Nieuwe telefoon... welke?
woensdag 16 maart 2011 om 17:34
In april mag ik een nieuwe telefoon uitzoeken. Nu heb ik een hele simpele van Sony Ericson om mee te bellen en smsen. Maar de nieuwste telefoons hebben allemaal leuke dingen erop zitten
Qua abonnement zit ik nu tegen de 30 euro per maand. en ik wil max 35 euro gaan besteden (incl. beetje internet, sms-bundel en gewoon abonnement). Bij HI van KPN blijf ik.
maar ........welke telefoon is nou leuk/goed/fijn etc?
Wat mij tot nu toe wat lijkt: HTC Wildfire en SonyEricson Xperia X10
Wie kan mij vertellen waar ik op moet letten? Wat een goede keuze zou zijn? Hoeveel geheugen genoeg is voor 'normaal' gebruik? Touchscreen of mini-toetsenbordje?
Eisen:
- Vrij goede camera erop
- Internet om bijv. mail, adressen en reistijden te checken
- Prettig werkende agenda
En that's it eigenlijk. Ik zou ook een heel klein simpel telefoontje kunnen kopen, maar dat 'nieuwe met touchscreen' lijkt me ook wel wat.
Qua abonnement zit ik nu tegen de 30 euro per maand. en ik wil max 35 euro gaan besteden (incl. beetje internet, sms-bundel en gewoon abonnement). Bij HI van KPN blijf ik.
maar ........welke telefoon is nou leuk/goed/fijn etc?
Wat mij tot nu toe wat lijkt: HTC Wildfire en SonyEricson Xperia X10
Wie kan mij vertellen waar ik op moet letten? Wat een goede keuze zou zijn? Hoeveel geheugen genoeg is voor 'normaal' gebruik? Touchscreen of mini-toetsenbordje?
Eisen:
- Vrij goede camera erop
- Internet om bijv. mail, adressen en reistijden te checken
- Prettig werkende agenda
En that's it eigenlijk. Ik zou ook een heel klein simpel telefoontje kunnen kopen, maar dat 'nieuwe met touchscreen' lijkt me ook wel wat.
vrijdag 18 maart 2011 om 09:10
Nou Sweetcandy, is dat toeval! Ik wilde net een topic openen omdat ik twijfel over een nieuwe telefoon.
Ik wil een telefoon waar ik lang tevreden over blijf. Ik wil er een met een goede camera, maar ook voldoende opslagcapaciteit.
Ik wil geen zwarte bes, omdat de camerkwaliteit slecht schijnt te zijn.
Ik twijfel tussen Nokia e5 en Samsung. Bij Samsung komen er soms krassen in het LCD, dat vind ik een nadeel.
De Aaifoon, daar heb ik ook over nagedacht. Is die wel zo geweldig als hij wordt voorgesteld?
Ik wil een telefoon waar ik lang tevreden over blijf. Ik wil er een met een goede camera, maar ook voldoende opslagcapaciteit.
Ik wil geen zwarte bes, omdat de camerkwaliteit slecht schijnt te zijn.
Ik twijfel tussen Nokia e5 en Samsung. Bij Samsung komen er soms krassen in het LCD, dat vind ik een nadeel.
De Aaifoon, daar heb ik ook over nagedacht. Is die wel zo geweldig als hij wordt voorgesteld?
vrijdag 18 maart 2011 om 10:58
quote:Artpiraat schreef op 18 maart 2011 @ 09:10:
Welke Samsung? Dat er krassen in het display komen is onzin. Tegenwoordig is het allemaal krasvrij glas. Als je er normaal mee omgaat zul je geen krassen krijgen.
iPhone is goed. Maakt redelijke foto's.
Samsung (Galaxy S) is goed. Maakt redelijke foto's.
HTC (Desire HD) is goed. Maakt redelijke foto's.
Nokia N8 is prima. Maakt goede foto's.
Welke Samsung? Dat er krassen in het display komen is onzin. Tegenwoordig is het allemaal krasvrij glas. Als je er normaal mee omgaat zul je geen krassen krijgen.
iPhone is goed. Maakt redelijke foto's.
HTC (Desire HD) is goed. Maakt redelijke foto's.
Nokia N8 is prima. Maakt goede foto's.
vrijdag 18 maart 2011 om 11:02
ik heb de xperia x10 mini (met qwerty) in jan genomen toen ik mijn abonnement mocht verlengen... maar echt tevreden ben ik er niet mee... hij geeft best vaak foutmeldingen, soms erg traag met dingen laden... tis wel een leuk klein toestel zit genoeg op... maar de werkzaamheid is nou niet echt top...
vrijdag 18 maart 2011 om 11:49
quote:XionZ schreef op 18 maart 2011 @ 10:58:
[...]
Ik twijfel dus tussen Samsung Galaxy, Nokia X3 en Sony Experia X10.
Voor mij is het belangrijk om een gedegen camera en voldoende geheugen te hebben.
De kans op krassen is bij niet groot, want ik houd hem altijd in een vast telefoontasje. Hij slingert niet door mijn tas of broekzak/ jaszakken e.d.
[...]
Ik twijfel dus tussen Samsung Galaxy, Nokia X3 en Sony Experia X10.
Voor mij is het belangrijk om een gedegen camera en voldoende geheugen te hebben.
De kans op krassen is bij niet groot, want ik houd hem altijd in een vast telefoontasje. Hij slingert niet door mijn tas of broekzak/ jaszakken e.d.
zaterdag 19 maart 2011 om 17:31
Sweet, ik ben vandaag naar de winkel geweest en de verkoopster was eerlijk over de Xperia X10.
Ze zei dat er problemen kunnen zijn met de batterij en de geheugenkaart.
Bij iets meer intensief gebruik schijnt de batterij heel snel leeg te zijn en er wordt gewaarschuwd dat de Xperia soms moeite heeft om nooit eerder gewijzigde SD-kaartjes te herkennen.
Ik heb even op internet gezocht naar gebruikerservaringen. Daar staat dat Sony heeft erkend dat er problemen voorvallen.
Ik vind dit heel erg jammer, want ik was al helemaal dol op de verschijning en de mogelijkheden.
Maar laat je niet weerhouden door mijn twijfels, misschien zijn de problemen met het apparaat ook wel te fixen.
Ze zei dat er problemen kunnen zijn met de batterij en de geheugenkaart.
Bij iets meer intensief gebruik schijnt de batterij heel snel leeg te zijn en er wordt gewaarschuwd dat de Xperia soms moeite heeft om nooit eerder gewijzigde SD-kaartjes te herkennen.
Ik heb even op internet gezocht naar gebruikerservaringen. Daar staat dat Sony heeft erkend dat er problemen voorvallen.
Ik vind dit heel erg jammer, want ik was al helemaal dol op de verschijning en de mogelijkheden.
Maar laat je niet weerhouden door mijn twijfels, misschien zijn de problemen met het apparaat ook wel te fixen.
zaterdag 19 maart 2011 om 20:40
zaterdag 19 maart 2011 om 23:23
Ik ben helemaal verslaafd aan mijn iPhone. Op het moment dat de iPhone4 uitkwam direct aangeschaft, in combinatie met verlenging van mijn abonnement.
Aangezien mijn mobiel mijn huistelefoon is, heb ik een hoger abonnement. Ik betaal 55 euro voor 450 belminuten, hier sms ik ook voor. Internet zit bij iPhone standaard in je abonnement. Je hoeft dus geen apart internet abonnement af te sluiten. Ik zit nu wel vast aan een 2-jarig abonnement, had liever 1-jarig gehad, maar ja, dan moest ik wel heul veul bijbetalen
Koop een telefoon die voor jou prettig voelt. Ga niet (alleen) af op ervaringen van gebruikers, ook al is dit een goede graadmeter. Zo heb ik vorig jaar een nokia aangeschaft waar ik dus totaal NIET blij mee was, terwijl heel veel mensen in mijn omgeving er lyrisch over waren. Ben weer teruggegaan naar mijn andere nokia.
Succes met het uitzoeken van een nieuwe telefoon!
Aangezien mijn mobiel mijn huistelefoon is, heb ik een hoger abonnement. Ik betaal 55 euro voor 450 belminuten, hier sms ik ook voor. Internet zit bij iPhone standaard in je abonnement. Je hoeft dus geen apart internet abonnement af te sluiten. Ik zit nu wel vast aan een 2-jarig abonnement, had liever 1-jarig gehad, maar ja, dan moest ik wel heul veul bijbetalen
Koop een telefoon die voor jou prettig voelt. Ga niet (alleen) af op ervaringen van gebruikers, ook al is dit een goede graadmeter. Zo heb ik vorig jaar een nokia aangeschaft waar ik dus totaal NIET blij mee was, terwijl heel veel mensen in mijn omgeving er lyrisch over waren. Ben weer teruggegaan naar mijn andere nokia.
Succes met het uitzoeken van een nieuwe telefoon!
woensdag 23 maart 2011 om 12:57
Ik heb gisteren even beide telefoons in handen gehad bij de mediamarkt. Kijken hoe de menu's werken, wat er allemaal op zit, touchscreen-werking, camera getest etc. En beide telefoons zijn bijna hetzelfde naar mijn idee.
Hoewel de Xperia X10 naar mijn gevoel iets vlotter werkte en sneller reageerde bij aanraking.
Nu heb ik nog een vraagje. Ik wilde ook de agenda bekijken met functies. Maar bij beide telefoons moest deze gekoppeld worden aan een g-mail account van google. Nu heb ik wel zo'n account, maar mijn 'werkmail' is een hotmail adres. Kan ik dit toch allemaal synchroniseren? Want ik ben eigenlijk niet van plan om alles om te gooien naar weer een nieuwe mailadres.
Hoewel de Xperia X10 naar mijn gevoel iets vlotter werkte en sneller reageerde bij aanraking.
Nu heb ik nog een vraagje. Ik wilde ook de agenda bekijken met functies. Maar bij beide telefoons moest deze gekoppeld worden aan een g-mail account van google. Nu heb ik wel zo'n account, maar mijn 'werkmail' is een hotmail adres. Kan ik dit toch allemaal synchroniseren? Want ik ben eigenlijk niet van plan om alles om te gooien naar weer een nieuwe mailadres.
vrijdag 22 april 2011 om 10:44