel goed in staat om virussen zelf te bestrijden. Als je, om wat voor reden dan ook, verder niet gezond bent ga je naar de dokter en dan krijg je medicijnen waardoor het over gaat.Ik heb in veel andere landen gewoond. Westerse landen. Als men daar ook maar de indruk heeft dat je mogelijk een bacterie in je systeem hebt dan wordt, voor de zekerheid, een kuur voorgeschreven. Prima, laat maar komen die antibiotica. Zoals gezegd, in Nederland wacht men liever af totdat je bijna dood bent voordat men een kuurtje voorschrijft, terwijl we de kippen wel volspuiten voor het gemak. Want dat scheelt weer veel geld.
Dus Engelsen worden niet ziek van kou en wij wel, omdat wij niet meer als holbewoners leven? Ben je wel eens buiten Nederland geweest eigenlijk?

Maar je hebt gelijk hoor, ik laat mensen lekker verrekken als ze vragen of het raam dicht mag
Ga in therapie!
Engelsen leven nog als holbewoners????? En bedankt, drie maal raden wat ik van origine ben (en ik draag eigenlijk nooit een jas, hooguit als het écht koud is een poncho, verder alleen vesten )
quote:Tanneketoverhex schreef op 18 maart 2011 @ 09:54:

Engelsen leven nog als holbewoners????? En bedankt, drie maal raden wat ik van origine ben (en ik draag eigenlijk nooit een jas, hooguit als het écht koud is een poncho, verder alleen vesten )Ik heb jaren in de UK gewoond love. Ik heb me er altijd over verbaasd hoe jullie bij -10 nog steeds geen jas aantrekken als jullie gaan stappen. Seems pretty prehistoric to me ;)
Johnny, heb je wel eens van resistentie gehoord? Dat houdt in dat je lichaam 'went' aan bepaalde antibiotica. Als je voor elke snotneus AB krijgt, raak je resistent. Dat is eerst alleen voor die ene specifieke AB, maar langzamerhand wordt je resistent voor een hele tak van AB. En als je dan opeens in het ziekenhuis komt met een dikke vette longontsteking, blijk je tegen bijna alle AB resistent te zijn, dus is het enige middel bidden en hopen dat je lichaam het zelf oplost. Dan heb ik toch liever wat vaker een snotneus en bij die dikke vette longontsteking een goede AB hoor...
Ligeia ik doe meer dingen dan alleen forummen, voor een ziek kind zorgen bijvoorbeeld.

Maar goed als je met je auto tegen een muur rijd (rare vergelijking is dat trouwens maar goed) dan is het je rijvaardigheid die ervoor zorgt dat je tegen die muur aan rijd waardoor de muur je auto beschadigd.
Erger u niet, verwonder u slechts!
quote:dubiootje schreef op 18 maart 2011 @ 09:39:

Iba, ik heb het idee dat de Japanse regering doet wat ze kan, maar er is zo veel kapot aan infrastructuur (en waarschijnlijk ook aan voedselvoorzieningen) dat het moeilijk is voedsel bij de mensen te krijgen. Het is een - inmiddels driedubbele - ramp van enorme omvang.Maar bij Haiti bijvoorbeeld, was er toen niet al veel sneller een tv-actie?
quote:JohnnyCake schreef op 18 maart 2011 @ 09:56:

[...]

Ik heb jaren in de UK gewoond love. Ik heb me er altijd over verbaasd hoe jullie bij -10 nog steeds geen jas aantrekken als jullie gaan stappen. Seems pretty prehistoric to me ;)Gewoon zorgen voor voldoende alcohol in het bloed, dan heb je hélemaal nergens last van Kun je bij -10 met alleen een bh over straat (oh my god, dat heb ik dus écht gedaan, he) en de volgende dag je alleen afvragen hoe dat telefoonnummer op je boob is gekomen
Oh, en een rok had ik er ook bij aan, hoor. Die eigenlijk meer een veredelde riem was, zo hoog zat hij. Of laag, nét hoe je het bekijkt . En trouwens ook nooit een blaasontsteking gehad, en je wil niet weten waar ik in m'n blote stringetje allemaal gezeten heb
12 januari aardbeving Haiti, 21 januari grote actie op radio en tv.
quote:Star schreef op 18 maart 2011 @ 09:57:

[...]

Maar bij Haiti bijvoorbeeld, was er toen niet al veel sneller een tv-actie?

Ja maar dat is het armste land van de wereld.

Japan is 1 van de rijkste landen.

Ik denk dat zij nu meer gebaat zijn bij extra hulptroepen, om de zooi op te ruimen, uit andere landen dan met geld.
quote:JohnnyCake schreef op 18 maart 2011 @ 09:52:

[...]

Ik heb in veel andere landen gewoond. Westerse landen. Als men daar ook maar de indruk heeft dat je mogelijk een bacterie in je systeem hebt dan wordt, voor de zekerheid, een kuur voorgeschreven.

Inmiddels wordt in veel landen dit beleid van te kust en te keur antibiotica voorschrijven aangepast en luidt het advies om deze met beleid voor te schrijven. Maar het klopt dat in Nederland over het algemeen omzichtiger wordt omgegaan met het voorschrijven van ab (als je geen kip bent).

En je andere punten? In andere landen geloven ze dat je van kou ziek wordt en gaan ze naar de dokter als ze ziek zijn? Wat doen Nederlanders dan als ze ziek zijn?
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 18 maart 2011 @ 09:53:

Dus Engelsen worden niet ziek van kou en wij wel, omdat wij niet meer als holbewoners leven? Ben je wel eens buiten Nederland geweest eigenlijk?

Maar je hebt gelijk hoor, ik laat mensen lekker verrekken als ze vragen of het raam dicht mag

De vraag is waar ben je aan gewend?

Als je al jaren in de toch slaapt dan heb je er geen last meer van.

Als je al jaren in airco werkt, dan heb je er geen last meer van.

Als je al jaren door de regen loopt etc. etc.

Maar andere mensen worden er wel ziek van. Dus je kunt niet stellen dat je van kou niet ziek wordt. Ik viel je niet direct persoonlijk aan, het komt gewoon vaak voor dat mensen een grote mond terughebben (watje!) als ik bijvoorbeeld vraag of een raam dicht mag.
quote:Maleficent schreef op 18 maart 2011 @ 10:01:

[...]

Ja maar dat is het armste land van de wereld.

Japan is 1 van de rijkste landen.

Ik denk dat zij nu meer gebaat zijn bij extra hulptroepen, om de zooi op te ruimen, uit andere landen dan met geld.En dus moeten we maar niet helpen want ze hebben geld zat? Ging bij New Orleans ook niet op, rijkste land van de wereld enzo.
Haïti is een arm land. Japan niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Belbe schreef op 18 maart 2011 @ 09:57:

Ligeia ik doe meer dingen dan alleen forummen, voor een ziek kind zorgen bijvoorbeeld.

Maar goed als je met je auto tegen een muur rijd (rare vergelijking is dat trouwens maar goed) dan is het je rijvaardigheid die ervoor zorgt dat je tegen die muur aan rijd waardoor de muur je auto beschadigd.Inderdaad een vergelijking van niks, maar de schade wordt dan veroorzaakt door de botsing tussen de auto en de muur. Wat of wie de botsing veroorzaakt is een volgende vraag.
Ga in therapie!
quote:Tanneketoverhex schreef op 18 maart 2011 @ 09:59:

[...]

Gewoon zorgen voor voldoende alcohol in het bloed, dan heb je hélemaal nergens last van Dat zou heel veel kunnen verklaren!
Ga in therapie!
quote:Star schreef op 18 maart 2011 @ 10:02:

[...]

En dus moeten we maar niet helpen want ze hebben geld zat? Ging bij New Orleans ook niet op, rijkste land van de wereld enzo.

nee dat zeg ik niet.

Door extra hulptroepen te sturen help je ze meer op dit moment dan met geld. Het grootste probleem is nu de infrastructuur, niet dat er geen geld is.
quote:Star schreef op 18 maart 2011 @ 10:02:

[...]

En dus moeten we maar niet helpen want ze hebben geld zat? Ging bij New Orleans ook niet op, rijkste land van de wereld enzo.

Amerika is echt niet het rijkste land van de wereld.

Dat zeggen en denken ze alleen maar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven