gehorig huis

30-03-2011 06:37 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weten jullie wat er te doen is aan gehorig huis?

Wij hebben een vreselijk gehorig huis met houten vloeren en dergelijke en je hoort alle geluiden van zowel binnenshuis als buitenshuis, en ik word er gek van

Kortom, hebben jullie goedkoop te implementeren tips om een huis minder gehorig te maken
Er is niet zoveel aan te doen behalve verhuizen
verba volant, scripta manent.
quote:patries88 schreef op 30 maart 2011 @ 06:37:

Kortom, hebben jullie goedkoop te implementeren tips om een huis minder gehorig te maken

"Implementeren"?!

Je kan een huis niet "goedkoop" even geluidsdicht maken. 1 geluidslek en het probleem blijft. Dubbelglas. geluidsisolerende ondervloeren en vloerbedekking kan al helpen.
anoniem_56111 wijzigde dit bericht op 30-03-2011 08:09
Reden: Ohja, je mag de OP niet quoten
% gewijzigd
wij hebben ook een gehorig huis. Niet zozeer dan als de kinders boven aan het spelen zijn je het idee hebt dat het plafond naar onder komt gelukkig. Wel is dit op de zolder, maar daar slaapt mijn stiefdochterje als ze hier is dus wordt niet zoveel gebruik van gemaakt.

Wel horen we alles van de buren zeg ma. Heel irritant natuurlijk.

We hebben er maar vrede mee genomen om het zo maar te zeggen. De buurman kwam in het begin vaak klagen over mijn jongste zoon. Hij huilde vaker als hij zijn bedje in moest maar na tien minuten was hij stil. De buurman kwam ons even vragen of wij hem niet uit bed wilde halen want zijn dochter kon anders niet slapen. In het begin deed ik dit maar de kleine werd er chagerijnig van omdat hij zijn slaap niet kreeg en smorgens niet zijn bed uit kwam ofzo. Heb op een gegeven moment hem ook gwoon huilend in bedje gelaten omdat ik toch wel wist dat hij slapen ging na korte tijd.

Ik heb geen zin om elke keer te gaan "klagen" als ik weer iets hoor bij de buren, want dan kan ik er elke avond wel heen als ze thuis zijn.

Heb er dus gewoon vrede mee genomen en laat iedereen in hun waarde met was ze s avonds thuis doen ( niet altijd leuk maar ja)
Implementeer je vingers in je oren.

Heel goedkoop.
Vloerkleden neerleggen en zoveel mogelijk stof gebruiken in je interieur, dus dikke gordijnen, extra kussens op de bank, dat soort dingen. Isolatiemateriaal onder en achter gladde oppervlaktes plakken zoals onder de kasten, onder de tafel, achter het schilderij.

Verder is er geen goedkope oplossing. Je zult flink moeten verbouwen wil je het echt geluidsdicht krijgen.
Acceptatie implementeren. Ik woon ook oud en gehorig, en ik heb geinvesteerd in sloffen en een goede verstandhouding met mijn buren. Die hebben nu ook sloffen. Ook staan bij mij en bij hen de geluidsboxen op een rubber 'onderplaat', hebben zij een koptelefoon bij hun piano en kondig ik netjes aan wanneer ik een etentje geef met zes vriendinnen. Dat soort dingen scheelt een hoop irritatie, en nu haal ik mijn schouders meestal op als ik ze hoor. Zolang ik ze niet ruik en zie, prima!
Wat hierboven ook al staat veel stof. Gordijnen die je dichtdoet. Schilderijen aan de muur ipv kale muren. Kussens. Vloerkleed. Helpt echt heel erg hier..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven