Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
WOw muisje een date!

Ik hoop dat het je iig even je gedachtes kan verzetten. Hoop wel dat je sterk genoeg bent, als het niet gaat gaat het niet he, maakt niets uit, en als het wel gaat dan gaat het wel (ja dat zijn mijn wijsheden midden in de nacht)

Weet je, soms is boos zijn ook gewoon best ok, om even door de ergste pijn heen te komen. En ik herken je woedeuitval, heb ik ook gehad. De hele tijd dat ja sorry zo bedoelde ik het niet komt je op een gegeven moment idd de neus uit.
Hee, thanks Yellowlove. Ik moet ook gewoon boos worden, want anders lukt het me niet. Ik mag ook boos zijn vind ik, iemand hoeft me niet zo te behandelen. Het is alleen een beetje laat, maar goed: eerder kon ik het niet.'

En ja; die date. Ik vind het gewoon heel leuk en spannend!
Een date! Wat goed!

En hou je gevoel vast, je accepteert het nu. En als dat op deze manier met ruzie is dan is dat in jouw geval zo... Straks niet schuldig over voelen!

En genieten van de date! Wanneer is de date?
En YL hoe is het met jou?
Met mij is het wel, ja, ok soms, en soms heel erg niet ok.

Heb er toch een behoorlijke klap van opgelopen kennelijk, die heel veel losgemaakt heeft in me, ook over vroeger, en heo ik in elkaar steek enzo. Ik wacht op een therapie die me daar bij kan helpen,en in de tussentijd probeer ik mezelf iedere dag weer iets nuttig te laten doen.

Mis mijn ex soms nog verschrikkelijk, maar heb het idee dat mijn verstand steeds meer terrein wint.

En jij Polly? Is de echte afspraak tussen jou en pollydude al gemaakt? Ik lees dat je de hele tijd een beetje heen en weer geslingerd word...Bedenk goed wat jij wilt, en hoe je dat wil he, niet jezelf uit het oog verliezen Hoe voel je je vandaag?
Goed nieuws muisje, van je date Geniet ervan en probeer 'ex' gewoon even helemaal te vergeten.

Polly Lastig he als hij aangeeft toch uiteindelijk verder te willen. Na alles wat er gebeurt is en emoties die alle kanten op zijn gegaan.

Sproet, hoe gaat het met jou?

Met mij gaat het heel erg goed. Sinds maandag ben ik in mijn gedachten er niet meer zo mee bezig. En ook als ik s' avonds alleen thuis ben merk ik dat ik relaxter ben. Waar ik van te voren steeds maar dacht ' ik wil hem terug' , kan ik nu ook gewoon genieten van het feit dat ik lekker alles kan doen en laten en mezelf gelukkig kan maken. Dat voelt echt zo fijn!

Vanavond komt hij zijn spullen ophalen, ik hoop dat ik gewoon de nuchtere zelfverzekerde ik kan zijn, zonder dat er weer al te veel emotie los komt. Het gaat nl net zo lekker nu.
@Polly: Thanks, zo voelt het ook. Acceptatie en gewoon boos zijn. Ik kan anders echt niet los van hem komen. Boos zijn werkt het beste merk ik. Gewoon denken: domme ex met zijn rare streken. Die hoef ik dus echt niet meer. En het kan me ook helemaal niks schelen wat hij denkt. IK ben boos op HEM en heb daar alle reden toe vind ik. Daar gaat het om . Hoe is het met jou?

@YL:Rot om te lezen dat jij er ook nog zo mee zit. Therapie in het vooruitzicht is wel een geruststelling toch? Dat je verstand terrein wint klinkt goed. Misschien moet je ook een keer boos worden?! ;) Had je al gedaan he...

"De date" is over drie weken pas haha. Eerder lukte het niet iets af te spreken...Maar het is wel een leuk vooruitzicht en een beetje afleiding! Het is een jongen waar ik vroeger ook een tijdje mee gedate heb en waar ik destijds HEEL verliefd op was. Het is toen niks geworden uiteindelijk, maar toen hij hoorde dat ik weer vrijgezel was (van mijzelf wel, beetje triest misschien) nodigde hij me gelijk uit om iets te drinken! Dus wel spannend..en een beetje eng. Kan heel hard tegenvallen namelijk, maar goed, dat zien we dan wel weer .
quote:muisje23 schreef op 23 maart 2011 @ 20:06:

"De date" is over drie weken pas haha. Eerder lukte het niet iets af te spreken...Maar het is wel een leuk vooruitzicht en een beetje afleiding! Het is een jongen waar ik vroeger ook een tijdje mee gedate heb en waar ik destijds HEEL verliefd op was. Het is toen niks geworden uiteindelijk, maar toen hij hoorde dat ik weer vrijgezel was (van mijzelf wel, beetje triest misschien) nodigde hij me gelijk uit om iets te drinken! Dus wel spannend..en een beetje eng. Kan heel hard tegenvallen namelijk, maar goed, dat zien we dan wel weer .Niet te veel van verwachten en gewoon een gezellige avond hebben!
Go Muis! Zie je dat je babe bent! Zo dus weer leuke man die date met je wil...

Met mij gaat het redelijk. Op de een of andere manier heb ik toch een zekere rust over me heengekregen. Onterecht natuurlijk. Want waar ben ik rustig over? Weet niet eens meer wat ik wil! Althans, mijn emoties en rationele gedachtes komen niet helemaal overeen...

Daadwerkelijke afspraak is nog niet gemaakt. Halve afspraak wel. Kijken of dat uitkomt.
En Pixie, hij is vast alweer weg, maar hoop inderdaad dat je je van "sterke" kant hebt kunnen laten zien. Die tranen zitten inderdaad meestal alleen maar in de weg.

Yellow: langzaam dus beetje grip op jezelf, en hopelijk grotere stappen in vooruitzicht? Ik vind het toch wel bijzonder hoe lang jullie allemaal op hulp moeten wachten. Nu vermoed ik dat jullie niet jullie zelf in levensbedreigende situaties brengen, want dan kan hulp toch sneller, maar weken danwel maanden wachten voor therapie? Ik dacht dat er overschot aan psychologen was?

O ja, en wat jij zei, ik weet dat ik moet bedenken wat ik wil en hoe ik het wil. Die laatste vraag is misschien het makkelijkst, als ik wil, dan is het wederom weekend gerelateerd door de afstand, niet veel aan te veranderen, dus weekenden weer (deels) samen. De grote vraag is dus of ik het wil... Althans, dat is de vraag voor mij. Zijn gevoel heeft ook wel plek in beslissing.
Wat een rust hier. Het gaat dus goed met iedereen?

Sproet? Muis? Nief? Avril? Pixie? Yellow? Mootje?

Vergeet ik nog iemand?
Hee Polly!

Ja, rustig he...Wel jammer, lees hier graag en post ook graag! Hoe gaat het met jou? Ben je er al een beetje uit wat je wil? Het gaat trouwens wel oke met mij, heb ex op dit moment eigenlijk best wel losgelaten. Zie alleen maar de slechte dingen van hem. Dat komt vast ook wel een beetje omdat ik een date in het vooruitzicht heb.. Met iemand die ik voor ex heel leuk vond en die zelfs nog tijdens ex een tijdje door mijn hoofd spookte. En nu spoken ze er dus weer tegelijkertijd doorheen!!! Maar dat maakt niks uit, is wel spannend ergens en ben heel benieuwd of het een leuke avond gaat worden!

Heb ook nog wel een kleine angst hieraan: stel het valt tegen en het is niet leuk, dan mis ik ex natuurlijk weer extra....Maar goed, dat risico moet ik maar lopen!

Ben zelf trouwens ook vooral heel benieuwd hoe het met Mootje gaat! En met Brugge. Een van de eerderen op dit topic. Dus als jullie lezen; hoe gaat het??!!!
hoi Muis,

Ik weet het nog niet. Last chance misschien?

(...privacy...)
Hm, dat weet ik ook niet, wat ik daarvan vind. Hoe bedoelt hij helpende hand? Relatietherapie oid?

Denk inderdaad wel dat je gedreven op emoties niet altijd de juiste beslissingen kunt nemen, maar dat dat vaak een kwestie van tijd is om daarachter te komen. En dat herstel heel moeilijk is na zoiets, dat zeker!

Maar misschien is last chance dan wel iets ja..

Best bijzonder als een ex je hierbij nog zou kunnen helpen!

Hou ons/me op de hoogte oke? En sterkte met beslissen. Wat wil je ex/vriend eigenlijk?
quote:PoIIy schreef op 23 maart 2011 @ 23:13:

En Pixie, hij is vast alweer weg, maar hoop inderdaad dat je je van "sterke" kant hebt kunnen laten zien. Die tranen zitten inderdaad meestal alleen maar in de weg.

Heb gejankt als een klein kind naderhand. Was weer even helemaal terug bij af...pfff. Nu gaat het wel weer een beetje beter, maar al die gevoelens zitten toch nog heel erg aan de oppervlakte merk ik. Er hoeft maar iets te gebeuren en ik ben weer 1 emotionele toestand. Ik mis hem echt heel erg eigenlijk. Het is nu echt zo definitief, al zijn spullen zijn weg. We hoeven nooit meer af te spreken om het een of het ander. Het is echt klaar.

Hoe gaat het met jullie meiden?
Hey, ik had een ban dus kon niet reageren

Pixie moeilijk moment vast... Ik hoop dat je de komende dagen veel vrienden om je heen hebt die je kunnen troosten met een knuffel en naar je luisteren.

Poll

Heb zelf een ex revival (ehm , qua gedachtes dus) Ik dacht dat het beter ging ,maar ik ben nu alweer 3 dagen aan het vloeken en huilen om wat hij gedaan heeft. Life's a bitch
hoi meiden, afgelopen dagen waren slecht door te komen. na een week stond ik al weer op de stoep van de ha.

mijn medicatie helpt niet en hij heeft met spoed een afspraak geregeld in het ziekenhuis om me aan de juiste medicatie te helpen. nu leef ik op oxa. kan slecht eten ook..

maar als de oxa goed werkt voel ik me zo lekker. mis ik ex wel maar heb ik ook alles goed op een rijtje. hij heeft me niks te bieden, iemand die geen aanpassingen wil doen in zijn leven als er een ander bij komt, kan beter alleen blijven. ik wil de dingen niet meer doen die we elk jaar zo deden. ik wil nieuwe dingen doen, nieuwe ervaringen opdoen

helaas word ik regelmatig overvallen door paniekaanvallen, de vlammen slaan me uit en de enige die me dan kan helpen is hij. maar ik heb met mezelf afgesproken hem niet te bellen oid. hij mag de eerste zijn...

ik hoop zo dat ik de juiste medicatie krijg. ik moet ze hebben, kom er niet door. ben in depressie en angststoornisssen beland. waarom? ik weet het niet. eerdere relatie uitgemaakt en nergens zo veel last van. door de intensiteit van de relatie, de kinderen die er waren, min volledige aanpassing aan hem, mezelf verliezen daarin... niet de liefde terug ervaren die ik hem in overvloed gaf? omdat hij daar niet toe in staat is. niet kan loslaten wat hij gewend is? gedachten tuimelen, geef het een oorzaak, maakt niet uit... ik moet er uit zien te komen.

maak fijne tochtjes met mijn jeep. zo stoer, zo blij mee af en toe... ik kom er wel, duurt alleen wel erg lang maar is niet anders... werken gaat wel beter, meer plezier in, wel met oxa maar ja, who cares at the moment...

sterkte allemaal, en goed weekend, morgen nog even werken en dan de stad in, shoppen! in mijn eentje maar dat vind ik prima...sorry dat ik even niet van me liet horen, erg moeizaam allemaal, geen energie, kan zijn dat ik nu ook weer even weg blijf, maar lees wel mee...
Heel veel sterkte Sproet
Sproet, wat goed van jou, en ook van je huisarts! Hoop dat het snel beter met je gaat en je geschiktere medicatie krijgt. En ja, het is nu met oxa, en daar moet je zeker weer een keer mee stoppen, maar nu is het hulpzaam.

Yellow: vervelend zo'n terugval... Huil maar even goed door, die tranen moeten er toch uit.

Pixie: oh, wat definitief. Ik heb hier nog wel spullen. Niet heel veel, maar wel zo veel dat ik ooit nog kan zeggen; oke, heb hier nog een doos met spullen, kom die maar ophalen die zooi Voelt ook wel lekker. Ga ze nu als hij langskomt ook niet zo meegeven Die blijven hier tot ik het echt genoeg vind...

Muis: ik weet even niet wie je bedoelt. De een zegt te hopen dat het goed komt maar is bang voor de bergen, de ander weet ik niet van wat zijn bedoeling is van zijn opmerkingen.

En voor de rest gaat het met mij eigenlijk wel goed.

Lekker na het werk op terras gezeten, hoewel het nu beetje koud werd. Nu nog even huis opruimen en stofzuigen. En dan naar bed.

Maar hopelijk wordt het verder nog wel een beetje leuk weekend.
Bah, ik heb echt geen zin in stofzuigen...

Dat hoefde ik ook nooit te doen, en nu wel :(

Dat geluid, de geur, het snoer... Ondingen...
Stofzuigen sucks! Maar met keiharde muziek aan kan het wel even lekker afreageren zijn ;)

Ik lees stiekem bijna alles nog mee hoor.. Pixie, wat rot voor je zeg! Laat het over je heen komen, huil als je wilt, schreeuw als je wil, je hebt het recht er toe! Maar je komt er overheen, dat weet ik zeker! Je komt hier zo wijs en verstandig over! Maar toch even een dikke

En Polly, bij jou nog steeds niet heel veel duidelijkheid? Denk aan jezelf, want er is maar 1 iemand belangrijk op deze hele wereld, en dat ben jij! Kies voor je eigen geluk! (En als dat samen met je ex/vriend is, dan is dat ook goed, maar weet nu eigenlijk even niet precies hoe je situatie nu is, dus sorry als ik het verkeerd verwoord).

En muisje, het gaat met kleine stapjes de goede kant op met je he! Blij dat te lezen! Geniet van de lente, ga er opuit, terrassen, daten ;) Maar doe het gewoon op jou manier en op jou tempo! En goed dat je je erbij wilt laten helpen, echt sterk!

Sproet, voor jou alleen even een hoop dat het snel beter met je gaat!

En Yellow, leuk dat je ook nog mee schrijft zo af en toe, hoe gaat het eigenlijk met jou? Redelijk toch? Je was tijdje terug toch verhuisd of? Helemaal je eigen plekje kunnen vinden?
-
En met mij.. Tja ex is weer in the picture.. En tja, echt ex is ie niet.. Zijn weer rustig aan het contacten, eerst gewoon even lekker (en fout) neutraal, koetjes en kalfjes, gewoon even relaxed en genieten van elkaars aanwezigheid.. Maar de ' moeilijke ' gesprekken moeten ook nog komen, en tja, dat vindt ik toch lastig! Ik weet zeker dat ik hem en ons nog een kans wil geven, omdat ik nog steeds denk dat er nog iets zit. Maar het gaat wel moeilijk worden, en af en toe vraag ik mezelf echt wel af of ik er goed aan doe.. Maarja iedere '' nieuwe'' vent is een risico toch? Dus dan kan ik dat risico maar beter nemen met iemand waarvan ik echt denk dat het nog kan..

Wel worstelt ex met problemen, en hij wil die eerst wat helderder hebben, hij krijgt hiervoor hulp.. En ik weet en wil dat hij dat zelf doet, maar toch wil ik graag weer een rol spelen in zn leven.. Ik merk dat ik momenteel aandacht en bevestiging nodig heb (en zo was ik eerder nooit, maar dit hele gebeuren heeft toch een deukje in mn zelfvertrouwen geslagen). Dus vind het moeilijk om het tempo te bepalen, het liefst zie ik hem vaker dan dat nu het geval is.. (En voorheen woonden we samen, dus misschien mis ik ook gewoon mn leventje van toen, mis ik hoe het kan zijn).

Maar ik kan dat wel willen, hij moet dat ook willen en kunnen, en er aan toe zijn (hoewel hij de gene is die het weer opnieuw wou proberen, nadat ik me er al bij neer gelegd had).

Dus tja, misschien dit weekend toch maar even een serieus gesprek hebben, vragen wat zijn verwachtingen zijn de komende tijd, wat mijn verwachtingen zijn en hoe we het een en ander gaan oppakken.. Maarja dit klinkt weer zo zakelijk, bah! Maar merk dat ik meer duidelijkheid wil, want ik wordt hier een beetje onrustig van.. Dus tja, dan er toch maar om vragen denk ik..

Zo, even hier mn gedachten weer geordend, altijd prettig!
-
Ben sinds deze week weer terug van het weekje vakantie. Was allemaal erg leuk en fijn. Ben bezig met bijlezen hier, en dat is nogal wat!
@ Mootje; Leuk dat je even komt posten! Lastige situatie waarin je zit. Kan me helemaal voorstellen dat jij nu meer bevestiging en aandacht nodig hebt, natuurlijk; het is niet alleen dat je een deuk hebt opgelopen, maar vooral ook dat hij je een keer afgewezen heeft, waarom zou hij dat niet weer doen? Toch? Goed dat je om duidelijkheid gaat vragen! Ik weet hoe moeilijk het is ;).

@ Pixie: Dat het zo definitief is heeft ook zo zijn voordelen. Je kunt door! Verwerken en hoppa, lekker eigen leven oppakken. Dat verwerken kost tijd en is echt vreselijk, maar ik weet zeker dat het je nieuwe inzichten gaat opleveren en over een tijdje denk je misschien wel: wat zag ik ooit in hem? Wie weet. In ieder geval heel veel sterkte!!!! Het komt goed!!!!!

@Polly: Pfffff, die onduidelijkheid bij jou. Vind het knap dat je dat zo lang volhoudt...

@Sproet: Blijf lekker meelezen, misschien lees je iets dat je helpt! Je klinkt toch al beter dan een tijdje terug vind ik! Ook al komt dat dan misschien door medicijnen, als het helpt is het goed toch!

@YL: Je hebt even een terugval dus. Balen, maar weet: het waait over! Gewoon lekker laten komen die gevoelens..Tijd heelt alle wonden (heeeeeeeerlijke dooddoener he ;))

@Avril: Goed om te lezen dat het bij jou weer de goede kant op gaat!!!!!!!!!!! Echte liefde overwint zullen we maar zeggen. En daar geloof ik ook wel in.
Ik vond gisteren nog iets van hem in huis dat ik gelijk op de post gedaan had.

Vanmiddag een lief smsje van hem waarin hij me bedankte.

Ooooooh....niet over na gaan denken. Klaar is klaar!

Fijne wijze woorden van muisje en mootje! Dank!

Oh ja ben trouwens gisteren lekker naar de kapper geweest....heel stuk eraf! Voelt lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven