Gezondheid alle pijlers

Kou heeft er toch iets mee te maken?!

18-03-2011 09:09 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Berichtje in een krant over de ramp in Japan.....waar 500.000 mensen waaronder 100.000 kinderen hun huis kwijt zijn:

Save the childres, Steve McDonald

We're already seeing families huddling around gas fires for warmth. In these sorts of temperatures, young children are vulnerable to chest infections and flu.

Volgens mij kun je ook flink ziek worden door kou, kou is immers een grote stress op het lichaam, maar op dit forum wordt ik steeds erop gewezen, dat ziekte alleen maar door bacterieën en virussen veroorzaakt wordt.

Ik heb dus toch gelijk.....
quote:Tanneketoverhex schreef op 18 maart 2011 @ 09:57:

Johnny, heb je wel eens van resistentie gehoord? Dat houdt in dat je lichaam 'went' aan bepaalde antibiotica. Als je voor elke snotneus AB krijgt, raak je resistent. Dat is eerst alleen voor die ene specifieke AB, maar langzamerhand wordt je resistent voor een hele tak van AB. En als je dan opeens in het ziekenhuis komt met een dikke vette longontsteking, blijk je tegen bijna alle AB resistent te zijn, dus is het enige middel bidden en hopen dat je lichaam het zelf oplost. Dan heb ik toch liever wat vaker een snotneus en bij die dikke vette longontsteking een goede AB hoor...Dat weet ik ook best, maar in de bioindustrie spuiten we de beesten wel vol met antibiotica, want dat bespaart weer geld en niemand die er echt iets over zegt. Die beestjes eten wij weer op, dus dat spul krijgen wij ook binnen. Als we dan toch zo onzorgvuldig omgaan met antibiotica, speel dan niet opeens heiliger als de paus als ik een keertje ziek ben en een kuurtje kan gebruiken.
quote:nouschi schreef op 18 maart 2011 @ 10:02:

Haïti is een arm land. Japan niet.Die vlieger gaat voor mij persoonlijk niet op. Op de beelden is toch duidelijk te zien dat er hulp nodig is, rijk of niet rijk. Hoeft ook niet per se geld te zijn, maar zamel desnoods voedselpakketten in o.i.d..
quote:dubiootje schreef op 18 maart 2011 @ 10:03:

[...]

Inderdaad een vergelijking van niks, maar de schade wordt dan veroorzaakt door de botsing tussen de auto en de muur. Wat of wie de botsing veroorzaakt is een volgende vraag.En precies zo is het met verkoudheid/kou vatten. Ja het zijn virussen die het werk doen. Maar je kunt niet stellen dat de kou er niks mee te maken kan hebben.
Als je in je blootje op de noordpool gaat staan (zuidpool mag ook), dan word je niet verkouden, want virussen kunnen in die kou niet overleven, dus die krijg je daar niet.

Je vriest wel dood, dat is een beetje jammer.

Wat ik zeggen wil (en ja, ik ben mosterd, maar hé, ik had even een leven): van kou word je niet verkouden. Kou kan er wel voor zorgen dat je lichaam minder energie kan besteden aan het op peil houden van je weerstand.

En laat dat nou ook net in die quoot uit de OP staat: dat in deze kou kinderen vatbaarder worden voor virussen.

Als ik bij -10 even snel naar de brievenbus loop (die 10 meter van mijn voordeur staat), zonder jas, dan word ik daar niet ziek van, omdat ik alweer binnen ben voordat mijn lichaam echt te koud wordt.

Ga ik bij -10 een fijne wandeling van een uurtje maken, zonder jas, dan heb ik meer kans om een verkoudheid op te lopen, omdat mijn lichaam dan een uur lang moet vechten tegen onderkoeling.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Mwaah als ik het heel erg koud heb kan ik me echt misselijk en ziek voelen.

Ook krijg ik dan veel last van mn spieren.

Ik kan zeker ziek worden van de kou.

Misschien niet verkouden maar wel ziek!
quote:Maleficent schreef op 18 maart 2011 @ 10:06:

[...]

Amerika is echt niet het rijkste land van de wereld.

Dat zeggen en denken ze alleen maar Volgens de Huffingtonpost vorig jaar stond US nog steeds op nummer 1, Japan nummer 2.
Ik vind het trouwens bijzonder moedig dat er vrijwilligers naar Japan toereizen met speurhonden en dergelijke. Japan is not the place to be op het moment, maar toch gaan deze mensen erheen. Ze riskeren hun leven en gezondheid. Petje af.
quote:Star schreef op 18 maart 2011 @ 10:08:

[...]

Die vlieger gaat voor mij persoonlijk niet op. Op de beelden is toch duidelijk te zien dat er hulp nodig is, rijk of niet rijk. Hoeft ook niet per se geld te zijn, maar zamel desnoods voedselpakketten in o.i.d..

Wat ik al eerder zei; het lijkt er ook op dat Japan de boot nog een beetje afhoudt qua hulp uit het buitenland.

Ik zag dat er wel honden uit NL naar Japan gaan om te helpen zoeken naar mensen onder het puin.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Solomio schreef op 18 maart 2011 @ 10:09:

Als je in je blootje op de noordpool gaat staan (zuidpool mag ook), dan word je niet verkouden, want virussen kunnen in die kou niet overleven, dus die krijg je daar niet.

Je vriest wel dood, dat is een beetje jammer.

Die virussen zitten al in je warme body. Je wordt hartstikke ziek
quote:Star schreef op 18 maart 2011 @ 10:09:

[...]

Volgens de Huffingtonpost vorig jaar stond US nog steeds op nummer 1, Japan nummer 2.Is dat met of zonder aftrek van de staatsschulden?
quote:JohnnyCake schreef op 18 maart 2011 @ 10:11:

[...]

Die virussen zitten al in je warme body. Je wordt hartstikke ziek Die virussen krijgen de kans niet, omdat ze ook doodvriezen, net als ik.

David Dunning
quote:Maleficent schreef op 18 maart 2011 @ 10:11:

[...]

Is dat met of zonder aftrek van de staatsschulden?Amerika heeft de sterkste economie, maar is niet het rijkste land, daar hebben ze teveel schulden voor.
quote:JohnnyCake schreef op 18 maart 2011 @ 10:08:

[...]

En precies zo is het met verkoudheid/kou vatten. Ja het zijn virussen die het werk doen. Maar je kunt niet stellen dat de kou er niks mee te maken kan hebben.Dat zeg ik.
Ga in therapie!
quote:Maleficent schreef op 18 maart 2011 @ 10:11:

[...]

Is dat met of zonder aftrek van de staatsschulden?http://www.huffingtonpost ... ies_n_717558.html#s140020&title=1_USA
Voor zover ik weet heeft bijv 'zomergriep' juist te maken met de warmte. Doordat de buitentemperatuur hoog is, kunnen virussen veel langer overleven en zo dus meer mensen besmetten.

David Dunning
quote:Star schreef op 18 maart 2011 @ 10:02:

[...]

En dus moeten we maar niet helpen want ze hebben geld zat? Ging bij New Orleans ook niet op, rijkste land van de wereld enzo.

Japan heeft meteen in het begin aangegeven dat ze géén geld en andere hulp wilden. Eerst zelf kijken hoe ze dit aan gingen pakken. Pas afgelopen dinsdag werd bekend gemaakt dat ze nu toch wél hulp wilden hebben en dan kost het natuurlijk ook nog even voor het op gang wordt gebracht.

Bron: Volkskrant
quote:Maleficent schreef op 18 maart 2011 @ 09:10:

Nou fijn dat je toch gelijk hebt zeg!

Jammer dat je het over de rug van mensen moet halen die zwaar in de ellende zitten, maar goed, da's verder nie zo belangrijk he?Tjonge, jonge, net of die mensen nu nog erger af zijn omdat ik hier een topic over open.......
Is TO al terug gekomen op haar stelling dat ze gelijk heeft?

Of heeft ze zich niet meer laten zien?

Wat een grap zeg.
quote:toetyfroety schreef op 18 maart 2011 @ 10:25:

[...]

Tjonge, jonge, net of die mensen nu nog erger af zijn omdat ik hier een topic over open.......

Wat een inlevingsvermogen, Chapeau!

quote:Laelia schreef op 18 maart 2011 @ 10:22:

[...]

Japan heeft meteen in het begin aangegeven dat ze géén geld en andere hulp wilden. Eerst zelf kijken hoe ze dit aan gingen pakken. Pas afgelopen dinsdag werd bekend gemaakt dat ze nu toch wél hulp wilden hebben en dan kost het natuurlijk ook nog even voor het op gang wordt gebracht.

Bron: Volkskrant

Ah dank je wel!

Overigens doelde ik met tv-actie dus niet direct op geld, waar Mal meteen vanuit ging
quote:Star schreef op 18 maart 2011 @ 10:27:

[...]

Ah dank je wel!

Overigens doelde ik met tv-actie dus niet direct op geld, waar Mal meteen vanuit ging Daar ging ik niet vanuit ik lichtte alleen mijn punt toe.
quote:Maleficent schreef op 18 maart 2011 @ 10:29:

[...]

Daar ging ik niet vanuit ik lichtte alleen mijn punt toe.O dan ging ik er vanuit dat jij er vanuit ging
Wat triest die laatste zin in het OP . Dat ontneemt mij de behoefte om te reageren. Het is me duidelijk: je hebt dus toch gelijk.... waarom dan nog een topic openen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Maleficent schreef op 18 maart 2011 @ 10:27:

[...]

Wat een inlevingsvermogen, Chapeau!

Laten we ons niet heiliger voordoen dan we zijn. Met even veel gemak kan ik zeggen dat het een schande is dat we maar 1 slechtlopend topic hebben over Japan, terwijl een compleet verzonnen zwangerschapsverhaal binnen no-time op 24 pagina's zit.
quote:Belbe wrote on 18 March 2011 @ 09:57:

Ligeia ik doe meer dingen dan alleen forummen, voor een ziek kind zorgen bijvoorbeeld.

Maar goed als je met je auto tegen een muur rijd (rare vergelijking is dat trouwens maar goed) dan is het je rijvaardigheid die ervoor zorgt dat je tegen die muur aan rijd waardoor de muur je auto beschadigd.

Que?

Voor zover ik weet was ik het oneens met JohhnyCake en zijn vergelijking.

Dat jij naast forummen ook voor een ziek kind zorgt, euh, ja, beterschap? Ik heb daar helemaal niks over gezegd. Beetje kou gevat, of zo...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven