Engels
zaterdag 26 maart 2011 om 21:11
quote:viva60 schreef op 26 maart 2011 @ 21:05:
[...]
Ik zit tussen CEF B1 en B2.
Dan zit je goed.
Voor een baan waarbij Engels gevraagd wordt, zit je meer dan goed.
Misschien is het een idee om een conversatietraining Engels te doen? Dat is speciaal voor diegene die wel Engels taalkennis paraat hebben, maar het moeilijk vinden om het vrijuit te spreken. Door het vaker te doen, wordt je er gemakkelijker in, voel je je vrijer en zit je beter in je vel. Je pikt dan beter dingen "au naturel" op.
Maar met B1 kan je overal terecht hoor. Da's eigenlijk best prima.
[...]
Ik zit tussen CEF B1 en B2.
Dan zit je goed.
Misschien is het een idee om een conversatietraining Engels te doen? Dat is speciaal voor diegene die wel Engels taalkennis paraat hebben, maar het moeilijk vinden om het vrijuit te spreken. Door het vaker te doen, wordt je er gemakkelijker in, voel je je vrijer en zit je beter in je vel. Je pikt dan beter dingen "au naturel" op.
Maar met B1 kan je overal terecht hoor. Da's eigenlijk best prima.
zaterdag 26 maart 2011 om 21:11
Overigens erger ik me echt niet aan een nederlands accent in het engels. Nederlanders ZIJN niet engels dus hoeven ze ook niet accentloos te praten. Er is geen engelstalig persoon die DAAR over zou vallen. Die vinden het al geweldig dat nederlanders zich in meerdere talen kunnen uiten. Degene die zich er druk om maken zijn alleen de 'kijk mij eens werelds Engels spreken'... en ook die mensen spreken gewoon met een lage landen accent alleen horen zij dat zelf niet.
zaterdag 26 maart 2011 om 21:12
quote:viva1973 schreef op 26 maart 2011 @ 21:10:
[...]
Je zit op op level B1 of op leven B2, niet ertussen.
Jawel hoor.
Als je vier jaar geleden B2 had en er al die jaren niets mee gedaan hebt, dan weet ik nog niet zo zeker wat die test uit zal wijzen. Ik denk een mooie B1, die met minimale opfrissing wel weer snel een B2 zal worden, maar nee hoor, toch echt niet is op dit moment.
Taal is net als sex: je moet het onderhouden...
[...]
Je zit op op level B1 of op leven B2, niet ertussen.
Jawel hoor.
Als je vier jaar geleden B2 had en er al die jaren niets mee gedaan hebt, dan weet ik nog niet zo zeker wat die test uit zal wijzen. Ik denk een mooie B1, die met minimale opfrissing wel weer snel een B2 zal worden, maar nee hoor, toch echt niet is op dit moment.
Taal is net als sex: je moet het onderhouden...
zaterdag 26 maart 2011 om 21:14
quote:YetiMan schreef op 26 maart 2011 @ 21:10:
[quote]hanneke000 schreef op 26 maart 2011 @ 21:08:
[...] Ik ken slechts 1 Nederlander die écht écht écht accentloos Nederland spreekt.[/quote]
Dat zullen er toch wel wat meer zijn.
Ik vind Beatrix altijd zo schattig in het Engels.Ik zeg enkel dat ik ze niet ken, maar het zullen er inderdaad ongetwijfeld meer zijn.
[quote]hanneke000 schreef op 26 maart 2011 @ 21:08:
[...] Ik ken slechts 1 Nederlander die écht écht écht accentloos Nederland spreekt.[/quote]
Dat zullen er toch wel wat meer zijn.
Ik vind Beatrix altijd zo schattig in het Engels.Ik zeg enkel dat ik ze niet ken, maar het zullen er inderdaad ongetwijfeld meer zijn.
zaterdag 26 maart 2011 om 21:14
quote:missvivaesque schreef op 26 maart 2011 @ 21:11:
[...]
Dan zit je goed.
Maar met B1 kan je overal terecht hoor. Da's eigenlijk best prima.Dit is precies wat ik nodig heb; met iemand in het Engels praten. Dank je wel voor de tip.
[...]
Dan zit je goed.
Maar met B1 kan je overal terecht hoor. Da's eigenlijk best prima.Dit is precies wat ik nodig heb; met iemand in het Engels praten. Dank je wel voor de tip.
zaterdag 26 maart 2011 om 21:15
Dat onderhouden klopt wel, toen ik in het buitenland zat op stage kwam het Engels veel natuurlijker (niet per se accentarmer of met minder fouten, maar wel vlotter en zonder te zoeken naar woorden) dan nu als ik op mijn werk opeens geconfronteerd word. En opeens knal ik er dan weer in. Ook leuk, mijn collega heeft een jaar in Australië gezeten en heeft dus heel veel trekken daarvan als hij in het Engels spreekt.quote:hanneke000 schreef op 26 maart 2011 @ 21:14:
Ik zeg enkel dat ik ze niet ken, maar het zullen er inderdaad ongetwijfeld meer zijn.Lees je eigen zin nog eens goed .
Ik zeg enkel dat ik ze niet ken, maar het zullen er inderdaad ongetwijfeld meer zijn.Lees je eigen zin nog eens goed .
zaterdag 26 maart 2011 om 21:16
quote:Oriane schreef op 26 maart 2011 @ 21:11:
Overigens erger ik me echt niet aan een nederlands accent in het engels. Nederlanders ZIJN niet engels dus hoeven ze ook niet accentloos te praten. Er is geen engelstalig persoon die DAAR over zou vallen. Die vinden het al geweldig dat nederlanders zich in meerdere talen kunnen uiten. Degene die zich er druk om maken zijn alleen de 'kijk mij eens werelds Engels spreken'... en ook die mensen spreken gewoon met een lage landen accent alleen horen zij dat zelf niet.En die roepen na een zaken etentje heel hard:
"Meej aj senk yoor kok voor de loflie dinner, heej"
Overigens erger ik me echt niet aan een nederlands accent in het engels. Nederlanders ZIJN niet engels dus hoeven ze ook niet accentloos te praten. Er is geen engelstalig persoon die DAAR over zou vallen. Die vinden het al geweldig dat nederlanders zich in meerdere talen kunnen uiten. Degene die zich er druk om maken zijn alleen de 'kijk mij eens werelds Engels spreken'... en ook die mensen spreken gewoon met een lage landen accent alleen horen zij dat zelf niet.En die roepen na een zaken etentje heel hard:
"Meej aj senk yoor kok voor de loflie dinner, heej"
zaterdag 26 maart 2011 om 21:17
quote:viva60 schreef op 26 maart 2011 @ 21:14:
[...]
Dit is precies wat ik nodig heb; met iemand in het Engels praten. Dank je wel voor de tip.? Sorry dat ik het zeg; maar die tip is toch al vaker naar voren gekomen in dit topic? Conversatie Engels leer je ook door te luisteren naar gesprekken, dus doe ook vooral (vaker) de BBC aan etc.
[...]
Dit is precies wat ik nodig heb; met iemand in het Engels praten. Dank je wel voor de tip.? Sorry dat ik het zeg; maar die tip is toch al vaker naar voren gekomen in dit topic? Conversatie Engels leer je ook door te luisteren naar gesprekken, dus doe ook vooral (vaker) de BBC aan etc.
zaterdag 26 maart 2011 om 21:19