Ik hou van donker en heb last van een zomerdepressie

04-04-2008 18:54 3381 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ontzettend van de winter. Lekker vroeg donker, en (soms) koud en guur weer. Nu het weer langer licht blijft 's avonds en de zomer in aantocht is, begin ik me weer depressief te voelen. Ik vind het heerlijk om op de bank een boek te lezen, maar in de zomer heb ik het gevoel dat dit abnormaal is. Ik heb steeds het gevoel dat ik iets leuks moet gaan doen, want het is zomer! Ik ervaar dit als heel vervelend, maar weet niet waarom.

Zijn er nog meer mensen die zich happier in de winter voelen dan in de zomer? Ik ben benieuwd. Want iedereen lijkt de zon te aanbidden.
quote:Nachtpauwoog schreef op 09 augustus 2010 @ 22:14:

Ik rook vandaag voor het eerst de herfst weer in de lucht! yeuh! het is nu ook fijn! nog wel beetje warm, maar de herfst is coming!!
Het is nu dan lekker herfst weer, heerlijk die koelte.
Wat zullen jullie gelukkig zijn met dit niet-zomerse weer.
Ik vind het heerlijk. Hoor van alle kanten geklaag en als ik dan zeg dat ik het heerlijk vind kijken ze me aan alsof ze water zien branden. En ik geniet!!
Heerlijk weer,vandaag en gisteren.

Ik loop buiten te genieten,laarzen aan,regenjas en de hond mee.

De mensen die klagen,mooi laten klagen, nu zijn wij aan de buurt om het weer prima te vinden.
Inderdaad! Als ik zit te klagen als het warm is krijg ik te horen dat warmte hoort bij de zomer. Volgens mij hoort regen bij augustus, maar dan mogen diezelfde mensen wel klagen.
Ik heb het ook.

Het is voor mij altijd weer een oppluchting als het herfst wordt.

Je moet zoveel in de zomer: festivals, boottochtjes, bbq, strand, terrasjes. Ik heb niks met 'chillen in de zon'. Ik heb altijd wel wat beters te doen dan dat (bijvoorbeeld op een stralende dag lekker binnen op het viva forum en de buienradar checken).

Mensen zijn ook altijd verbaasd als ik niet sta te springen 'gezellige''zomeractiviteiten te ondernemen. Ik vind het echt zonde van m'n tijd en eigenlijk nooit echt ontspannen.

Als ik dan denk laat me aub met rust, voelt het idd alsof je een negatief persoon bent. Ik ben dan ook blij met regen in de zomer.

In het buitenland kan ik wel van de zon en het strand genieten. Zonnige oorden hebben geen last van de Nederlandse gezelligheidsterreur.
quote:merle78 schreef op 27 augustus 2010 @ 10:12:

Je moet zoveel in de zomer

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, maar je moet niks.

Helemaal niks.
Ik wacht met smart op de koude maanden. Lekker kaarsjes aan, kaasfonduen met een glas rode wijn. En vooral lekker kunnen slapen.
Oh wat een heerlijk weer buiten! Ik kan met een gerust hart binnen bijven vandaag en heb de hele avond met kopjes thee en een dekentje op de bank gezeten. Ik heb geen zomerdepressie, maar ik voel mij gewoon prettiger bij dit weer.

Als een vriendin van mij zegt dat het wel weer warm mag worden enz, dan knik ik mee, maar ik denk eigenlijk "nee!!". Tot 23 graden vind ik het wel goed. Maar liever nog dat het herfst wordt.
Jullie zijn mensen naar m'n hart. 'k Ben zó blij dat ik niet de enige Nederlander ben die van de herfst houd.

Gisteren zag ik in een boom de blaadjes gaan verkleuren, straks staan de bossen weer vol in kleur, prachtig!

Ga allemaal maar lekker door met herfst-genieten.
Heeerlijk he de winter is in aantocht.
Nu ís het echt winter geworden. Het sneeuwt nu lekker buiten, ik hoop dat er een lekker laagje valt. En binnen heb ik de stoofpeertjes opstaan, dat hoort voor mij bij het winterse gevoel. Vanavond lekker de kaarsjes aan. Heerlijk.
Ja, het is nu erg koud, en dat is ook niet alles, maar tóch heb ik dit liever dan zo warm. Lekker fris.
Ik vind het nu heerlijk!

En wetende dat er straks weer zo'n vervelende zomer aankomt, geniet ik er nu ook elke dag heel bewust van!
Ik voel het ook zo meis ! Eindelijk!!!! Is lastig als de meerderheid het anders ziet hi hi
Ik voel het ook zo meis ! Eindelijk!!!! Is lastig als de meerderheid het anders ziet hi hi
Wow, the wintergirls hi hi
Ik meld me ook aan hier...lekker in de sneeuw rollebollen haha

Geen hitte, geen gezweet, geen chaggo-kop omdat het zooo warrum is en je daardoor niet goed slaapt

.

Niks van dat alles! vroeg donker, kijk je naar buiten ligt er overal sneeuw op de takken. Het maanlicht weerkaatst in de witte deken waardoor het prachtig fonkelt.

Ja de winter is toch écht mijn ding!
De dagen worden langer...de mensen vrolijk omdat het Zulk Prachtig Weer is.

Ik tel nu al af naar september. Wie nog meer?
quote:Borninaugust schreef op 03 maart 2011 @ 13:47:

De dagen worden langer...de mensen vrolijk omdat het Zulk Prachtig Weer is.

Ik tel nu al af naar september. Wie nog meer?Me!!
Bah, het is vandaag vreselijk mooi weer, dus ik moet "iets"buiten gaan doen

"want anders is het zonde"
quote:Vilma schreef op 03 maart 2011 @ 13:51:

Welnee, het is hartstikke koud!

Ik zit ook alweer tegen de lente/zomer aan te hikken ja :(
quote:Vilma schreef op 03 maart 2011 @ 13:51:

Welnee, het is hartstikke koud!

Ik zit ook alweer tegen de lente/zomer aan te hikken ja
En morgen wordt het ook al zo "mooi" zag ik. Die druk ja, van je *moet* iets leuks gaan doen, want het zonnetje schijnt. Dat geeft me zo'n opgejaagd onrustig gevoel! Dat, en ik moet echt hoognodig mijn ramen zemen bleek vanmiddag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven