Burnout! Het vervolg

09-02-2011 17:27 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Burnout? Het begin.

Hier kunnen we verder. Verder met onze verhalen, verder met troostende woorden, verder met goede adviezen, verder met 'klagen', verder dingen van ons afschrijven. Kortom verder met het schrijven over ons leven met een burnout en het herstel daarvan.
Marriss, hoe kom jij met je telefoon op hyves. Dat duurt bij mij echt vreselijk lang, heb ik te weinig geduld of de verkeerde app?
Ik ga niet via de app, maar heb het adres van onze hyves bij de favorieten gezet op internet (net als dit topic) en dan ben ik met een klik op onze hyves, gewoon via internet dus.
Dat ga ik ook een keer proberen, dat is vast sneller, via de app gaat hij al mijn vrienden laden en dat duurt heel lang met al die foto's.
Ik ga naar bed, de dag is lang genoeg geweest voor vandaag.

Morgen:

Ik moet werken

Ik moet naar CSR

Ik moet naar de fysio

Ik wil rustig op de bank zitten tussen CSR en fysio

Ik zou de was kunnen doen

Lief, over een half uur is het bedtijd voor jou .
Ik ben niet zo digi als jullie, maar als ik tegenwoordig in de opdrachtregel de eerste twee letters van de titel van onze hyves type, krijg ik 'm al aangeboden. Helpt dat, abc?

*houdt haar mond maar weer, doet nog een laagje creme op haar neus*

Maris, fijn dat je er redeljk doorheen komt. Je klinkt in ieder geval niet gefrustreerd en dat is een grote vooruitgang.
Dankjewel Abc. Nav een eerder bericht van je: Ik was gister op een verjaardag, het was leuk, ik deed leuk, en dan kan ik mezelf ook vergeten. Dus het is vaker andersom bij mij, als ik me niet vermaak, dan ben ik zo weg, want dan ik kort blijven wel in mijn voordeel in meerder opzichten.

Maar goed dat we niet zo'n lang parkeerkaartje hadden gisteren!
Oh abc het klinkt morgen wel als een drukke dag, als ik jou was zou ik zo wie zo, de was maar laten zitten. Sterkte morgen met alles.

Maris: Fijn dat het goed is gegaan gisteren, en dat je even je gedachten hebt kunnen verzetten. Die pammen? Accepteer het maar gewoon even, als je ze nu nodig hebt?

Bij hoofdpijn zou je nu ook niet wakker liggen over een paracetamol, toch?

Lief: Dat rouwproces is zo herkenbaar, je mag rouwen over alles wat je kwijt bent geraakt, inclusief het stukje van wie je was voor je bo. Toch denk ik dat het wel de goede kant op gaat, de laatste fase van het rouwproces is verdriet, en als je nu kan voelen dat je verdriet hebt, dan ben je al een heel eind. Je zegt dat je nog geen windstilte hebt gehad, toch komt het verdriet pas in de stilte, na de storm van boosheid. Dus echt windstil misschien nog niet, maar ik weet zeker dat je op de goede weg bent.
Ik zit naar beauty and the beast op rtl5 te kijken, en zonder op de persoonlijke situaties in te gaan, merk ik dat ik alweer aan het vergelijken ben. Ik voel me beter dan haar, vind haar een oppervlakkig leeghoofd, maar ik voel me vele malen minder goed dan hij, omdat hij zo goed met zijn 'beperkingen' omgaat, ze accepteert, en gelukkig is met wie hij is.

Het is eigenlijk raar dat ik dat doe, dat vergelijken. Altijd meteen een rangorde bepalen.

Maar zo'n annemietje voor het slapen gaan is altijd wel een reden om je beter te voelen! Dankjewel!
Lief, ik doe dat ook vaak hoor. Misschien is het raar, maar ik denk dat heel veel mensen het doen.

Heb wel goed geslapen, wel vaak wakker door een krolse mannetjes een die constant zat te kwaken onder mijn raam, maar kon weer snel in slaap komen

Ik moet vandaag naar pianoles

Ik zou de badkamer kunnen schoonmaken

Ik wil naar de Hunkemoller

Ik zou een rondje kunnen gaan skeeleren

En verder wil ik helemaal niks

Ik heb trouwens een brain-train boekje gekocht, vind dat eigenlijk wel lekker ontspanning! En het helpt heel erg tegen het piekeren; ik moet me wel op de puzzel concentreren anders krijg ik 'm niet opgelost! En als ik dan klaar ben voel ik me nog slim ook
Ik ben net bij de huisarts geweest en heb een doorverwijzing voor psychotherapie. Dus ik moet vanmiddag die mevrouw bellen voor een afspraak. Verder wil ik even sporten vanavond, moet ik de vaatwasser leegruimen (dat is niet heel veel werk gelukkig) en zou ik eventueel die was kunnen opvouwen die vrijdag ook al opgevouwen had kunnen worden.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Murnin iedereen,

Lief, heel veel succes vandaag met het gesprek. Blijf rustig, en als er iets raars wordt gezegd, vraag je gewoon in alle rust wat daar precies mee wordt bedoeld Zet 'm op, je kan het, dat weet ik zeker.

Abc, hoe ging het prikken vanmorgen? Succes met je drukke dag vandaag. heb je wat geslapen vannacht? Ik denk dat het helemaal goedkomt bij Marco! Het viel mij 100% mee moet ik zeggen. Anders kan je toch ook een pam nemen van te voren? Helpt mij wel erg goed.

5x5, weer thuis? Hoe was jullie weekend? Ik hoop dat je genoten hebt! Hoe is het met je darmen?

Annemie, ook ik vind het altijd weer fijn jouw wijze woorden te lezen. Het geeft ook niet hoor, van die pam. Maar toch verlang ik naar de dag dat ik zulke dingen weer kan volhouden (en van kan genieten) zonder dat ik er medicatie bij hoef te gebruiken.

Oh, ik moet opschieten, ga sporten met een vriend. Vanmiddag naar de psych en verder niks. Nou ja, misschien even langs de winkel voor wat boodschappen. Ik ben nog steeds erg moe, maar gelukkig niet meer zoals gister, toen had ik echt het gevoel dat er een kudde olifanten over me heen was gewalst

Zon, Gam, Choc, jullie ook fijne dag natuulk
Maris, tuurlijk geniet je liever zonder pillen, maar je hebt in ieder geval genoten, dat is al heel wat waard en al genoeg om blij mee te zijn voor nu toch?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Natuurlijk ben ik blij dat ik het heb volgehouden en heb genoten, dat heb ik toch ook gezegd? Ik geef alleen daarnáást aan, dat ik hoop dat ik in de toekomst weer kan genieten zonder medicatie, net als 'vroegah'. Het ene moment denk ik dat die dag weer komt, dat ik weer de oude Maris ben, het andere moment vraag ik me af of ik ooit weer zo'n losbol en levensgenieter zal worden als ik ooit was. Maar goed, dat zal de tijd wel leren, daar ben ik nu (nog) niet (echt) mee bezig, het zijn alleen gedachten die af en toe door mn hoofd gaan.

*vriend smste dat ie zich verslapen had, dus ik kan nog even rustig een kopje koffie drinken *
Sorry, dan heb ik niet goed gelezen. Het spijt me.
Prikken gaat goed, levert wel blauwe plekken op elke keer. Ik begin het nu wel echt te merken met de vermoeidheid, ik ben echt zo moe, als ik straks thuis ben na csr ga ik even slapen denk ik, anders wordt sporten ook niks vanavond. Ik zit nu in de auto te forummen, ik ben weer eens te vroeg voor mijn afspraak.

Marriss, ooit heb je die pammen niet meer nodig, dat weet ik zeker. Ik heb geen pammen, dus die kan ik ook niet nemen voor Marco, maar dat duurt nog 6 weken, dus daar ga ik nu nog niet over stressen. Misschien ben ik dan wel zwanget en anders ben ik vande hormonen af en dat scheelt heel veel qua vermoeidheid.

Succes met je gesprek Lief. Je kan het!
Ik ben er alweer!

Gesprek ging goed. Ik heb het rustig aangekaart, en vind dat ik het erg goed heb gedaan. Bmw vond dat ook, er zijn nog een paar schoonheidsfoutjes (zoals mensen laten uitpraten en niet in herhaling vallen) maar dat komt wel. Ik had me vooraf voorgenomen dat ik mensen niet in de rede zou vallen en dat is me goed gelukt, maar toen ik het pijnpunt op tafel bracht, werd dat wat zwakker. Ik heb nu zoiets van: Ik ben nog altijd wel een beetje geirriteerd erover, maar ik heb het hem gemeld, en ik hoop dat hij er in de toekomst wel drie keer over nadenkt voordat hij iets dergelijks tegen me zegt. En ik heb me voorgenomen om véél eerder op dat soort dingen terug te komen, nu is het alweer een hele tijd terug en dan merk ik toch da tihj zoiets heeft van: Jemig, dat was ik al vergeten joh. En dat neemt wel hele rare vormen aan in jouw hoofd (niet letterlijk hoor, maar het kwam er wel op neer dat ík het natuurlijk helemaal verkeerd had geinterpreteerd... Want ja, ik ben officieeel debiel momenteel en hij niet. Zeg maar). En dat ik hem er niet op kan wijzen dat als hij het anders bedoelde (dat was natuurlijk vandaag zijn reactie), dat het wel erg rot zijn mond uit kwam. Want nu wordt dat een wellus-nietus spelletje.

Hij gaf ook aan dat hij een drempel voelt om mij feedback te geven omdat dat vorig jaar niet zo goed ging (lees: Ik meteen ontplofte) en ik heb de kans gegrepen om uit te leggen dat ik toen enorm overspannen was, en dat ik wel wat heb geleerd in de afgelopen maanden, dus dat ik dat soort dingen nu beter kan bespreken zonder uit mijn vel te springen, dat dat stempel van mijn voorhoofd af kan en dat dit gesprek, over die opmerking van hem, daar een goed voorbeeld van was, dat ik daar rustig over kan praten ook al is het een pijnlijk onderwerp.

En nu ga ik een dutje doen.
Wil even laten weten dat ik er weer ben. Het zijn vermoeiende dagen geweest maar ook heerlijke dagen! We hebben ons prima vermaakt. Heb ook wel voor m'n rust tussendoor gezorgd waardoor het allemaal wel te doen was. Het duurde alleen even voor m'n ontlasting weer op gang was (gisteren pas) dus dat was wat minder want kreeg op een gegeven moment echt weer last van m'n buik. Maar nu gaat dat wel weer. Voor vandaag laat ik het hier even bij, wil nog even wat dingen uitpakken en verder een pc-loze dag, haha. Hoop dat met jullie alles goed gaat!
Lief, fijn dat het gesprek zo goed ging. Ik hoop voor je dat er nu wat dingen uitgepraat zijn en dat het minder energie neemt nu!

Ik ben vandaag te ver gegaan wat lepels betreft. Moest na pianoles nog wat boodschappen doen, en ben toen bij de hunkemoller nog even bh's wezen passen (dat wilde ik nog doen) maar ik had zo'n stomme verkoopster! Ik was naar mijn idee echt niet lastig, had gewoon wat hulp nodig bij het uitzoeken van de beste maat. Maar ze keek me niet eens aan, kwam zomaar ongevraagd het pashokje binnen, en ze deed heel erg uit de hoogte. Ondertussen was ze ook nog met een collega aan het babbelen over het werk-rooster en dat het zo'n puinhoop was enzo. Ik zat me echt op te vreten, maar ik wilde gewoon een bh, anders was ik gewoon weggelopen.

En verder zijn mijn ouders weer thuis, en ik voel gewoon de spanningen weer. Ik weet niet wat het is, maar ik heb het gevoel alsof ik nooit iets goed doe. Mijn moeder begon te klagen dat er zoveel haren van mij op de trap lagen, waarom ik dat niet schoonmaak. En waarom ik de ramen niet heb gelapt boven. Ik wist echt niet dat ik dat moest doen, dus dat zei ik dan ook. Maar het was al weer niet goed. En dan vóel ik gewoon die spanningen en irritaties oplopen. Ze schreeuwt en vloekt bij het minste geringste ding. Ik ben net thuis, zij is weg op de fiets, en de was hangt nog buiten. Ik wil eerst gewoon even een kopje thee drinken en bijkomen, maar ik weet zéker dat ze van mij verwacht dat ik de was nu afhaal.Pff, het is zó vermoeiend!
Lief, lekker geslapen? Je gesprek klinkt goed, ben je blij dat je het nu uitgesproken hebt?

5x5, fijn dat je weekend leuk was.

Choco, volgens mij moet jij echt bij je ouders weg, dit lijkt echt niet te werken.

CSR was weer goed, het is gewoon lekker dat het een uur gewoon alleen over mij gaat, ik krijg aandacht en hoef het niet te geven. Ik krijg goede tips, kritische vragen en ik kreeg er gewoon energie van vandaag. Ik ben nu wel weer heel moe na ene opleving, maar goed, daar kan ik nu niks aan veranderen. Ik heb niet geslapen vanmiddag (dat wou ik eigenlijk wel) en moet straks nog sporten. Ik heb echt geen zin, maar ik ben afgelopen donderdag ook niet geweest, dus ik vind dat ik heen moet.

Morgen:

Ik moet werken

Ik wil niks

Ik zou naar yoga kunnen gaan (ik haal er tegenwoordig veel minder uit, dus het is niet perse meer willen, als ik morgen weer zo moe ben, dan blijf ik lekker thuis).
Lief, goed gedaan! en hallo, niet zo gek toch dat er wat schoonheidsfoutjes in zitten? Niemand voert een gesprek perfect hoor, zeker niet als het een gevoelig onderwerp is. Niet zo streng zijn voor jezelf. Lekker geslapen? voelt het nu ook klaar?

Abc, fijn dat je zoveel aan csr hebt. Waarom heb je niet zoveel meer aan yoga eigenlijk? Vind je het niet meer zo ontspannend of heb je die ontspanning minder nodig? Hoe komt het dat je zo vreselijk moe bent?

5x5, welkom terug! fijn dat je hebt genoten.

Zon, hoe is het met jou? Hoe gaat het werken?

Choc, ik vind het niet gezond klinken hoor, jouw thuissituatie... ik zou gillend gek worden. Er moet toch iets te bedenken zijn waardoor dit beter gaat lopen? Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Gam, heb je een afspraak kunnen maken voor psychotherapie? Hopelijk kan je gauw terecht.

Ik heb een volle dag gehad. Gesport, geluncht, even langs vriend op zn werk iets afleveren, naar de psych, boodschappen gedaan, en om 17.15u zat ik eindelijk weer op de bank. Moet zeggen dat ik niet echt moe ben ofzo, wel blij dat ik niets meer hoef vanavond.

Bij psych was ok. Gesproken over hoe ik in mn werk sta, en hoe ik daarmee aan de slag kan. Ik loop soms echt veel harder dan nodig is. Mijn probleem is dat ik constant met het einddoel bezig ben, en niet met alle stappen die nodig zijn om dat doel te bereiken. Ook tav mn herstel. Als we erover praten, zit ik alles al te vertalen naar concrete situaties in de praktijk, terwijl zij alleen nog maar bezig is mijn visie en denkwijze te veranderen, mij in te laten zien dat ik bijv. in bepaalde situaties ondersteuning kan vragen tijdens het proces. Maar ik denk niet aan het proces, alleen maar aan het eindproduct. volgen jullie me?
Ik ben 23. Ik wil ook heel graag weg. Heb vanmiddag gereageerd op een woning in toekomstige studie-stad, maar sta op de 126e plaats...Die woning zou eind mei beschikbaar zijn. Het probleem is alleen dat ik hier nog therapie volg, en hier straks ook de mindfulness-cursus ga volgen. En die duurt zeker tot begin juli.

Qua werk zou ik denk ik zo overgeplaatst kunnen worden.
Maris, dat klinkt als een drukke dag! En het is toch een goed teken dat je nu niet uitgeteld bent. En ik volg je hoor, ik heb precies hetzelfde. Ik heb altijd het einddoel voor ogen, maar vergeet dan vaak de tussenstappen. Met als nadeel dat er vaak dingen tussendoor fout kunnen gaan dan, en dát is juist iets wat ons perfectionisten aan het stressen maakt.
Heb je een auto choc? Of kan je dan met het ov daar naar toe? Of kan je met je therapie en mindfulness overstappen naar een andere plaats? Heb je ook gekeken of je iets particulier kunt huren? Of bij iemand tijdelijk inwonen? Ik bedoel, als je echt graag bij je ouders weg wilt... dan moet er toch een manier zijn waarop dat (wat sneller) kan? En dan zijn zulke praktisch zaken ook wel te regelen lijkt me. Wil je wel écht weg? Want volgens mij las ik ook dat je ze eigenlijk wel miste toen ze het weekend weg waren... wees eens heel eerlijk naar jezelf, wat wil je het liefst? Je had toch eerder op jezelfd gewoond, maar dat ging toen niet goed geloof ik he... kan het zijn dat er daardoor toch ook wat angst is ontstaan om het nog weer te gaan proberen? Ik bedoel je, bent niet voor niets weer bij ze gaan wonen neem ik aan... ik kan me voorstellen dat je ouders je, naast je een hoop ergernissen, ook een gevoel van veiligheid en geborgenheid geven, wat je stiekem misschien nog niet kwijt wil/kan...

(misschien zit ik er naast hoor, ik vul maar wat in, dus correct me if I'm wrong!!!)
De plaats waar ik wil gaan studeren is hier 2.5 uur met de trein vandaan. Heb geen auto helaas.

Ik schreef inderdaad dat ik ze miste. Maar daarmee bedoelde ik vooral dat ik me alleen voelde. Sinds december wonen we in een heel klein dorpje ver bij de "bewoonde" wereld vandaan. Er gebeurd gewoon niks hier, en ik ken eigenlijk ook vrijwel niemand. (Het zijn ook voornamelijk ouderen of jonge gezinnen die hier wonen) Ik vind het prettig om wat reuring om me heen te hebben én vriendinnen die dichter bij wonen. Maar er zit ook wel angst in hoor. Ik heb inderdaad eerder op mezelf gewoond en toen ging het mis. En daar ben ik ook weer bang voor. Bang dat ik straks opeens geen boodschappen meer durf te doen, of mezelf weer helemaal op sluit omdat ik te bang ben dingen te ondernemen. Het is allemaal nieuw en onbekend en dat vind ik spannend. En juist doordat het zo nieuw is heb ik dan behoefte aan geborgenheid. (Snap je 'm?).

En wat ik echt het liefste wil? Op mezelf wonen op een plek waar het écht goed voelt.
Ze zou me terug bellen vanmiddag, maar dat heeft ze niet gedaan. Ik denk dat ze 't vergeten is. Lekker begin . Ik spreek morgenochtend haar voicemail wel in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven