Frikandellen vraag
woensdag 30 maart 2011 om 21:08
Zo 1x per maand vind ik het lekker om een frikandel speciaal te halen bij de snackbar. Slecht natuurlijk, ik weet het, maar ik dacht er maar niet te veel over na.
Maar nu Janneke Vreugdenhil laatst de frikandel de 'drol van de vlees industrie' heeft genoemd staat het mij helemaal tegen.
Inmiddels heb ik op internet wel wat biologische frikandellen gevonden, maar die zijn niet te koop bij de Appie. Iemand hier bekend met de biologische frikandel (is het lekker/smaakt het hetzelfde) en waar koop je die?
Maar nu Janneke Vreugdenhil laatst de frikandel de 'drol van de vlees industrie' heeft genoemd staat het mij helemaal tegen.
Inmiddels heb ik op internet wel wat biologische frikandellen gevonden, maar die zijn niet te koop bij de Appie. Iemand hier bekend met de biologische frikandel (is het lekker/smaakt het hetzelfde) en waar koop je die?
woensdag 30 maart 2011 om 21:16
Janneke Vreugdenhil is culinair journalist en twittert graag:
http://twitter.com/wateetjanneke/status ... 7949247488
http://twitter.com/wateetjanneke/status ... 7949247488
woensdag 30 maart 2011 om 21:20
woensdag 30 maart 2011 om 21:24
woensdag 30 maart 2011 om 21:25
woensdag 30 maart 2011 om 21:28
in frikandellen zit 40 %)separatorvlees , 25% varkensvlees en sommige producenten voegen nog circa 5% paardenvlees toe. De rest is water, paneermeel, bindmiddel, kruiden, uien en smaakversterkers.
't is geen culinaire toetand maar ook geen vieze meuk. Wat zit er volgens jou in de biologische dat beter is dan de reguliere? Behalve dan dat het beestje een veel beter leven heeft gehad.
Anders zou je ze bij de poulier moeten kopen, dan zit er alleen kip in.
't is geen culinaire toetand maar ook geen vieze meuk. Wat zit er volgens jou in de biologische dat beter is dan de reguliere? Behalve dan dat het beestje een veel beter leven heeft gehad.
Anders zou je ze bij de poulier moeten kopen, dan zit er alleen kip in.
woensdag 30 maart 2011 om 21:31
quote:Suze02 schreef op 30 maart 2011 @ 21:28:
Oké dan.. Omdat iemand (nogmaals, wie is zij dat je haar woord als heilig beschouwd?!?) roept dat iets een drol is lust je het niet meer?
Ik zeg: filet american wordt gemaakt van rauw afvalvlees, koeien ogen enzo... Yek.Janneke is culinair columnist bij het nrc. Geen eetgoeroe maar ze schrijft leuke stukjes, En soms onzin zoals nu.
Oké dan.. Omdat iemand (nogmaals, wie is zij dat je haar woord als heilig beschouwd?!?) roept dat iets een drol is lust je het niet meer?
Ik zeg: filet american wordt gemaakt van rauw afvalvlees, koeien ogen enzo... Yek.Janneke is culinair columnist bij het nrc. Geen eetgoeroe maar ze schrijft leuke stukjes, En soms onzin zoals nu.