schoonzus verzint allergie

20-03-2011 16:35 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo

mijn schoonzus heeft in de zes jaar dat ik haar ken steeds nieuwe dingen die ze niet kan eten omdat ze er niet goed op reageert. De afgelopen maanden betreft het een "tarwe allergie" en iedereen moet zich aanpassen. Wanneer we uit eten gaan doet ze er uren over om iets uit te zoeken van de menukaart, want "met al haar andere "allergieen" moet rekening gehouden worden. ze wil er steeds maar aandacht voor en het stoort me enorm. In onze familie hebben we veel met beperkingen te maken gehad vanwege ernstige ziektes en het stoort me dat zij het verzint, er veel aandacht voor vraagt en dat we er allen rekening mee moeten houden. Mijn blinde, alleenstaande oom bijvoorbeeld oom is zwaar diabeet en heeft een ECHTE glutenallergie, hij kan bijna niets eten. En dat is maar een van de voorbeelden waar ik mee te maken heb. Na al dit geklaag over mijn schoonzus komt er wel bij dat ik me zorgen maak om haar theatrale gedrag. zo vertelt e ook da ze verkracht is: dit is erg zorgelijk, want als ze echt verkracht is, is het erg, als ze het verzint heeft ze ook een groot probleem.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn, in het normale leven functioneert ze best goed overigens. Tis het theatrale waar ik me zorgen om maak en me, zoals je gemerkt heb, ook aan erger. Als je zelf veel meegemaakt hebt in het leven is het erg als mensen om je heen dingen verzinnen om aandacht te krijgen. Het leven kan op zich al erg genoeg zijn, je hoeft er geen dingen bij te verzinnen. wees blij dat je niets hebt meegemaakt zou ik zo zeggen. Kan iemand me verder helpen dit te begrijpen? ik stoor me er echt aan, maar maak me ook best zorgen om haar.
quote:ritmeester schreef op 20 maart 2011 @ 17:13:

[...]

Mooie tekst voor de rouwadvertentie. "eigen schuld, dikke bult."Uhhhh, dan snap ik het niet meer. TO mag niet klagen en geeft aan hulp voor haar te willen zoeken maar wordt redelijk afgebrand en weinig serieus genomen...
bedankt voor jullie reacties tot nu toe, jullie zijn best kritisch.

Mijn ergernis is niet goed, maar ik ben er maar eerlijk over. DAt zoenen, nou ja als het mooie mannen waren... Maar alle gekheid op een stokje ik zie een aantal dingen bij mijn schoonzus:

1) veel aandacht vragen

2) veel drinken

3) veel losse seksuele contacten

4) geen eigenwaarde, zeer onzeker.

het punt is dat ik het zo jammer vind. ik zie haar nu zes jaar en ik denk meid, doe er wat aan. ik gun haar zoveel meer dan dit gedrag. Het is zo jammer. Iedereen ontwikkelt zich, groeit verder in baan, relaties of eigen gezin en zij blijft stil staan.
quote:Lorelay schreef op 20 maart 2011 @ 17:14:

@Ritmeester: als je bij sommigen alles serieus moet nemen, gaat dat je heel veel energie kosten en dan praat ik even over mijn geval.Mensen serieus nemen, zware opgave ja.
@Friendly, ik heb een paar dingen gepost, maar krijg daar geen reactie op, blijkbaar zijn enkel de negatieve reacties het reageren waard?
quote:Lorelay schreef op 20 maart 2011 @ 17:14:

@Ritmeester: als je bij sommigen alles serieus moet nemen, gaat dat je heel veel energie kosten en dan praat ik even over mijn geval.

Maar dat doe je toch gewoon als familie zijnde?

Als je ziet/denkt dat het niet goed gaat met iemand, dan praat je daar toch over? Je gaat je er toch niet alleen maar ergeren en vervolgens kijk je de andere kant op?
quote:ritmeester schreef op 20 maart 2011 @ 17:16:

[...]

Mensen serieus nemen, zware opgave ja.Dan denk ik nog niet dat jij met een echte "bloedzuiger" te maken hebt gehad die O VER AL een drama van maakt...
quote:friendly schreef op 20 maart 2011 @ 17:15:

bedankt voor jullie reacties tot nu toe, jullie zijn best kritisch.

Mijn ergernis is niet goed, maar ik ben er maar eerlijk over. DAt zoenen, nou ja als het mooie mannen waren... Maar alle gekheid op een stokje ik zie een aantal dingen bij mijn schoonzus:

1) veel aandacht vragen

2) veel drinken

3) veel losse seksuele contacten

4) geen eigenwaarde, zeer onzeker.

het punt is dat ik het zo jammer vind. ik zie haar nu zes jaar en ik denk meid, doe er wat aan. ik gun haar zoveel meer dan dit gedrag. Het is zo jammer. Iedereen ontwikkelt zich, groeit verder in baan, relaties of eigen gezin en zij blijft stil staan.Je vindt, je denkt, je praat over, je schrijft over. En praten met haar? Er zijn voor haar? Hoe gaat dat?
quote:kriebelbeest schreef op 20 maart 2011 @ 17:16:

[...]

Als je ziet/denkt dat het niet goed gaat met iemand, dan praat je daar toch over? Je gaat je er toch niet alleen maar ergeren en vervolgens kijk je de andere kant op?Maar als iemand overal een drama van maakt, alles aanpakt om zielig te zijn, alles bij haar net iets erger is, dan ben je er snel klaar mee, ook omdat je onderhand merkt dat ze liegt over dingen.
lorely,

nee ik heb net jouw reacties allemaal apart gelezen. bedankt daarvoor. Het is jammer zo afgebrand te worden. Ik schrijf het misschien verkeerd op. Mijn bezorgdheid is oprecht, maar mijn ergernis ook.

tis lastig. zlef heb ik vroeger geen hulp gehad op momenten dat ik het graag zou hebben gehad. Ik ben over mijn schoonzus erg onzeker, ben echt bang dat het veel dieper zit wat theatraal gedrag.
quote:Lorelay schreef op 20 maart 2011 @ 17:17:

[...]

Dan denk ik nog niet dat jij met een echte "bloedzuiger" te maken hebt gehad die O VER AL een drama van maakt...Wat jij denkt moet jij weten. Ik weet wel beter
Ik reageer trouwens even uit mijn eigen referentiekader, zie geloof mijn eerste post waar ik schrijf over mijn eigen schoonzus.
quote:ritmeester schreef op 20 maart 2011 @ 17:19:

[...]

Wat jij denkt moet jij weten. Ik weet wel beterDat mag, maar dan reageren we maar even niet meer op elkaar.
quote:kriebelbeest schreef op 20 maart 2011 @ 17:16:

[...]

Als je ziet/denkt dat het niet goed gaat met iemand, dan praat je daar toch over? Je gaat je er toch niet alleen maar ergeren en vervolgens kijk je de andere kant op?Ja hoor, maar sommigen WILLEN niet geholpen worden. Die wentelen zich om en om in hun eigen drama. Ze vinden die aandacht heerlijk en willen daar helemaal niet mee stoppen. Die mensen zuigen energie van familieleden en dat is enorm irritant. Dus ja, dat je ze op een gegeven moment geen aandacht meer schenkt en je er zo min mogelijk mee bemoeit is vaak om jezelf te beschermen tegen al het gezuig.
Omg. Nu vliegen de diagnoses ons om de oren.

TO, een actielijstje:

- Pak de telefoon.

- Bel je schoonzus.

- Nodig haar uit voor de koffie morgenavond.

- Bespreek in dit gesprek je/jullie zorgen. Doe dit op een manier

waarop ze zich veilig voelt om haar problemen met jullie te delen.

Veroordeel haar niet.

- Verwijs haar zo nodig naar de huisarts, ga desnoods met haar

mee.
quote:Blackdress schreef op 20 maart 2011 @ 17:20:

[...]

Ja hoor, maar sommigen WILLEN niet geholpen worden. Die wentelen zich om en om in hun eigen drama. Ze vinden die aandacht heerlijk en willen daar helemaal niet mee stoppen. Die mensen zuigen energie van familieleden en dat is enorm irritant. Dus ja, dat je ze op een gegeven moment geen aandacht meer schenkt en je er zo min mogelijk mee bemoeit is vaak om jezelf te beschermen tegen al het gezuig.Thank God, eindelijk iemand die zegt wat ik bedoel...
quote:Lorelay schreef op 20 maart 2011 @ 17:18:

[...]

Maar als iemand overal een drama van maakt, alles aanpakt om zielig te zijn, alles bij haar net iets erger is, dan ben je er snel klaar mee, ook omdat je onderhand merkt dat ze liegt over dingen.Ja want iemand serieus nemen en iets verder kijken is wel heel veel gevraagd
lorelay, ik zoek het even op. jouw topic. kan je een link sturen of kan dat niet?

Wat jammer dat mensen zo boos worden, als ik er niet echt mee zat dan had ik toch ook niet de moeite genomen om lid te worden van dit forum en een topic te starten.

ritmeester: als het niet goed overkomt dan spijt me dat. Mijn intentie si goed,
quote:ritmeester schreef op 20 maart 2011 @ 17:21:

[...]

Ja want iemand serieus nemen en iets verder kijken is wel heel veel gevraagdJe snapt mijn situatie is en die wil, kan en ga je niet snappen ook.
quote:Blackdress schreef op 20 maart 2011 @ 17:20:

[...]

Ja hoor, maar sommigen WILLEN niet geholpen wordenMaar de to heeft hier nog helemaal geen gesprek met haar schoonzus over gehad. Hoe weet ze dan hoe haar schoonzus erop zal reageren? Eerst proberen/doen, dan pas verder denken/zorgen maken.
quote:Lorelay schreef op 20 maart 2011 @ 17:20:

[...]

Dat mag, maar dan reageren we maar even niet meer op elkaar.Ik reageer op wie ik wil, ook op mensen die denken mijn achtergrond te kennen op basis van een paar zinnen.
TO, je wordt niet afgebrand. Je krijgt kritische reacties. Is meestal zo op een (i.i.g. dit) forum.

Je zorgen zijn oprecht, en je irritatie ook zeg je. Prima, maar dat is géén basis om iemand te helpen. Dat moet écht oprecht zijn en irritatie hoort daar niet bij. Volg daarom het advies van Kriebelbeest op: geef geen oordelen, maar veiligheid.
quote:ritmeester schreef op 20 maart 2011 @ 17:16:

[...]

Mensen serieus nemen, zware opgave ja.TO vraagt hier toch om raad?
quote:friendly schreef op 20 maart 2011 @ 17:21:

lorelay, ik zoek het even op. jouw topic. kan je een link sturen of kan dat niet?

Wat jammer dat mensen zo boos worden, als ik er niet echt mee zat dan had ik toch ook niet de moeite genomen om lid te worden van dit forum en een topic te starten.

ritmeester: als het niet goed overkomt dan spijt me dat. Mijn intentie si goed,Ik heb hier geen topic over gestart en gezien de rare reacties hier doe ik dat ook maar niet. Dit reageerde ik als eerste: Ik heb ook zo'n schoonzus, doet alles om aandacht te vragen. Dat mijn broer voor haar gevallen is, dat snap ik werkelijk waar niet. Ik herken me dus wel in je Friendly.

Eerst had ze poliepen (or whatever) op beide eierstokken waardoor ze niet zwanger kan raken. Daarna werd ze zwanger, door de pil heen, en vertrouwde ze me toe dat ze in het half jaar ervoor twee miskramen heeft gehad, terwijl ze gewoon de pil slikte. Erg knap, als je eierstokken niet werken maar toch 3x in een half jaar zwanger kan raken, maar goed....
quote:kriebelbeest schreef op 20 maart 2011 @ 17:22:

[...]

Maar de to heeft hier nog helemaal geen gesprek met haar schoonzus over gehad. Hoe weet ze dan hoe haar schoonzus erop zal reageren? Eerst proberen/doen, dan pas verder denken/zorgen maken.Dat klopt. Dat zeg ik ook in mijn eerste post. Ik reageerde hiermee op jouw post.
quote:ritmeester schreef op 20 maart 2011 @ 17:23:

[...]

Ik reageer op wie ik wil, ook op mensen die denken mijn achtergrond te kennen op basis van een paar zinnen.Het gaat er om dat jij denkt dat jouw situatie voor iedereen zal gelden, maar je kent mijn achtergrond ook totaal niet en je begrijpt niet waarom ik zo reageer zo als ik doe. Daarom lijken we er niet uit te komen samen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven