Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
Ja, dat is zuur als een relatie stopt, al die andere mensen die je ook verliest....Misschien kun je ze een brief schrijven? Als je tenminste kunt schrijven in die taal met een woordenboek erbij? Of engels, dan is er vast wel iemand die 'm kan vertalen...

Maar vind diegene die ik eerder heb overgeschreven over wat als ik iemand anders ontmoet toch wel de topper.

" dan moet ik harder vechten "

Ongelofelijk...
Muisje, ik bang dat het hen misschien pijn doet...
Zei hij dat echt? Dat jij het misschien ook moeilijk had?

Dan is hij je eerste 2 maanden stalken in ieder geval al vergeten...
Haha, nee dat was nog daarvoor. Ik ben eigenlijk pas beginnen te stalken toen hij zijn twijfels aangaf . Oh man, ik hoop wel echt dat hij dat stalken vergeet... :s. Ik heb de oorzaak daarvan gewoon bij hem gelegd (je had niet moeten reageren!). Niet terecht, maar hij deed dat ook met alles (ik MOEST wel liegen, want jij..etc.), dus ik dacht; speel het balletje gewoon terug.

Fijne volwassen omgang hadden ex en ik.....Maar goed dat dat voorbij is!!!!

Polly, ik weet niet of een brief pijn gaat doen. Misschien in jouw geval inderdaad wel, aangezien hij zo in de knoop zit ed...Weet het niet. Dat kun jij het beste inschatten natuurlijk, maar op zich kan het een nette afsluiter zijn. Of een kaartje..
En ja! Dat zei hij echt!!

Maar als ik zo terugkijk op zijn gedrag denk ik sowieso niet echt dat hij zich ook maar 1 moment oprecht in mij heeft verplaatst. Anders was hij wel veel eerder duidelijk geweest en had hij me wel recht in mijn gezicht verteld hoe de vork in de steel zat...Hij was en is echt alleen maar met zichzelf bezig. Dat hij zo lang aardig bleef heeft ook niks met lief zijn voor mij te maken hoor (weet ik zeker), dat is gewoon het feit dat hij zijn daden recht wilde praten..en mij met een goed gevoel over hem wilde lozen . Mislukt.
Ook nog one-liner van gisteren

- Je bent niet een vriendin-vriendin, jij bent meer een partner voor me...

Tja... die snap ik ook niet helemaal

Ach Muis, gewoon vooruit kijken naar je date.

Is het echt date met potentie? Of gezellige date?
Geen idee eigenlijk...Het is een gezellige date denk ik, maar als er helemaal geen potentie in zou zitten zouden we het denk ik beiden niet doen toch? Denk dat het meer een soort: kijken of het nog steeds klikt-date is .

Vind het zelf ook een beetje apart eigenlijk. Voel me wel gevleid dat hij me na al die tijd dus niet vergeten is in ieder geval. Maar wat hij er verder over denkt of waarom hij me uitnodigt, dat weet ik niet! En ik weet zelf ook niet wat ik van hem vind. Heb 'm ongeveer een jaar geleden na hele lange tijd weer eens gesproken op een feestje waar we toevallig allebei waren (het lijkt wel gisteren, zo snel is die tijd gevlogen), maar toen was ik dus bezet. Dat was wel gezellig, maar ook een beetje vreemd, kan mijn vinger er niet zo goed opleggen. Weet wel dat ik toen dacht: hm, hier hangt nog iets in de lucht! Van beide kanten! Heb er iig nog een paar dagen aan lopen denken daarna....dus het is spannend!
Mag je nu op dit gebied een voorbeeld zijn

Ik moet echt nog niet denken aan een andere man

Maar vind het ook heel vervelend om hem met andere vrouw te bedenken...
hm,

mijn ex deed op het laatst via sms ook heel aardig over mij. dat ik zo goed voor hem was geweest, zonder dat ik daar een vraag over had gesteld. de laatste x via sms hem voor alles en nog wat uitgemaakt. had ie ook begrip voor... is dat dan ook om het af te sluiten met de bedoeling dat ik het hem niet meer kwalijk neem? zodat ik als laatste het aardige van hem in mijn hoofd heb?

ik weet het niet. waarom wil hij , als hij sterker is, ( snap ik ook niet hoe dat voor een man is, met mij wil bellen... ik vroeg er niet om. is het een doekje voor het bloeden, een zoethoudertje, of een kiertje open houden? hij heeft in juni een doel en als hij dat bereikt heeft wist ie t ook allemaal niet meer... is dat gewoon zielig doen of heeft ie het zoals hij zei, echt moeilijk. ( ws niet vanwege de breuk maar andere zaken)

hm, ik analyseer me rot! en invullen heeft echt geen zin!!!! ik moet door! wonderen gebeuren nog steeds... ( of is dat de hoop in mij, heel slecht, ik weet het, ik weet dat hij niet goed is voor mij, dat ik meer wil, hoor te krijgen ook! en toch mis ik hem vreselijk. hem, niet alles er omheen)

straks naar het ziekenhuis voor de medicijnen. hoop zo dat ze me kunnen helpen. dit is z slecht vol te houden. ik klink soms wel sterk maar dat zijn momenten.

ik moet ook nog niet denken aan een andere man. en al zeker niet hem met een andere vrouw!!!

een oud vriendje heeft contact opgezocht met mij. via mail. hij woont ver van mij en wist nergens van..maar ik wil niks met hem. ga wel wat drinken met hem maar verder niks...

ik wou dat dit alles achter de rug was, en eigenlijk dat het nooit gebeurd was... ook al voelde ik me echt ongelukkig i de relatie, eenzaam en onbegrepen. snappen jullie dat nou?

hebben jullie afgesproken geen contact meer te hebben polly?

nogmaals dank muis, ik lees zo vaak de berichten terug waar ik steun en kracht uit put!

ik ga, ben erg benieuwd. ze zullen ws ook wel niet meteen helpen. en het verdriet moet ik zelf oplossen.:(
Ik snap het heel goed hoor Sproet, je weet ook niet of het ooit nog goed komt met je (wij weten van wel, maar voor jou voelt dat anders!). Je denkt nu iets als: beter een relatie met hem en dan ga ik er nu echt iets van maken samen. Maar realistisch gezien; dat zou niet werken, het zou hetzelfde zijn als eerder en je zou je weer ongelukkig, onbegrepen en eenzaam voelen. Je moet nu echt alleen door, voor jezelf!

Ik kan zelf ook wel even een hart onder de riem gebruiken trouwens, want ik vind het ook nog steeds verschrikkelijk dat dit heeft moeten gebeuren. Vooral omdat ik er nu echt alleen voor sta. Dat is natuurlijk niet helemaal waar, want ik heb hartstikke lieve ouders en familie en vrienden, maar toch...in de basis ben ik alleen en dat vind ik doodeng. Ik ben bang dat het me niet lukt, ik niet afstudeer, geen baan vind, geen huis etc. etc. Gewoon angst!!
Lieve meiden, wat een ellende weer dit weekend he! Het lijkt soms alsof het leven een groot zwart gat is.. Herkenbaar, maar die gevoelens gaan over.. Misschien niet nu of volgende week al, maar je zult merken dat er een moment komt waarbij je denkt.. ja, ik heb weer grip op mn leven, ik ga weer mn eigen leven leiden..

En wat voor mij erg hielp is dat ik op een gegeven moment misschien te egoistisch werd.. Maar ik had het gevoel even nodig dat er maar 1 persoon belangrijk was op deze hele fucking wereld, en dat was IK. Nu is dat gelukkig voor de rest, weer wat afgezakt, maar dat gevoel hielp me wel, lak aan alles en ik leef voor mezelf! En moet zeggen dat het vinden van mn eigen huisje, mij ook heel erg goed deed! Dus muisje, het lijkt nu allemaal onzeker voor je, en dat is het misschien ook wel, maar jou toekomst ligt nog zo open voor je, en je voelt je misschien alleen.. Maar dat ben je niet (zoals je zelf al aangaf), en ja je mist misschien je ex/of gewoon een manspersoon, die er voor je is, met wie je op de bank kunt hangen enz.. Maar.. het heeft ok voordelen hoor, je hoeft met niemand rekening te houden! Doen wat je wilt, je toekomst uitstippelen hoe jij het wilt! En alles wat daar dan later bij komt, is alleen maar mooi meegenomen!

En sproet, vind het zo naar om te lezen dat je het nog altijd zo moeilijk hebt! Kan niet echt woorden vinden die je zouden kunnen helpen.. Maar blijf geloven in hoe je was, je klinkt als een leuke vrouw! Probeer uit je dip te komen, met hulp in jou geval, een handreiking, die heb je nodig! En je hoeft je ex niet te vergeten, hij vergeet jou ook niet.. Maar je hoeft niet met hem verder (want als ik het lees, is hij niet heel goed voor je (geweest)), je leven ligt voor je open.. Probeer elke dag iets positiefs te denken, te doen, te vinden, te genieten! En dat is heel makkelijk gezegd vanaf hier, i know, maar je moet het wel proberen! We willen hier, en denken hier allemaal dat het goed komt met je!

En Polly, hoe gaat het met je? Nog een beetje kunnen slapen vannacht? Gewoon nog niet aan een andere man/vrouw denken, jij hoeft er nog niet mee bezig te zijn, en hij is er waarschijnlijk ook nog niet mee bezig! Dus niet druk maken om dingen die er niet zijn!

Pixie, hoe was jou weekend? Het een beetje overleefd? Up's en down's gehad?

Hier was ex(vriendje) er gister nog.. Even serieus gesprek gehad, want ik werd een beetje gek van onzekerheid.. Wou graag weten hoe hij in de situatie staat, hoe hij het voor zich ziet.. En hoe we met elkaar om gaan.. Ook gewoon praktisch, wel afspreken, niet afspreken, wel al een beetje publiek of misschien toch niet.. Gelukkig dat helderder gekregen..

Heb ook aangegeven dat ik het soms niet weet, niet weet of het nog kan, om alles wat er gebeurd is.. Maar dat ik wel bereid ben het risico te nemen, maar dat hij zich wel moet realiseren dat hij de gene is die moeite moet doen, zich moet (her)bewijzen.. En nya was even een lastig gesprek, mn twijfels geuit, maar ook duidelijkheid gekregen, dus blij dat ik dat gedaan heb.. Nu maar het gewoon de tijd geven (bah, ik hou niet van tijd..). En hij heeft die tijd misschien nog meer nodig dan dat ik dat heb, tuurlijk wil ik het ook rustig aan doen, maar hij heeft ook persoonlijke 'problemen' die hij eerst met hulp op wil lossen.. En tja ik moet hem daar de tijd voor geven, maar tegelijkertijd wil ik hem nu, omdat ik het volledig wil proberen.. Dus we gaan nu gewoon zoeken naar de juiste balans, en we zien wel hoe het gaat.. De liefde/aantrekkingskracht en misschien ook het vertrouwde, tja is er nog steeds! Vind het wel spannend!
-
Hee Mootje, thanks voor je post. Precies op tijd! Ik voel me momenteel namelijk echt weer even klote. Ik mis hem verschrikkelijk en ben gewoon boos over zijn houding en acties. Het idee dat ik hem nooit meer bij hem zal kunnen zijn zoals het ooit was tussen ons doet me echt verschrikkelijk pijn. Ik vind het ZO zonde allemaal!! Het had echt niet op deze manier gehoeven en ik voel me verschrikkelijk onbegrepen door hem. Alsof hij nooit echt naar mij geluisterd heeft en zich niet in mij kan verplaatsen. Dat is zo'n rotgevoel. Had had maar 1 keer eens hoeven vragen: wat is er nou eigenlijk aan de hand?

Ik dacht gewoon echt dat ik mijn maatje gevonden had zeg maar. Maar juist hij was dat helemaal niet. Daardoor ben ik nou mijn vertrouwen in de liefde/mens wel een beetje kwijt merk ik...Als je zelfs je eigen partner niet kunt vertrouwen? Wie dan wel??? Eigenlijk alleen maar jezelf. Maar dat is dan weer zo eenzaam...

Wel leuk om te lezen dat er bij jullie nog steeds iets broeit en sluimert! Hoop echt dat het weer helemaal goed gaat komen en dat jullie er beiden vol voor kunnen gaan. Goed dat je om duidlijkheid hebt gevraagd. De tijd zal het nu leren!
Tja, hoe gaat het met mij... Wel geslapen. Vanmorgen half uur later naar werk gegaan omdat ik zulke betraande ogen had... en geen zin in koffie drinken met iedereen. En door de dag, ik heb het soms wel heel moeilijk.

Kreeg SMS van zijn zus: I am so sorry for you and also for him because he does not understand. He will understand but it will be far too late.

En dan begin ik dus weer te huilen. Veel tissues vandaag gebruikt. Gelukkig was het niet zo druk...

Heb overigens ook nog wel gelachen vandaag.

Ik denk dus wel dat hij snel een andere vrouw heeft.

...privacy...

En eigenlijk vind ik dat echt vreselijk. Wil dat hij zich net zo voelt als ik...

Heb ook wel slecht nog een mail gestuurd. Zijn laatste mail was nog zo goed zichtbaar (gmail): "je bent zo lief!!!" Dus kon niet laten om er op te reageren. En gelukkig ligt T-mobile er nu uit, dus kan niet SMSen of bellen

En Muis, ik denk dat het heel goed is dat ook de boosheid eruit komt. Zijn gedrag (in onzer beider verhalen) is gewoon niet goed te praten. En dat doe je niet met mensen waarvan je houdt.

Mootje; pas je op dat je niet ook aan een lijntje komt te hangen? Want waarom heeft hij die tijd zo nodig? Hij wil toch dat het goedkomt? Waarom bewijst hij dat dan niet? Ik dacht namelijk ook dat het de oplossing was. We praatte weer, werden dingen gezegd die ik graag wilde horen, maar gebeurde niets... En het uiteindelijke gevoel? Rot...
Overigens heb ik nu ook het gevoeld dat ik nu echt alles heb kapot gemaakt, dat het nog wel goed had kunnen komen als ik dit niet gedaan had... Maar als ik goed nadenk weet ik dat hij het heeft gedaan...
Polly, dat laatste is ECHT niet zo. Het enige wat kan gebeuren is dat hij ervoor gaat vechten. Doet hij dat niet, dan weet je genoeg. Jij hebt iig niks kapot gemaakt. Ik was daar ook vreselijk bang voor, dat ik dat zou doen en daarom maakte ook ik geen keuze. Maar daar heb ik meer mee kapot gemaakt, namelijk mijn eigenwaarde. En dat is het allerergste. Dat heb jij niet gedaan, hij kan alleen maar respect voor je hebben en goed over je denken!

Denk echt dat jij de juiste balans tussen wachten en stoppen hebt gevonden en op tijd aan de rem hebt getrokken, hij heeft tijd genoeg gehad, echt.

En nee, zijn gedrag is zeker niet goed te praten. Net als dat van mijn ex niet. Het is laf, niet eens gemeen (want ik denk dat onze beide exen het niet echt verkeerd bedoelen), maar het is gewoon uit lafheid...bang om verkeerd te beslissen, te verliezen terwijl er nog verdriet is etc. L-A-F

Nu gaan we voor echte kerels ;)
En over die eventuele andere vrouw. Weet: dat is een lapmiddel. Er komt altijd een klap, ook al is hij met een ander, uiteindelijk komt het verdriet en het missen, als het er nog niet is. Tenminste, dat hou ik mezelf maar voor.

Als dat niet zo is; dan niet. Jij weet iig van jezelf dat jij niet voor niets een relatie met hem had. Je kunt jezelf recht aankijken en verdriet hoort daar dus bij.
Hij heeft nog zelfs extra foto's meegenomen van mijn laptop. Voor de herinnering. En toen hij die memory stick vergat nadat ik hem de deur had uitgezet, kwam hij zelfs terug om ze te halen...

Ik weet het allemaal, maar ik vind dat ik dit niet verdien.. Ik had gelukkig moeten zijn. En een ring om mijn vinger moeten hebben (hij wilde me ten huwelijk vragen). Geen tranen.

Muis, kan jij al naar foto's kijken van betere tijden?

Ik niet. Ik word er heel verdrietig van. Hij wel...
Wat is er veel gebeurd de afgelopen dagen!

Polly...wat kom je sterk over. Goed van je dat JIJ die knoop hebt doorgehakt. Uiteindelijk is het het beste voor je. Alhoewel het nu helemaal niet zo zal voelen. Ik vind het echt heel goed van je dat jij die beslissing hebt genomen meid!

Sproet hoe gaat het nu met jou? Hoe was het in het ziekenhuis? Heb je het idee dat ze je een beetje meer kunnen helpen?

Mootje: Wat een lastig verhaal voor jou. Die onzekerheid is killing. Ik weet er alles van. Zoals je zelf al zegt is die wederzijdse aantrekkingskracht er nog en dat is goed, want als die gevoelens weg zijn wordt het alleen maar lastiger. Sterkte de komende tijd!

Muis! Je date komt steeds dichterbij! Ik wil er alles van weten.

Ik kwam van het weekend een oude vlam tegen van vroeger die nog er nog steeds mag wezen. Ik heb er verder niet mee gepraat, zag hem alleen in de stad voorbij lopen. En toch is het goed te ontdekken dat er ook nog andere gevoelens in mij zitten dan verdriet en woede en angst. Aan de andere kant lag ik gisteravond dan wel weer jankend in mijn bed omdat ik HEM zo mis. En dat ik me steeds afvraag waarom hij mij nou in de steek laat net op het moment dat het allemaal lekker gaat en we gewoon zo'n leuk stel samen zijn. En zou het ooit nog goed kunnen komen? En zou ik dat dan willen? Het vertrouwde mis ik gewoon zo. Je weet wat je aan iemand hebt, je kent de persoon door en door. Alles aan hem is zo vertrouwd, zijn geur, zijn kleding, zijn stem, zijn lijf, de manier waarop hij mijn lievelingsgerecht klaar maakt, zijn lieve woorden die hij fluisterd in mijn oor, zijn heerlijke zoenen....noem maar op. Aaaah...moeilijk.
Ja, soms kan ik het zonder echt veel gevoel. Het gekke is dat ik dan alleen maar zie dat hij ongelukkig is. Weet niet of ik dat zelf bedenk...

Maar vind hem er beter uitzien op foto's waar hij niet met mij is. Hij ziet er overal zo moe en verveeld uit vind ik, maar misschien is dat getekend door mijn gedachten.

Maar ik denk dus steeds: het KAN toch niet zo zijn dat hij al ZO lang niet lekker in die relatie zat? (kan natuurlijk wel hoor) Misschien is hij gewoon zo...omdat hij zelf geen initiatief neemt en het dan met 2 personen al snel saai kan worden...ofzo?
Ok speciaal voor muisje.

Justice shall come.

Ik kreeg gisteren mijn justice. Smerige vreemdgaande ex van mij is verlaten door smerige vreemdgaande hoer van hem voor haar originele vriend (snappen we hem nog..?)

DIE VOOR JE.
(oh en die je is hij natuurlijk)
@Pixie: Herkenbaar en hoort erbij natuurlijk. Ik mis ''m ook nog steeds met vlagen, zelfs na een half jaar (oke, eigenlijk 1,5 maand sinds de laatste knuffel). Dan kan ik echt denken: waar BEN je nou????!!!! Echt aan hem gericht ook, die gedachte, heel gek, maar dat denk ik dan echt.

Die date komt idd dichterbij, maar duurt nog wel even hoor . Zal je op de hoogte houden tegen die tijd!
Niet zeggen Pixie...

Toen hij zaterdag hier even weer in ons huis was, was ook meteen alles weer normaal. Zijn geur was weer even terug. Die geur ben ik echt helemaal kwijt, en hij rook altijd zo lekker...

Zijn schattige accent. Zijn armen om me heen. Slapen in de 'slaaphouding'. Foetsie...

Al die mooie kleine dingen. Foetsie.

En meiden , allemaal een dikke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven