Wie wil er schrijven met gevangen in de U.S.?

15-09-2008 17:58 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb al bijna 2 jaar een penvriend die in Michigan in de gevangenis zit. We hebben een leuk contact en waarschijnlijk ga ik hem in december opzoeken.

Ik ben op zoek naar meiden die ook willen schrijven met gevangenen, via mijn penvriend heb ik 2 namen doorgekregen van mannen (beide 48 jaar) die weinig contact hebben en die het leuk zouden vinden om te schrijven. Mocht je interesse hebben en meer willen weten dan hoor ik het graag.
Zou kunnen.

Maar ik meen het ook nog.

Ziekelijk vind ik het.

Ale die zielige arme mannen. Yes right.

Het zijn veelal zeer gevaarlijke criminele die hele gezinnen en families kapot hebben gemaakt. Leuk hoor om mee te schrijven. Volgens mij heb je dan een kronkel in je hoofd.
@ Yesterday en ander schrijfsters.

Ik heb het topic doorgelezen (en misschien heb ik er overheen gelezen) maar ik ben al een aantal keer de vraag tegengekomen van waarom jullie met een gedetineerde willen schrijven 'wat hij/zij dan ook gedaan heeft'. Dat vind ik persoonlijk nogal een uitspraak. Het concrete antwoord erop heb ik nog niet kunnen vinden??

Het is inderdaad zo dat veel mensen vastzitten voor drugsdelicten e.d. kleine vergrijpen (mijn mening) vastzitten, daar zou ik ook contacten mee kunnen onderhouden maar de stap naar zedendelinquenten/moordenaars gaat mij persoonlijk te ver. Wat drijft jullie om toch ook met zulk 'soort' gedetineerden te schrijven? Want het is nogal wat waar ze van beschuldigd worden, ongeacht of hun schuld bewezen is of niet.

Verder heb ik gelezen dat 'iedereen een tweede kans verdient'

Daar ben ik het niet mee eens. Sommige mensen gaan te ver, zijn psychisch niet in orde. Wanneer je die mensen een 'tweede kans' geeft is de kans op recidive veel te groot en niet te overzien..

En is het tegenwoordig niet mogelijk, voor de mensen die liever hun adres niet afgeven om een postadres te nemen bij een postkantoor? (Of is dat heel ouderwets? )

@ Maxem

In plaats van dat je oordeelt zou je ook vragen kunnen stellen en daarna je conclusies trekken. Bovendien heeft iemand met andere interesses niet direct een 'kronkel' in zijn/haar hoofd.
waarom denkt iedereen toch dat alle gevangene in amerika alleen maar moordenaars en verkrachters zijn ?

ze zitten daar ook vast als ze drugs op zak hebben en krijgen daar 15 jaar voor (terwijl hier in nederland ze binnen een week weer op straat staan) , inderdaad zitten er ook onschuldigen vast , maar niet veel , maar die zijn er wel .

en ten slotte het blijven mensen , verdien natuurlijk hun straf als ze iets verschrikkelijks OF fout hebben gedaan , maar het blijven mensen en wat CLM zegt "Sommige mensen gaan te ver, zijn psychisch niet in orde" , tja die zitten er ook tussen en behoren ook echt in de cel .

maxem , ik vind dat je pas kan veroordelen als je erin verdiept heb en weet waar je over praat .

je beschuldigd mensen wel erg snel en volgens mij heb je niks beters te doen dan alleen maar hier gal te spuien , zoek je eigen hobby op en loop mensen niet zo te tieren die je niet eens kent , zegt mij al genoeg over jou .
quote:ceja schreef op 03 april 2010 @ 20:47:

waarom denkt iedereen toch dat alle gevangene in amerika alleen maar moordenaars en verkrachters zijn ?

ze zitten daar ook vast als ze drugs op zak hebben en krijgen daar 15 jaar voor (terwijl hier in nederland ze binnen een week weer op straat staan) , inderdaad zitten er ook onschuldigen vast , maar niet veel , maar die zijn er wel .

en ten slotte het blijven mensen , verdien natuurlijk hun straf als ze iets verschrikkelijks OF fout hebben gedaan , maar het blijven mensen en wat CLM zegt "Sommige mensen gaan te ver, zijn psychisch niet in orde" , tja die zitten er ook tussen en behoren ook echt in de cel .

maxem , ik vind dat je pas kan veroordelen als je erin verdiept heb en weet waar je over praat .

je beschuldigd mensen wel erg snel en volgens mij heb je niks beters te doen dan alleen maar hier gal te spuien , zoek je eigen hobby op en loop mensen niet zo te tieren die je niet eens kent , zegt mij al genoeg over jou .Sluit ik me helemaal bij aan maar dat wist je al!
Hoi allemaal,

Ik heb interesse in het schrijven met gevangenen. Heeft iemand een idee hoe en waar ik moet beginnen?

Groetjes,

Manon
Heb dit topic met interesse gelezen; onderwerp maakt nogal wat los. Is voor mij ook een ver-van-mn-bed show (en hou dat graag zo), maar laat iedereen in zijn waarde, zou ik zeggen.

@Manon, de stichting inside-outside is in dit topic al meerdere malen genoemd: even googlen en je komt bij alle info die je zoekt.
hoi hoi

ik heb ook best interesse om met iemand te schrijven...

maar vind het inderdaad ook wel een eng idee dat ze mn adres hebben...
Hoi, ik zie dat dit topic pas weer ge-upt is. Ik heb ook interesse in schrijven met een Amerikaanse gevangene.

Heb een beetje rond gegoogled, maar heb nog niet echt iets gevonden waar ik wat aan heb.

Iemand die me kan helpen?
Ik heb net een eerste berichtje naar een gevangene in de USA geschreven via de website writeaprisoner, daar kun je wel op googlen.

Ik heb er nog geen ervaring mee verder, maar op die homepage kun je kiezen uit met wie je wilt schrijven, man, vrouw, leeftijd, van alles staat erbij, ook de reden waarom iemand vast zit (en die wordt niet door de gevangene zelf opgeschreven en lijkt mij erg geloofwaardig) en wanneer iemand mogelijk vrij komt.

Ik heb geschreven naar een vrouw die voor een relatief licht vergrijp vast zit, en ik vraag mezelf nog een beetje af of ik ook met iemand zou willen schrijven die een moord op z´n geweten heeft bijvoorbeeld. Maar ik wacht eerst even af hoe dit contact gaat lopen...

Ik vind in elk geval wel dat mensen recht hebben op een tweede kans. Dingen in je leven kunnen zo lopen dat de grens om de fout in te gaan maar erg klein is.
... weggehaald ivm dat Yesterday al een heel poosje niet meer meedoet met deze topic...
Ik ben geinteresseerd om maandelijks te corresponderen met gevangenen of ter dood veroordeelden in de U.S. Hoe meld ik mij aan?
Ik heb alleen nog de eerste twee pagina's gelezen maar het viel mij op dat de mensen die wel met gevangene schrijven zeggen dat degene die tegen zijn vooroordelen erover hebben etc. Zelf heb ik mij ook erg in het onderwerp verdiept en dit heeft er voor gezorgd dat ik 100% tegen het schrijven met gevangene ben. Ik ben het er mee eens dat in veel Amerikaanse gevangenissen de behandeling onmenselijk is en dat gegeven straffen krankzinnig lang kunnen zijn in vergelijking met de straf die je hier voor een vergelijkbaar vergrijp zou krijgen. Echter blijft wel dat de ook minder gevaarlijke gevangenen er tig keer gevaarlijker uitkomen dan ze er in gaan, de gemiddelde Amerikaanse gevangenis is meer een school voor criminelen als je bedenkt hoe veel er terugkomen, hoeveel gewelddelicten en moorden er in de gevangenis zelf zijn en hoe het bijna onmogelijk is er te leven zonder je aan te sluiten bij een zogenaamde 'gang'. Of je daar voor die tijd nou bijzat of niet. Was je dus nog geen zware crimineel dat wordt je dat daar wel gemaakt, mensen die jarenlang in een dergelijke omgeving zitten zijn niet het soort mensen dat ik in mijn leven toe wil laten.

De mensen die zich er ook in verdiept hebben zullen vast ook weten hoe vaak adressen van 'penpals' binnen de gevangenis doorverkocht worden aan andere gevangene (god weet wie) en zo ook met foto's of priveinformatie. Hoe een groot deel vand e gevangene de penpals gebruikt om zielig te doen en zo geld en/of spullen te krijgen. (denk bijv. aan dat ze niet tegen het gevangeniseten kunnen en vermageren en ze echt geld nodig hebben voor eten te kopen in de gevangeniswinkel) en zo hebben ze hele ritsen met trucs of geld af te troggelen, bedenk dat ze dag in dag uit, jarenlang, niets anders te doen hebben. Voor meer info hierover is een website (ik geloof dat het prisontalk.com ofzoiets is) waar meerdere voorbeelden hierover te vinden zijn. Opvallend vond ik zelf het grote aantal vrouwen op deze site die het nooooooit gepland hadden maar inmiddels verliefd dan wel getrouwd waren met hun penpal.

Oh, vergeet niet dat de penpalwebsites die de crime vermelden van de penpals alleen de crime vermelden waar ze op dit moment voor vastzitten. Een klein beetje googlewerk kan soms heel andere delicten ook nog tevoorschijn toveren.

(een persoon was net zo enthousiast als sommige hier om de pen op te pakken en een moordenaar uit de VS te gaan schrijven tot ze met wat googlewerk het krantenartikel van de moord destijds vond. Deze was zo afgrijselijk dat ze van het hele penpal idee is afgestapt. Research research! Niet iets om zomaar aan te beginnen)
In mijn omgeving valt het me op dat de (vooral jonge) vrouwen die met deze mannen schrijven veelal zichzelf alleen voelen of net uit een relatie komen (of lange tijd geen relatie gehad) waardoor een een drang is naar mannelijke aandacht. En ja, deze mannen hebben 24/7 de tijd voor je om je alle aandacht van de wereld te geven. Helaas luisteren ze niet naar mij maar ik vraag me toch af of dit de aandacht is waar naar gezocht wordt. Mochten mensen er dan toch voor kiezen dit te doen doe het dan alleen met volledige instemming van je naasten want het kan best zwaar zijn gezien de dingen die je penpal meemaakt en je vertelt. Zorg ervoor dat je het niet doet om een gemis/eenzaamheid/warmtegemis bij jezelf op te vullen.

(misschien overbodig en overdreven dat ik dit zeg voor sommige maar het zal je nog verbazen hoevaak dit voorkomt als je de fora/websites over dit onderwerp er op naleest. 1penpal website waarschuwde er zelfs voor in de regels die je moest accepteren alvorens verder te gaan met het zoeken naar een penpal)
Je kunt toch ook gewoon contact hebben met een meid van 25 die vast zit voor een overval? Daar is dan toch niets 'raars' aan?

Je hoeft toch niet gelijk voor een mexicaanse gangster die vast zit voor 3 moorden te gaan?
Ja, of schrijven met eenzame bejaarden uit je eigen stad?
quote:annelotte1984 schreef op 28 maart 2011 @ 15:11:

Ik ben geinteresseerd om maandelijks te corresponderen met gevangenen of ter dood veroordeelden in de U.S. Hoe meld ik mij aan?http://www.writeaprisoner.com/
@mutsy, denk je dat vrouwengevangenissen niet gevaarlijk zijn en die 'meid van 25' slechter maken dan ze erin kwam? Omdat ze vrouwelijk is en 'nog maar 25' maakt die overval niet minder ernstig voor bijv. het slachtoffer dan wanneer het een man van middelbare leeftijd geweest zou zijn.
quote:Emmy_ schreef op 28 maart 2011 @ 19:17:

@mutsy, denk je dat vrouwengevangenissen niet gevaarlijk zijn en die 'meid van 25' slechter maken dan ze erin kwam? Omdat ze vrouwelijk is en 'nog maar 25' maakt die overval niet minder ernstig voor bijv. het slachtoffer dan wanneer het een man van middelbare leeftijd geweest zou zijn.Met je eens. Ik heb (wel door mannen) 2x een gewapende overval meegemaakt in 5 weken. Ik heb er PTSS door opgelopen en ben erdoor ook afgekeurd. Dus zeggen dat "een overval niets is" klinkt wel heel naar in de oren. Net of je je aanstelt maar op dat moment met een pistool op je hoofd weet je niet of je het kan navertellen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:annelotte1984 schreef op 28 maart 2011 @ 15:11:

Ik ben geinteresseerd om maandelijks te corresponderen met gevangenen of ter dood veroordeelden in de U.S. Hoe meld ik mij aan?Kijk eens op de website van Inside-Outside, daar kun je heel veel informatie vinden.

http://home.planet.nl/~draak009/index.html

Inside-Outside is een onafhankelijke stichting die bemiddelend optreedt voor Amerikaanse terdoodveroordeelden en levenslang gestrafte gevangenen die willen corresponderen.

Uitgangspunten zijn de artikelen 3 en 5 van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens:

"Ieder heeft recht op leven, vrijheid en onschendbaarheid van zijn persoon"

"Niemand zal onderworpen worden aan folteringen, noch aan wrede, onmenselijke of onterende behandeling of bestraffing."

Wij vinden dat ieder mens, van welke misdaden hij/zij ook beschuldigd wordt, recht heeft op contact met mensen buiten de gevangenis. Wij zijn niet tegen straf, maar wij zijn wèl tegen wrede, onmenselijke straf, inclusief de doodstraf.
@mm_marion, je noemt in je laatste post een organisatie welke aangeeft tegen 'ongemenselijk straf, inclusief de doodstraf' te zijn. Je bedoelt dus dat dit een organisatie is die slachtoffers van verkrachtigen, gewapende overvallen ed helpt? Deze mensen zijn namelijk onschuldig en toch onmenselijk gestraft. Of richten ze zich vooral op de familieleden van moordslachtoffers? Deze waren namelijk onschuldig en hebben toch de doodstraf gekregen? Of bedoel je dat niet?
quote:Emmy_ schreef op 28 maart 2011 @ 21:50:

@mm_marion, je noemt in je laatste post een organisatie welke aangeeft tegen 'ongemenselijk straf, inclusief de doodstraf' te zijn. Je bedoelt dus dat dit een organisatie is die slachtoffers van verkrachtigen, gewapende overvallen ed helpt? Deze mensen zijn namelijk onschuldig en toch onmenselijk gestraft. Of richten ze zich vooral op de familieleden van moordslachtoffers? Deze waren namelijk onschuldig en hebben toch de doodstraf gekregen? Of bedoel je dat niet?Ik denk dat de standpunten van Inside-Outside heel duidelijk zijn, het lijkt me dus ook niet nodig om daar verder op in te gaan.

Ieder heeft recht op een eigen mening, jammer dat jij die van anderen blijkbaar niet kunt respecteren.
Mensen, kinderen zeg, wat een discussie weer omdat er iemand is die met een persoon schrijft die niet in het `normale`kringetje past. Zodra iemand anders is dan anderen, moet er inderdaad vaak weer negatieve feedback gegeven worden.

Jammer jammer. Laat yesterday fijn haar ding doen, zij voelt zich er goed bij om een medemens hiermee te helpen.

Ik heb juist respect voor yesterday. Dat er toch nog mensen zijn die wel aan de onschuldige medemens ook denkt.

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt yesterday.

Ik word er zelf ook wel moedeloos van, van mensen die gelijk een oordeel vast geplakt hebben op iemand zonder dat diegene enig verstand er van heeft. Omdat ik bijvoorbeeld nu eenmaal anders over bepaalde dingen denk of doe dan zij/hij. Maak ik zelf vaak genoeg mee. Terwijl ik juist zoiets heb, laat ieder zijn eigen ding doen en elkaar in de waarde laten. Met zijn eigen ding natuurlijk niet op te extreme wijze. Dan zou er ook veel minder ruzie op de wereld zijn.
quote:mm_marion schreef op 28 maart 2011 @ 23:18:

[...]

Ik denk dat de standpunten van Inside-Outside heel duidelijk zijn, het lijkt me dus ook niet nodig om daar verder op in te gaan.

Ieder heeft recht op een eigen mening, jammer dat jij die van anderen blijkbaar niet kunt respecteren.Hold on Hold on, aan het begin van het topic hadden mensen die tegen het schrijven met gevangenen zijn vooroordelen, nu ik duidelijk heb aangegeven die niet te hebben (ik weet er immers ook aardig wat van en heb er veel over gelezen en gepraat met mensen die wel voor zijn) dus nu is het maar dat ik anderen niet respecteer. Ik respecteer jullie wel want ik had ik dat niet gedaan had ik ronduit gezegt dat ik het een van de meest domme dingen vind die je kunt doen en het ook echt iets voor zielige huisvrouwtjes vind die niks verder hebben in hun leven. Maargoed, ik heb dat niet gezegd en heb juist duidelijk aangegeven WAAROM ik ertegen ben. Dat is een gesprek/discussie hebben en is niet respectloos. Wat wel vreemd is is dat het enige argument van jou is dat 'iedereen een eigen mening mag hebben'. Maar waarom jij achter jouw mening staat en zo tegen de mijne bent is mij nog niet duidelijk.
quote:princesdi schreef op 28 maart 2011 @ 23:45:

Mensen, kinderen zeg, wat een discussie weer omdat er iemand is die met een persoon schrijft die niet in het `normale`kringetje past. Zodra iemand anders is dan anderen, moet er inderdaad vaak weer negatieve feedback gegeven worden.

Jammer jammer. Laat yesterday fijn haar ding doen, zij voelt zich er goed bij om een medemens hiermee te helpen.

Ik heb juist respect voor yesterday. Dat er toch nog mensen zijn die wel aan de onschuldige medemens ook denkt.

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt yesterday.

Ik word er zelf ook wel moedeloos van, van mensen die gelijk een oordeel vast geplakt hebben op iemand zonder dat diegene enig verstand er van heeft. Omdat ik bijvoorbeeld nu eenmaal anders over bepaalde dingen denk of doe dan zij/hij. Maak ik zelf vaak genoeg mee. Terwijl ik juist zoiets heb, laat ieder zijn eigen ding doen en elkaar in de waarde laten. Met zijn eigen ding natuurlijk niet op te extreme wijze. Dan zou er ook veel minder ruzie op de wereld zijn.

Gaan we weer, ik heb juist NIET direct een oordeel, oftewel een vooroordeel zoals hier een paar keer voorbij gekomen is. Ik heb juist zelf ook een tijd terug naar aanleiding van zo'n oproepje gedacht dat dit wel wat voor mij zou kunnen zijn. Echter ben ik niet iemand die zich in zoiets stort met een reply van 'oh ja leuk, stuur maar door'. In plaats daarvan heb ik uitgebreid uitgezocht hoe het nou echt zit in dergelijke penpalrelaties, wat houdt dit in voor beide kanten. Zowel in de gevallen dat het goed gaat alsmede in de gevallen waar het verschrikkelijk fout gaat. Een gedeelte van de dingen die verbazend veel voorkomen heb ik in mijn vorige posts (met name de eerste) gezet. Helaas is de enige reactie die ik krijg van de zogenaamde voorstanders dat ik 'vooroordelen' heb en 'respectloos' ben. Echter kan het niet verder van de waarheid zijn. Vooroordelen heb ik juist niet omdat mijn oordeel gebaseerd is op onderzoek en praten met anderen, juist ook die die mijn mening niet delen. Op dit forum lijken de mensen die 'voor' zijn zich echter af te sluiten voor de mening van anderen en daarbij ook voor een beetje onderzoek, verderkijken dan 'ja leuk'.

Het is verbazingwekkend voor mij hoeveel dames gewoon 'ja!' roepen in een dergelijk topic (zelfs een meisje dat toestemming van pa en ma nodig heeft!) Het komt daarbij niet over of er veel nadenken en onderzoek achter zit, dat is toch meer dan alleen de positieve verhaaltjes aanhoren/lezen. Daar mag best ook een realitycheck bij.

Zelf in die gevallen waarbij alles wel goed gaat, die uitzonderingen, daarbij moet je rekening houden dat jij in veel gevallen alles bent voor die persoon, familie en vrienden hebben gevangene veelal al jaren geleden in de steek gelaten, dat is een zware opgave, kan je dat aan? Wat als jouw penpal een moord pleegt in de gevangenis? Hij is er misschien niet voor moord ingegaan maar in de VS is het bijna niet mogelijk in een gevangenis te leven zonder je aan te sluiten bij een gang, daarbij hoort opkomen voor je gang no matter what, dit is dus niet onrealistisch, kan jij daarmee omgaan? Ben je er dan nogsteeds voor die persoon? Kan jij omgaan met de verhalen die je misschien te horen krijgt, al zijn het maar verhalen over zijn dagelijks leven tussen geweld, moord, dagelijks leven in angst voor je leven, vooral het geval in de zwaardere gevangenissen in Texas waar veel penpals op dergelijke sites vandaan komen. Kan je nee zeggen wanneer je penpal waar je misschien jaren mee gesschreven hebt aangeeft bedreigd te worden en geld nodig heeft of verhongerd en geld nodig heeft, bedenkt dat dit niet direct gezegt zal worden, alles wordt zielig gemaakt en heel listig verpakt, zelden vallen penpals er niet voor. (gebaseerd op websites speciaal voor prisonpenpals, ondanks dat zij dus heel erg voor het schrijven zijn staat de website vol negatieve verhalen over chantage en geld aftroggelen en veelvoorkomende trucs waar je voor moet uitkijken)

En wat als jouw nieuwe penpal ter door veroordeeld is en na jarenlang schrijven opeens die laatste brief komt? Misschien is jouw leven nu relatief rustig dat je hier de tijd en energie (wat dat zal je kwijt zijn) in kan steken maar wat als er een drukkere periode op je werk komt? Een nieuwe relatie? Heb je die tijd en energie dan nog?

Ik kan me er gewoon zo over verbazen hoe licht mensen hierover denken. Hou ajb op met die vooroordelen over mij, ik heb namelijk wel mijn research gedaan.
ik wil wel schrijven met gevangene in amerika.ik wil het liefst schrijven met mannen en het maakt niet uit voor wat dat ze zitten.maar ik zou graag in contact komen met die van de arizona state prison in ohio.heb dat op tv gezien en ik wil in contact komen met deze gevangen.met andere van andere gevangenissen zijn ook goed.heb meer dan 10 jaar geleden geschreven met ter dood veroordeelde,maar dat contact is toen verloren gegaan omdat die de doodstraf kreeg en heb sindsdien niets meer gehoord.ik zoek mensen die adressen hebben van gevangene in amerika.er is nergens een site op het net dat dat aangeeft,je vindt er wel hoor,maar die zijn ingewikkeld.zijn er mensen die me kunnen helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven