Gezondheid alle pijlers

Altijd koud

12-11-2007 18:46 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of iemand misschien wat ideeen of advies heeft voor me. Ik heb het altijd koud. En elke winter is daardoor echt niet fijn, ik loop continu bibberend rond. Ik beweeg genoeg, ik eet genoeg (ben nu vrij dun maar ook toen ik 15 kilo meer woog was ik altijd aan het kleumen). Na mijn bevalling werd ik braaf elke dag door de kraamverzorgster getemperatuurd en die geloofde het eerst niet maar ik had standaard een temp van zo'n 35.2 (als ik net wakker was 35.4).

Nou weet ik dat veel vrouwen berucht zijn om hun ijskoude winterpootjes en dus heb ik het lang geleden maar geaccepteerd. Maaaar ik ben het zo spuugzat, warme kleren, dekens, warme douches, sloten thee, het helpt even een beetje en dan ben ik weer terug bij af. En die kou zit in mijn botten, ik ril wat af.

Is er iets voor/tegen? Heeft het zin om mijn huisarts lastig te gaan vallen? Iemand nog fijne tips uit grootmoeders tijd? Alvast bedankt!
Geen tips, herken het wel! Dacht er tijdje geleden aan om ook zo'n topic te openen.

Ik zit standaard elke winter met een t-shirt met lange mouwen, een wollen trui en daaroverheen nog een lekkere dikke trui met capuchon aan, en heb het dan nog koud!! Ik baal er ook heel erg van. En ik ben ook niet heel dun, sterker nog; ik heb wel wat vet.
Oh sorry, ik kijk nooit naar de datum...
Geeft niet Hummeltje,

Heel relevant nu het weer kouder gaat worden.

Ik ben namelijk zo'n erge koukleum dat ik wel wat adviezen kan gebruiken!
Nu is het trouwens wel enorm heet hier. Pfff zweet me dood.

Hebben jullie dat ook, dat je het in de zomer weer enorm snel heet hebt?
Ik up het topic even

Ik hebhet ook altijd koud zit standaard 6 7 maanden per jaar zo vanaf okt tot en met maart met een vest extra aan

Ikheb ook altijd een koude neus handen en voeten

Ik heb zelf een elektr deken gekocht ...heerlijk en nog een snuggie of smuggie deken die ook elektrisch is

Mijn vriend loopt nu al met een tshirt en ik standaard met wel een dunne trui maar toch een vest eroveraan.

Nu ben ik zeer recent verhuisd naar een leuk huis maar met helaas energie label E

Als ik in mn voortuintje zit is het heerlijk in het zonnetje. maar zodra ik naar binnen ga bbrrr koud.

en heb ook maanden dubbele sokken en laarspantoffels aan.

Is dit nu specifiek een vrouwenkwaal?
Ik up het topic even

Ik hebhet ook altijd koud zit standaard 6 7 maanden per jaar zo vanaf okt tot en met maart met een vest extra aan

Ikheb ook altijd een koude neus handen en voeten

Ik heb zelf een elektr deken gekocht ...heerlijk en nog een snuggie of smuggie deken die ook elektrisch is

Mijn vriend loopt nu al met een tshirt en ik standaard met wel een dunne trui maar toch een vest eroveraan.

Nu ben ik zeer recent verhuisd naar een leuk huis maar met helaas energie label E

Als ik in mn voortuintje zit is het heerlijk in het zonnetje. maar zodra ik naar binnen ga bbrrr koud.

en heb ook maanden dubbele sokken en laarspantoffels aan.

Is dit nu specifiek een vrouwenkwaal?
Ja, ik heb het ook altijd koud. Gelukkig heb ik een warm huis met veel glas (HR++) en achterkant op 't zuiden. Als er ook maar een heel flauw zonnetje staat, ga ik vaak lekker even achter glas in 't zonnetje zitten en dan ben ik zo weer warm. In huis is het altijd minstens 22 graden. Ik gebruik medicijnen die mijn bloeddruk laag houden, maar daarvoor had ik 't ook altijd al snel koud. 's Avonds trek ik een warme fleece trui aan, warm mijn kersenpittending in de magnetron op en stop die achter mijn rug en vervolgens doe ik een fleecedeken over mijn benen heen, heerlijk! Op mijn werk sterf ik echter van de kou. Iedereen heeft het daar koud en er kan helaas niks aan gedaan worden, er is iets met de airco, of hoe heet dat ding. Ik heb op mijn werk dus altijd minstens 3 lagen kleding aan en drink veel warme dranken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven