schoonzus verzint allergie

20-03-2011 16:35 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo

mijn schoonzus heeft in de zes jaar dat ik haar ken steeds nieuwe dingen die ze niet kan eten omdat ze er niet goed op reageert. De afgelopen maanden betreft het een "tarwe allergie" en iedereen moet zich aanpassen. Wanneer we uit eten gaan doet ze er uren over om iets uit te zoeken van de menukaart, want "met al haar andere "allergieen" moet rekening gehouden worden. ze wil er steeds maar aandacht voor en het stoort me enorm. In onze familie hebben we veel met beperkingen te maken gehad vanwege ernstige ziektes en het stoort me dat zij het verzint, er veel aandacht voor vraagt en dat we er allen rekening mee moeten houden. Mijn blinde, alleenstaande oom bijvoorbeeld oom is zwaar diabeet en heeft een ECHTE glutenallergie, hij kan bijna niets eten. En dat is maar een van de voorbeelden waar ik mee te maken heb. Na al dit geklaag over mijn schoonzus komt er wel bij dat ik me zorgen maak om haar theatrale gedrag. zo vertelt e ook da ze verkracht is: dit is erg zorgelijk, want als ze echt verkracht is, is het erg, als ze het verzint heeft ze ook een groot probleem.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn, in het normale leven functioneert ze best goed overigens. Tis het theatrale waar ik me zorgen om maak en me, zoals je gemerkt heb, ook aan erger. Als je zelf veel meegemaakt hebt in het leven is het erg als mensen om je heen dingen verzinnen om aandacht te krijgen. Het leven kan op zich al erg genoeg zijn, je hoeft er geen dingen bij te verzinnen. wees blij dat je niets hebt meegemaakt zou ik zo zeggen. Kan iemand me verder helpen dit te begrijpen? ik stoor me er echt aan, maar maak me ook best zorgen om haar.
Vraag het haar op een moment dat jullie samen zijn. Zeg haar wat je denkt, laat haar desnoods je OP lezen... wie weet komt er een mooi en eerlijk gesprek uit voort.
Hoe weet je dat ze die allergieën verzint dan?

Als ze ook zegt dat ze verkracht is lijkt het inderdaad al meer op aandacht vragen, maar zeker ben je daar niet van, dus ik zou er wel mee uitkijken.
Ik vraag me ook af hoe je zo zeker weet dat ze alles verzint eigenlijk.
Hoe weet je dat ze dit verzint????

Ik heb ook erg veel voedsel allergieen en mijn tarwe allergie is daar het laatst bijgekomen. Doe er verder niet theatraal over maar het IS ook erg lastig om wat te eten in een restaurant. Een tarwe allergie is net zo lastig als een glutenallergie hoor! er zijn niet veel dingen die ik wel kan eten en iemand met een glutenallergie niet. Vindt dat je niet zo makkelijk moet oordelen over iemand anders.
Het kan toch zijn dat ze allergien heeft en daarnaast is verkracht? Waaruit blijkt dat ze dergelijke dingen verzint? Is nogal een beschuldiging ook al denk je het alleen.
Misschien verzint ze het niet, maar is het echt zo. Hoe weet je dat ze dat verzint?
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 20 maart 2011 @ 16:39:

Het kan toch zijn dat ze allergien heeft en daarnaast is verkracht? Waaruit blijkt dat ze dergelijke dingen verzint? Is nogal een beschuldiging ook al denk je het alleen.Ik dacht exact hetzelfde. Iemand kan toch en verkracht zijn en allergieën hebben? Je gunt het niemand, maar het is niet dat het 1 het ander uitsluit of zo...
Ik vraag me ook af waarom je dit denkt. Heb je concrete signalen dat ze deze dingen verzint?
Ga in therapie!
Ik heb ook zo'n schoonzus, doet alles om aandacht te vragen. Dat mijn broer voor haar gevallen is, dat snap ik werkelijk waar niet. Ik herken me dus wel in je Friendly.

Eerst had ze poliepen (or whatever) op beide eierstokken waardoor ze niet zwanger kan raken. Daarna werd ze zwanger, door de pil heen, en vertrouwde ze me toe dat ze in het half jaar ervoor twee miskramen heeft gehad, terwijl ze gewoon de pil slikte. Erg knap, als je eierstokken niet werken maar toch 3x in een half jaar zwanger kan raken, maar goed....
hallo,

Ik begrijp jullie reacties. Tis echter zo dat we de afgelopen jaren allerlei allergieen vorobij hebben zien komen, deze verdwijnen als sneeuw voor de zon na een paar maanden. Maar de manier waarop ze er mee omgaat , maakt ons wantrouwend. Er moet steeds heel veel aandacht voor zijn. Zo kreeg ze laatst iets geserveerd op een broodje. Het broodje, waar uiteraard tarwe op zit, wet met een enorm gebaar van haar bord verwijderd. Het mocht niet eens op haar bord liggen. En weer gaat de aandacht naar deze dingen. Dat baart me zorgen.

Verkrachting: ze heeft het aan mijn zus verteld, in een dronken bui. Ze zijn samen op stap geweest en kregen ruzie. Mijn schoonzus wilde twee jongens mee naar huis nemen, mijn zus wilde het absoluut niet. En dus, na de ruzie, verteld mijn schoonzus verkracht te zijn. Als je verkracht bent, dan maak je toch geen ruzie om twee onbekende heren mee naar huis te nemen? Het is zo bijzonder.

Ik ken heus mensen die ergens alergisch voor zijn, maar die doen dat niet zo theatraal. Dat is mijn putn. ik snap het niet. Bovendien is het steeds een andere allergie. Dat is toch ook raar? dan dit, dan dat. Het is ook zo weer over.

iK wil haar niet voor het hoofd stoten, maar begin te denken dat er iets anders ana de hand is. Het aandacht vragen is misschien het probleem? Ze is overigens 36
hallo,

Ik begrijp jullie reacties. Tis echter zo dat we de afgelopen jaren allerlei allergieen vorobij hebben zien komen, deze verdwijnen als sneeuw voor de zon na een paar maanden. Maar de manier waarop ze er mee omgaat , maakt ons wantrouwend. Er moet steeds heel veel aandacht voor zijn. Zo kreeg ze laatst iets geserveerd op een broodje. Het broodje, waar uiteraard tarwe op zit, wet met een enorm gebaar van haar bord verwijderd. Het mocht niet eens op haar bord liggen. En weer gaat de aandacht naar deze dingen. Dat baart me zorgen.

Verkrachting: ze heeft het aan mijn zus verteld, in een dronken bui. Ze zijn samen op stap geweest en kregen ruzie. Mijn schoonzus wilde twee jongens mee naar huis nemen, mijn zus wilde het absoluut niet. En dus, na de ruzie, verteld mijn schoonzus verkracht te zijn. Als je verkracht bent, dan maak je toch geen ruzie om twee onbekende heren mee naar huis te nemen? Het is zo bijzonder.

Ik ken heus mensen die ergens alergisch voor zijn, maar die doen dat niet zo theatraal. Dat is mijn putn. ik snap het niet. Bovendien is het steeds een andere allergie. Dat is toch ook raar? dan dit, dan dat. Het is ook zo weer over.

iK wil haar niet voor het hoofd stoten, maar begin te denken dat er iets anders ana de hand is. Het aandacht vragen is misschien het probleem? Ze is overigens 36
Ga er gewoon van uit dat die allergie niet verzonnen is; dan irriteer je je er ook niet aan. Restaurants hebben ook wel eens de menukaart op internet staan; kan ze van te voren al uitzoeken wat ze kan eten. Met geen aandacht geven gaan dingen ook soms ineens spontaan over.

Ik geloof overigens pas dat iemand allergisch is, als een arts het heeft vastgesteld. Maar wat ik er van denk hou ik lekker voor me.
Als je verkracht bent, dan maak je toch geen ruzie om twee onbekende heren mee naar huis te nemen?

Want?
Het zou natuurlijk kunnen dat ze nog aan het bekijken zijn waar ze precies allergisch voor is en waar de klachten vandaan komen.

Tja het is natuurlijk vanaf hier niet te zien of het waar is of niet.

Veel aandacht ervoor vragen is natuurlijk maar net hoe je het ziet.

Gaat er iemand wel eens mee naar de dokter of je weet?
quote:friendly schreef op 20 maart 2011 @ 16:46:

Zo kreeg ze laatst iets geserveerd op een broodje. Het broodje, waar uiteraard tarwe op zit, wet met een enorm gebaar van haar bord verwijderd. Het mocht niet eens op haar bord liggen.

Dat is toch logisch? Weet jij veel hoe erg die allergie is..

Als je verkracht bent, dan maak je toch geen ruzie om twee onbekende heren mee naar huis te nemen? Het is zo bijzonder.

Ik kan daar wel inkomen eerlijk gezegd.

Misschien heeft ze allergische klachten, en weet ze nog niet waar het precies vandaan komt. Dan is het logisch dat je eerst de meest voor de hand liggende allergieën uit wil sluiten.

Hoe close zijn jullie met haar, is dit met haar te bespreken?

Het is de vraag of jouw ergernissen aan haar gedrag jullie een familieruzie waard is.
Ik denk dat er meer dingen zijn waardoor TO denkt dat ze alleen maar aandacht wil, maar goed, je kan niet alle details neerplempen hier.
negeren is misschien goed, maar het is zo hardnekkig en steeds meer aanwezig. Mijn man vind eigenlijk dat ze eens naar een psycholoog zou moeten gaan. Maar wanneer wij ook maar een hint geven dat we het wantrouwen, gaat ze in de overdrive met bewijzen dat ze een allergie heeft. Ze drinkt trouwens ook veel, maar verbergt het. Alles zo opschrijvende, denk ik nu zelf meer en meer dat ere een onderliggend probleem is. maar ik weet niet wat. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind het zo jammer, ze verliest er goede jaren mee. Relaties mislukken haar ook steeds. Dat is best jammer
Is zij de zus van je man?
Liv,

Het lijkt me dat je, na een verkrachting, extra voorzichtig bent en niet twee mannen die je verder niet kent mee naar huis neemt. Mijn zus die bij mijn schoonzus logeerde wilde het echt niet, ze kenden de heren niet. Mijn zus heeft het pleit gewonnen, de heren zijn niet mee gegaan en daarna vertelde mijn schoonzus over de verkrachting. Maar het was een hele rel en mijn schoonzuls was stom en stomdronken. Daar is mijn zus erg van geschrokken.
Liv,

Het lijkt me dat je, na een verkrachting, extra voorzichtig bent en niet twee mannen die je verder niet kent mee naar huis neemt. Mijn zus die bij mijn schoonzus logeerde wilde het echt niet, ze kenden de heren niet. Mijn zus heeft het pleit gewonnen, de heren zijn niet mee gegaan en daarna vertelde mijn schoonzus over de verkrachting. Maar het was een hele rel en mijn schoonzuls was stom en stomdronken. Daar is mijn zus erg van geschrokken.
het is de zus van mijn man
Wilde zij nou die mannen meenemen, of je zus?
Oh, ik begreep dat je zus wel wilde en je schoonzus niet...
Hoe reageert je man en zijn ouders op je schoonzus?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven