Wij gaan voor een kindje! Wie ook? (Maart 2011)

30-03-2011 19:27 2444 berichten
Alle reacties Link kopieren

Als je uit de tabel bent gehaald en je wilt graag weer terug, no problem! Let us know!

En dit zijn we! De meiden die graag zwanger willen worden of het inmiddels al zijn! En laten we Blancheflor en Annabella niet vergeten, die trouw meelezen en schrijven bij dit mega-vruchtbare topic!

NaamZwanger BijzonderhedenLeeftijdGestopt met pilKindjeVlinder_1984nog nietDDO 1 juli26vorig jaar april1e kindjeMcKiwinog niet 9/6 uitslag bloedonderzoek. DDO 2 juli 29ruim een jaar geleden1e kindjeTijger83 positieve test op 31-5!!!28eind maart 20111e kindjeStrollernog nietDDO 26 juni 30halverwege maart 20111e kindjeSimoontje85 14 juni herhalingsecho 26eind maart 20111e kindjeAnna1983nog nietDDO 27 juni28halverwege april 20111e kindjeMadavooleynog nietIs op 27 mei '11 getrouwd! DDO 18 juli25eind mei 20111e kindjeDark_angelnog nietDDO 19 juni24halverwege april 20111e kindjeIngmaghnog nietDDO 29 juni 27eind februari 2011 spiraaltje eruit1e kindjeTmaar positieve test op 14 mei!26gebruikte condooms (maar soms ook stiekem niet)2e kindjeDoortje87nog nietDDO 19 juni23begin april 2011 spiraaltje eruit1e kindjeAppelientjex Eerste echo gehad! 29begin april 20111e kindjeErin79nog niet DDO 20 juni32eind december 20102e kindjeMamsvan123Positieve test op 8 juni!29begin april 20114e kindjeMM_1982nog niet DDO 15 juni29halverwege maart 20111e kindjeLi_sanog niet DDO 6 juli22eind april 20111e kindjeJoellanog nietDoet weer mee met de rest28eind maart 20111e kindjeLoesje_1981nog niet DDO 10 juni30januari 20111e kindjeBlondienog niet32eind maart, eerst condooms1e kindjeKipi_82nog nietOp het wachtbankje... 28eind januari1e kindjeDaizynog niet DDO 15 juni31halverwege april1e kindjeMimamopositieve test op 3-6!29eind april1e kindje
Wat leuk!! Veel plezier alvast!

Ha ha ik ken het ja dat je het het liefst van de daken wilt schreeuwen. Wij zijn vorig jaar april met de pil gestopt, maar toen gingen we verloven. Dus toen stond het op een laag pitje. Maar vanaf deze maand gaan we er definitief voor. Dus ik zit in hetzelfde schuitje ha ha.

Hoe oud zijn jullie?

Er zijn al heel veel topics over zwanger willen worden zag ik. Ik heb me dit weekend ook bij een van die "ingeschreven".
Hoi Vlinder. Dankjewel!!!

Aha, ik zal eens kijken! Ik vind dat wel heel leuk namelijk zo'n topic. Misschien hou ik zelf wel een tabelletje bij als er wat dames bij komen.

Super joh, dus jullie gaan ook nog trouwen binnenkort?

Ik ben 26, mijn vriend is 35. En jullie?
Ha meiden, ik zou ook wel graag bij dit topic willen.

Ik ben ruim een jaar geleden al met de pil gestopt (vooruitziende blik?), omdat ik er vanuit ging dat het wel even zou duren voor mijn menstruatie op gang zou komen. Dat klopte en na een aantal onderzoeken (ik ging me toch wat zorgen maken) zijn we er achter wat ik heb: PCOS.

Nu was het een kwestie van.. gaan we ervoor of nog even niet? En zojuist hebben we besloten dat we er voor gaan! Spannend!

Ik ben 28 en mijn man 37 (net getrouwd), zelfde leeftijdsverschil als jullie, Vlinder.
@Simoontje goed plan ik vind het ook wel leuk om in een nieuw topic deel te nemen ;) Ik merk dat ik dat andere geen eens bij kan houden hihi.

We zijn een maand geleden getrouwd! Dus zou natuurlijk superleuk zijn om snel zwanger te raken!

Ik ben 26 en mijn vriend is 27.

@Mckiwi: nou ik zou zeggen welkom ha ha. Wat is PCOS als ik vragen mag?

Superleuk dat jullie er voorgaan! Wij zijn ook net getrouwd, en je hebt hetzelfde leeftijdsverschil als Simoontje
@Vlinder, dat is dan een fijn begin: niet goed lezen wie wat schrijft .. oeps!

PCOS is simpel gezegd dat je geen of bijna geen menstruatie van jezelf hebt, of nog belangrijker dus als je een kinderwens hebt: dat je geen of bijna geen eisprong hebt. Wij moeten dus aan de pillen om het op te wekken.

Na allerlei onderzoeken komt dan toch ineens het moment dat je pillen moet gaan slikken.. en dan kijk je elkaar toch wel even diep in de ogen.. willen we dit echt?!

De eerste pillen zijn inmiddels achter de kiezen en vrijdag ga ik voor de tweede keer naar het ziekenhuis om te kijken (met een echo) of er een eitje aan het groeien is.. spannend!

Gaan jullie er allebei echt op vrijen, of laten jullie het eerst zoals het komt?
Heel veel geluk!
quote:mckiwi schreef op 30 maart 2011 @ 20:46:

@Vlinder, dat is dan een fijn begin: niet goed lezen wie wat schrijft .. oeps!

PCOS is simpel gezegd dat je geen of bijna geen menstruatie van jezelf hebt, of nog belangrijker dus als je een kinderwens hebt: dat je geen of bijna geen eisprong hebt. Wij moeten dus aan de pillen om het op te wekken.

Na allerlei onderzoeken komt dan toch ineens het moment dat je pillen moet gaan slikken.. en dan kijk je elkaar toch wel even diep in de ogen.. willen we dit echt?!

De eerste pillen zijn inmiddels achter de kiezen en vrijdag ga ik voor de tweede keer naar het ziekenhuis om te kijken (met een echo) of er een eitje aan het groeien is.. spannend!

Gaan jullie er allebei echt op vrijen, of laten jullie het eerst zoals het komt?

@Mckiwi joh maakt toch niet uit, alsof ik altijd goed lees (NOT!). Zow he dat is heftig! En daar kwam je natuurlijk pas achter toen je stopte met de pil? Dat lijkt me inderdaad een moeilijke beslissing om wel/niet de medische molen in te gaan. Hoe vaak moet je naar het ziekenhuis dan? En als er een eitje groeit kan je het dan gelijk "doen" om het maar ff plat te zeggen?

Wij hebben het afgelopen jaar maar een beetje aangerommeld om het zo maar te zeggen. Maar nu gaan we er wel echt op vrijen. Deze maand ovulatietesten gebruikt; vandaag is de vruchtbare dag dus ik ben benieuwd. We doen ons best!

Suc6 vrijdag!!
Gezellig, ik zal de respons vanavond nog ff afwachten en dan maak ik morgen een tabelletje. Leuk hoor!

@Vlinder

Gefeliciteerd nog! Hebben jullie een mooie dag gehad met alles erop en eraan?

@McKiwiZelfde leeftijdsverschil idd! Merk er bij ons niets van, hij is af en toe de jongste van ons twee haha!! Spannend hoor ik begin alvast met duimen voor je!!!

Wij gaan er (voorlopig) niet 'op vrijen'. Moet eerst mijn menstruatiecyclus weer een beetje leren kennen, dus heeft nog niet zoveel zin.

@Caesarion: Thanks!!! ;)
Ik ben dus net gestopt met de pil (lees: 2 dagen). Jij bent al 'wat verder' dus Vlinder.... spannend hoor!!!
@Simoontje ja we hebben een mooie dag gehad! De hele dag zon, we hebben het niet heel groot gedaan. Dus met ongeveer 50 gasten, maar dat was precies goed genoeg voor ons. Ik ben ook wel blij dat het voorbij is, toch wel een hoop stress.

Dus nu is het tijd voor een nieuw project ha ha.

Ga je ook al foliumtabletten slikken? Die slik ik nu wel weer. En ja ik ben verder in de zin dat ik lang gestopt ben met de pil, maar ik moet zeggen dat door al die stress voor de bruiloft ons sexleven ook op een laag pitje stond. Dus ik begin eigenlijk ook soort van opnieuw met zwanger raken. Nu ook wel met bijhouden etc. Mijn cyclus is wel heel regelmatig, altijd 28-29 dagen dus dat is wel fijn. Dus kan maar zo dat het bij jou gelijk raak is ;) Zou wel leuk zijn, ben je aan het wachten wanneer je ongesteld gaat worden, ben je al zwanger!
@Vlinder

Heerlijk! De hele dag zon, je weet maar nooit in deze tijd van het jaar. Lijkt me inderdaad ook wel stressvol, volgens mij leef je helemaal naar die dag toe! WIj willen ook wel trouwen, maar wel het liefst een groot knalfeest. Maar daar moeten we eerst maar eens voor gaan sparen. Eerst richten we ons op een kindje.

Hihi ja nou ik reken er niet op, meteen raak. Maar je weet maar nooit. Ik heb gisteren mijn eerste foliumzuurtablet geslikt. Officieel zouden we het beste nu vier weken kunnen wachten, dan is het gehalte optimaal in je lichaam. Maar dat doen we niet.

Wat fijn dat je een regelmatige cyclus hebt, ik heb daar momenteel geen idee van. Ik heb acht jaar de pil geslikt, jij?
He dames,

Hier nog eentje die net gestopt is. Ben vorig jaar getrouwd en ben nu 28. Mijn man is 30.

Ik heb 15 jaar de pil geslikt en zou in april ongesteld moeten worden. Ik ben benieuwd!

@McKiwi Ik hoop dat de (clomid?) behandeling aanslaat!
Ik hoop op een vruchtbaar topic voor jullie! (He Tijger!)

Dat er maar snel babytjes mogen komen!
Hey tijger! Welkom!!!

Heb je nog enig idee hoe je cyclus was voordat je begon met de pil?
quote:blancheflor schreef op 31 maart 2011 @ 09:03:

Ik hoop op een vruchtbaar topic voor jullie! (He Tijger!)

Dat er maar snel babytjes mogen komen!

Wat lief! Dankjewel!

Ik heb trouwens mijn avatar gewijzigd, maar zie nog niks. Zien jullie wat?
@blanche, thx! (ps love your avatar!)

@simoontje Nee, heb geen idee. Wel een slijmpiekdag gehad, maar nu maar af wachten. Af en toe beetje vaginaal bloed verlies, dan weer wat steekjes. Ik hoef echt niet zo nodig deze maand meteen zwanger te zijn, maar als ik gewoon ongesteld zou worden, en weet dat alles weer werkt zou ik wel fijn vinden. Ben 15 jaar geleden met de pil begonnen, toen was ik 13, volgens mij was ik toen wel redelijk regelmatig, maar ik lette er niet echt op.
Goedemorgen dames,

Ik zou ook wel mee willen schijven, Ik ben sinds twee weken gestopt met de pil,

30 jaar oud en mijn vriend is 25 ,We zijn twee weken terug gekomen van onze vakantie naar Thailand en daar heb ik de laatste pil geslikt.

Ben toen gewoon ongesteld geworden , maar dat was nog met pil, dus nu is het afwachten en kijken hoe mijn cyclus is,ik heb geen idee hoe het voor de pil was ik slik hem nu zeker al 15 jaar .
Afwachten dus hoe het ervoor staat met onze cycli!!!

Ben heel benieuwd, maar ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn. Ik zal eens een eerste tabelletje proberen aan te maken.
quote:tijger83 schreef op 31 maart 2011 @ 09:30:

@blanche, thx! (ps love your avatar!)

Dank, dank
Leuk dat er een tabel is gemaakt,goed gedaan.

Ik ben ook heel benieuwd, ik wil er aan de ene kant eigenlijk niet teveel mee bezig zijn,want straks duurt het heel lang en heb geen zin in een "teleurstelling"iedere maand.

Maar onbewust ben je er toch mee bezig natuurlijk.
hi dames, ik schrijf ook graag mee!

ik stop over 2 weken met de pil, dan een maandje overbruggen/ontpillen/foliumzuur, en dan gaan we officieel proberen. ik ben overigens 28 en man 30, we zijn vorig jaar getrouwd. Nog geen idee wat ik kan verwachten - ik ben 6 jaar geleden ook eens met de pil gestopt, toen heb ik 2 keer een cyclus van 5-6 weken gehad, en toen ontmoette ik man, dus ben ik weer begonnen. Superspannend!
ohja, en het wordt onze eerste! Hoop en verwacht eerlijk gezegd dat het niet direct raak is (zou mooi zijn als het wel zo was natuurlijk) want qua werk komt dat minder lekker uit maar goed!
Hoi Anna!

Join the club, ik zal je even in de tabel stoppen. Netjes hoor, dat maandje overbruggen. Ik heb daar eigenlijk het geduld niet voor. Vrijen jullie die periode met condoom?

@Stroller

Mee eens. Ik wil er ook niet teveel mee bezig zijn, aan de andere kant heb ik echt een uitlaatklep nodig. Daarvoor is dit forum echt ideaal!! Bovendien vind ik het ook wel heel spannend, omdat het allemaal nieuw voor me is.
Heb ik bij jullie ook een avatar? Ik zie hem nog steeds niet namelijk :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven