Gezondheid alle pijlers

Van de trap gevallen! Auw!

03-11-2010 11:48 226 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen maandagochtend werd ik om een uur of 03.00 wakker met darmkramp, en later diarree, een buikgriep. Gelukkig zakte het na een paar uur wel maar omdat ik de halve nacht niet geslapen had en ik nog niet helemaal fit was besloot ik om toch maar thuis te blijven. Ik heb een paar uur slaap ingehaald en toen ik wakker werd voelde ik me al een stuk beter.

Na een warme douche wilde ik naar beneden gaan omdat mijn dochter bijna uit school kwam en toen gebeurde het. Wat er precies gebeurde weet ik niet, of ik nu uitgegleden ben of duizelig werd door de buikgriep, maar ineens lag ik beneden, zo'n 10 treden overgeslagen.

Ik voelde meteen dat het niet goed was. Mijn knie en enkel hebben een rare draai gemaakt en in mijn knie heb ik het voelen scheuren. Gelukkig was mijn 16 jarige zoon thuis en die heeft me naar de bank geholpen, daar ging ik even van mijn stokje van de pijn.

We hebben eerst een tijdje mijn knie en enkel gekoeld maar ik had zo veel pijn dat ik er volgens mijn zoon groen van zag, ik was ook misselijk van de pijn en hij heeft vervolgens de dokter gebeld.

Na een barre tocht waarbij ik elke straatsteen heb gevoeld zijn we via de huisarts op de Eerste Hulp aangekomen.

Achteraf werd ons gevraagd waarom we geen ambulance hadden gebeld.......eh....tja dat was even niet in ons opgekomen......

En nu zit ik van mijn lies tot mijn voet in het gips, mijn kniebanden en mijn enkelbanden zijn gescheurd. Het is echt gips, geen kunststof dus het voelt of er een blok beton aan mijn been hangt. Ik mag beslist niet belasten en over 2 weken moet ik naar de orthopaed.

Vanochtend is er een bed gebracht door de thuiszorg, dat is erg prettig want ik kan niet naar boven. En al kon ik boven komen, ik heb een waterbed, daar kom ik met dat blok beton aan mijn been nooit meer uit....

Pffff.....wat een gedoe, mijn kinderen van 16 en 11 zijn super, ze helpen me zo goed als ze kunnen, Mijn vriend-sinds-kort komt iedere dag even buurten en doet wat hij kan en mijn ouders komen dagelijks buurten voor de overige hand en spanddiensten en voor de morele steun.

Stilzitten staat niet in mijn woordenboek maar er zit nu weinig op vrees ik, dat gips is echt loodzwaar en moet door iemand opgetild worden als ik opsta om naar het toilet te gaan. Het bed, de stoel en het toilet zijn zo'n beetje mijn wereld.

*Einde klaagstand, ik moest het gewoon even kwijt!*

Iemand overigens ervaring met gescheurde kniebanden? Ik ben doktersassistente / triage assistente op een HAP, de theorie weet ik wel maar ervaring is vaak een ander ding!

Dank voor het lezen!

Groetjes,

NannieB
Ik las het net even terug, wat ben ik positief vandaag zeg!!

Komt vast door het lekkere weer!
Wat een heerlijk positief verhaal Stitch!!

Wat lekker dat je stukje bij beetje je vrijheid weer terug krijgt, dan gaat het toch de goede kant weer op he?

En dan zelfs genieten van een bui regen, ik kan me er geloof ik wel iets bij voorstellen. Ik begin zelfs een beetje jaloers te worden als zoonlief naar de sportschool vertrekt!

Door de tape om mijn enkel zit ik noodgedwongen veel meer op mijn kont dat de weken er voor. Mijn enkel wordt heel snel heel dik en dat doet pijn als je ingetaped bent! Het voelt aan een kant als een stap terug maar aan de andere kant geeft het wel veel steun.

Vanavond ga ik het er af peuteren, morgenavond moet ik werken en dan zou het erg laat worden voordat ik in bed lig en dinsdag moet ik weer naar het ziekenhuis dus dan moet het er toch af.

Fijne zondag!!
Ik ben ook zo blij dat alles weer een beetje meer wordt !

Maar als je die tape eraf haalt, heb je dan op je werk niet meer last van je enkel?

Kan me voorstellen dat je enkel pijn doet, vooral dan aan het eind van de dag.

Mijn enkel is ook nog steeds erg dik hoor, bijna 2x zo dik als mijn rechterenkel, geen gezicht, maar ja het is niet voor niets toch?

Kan links ook niet echt normale schoenen aan.

Werk je nu nog veel? omdat je toen een stapje terug hebt gedaan.

Morgen mag ik voor het eerst weer een uurtje werken, daar heb ik nu dus ook echt zin in en ook natuurlijk omdat ik meteen met 1 van mijn meest favoriete collega's/vriendin mag werken!

samen met nog iemand anders noemen ze ons ook altijd de drie musketiers hahaha.

Ook al is het maar voor een uurtje, het begin is er.

Groetjes!
Hoi Stitchy,

Ik denk dat ik de stevigheid weer kwijt ben als ik de tape er af haal, maar ik wil er niet mee wachten tot dinsdagochtend, nu kan mijn huid nog een beetje bijtrekken en herstellen want misschien krijg ik wel weer tape.

Ik kan ook geen schoenen aan, ik loop alleen op mijn birkenstockt, (zoooo charmant onder een rokje ) en als ik naar de fysio ga dan heb ik mijn wandelschoenen aan bij wijze van gympen.

Ik werk nu ongeveer 3 diensten in de week, 20 uur dus en dat moet van de arbo. Ik ben er niet heel blij mee want het is erg vermoeiend en ik kom gesloopt thuis. Aan de andere kant is het wel fijn om af en toe het huis uit te zijn en bezig te zijn met andere dingen en om eens een ander gezicht te zien. Daar hou ik me maa een beetje aan vast.

Ik moest vrijdag de arbo-man bellen die na mijn verhaal direct bedacht dat ik dan DUS weer naar de bedrijfsarts moet. Wat nou DUS??????? Ik zei direct dat ik niet weer 85 km ga reizen naar een kamertje 2 hoog met trap zonder leuning.

Dat kon hij me niet beloven, enfin, ik zie het wel weer.

Veel werkplezier morgen, als ik het zo lees dan zal het uur om vliegen!

Ik heb me vanmiddag prima vermaakt met een vriendin, we hebben een fotobord gemaakt voor een andere vriendin dus we zijn lekker met stof, lint, en foto's in de weer geweest. Het resultaat is hartstikke leuk geworden, we gaan er eerdaags voor onszelf ook 1 maken!

En zo is het alweer zondagavond!

Zo'n weekend vliegt evengoed snel voorbij hoor!

Groetjes,

NannieB
Hoi,

Ik vind 20 uur al knap veel om al te werken met zo'n been hoor, dus ik snap best dat het erg vermoeiend is en als je thuis komt ben je nog niet klaar ook niet, want dan komt ook nog het huishouden op je af.

Je hebt helemaal gelijk, dat uur vandaag vloog om, er was alleen niets te doen, dus dat was een beetje jammer, maar om door de keuken te lopen gaat nu een stuk beter!

Ik heb de hoge schoenen van mijn man aan gedaan (zelfde maat, hij heeft kleine voeten ) en dat loopt een stuk beter dan die instappers die ik normaal aan heb alleen het nadeel is dat het zo stevig is, dat ik niet echt voel hoe of wat want mijn enkel zit er stevig in.

Er was nieuw speelgoed voor in de kinderhoek, dus heb ik een kinderkeukentje in elkaar gezet en uitgezocht welke bijbehoren te klein is en dat weggegooid.

We hebben natuurlijk geen zin op het werk om de heimlich uit te moeten voeren door onze eigen fout.

Heerlijk een uurtje gewerkt met de ene musketier , het was erg gezellig.

Toch fijn om even met andere dingen bezig te zijn geweest.

Nu moet ik zo naar school voor een ouder voorlichtingsavond over beroepskeuze.

Een fotobord lijkt me ook wel leuk om te doen en je bent even lekker bezig en natuurlijk gezellig met een vriendin.

Die bedrijfsarts is dat altijd dezelfde, want ik moest beide keren wel naar dezelfde man alleen op verschillende locaties, maar het verste weg was niet verder dan 30 km.

Maar ik vind 85 km reizen daarvoor wel heel erg ver zeg.

Vooral als je afhankelijk bent van het openbaar vervoer of iemand anders.

Jij morgen veel succes met de uitslag van je enkel.

Ik hoop maar dat het allemaal meevalt en dat het wel goed geheeld is.
Even een update.

Vanochtend ben ik weer naar het ziekenhuis geweest.

De controlefoto van mijn enkel was gelukkig goed, de breuk is mooi genezen. Ik heb weer tape gekregen, 3 x 2 weken en daarmee heb ik veel meer stevigheid in mijn enkel.

En dat betekent waarschijnlijk dat ik de fysio wat kan uitbreiden en mijn knie wat sterker kan maken.

De kijkoperatie laat nog een week of 8 op zich wachten, maar goed, dat is niet anders helaas, daar leg ik me maar bij neer.

Ik ben al bij de anesthesie geweest, het ging allemaal lekker vlot gelukkig.

Stitch, je bent wel schattig bezig geweest met je keukentje!

Morgen bel ik de fysio voor een nieuwe afspraak, ik heb wel zin om weer aan de slag te gaan!

Donderdag kan ik de arbo weer bellen, dan hoor ik ook of ik echt naar de arbo arts toe moet. Ik zie het nut er niet zo van in, dat zei de arts ook toen ik daar was, maar ja, als de arbodienst zegt dat het moet dan heb je het maar te doen.

Ik ga thee zetten, en met het pootje omhoog!

Groetjes,

NannieB
Gelukkig is de breuk in je enkel goed genezen, je hebt nu dus een tijdje geen fysio gedaan dus.

Dan is het wel weer fijn om aan de slag te gaan, vooral omdat jij ook zo sportief bent.

Mijn conditie gaat steeds verder vooruit, hij is nu zelfs beter als voor de breuk .

Balen dat je nu nog 8 weken moet wachten voor die kijkoperatie, maarja het is idd niet anders.

Ik moest vandaag eigenlijk ook werken, maar ben niet gegaan... wat een instelling he .

Niet expres hoor, maar mijn oma moest rontgenfoto's (gisteren afspraak gekregen) laten maken en mijn tante die normaal met haar mee gaat is die van de hartaanval en zij mag dus 6 weken geen auto rijden.

Mijn ouders auto stond toevallig net bij de garage voor de keuring, dat zal je natuurlijk net allemaal zien en aangezien ik toch een abonnement heb bij het ziekenhuis, ben ik mee geweest .

Maandag moet ik zelf weer voor controle naar het ziekenhuis en dan hoop ik dat ik wordt ontslagen
Hoi Stitchy,

Ik heb inderdaad 2 weken geen fysio gehad omdat hij ook niet goed wist hoe we nu verder moesten ivm de breuk in mijn enkel. Maar maandag mag ik er weer fris en fruitig tegenaan.

Ik heb net even een stukje buiten gelopen, even naar de bakker geweest. Oef, dat viel wel tegen, ik had gedacht dat de tape meer steun zou geven maar het was best pijnlijk. Nou ja, ik heb het wel gedaan en de frisse neus was erg fijn en we hebben weer brood in huis, ook niet geheel onbelangrijk.

Zeg klaploper, wel gaan werken he als je wordt verwacht!! Hahaha, soms komen dingen net even onhandig uit, maar wel fijn dat je het voor je oma kan doen!!

Ik hoop dat je maandag ontslagen wordt.

(dat klinkt akelig als je de context niet weet, maar je snapt het wel he?!)

Groetjes,

NannieB.
Hoi,

Een frisse neus halen is zowiezo lekker :-) ...

En brood, tsja, daar zit wat in hahaha, altijd handig om thuis te hebben.

Ik kan me voorstellen dat je er zin in hebt om weer aan de gang te gaan bij fysio want stilzitten is niet wat of wel dan.

Ik heb vandaag ongeveer een half uur gelopen op de loopband met een helling, gefietst en beenoefeningen, volgens de fysio wil ik sneller dan ik kan...

HOEZOOOOOO????, snap niet hoe hij er bij komt .

En natuurlijk moet ik dat vanavond weer bekopen met een zeurderig gevoel, maar goed je moet er wat voor over hebben.

Trouwens dat klaplopen bevalt me aardig goed hoor, nu ik weer wat beter uit de voeten kan .

Maar omdat ik het toch wel leuk vind om te doen, gaan we er straks toch maar weer voor.

En het houd me van de straat hahaha.

Maar ik kan niet wachten op het ontslag van maandag, zou ik dan toch een echte klaploper zijn
Goeiemorgen,

Intussen ben ik best lekker bezig.

Ik ben namelijk nog een keer naar de bakker geweest en heb vrijdag koffie gedronken in de stad met een vriendin. Langzaam aan wordt mijn wereld weer een beetje groter.

En dat ga ik de komende week voortzetten, iedere dag naar buiten, en iedere dag een stukje verder proberen.

Morgen maar even met de fysio overleggen wat ik verder nog kan doen.

En nu ga ik werken, ik had gisteren al dienst maar een collega heeft zich ziek gemeld en er is geen vervanging. Ik heb gelukkig nog kunnen regelen dat ik de dienst met een collega deel, een hele dienst is echt te veel maar goed, met 1 minder is ook geen optie.

Alvast veel succes morgen!!

Wat zal je blij zijn als je ontslagen wordt!
Het is zo fijn als je wereld groter wordt ,

Ik ben vandaag voor het eerst weer eens lekker met de hond wezen wandelen in het bos, wel mijn zoons mee, want mag nog niet alleen van hen, ook niet zo ver, want dat red ik nog niet, maar het was zo fijn!

Het was ook zo lekker weer!!

Daarna even bij oma thee gedronken en toen weer naar huis koken, dus al met al een lekker dagje.

Nu ff relaxen achter de pc.

En ja, morgen wil ik ontslag

groetjes en rustig aan met opbouwen!
En Stitch, ben je ontslagen gisteren?

Hier alvast een bloemetje om het te vieren.
Ik ben even afwezig geweest, had thuis geen internet...

Stitich ben je ontslagen? hahah dat sneller willen is menselijk he?

Nannie, nog wel lang 8 weken, maar goed het is niet anders. Hopelijk is het dan alleen menuscis.

Nou ik ben weer aan het werk voor halve dagen. Gaat tot nu toe goed. En ik loop zonder brace en krukken. Dadelijk weer naar de fysio....

Alleen jammer dat naar de kroeg gaan nog zo moelijk is =) ..
Hoi karen,

ben je nu weer in je eigen huis? (en je eigen bed, lekker he??!)

Jij gaat lekker vooruit, mooi zo, ik hoop dat het zo blijft, voor je het weet ren je zo de kroeg weer in hoor!!

Groetjes,

NannieB
Fijn dat je zo voor uit gaat Karen, kunnen ze je niet gewoon op een kruk/stoel neerplanten met een drankje, deden ze in Turkije bij mij ook hahaha

Alleen wel oppassen met drinken omdat je ook nog weer naar huis moet .

NannieB, weer aan de fysio? viel het tegen?

Je bent natuurlijk nog wel in beweging geweest met je tripjes naar de bakker.

Ik ben idd ontslagen Yeah!!

Dus weer een stapje verder.

Afgelopen zondag even lekker in het bos gelopen met de hond en de kids, mocht niet alleen omdat ze bang zijn dat ik meteen mijn been weer breek...

Het weer was zo lekker!

Ik heb vandaag 2 uurtjes gewerkt, dat ging best goed, maar had vandaag zo'n race-dag, alles een beetje verkeerd gepland.

Het begon met dat ik met mijn man mee moest om zijn ogen op te laten meten voor lenzen (hij heeft geen rijbewijs door zijn ogen)

toen werken, daarna fysio, ik was nog maar net thuis kwam de man van de cv-ketel nog om een onderdeel te installeren die kapot was en niet op voorraad was, toen hij weg was even snel douchen, ik stonk een uur in de wind door de fysio hahaha, arme monteur

en snel naar de orthodontist in een andere stad voor mijn jongste zoon.

Het resultaat....... op de bank met een pijnlijke poot.

Maar al met al functioneer ik altijd wel het beste zo onder druk hahaha..

Morgen weer werken en probeer dan iets langer, maar dan heb ik ook niet zo'n drukke dag als vandaag.

Volgende week wil ik toch eens proberen om s'avonds te werken.

Dat zal vast wel tegen vallen, want vandaag heb ik een paar x borden weggebracht en mijn lopen wil dus niet zo snel als ik van mezelf gewend ben .

Ik kon gelukkig wel meer dingen doen en dat scheelt en het lopen in de keuken gaat ook wel beter, want je loopt daar normaal al anders vanwege gladheid, water enzo, dus met mijn been, liep ik nu dus nog voorzichtiger.

Jaja, het zit ook tussen de oren .

Daar moet ik nog ff overheen.

groetjes
Hoi,

Lekker dat je je werk weer wat kan uitbreiden Stitch!! Dat klinkt echt alsof je op de goede weg bent, fijn hoor!

Hier gaat het even wat minder, mijn relatie is over sinds gisteren, dat heb ik niet zien aankomen en het hakt er behoorlijk in. Ik probeer mezelf op de been te houden, dat lukt voor een deel maar zal ook wel een beetje tijd kosten.

Groetjes,

NannieB
Ik ben idd op de goede weg,

Dat is heel vervelend dat je relatie over is zeg, heeft het te maken met je revalidatie, niet dat je dat hoeft te vertellen hoor, maar hier had dat ook een behoorlijke impact op de relatie hoor.

Ze waren hier niet gewend dat mams/vrouw ineens niks meer kon terwijl ze normaal alles deed.

Probeer wel aan jezelf te denken en de kinderen.

En die fysio is ook goed te gebruiken om af te reageren hoor als je weer aan het fietsen, roeien pf wat dan ook bent is het goed af te reageren, maar je hebt al zo'n kl*te tijd door je been, dan kun je dat er al helemaal niet bij hebben. (sorry voor mijn taalgebruik)

Heel veel sterkte! en dat heb je ook wel nodig!

Groetjes Stitch
Hoi Stitch,

Ik denk dat het er voor een deel wel mee te maken heeft ja.

En nog meer zaken, ik blijk eigenlijk plan B te zijn geweest.

Plan A is getrouwd, en heeft zich beschikbaar gemeld en ik kon vertrekken.

Keihard....maar het is niet anders.

Het gaat nu wel, ik heb mezelf 1 dag janken toegestaan, meer is hij niet waard!

straks weer naar de fysio, even uitleven inderdaad!!

Groetjes,

NannieB
Jee NannieB, wat een ellende! Gaat het weer een beetje? Heb je hulp genoeg etc?

Stitch bij jou klinkt het goed! Ik ga even jaloers worden.

Het is heerlijk om weer thuis te zijn, maar het valt ook heel erg tegen, ik kan nog nergens heen. Vriijdag ben ik voor het eerst weer gaan uit en en stappen (veel gezeten), maar dat heb ik geweten, mijn knie is dik en pijnlijk sinds zaterdag!
Hoi Karen,

jahoor het gaat wel.

Mijn kinderen zijn echt superlief, daar ben ik heel blij mee. En ik kan terug vallen op mijn ouders, die wonen in de buurt en brengen me overal waar ik naar toe moet.

Vrijdag stonden mijn vriendinnen op de stoep met een heerlijke fles "troost", chocola, en een dvd, daar hebben we met z'n allen een hele mooie avond mee gehad. Heerlijk zulke vriendinnen!

Wat vervelend dat je weer een stap achteruit bent na een avondje uit zeg!! Maar het schijnt zo te werken, 2 stappen vooruit en weer eentje terug. Neem je je rust? Dan duurt het maar een week langer he, verder goed koelen en je pootje omhoog. (kan ik ook tegen mezelf zeggen, de tape is van mijn enkel sinds gisteren omdat ik morgen nieuw krijg, mijn enkel is ook alweer 2 x zo dik!)

Hou je haaks meid!!

Groetjes,

NannieB
Jeumig Nan, ik schrik hiervan! Wat een Oetl*l! Hij kan beter 'opzouten' naar Spanje, daar hoort hij (nu!) toch thuis? Hahahaha.... Maar goed, hou je taai en sterkte!

Liefs, Carrrie.
Nannie, gaat het weer beter? Moet wel een hele schok zijn.

Mijn knie is al terug naar normale proporties, straks fysio. Hij kijkt er even naar voor de zekerheid.

Enige voordeel is dat ik een balkon heb met zon, heerlijk op dagen zoals vandaag ;). Iemand nog tips voor boeken :P
CARRRIEEEEEEEEEEEE lief van je, dank je!!

Karen, de schok begint een beetje te zakken hoor.

Ik heb het wel moeilijk en ik mis zijn aanwezigheid ontzettend. Hij heeft aangegeven dat hij mijn vriendschap niet wil missen, maar ik kan dat op dit moment nog niet aan, de confrontatie met hem is te pijnlijk. Misschien denk ik er over een paar weken anders over? Ik weet het nog niet.

Die zon is heerlijk he?

Ik heb zondagmiddag een hele tijd buiten gezeten, zo lekker!!

Ik lees me ook suf, ik ben net begonnen in de Milenium trilogie, maar ik lees ook veel chicklits, ik heb net de laatste van Shopaholic uit, erg leuk om te lezen. Verder veel tijdschriften die ik zo links en rechts aangereikt krijg.

Ik ben net thuis uit het ziekenhuis en ik heb weer nieuwe tape. Dat loopt een stuk prettiger. Alleen heb ik niet het idee dat het ook werkelijk iets oplost, maar goed, dat wordt het project voor na de kijkoperatie. De orthopeed heeft zich net ook even gemeld en die had het al over een MRI. Maar hij vond dat eerst mijn knie in orde moet zijn.

Wel fijn trouwens zo'n vroege afspraak, ik had de afspraak om half 9, was 10 minuten voor die tijd aanwezig en om 10 voor 9 zat ik alweer thuis aan de koffie!

En nu ligt de rest van de dag nog voor me.

Buiten is het nog niet lekker, het is hier hartstikke mistig, eens zien waar ik me mee ga vermaken!

Groetjes,

NannieB
NannieB Ook goed van de zon genoten?

Ik ben officieel al weer echt halve dagen aan de slag . Het gaat weer de goede kant op!
Heerlijk he, die zon, daar zaten we echt op te wachten!

Ik heb net ook weer een flink eind gelopen! Mezelf getracteerd op een nieuwe zomerjas en een broek. Daarna heb ik mijn dochter opgewacht en zijn we samen naar huis gelopen.

Lekker dat je alweer voor halve dagen werkt, dan merk je echt dat je voorruit gaat he?

Ik werk nu ongeveer 20 uur van de 36. Dat wisselt een beetje omdat ik onregelmatige diensten draai en dat is de ene week een beetje meer dan de andere. Dit is net vol te houden, mijn kantooruren zijn net een stapje te veel.

Over werken gesproken, ik moet me als de drommel gaan omkleden en een broodje smeren want ik moet zo weg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven