Ik hou van donker en heb last van een zomerdepressie
vrijdag 4 april 2008 om 18:54
Ik hou ontzettend van de winter. Lekker vroeg donker, en (soms) koud en guur weer. Nu het weer langer licht blijft 's avonds en de zomer in aantocht is, begin ik me weer depressief te voelen. Ik vind het heerlijk om op de bank een boek te lezen, maar in de zomer heb ik het gevoel dat dit abnormaal is. Ik heb steeds het gevoel dat ik iets leuks moet gaan doen, want het is zomer! Ik ervaar dit als heel vervelend, maar weet niet waarom.
Zijn er nog meer mensen die zich happier in de winter voelen dan in de zomer? Ik ben benieuwd. Want iedereen lijkt de zon te aanbidden.
Zijn er nog meer mensen die zich happier in de winter voelen dan in de zomer? Ik ben benieuwd. Want iedereen lijkt de zon te aanbidden.

vrijdag 4 maart 2011 om 10:53
vrijdag 4 maart 2011 om 12:44
quote:Lotte35 schreef op 04 maart 2011 @ 10:53:
[...]
Sneeuw is enig, in de Alpen.
Hier wil ik graag in één stuk op m'n werk aankomen.
Ik heb echt hélemaal geen hekel aan de winter, maar ik hoop toch niet dat we voortaan elk jaar zo'n pak van die meuk gaan krijgen.Nou vooruit ik kan me bij de gladheid van sneeuw wel iets voorstellen. Ik werk vanuit huis, wellicht scheelt dat.
[...]
Sneeuw is enig, in de Alpen.
Hier wil ik graag in één stuk op m'n werk aankomen.
Ik heb echt hélemaal geen hekel aan de winter, maar ik hoop toch niet dat we voortaan elk jaar zo'n pak van die meuk gaan krijgen.Nou vooruit ik kan me bij de gladheid van sneeuw wel iets voorstellen. Ik werk vanuit huis, wellicht scheelt dat.

zondag 20 maart 2011 om 12:52
zondag 20 maart 2011 om 13:17
Ja precies dat, Daantje, dat heb ik ook zo. Ik zie op tegen de zomertijd die in gaat, dat is altijd zo'n groot verschil ineens, het is maar een uurtje maar wat is het dan ineens lang licht!
Nu al het gevoel dat ik saai binnen zit, terwijl de rest van de wereld "gezellig" op terrasjes hangt en door parken wandelt. Die druk van het leuk, vrolijk en actief moeten zijn zodra de zon schijnt...
Nu al het gevoel dat ik saai binnen zit, terwijl de rest van de wereld "gezellig" op terrasjes hangt en door parken wandelt. Die druk van het leuk, vrolijk en actief moeten zijn zodra de zon schijnt...

maandag 21 maart 2011 om 09:42
Grappig dat ik dit onderwerp tegenkom. Ik heb er ook altijd veel meer moeite mee als het 's avonds langer licht wordt, dan andersom. Ik heb eigenlijk ook nog nooit iemand anders gehoord die dit had, en nu lees ik dat er veel meer mensen zijn. Het geeft een bepaalde onrust bij mij als het langer licht blijft. Alsof je 's avonds ook nog van alles moet omdat het zulk lekker weer is. Ik zit liever binnen, gordijnen dicht, kaarsjes aan, dvd'tje aan, etc. Sommige mensen leven de hele zomer buiten, in de tuin, ik kan me daar niks bij voorstellen.
De eerste lente-zonnestralen vind ik wel lekker, maar ik zie nu alweer tegen de zomer op omdat ik helemaal niet tegen die drukkende hitte kan. Ik zweet me een ongeluk in de zomer. Als ik 's morgens heb gedoucht dan droog ik me af voor de ventilator, omdat ik anders na het afdrogen alweer zo bezweet ben dat ik gelijk weer kan douchen. Bah....
Geef mij de herfst en de winter maar.
De eerste lente-zonnestralen vind ik wel lekker, maar ik zie nu alweer tegen de zomer op omdat ik helemaal niet tegen die drukkende hitte kan. Ik zweet me een ongeluk in de zomer. Als ik 's morgens heb gedoucht dan droog ik me af voor de ventilator, omdat ik anders na het afdrogen alweer zo bezweet ben dat ik gelijk weer kan douchen. Bah....
Geef mij de herfst en de winter maar.
maandag 21 maart 2011 om 11:10
Borninaugust, ik ben het helemaal met je eens. Op 19 december viel de eerste sneeuw, op die zondag morgen heb 'k een sneeuwandeling in mijn wijk en de wijken er om heen gemaakt, het was allemaal zo prachtig en het was heerlijk koud, 'k heb er zo van genoten. 'k Heb veel foto's genomen, dan kan ik daar in de zomer naar kijken.
Het weer nu is ook lekker; fris met een zonnetje, maar ja....... over 4 maanden komen de vervelendste maanden van het jaar, JULI en AUGUSTUS, ik hoop dat het hoogstens 20 graden wordt de hele zomer.
Lotgenoten! Vóór de hete weken veel drinken inslaan, dan is de hitte binnen te overleven, bijvoorbeeld Sisi fruitwater, erg lekker.
Het weer nu is ook lekker; fris met een zonnetje, maar ja....... over 4 maanden komen de vervelendste maanden van het jaar, JULI en AUGUSTUS, ik hoop dat het hoogstens 20 graden wordt de hele zomer.
Lotgenoten! Vóór de hete weken veel drinken inslaan, dan is de hitte binnen te overleven, bijvoorbeeld Sisi fruitwater, erg lekker.

maandag 21 maart 2011 om 11:36
Ik probeer alweer een paar weken om niet toe te geven aan dat rotgevoel in het voorjaar. Probeer negatieve gedachten meteen weg te duwen en houd mezelf voor dat geklaag echt niets verandert aan de situatie en dus geen zin heeft. Maar het lukt gewoon niet.
Daarom hier maar even een hartgrondig BAH, BAH, BAH en nog eens BAH! Ik wil geen zomer! Was het maar vast weer herfst!
Zo, dat lucht tenminste een beetje op...
Daarom hier maar even een hartgrondig BAH, BAH, BAH en nog eens BAH! Ik wil geen zomer! Was het maar vast weer herfst!
Zo, dat lucht tenminste een beetje op...

dinsdag 22 maart 2011 om 16:57
Het is weer zover vandaag...
naast dat ik mee eenzaam en rot voel als het weer warmer weer wordt, kan ik sinds een jaar of 3/4 ook bijzonder slecht tegen de warmte. Ik weet niet hoe warm het vandaag was, maar echt, van even naar de AH heen en weer lopen ben ik al helemaal bezweet, en zo gaat dat heel de zomer door. Ik baal daar enorm van. Er waren mensen die nog liepen in jassen + sjaals, en ik zou zo zonder jas kunnen lopen.
Misschien dat ik er mee naar de huisarts ga, maar ik betwijfel het of er iets aan te doen is.
naast dat ik mee eenzaam en rot voel als het weer warmer weer wordt, kan ik sinds een jaar of 3/4 ook bijzonder slecht tegen de warmte. Ik weet niet hoe warm het vandaag was, maar echt, van even naar de AH heen en weer lopen ben ik al helemaal bezweet, en zo gaat dat heel de zomer door. Ik baal daar enorm van. Er waren mensen die nog liepen in jassen + sjaals, en ik zou zo zonder jas kunnen lopen.
Misschien dat ik er mee naar de huisarts ga, maar ik betwijfel het of er iets aan te doen is.
donderdag 24 maart 2011 om 01:01

zaterdag 26 maart 2011 om 00:02
quote:Nadine32 schreef op 24 maart 2011 @ 00:59:
Heel herkenbaar Ste_! Ik heb dit ook sinds een paar jaar. Ik heb heel lang antidepressiva geslikt en in de bijsluiter stond dat als bijwerking. Nu ben ik sinds kort gestopt en ik hoop dat het zweten deze zomer ook minder zal zijn.Ik heb ook AD gebruikt, en dacht dat het inderdaad een bijwerking was. Maar ben vorige zomer gestopt, en helaas, heb er nog steeds last van....
Heel herkenbaar Ste_! Ik heb dit ook sinds een paar jaar. Ik heb heel lang antidepressiva geslikt en in de bijsluiter stond dat als bijwerking. Nu ben ik sinds kort gestopt en ik hoop dat het zweten deze zomer ook minder zal zijn.Ik heb ook AD gebruikt, en dacht dat het inderdaad een bijwerking was. Maar ben vorige zomer gestopt, en helaas, heb er nog steeds last van....

donderdag 31 maart 2011 om 15:49
herken ook wel wat.. dat langer licht tot 2300 dat hoeft van mij ook niet, rond 7 uur donker is prima (nu dat de klok verzet is moet ik daar ook even echt aan wennen)
en ook dat hete hoeft niet (22 is nog wel ok) daar word ik sloom van
ik hou helemaal niet van in de zon zitten, ik zit meestal in de schaduw.. en als we ergens wat gaan drinken dan wil ik dat ook echt. ik draag bijna heel de tijd een zonnebril, vindt het licht heel fel.
ik vind de mensen (veel daarvan) in de winter mooier. niet iedereen wordt er beter van door veel bloot, slippers en dat soort dingen
en ook dat hete hoeft niet (22 is nog wel ok) daar word ik sloom van
ik hou helemaal niet van in de zon zitten, ik zit meestal in de schaduw.. en als we ergens wat gaan drinken dan wil ik dat ook echt. ik draag bijna heel de tijd een zonnebril, vindt het licht heel fel.
ik vind de mensen (veel daarvan) in de winter mooier. niet iedereen wordt er beter van door veel bloot, slippers en dat soort dingen