Burnout! Het vervolg

09-02-2011 17:27 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Burnout? Het begin.

Hier kunnen we verder. Verder met onze verhalen, verder met troostende woorden, verder met goede adviezen, verder met 'klagen', verder dingen van ons afschrijven. Kortom verder met het schrijven over ons leven met een burnout en het herstel daarvan.
Annemie, succes met je toets. Je kan het, ik weet het zeker!

Marriss, fijn dat het goed was.Logisch dat je energie nu op is. Is je vriend thuis? Misschien kan hij koken.

Lief, wat voelt dat goed he, gewoon rustig blijven tijdens een gesprek. Tijdens één op één gesprekken kon ik dat meestal wel redelijk, maar in bepaalde overleggen was ik altijd heel fel. Daar ben ik nu veel rustiger, ik zie mijn baas dan af en toe verbaasd en goedkeurend naar me kijken.

Choco, ik wist dat deze bijwerkingen konden komen. Ik was dus voorbereid.

5x5, als je 's middags slaapt is dat gewoon een teken dat je dat nodig hebt. Veel plezier vanavond.

Gam, ook leuke dingen kosten nu energie. Ik ben het met Lief eens dat het wel goed is dat het er nu uitkomt. Je geeft er nu aan toe en dat is de eerste stap.

Zon, hoe is het met jou?

Ik ben vanmorgen rond half elf weer naar bed gegaan en heb ruim twee uur geslapen nog, toen maakte mijn vriend me wakker omdat hij naar het tuincentrum wou. Daar hebben we de laatste spullen voor de vijver gekocht (nog wat vissen en plantjes). Terwijl mijn vriend met de plantjes bezig was (met hulp van mijn schoonvader) heeft mijn schoonmoeder mijn was opgevouwen en heb ik boodschappen gedaan. Toen mijn vriend bijna klaar was begon het te stortregenen en hebben we met zijn tweeën in de stromende regen de boel afgemaakt en opgeruimd. Vriend is nu nog even naar de bouwmarkt om een lampje te halen en dan is het echt helemaal klaar.

Ik ben gesloopt, ik heb de hele dag al hoofdpijn en ik heb er nu ook spierpijn bij. Ik ga nog snel even een was ophangen en de keuken opruimen en dan is het klaar voor vandaag. Lekker vroeg naar bed.

Morgen:

Ik moet werken

Ik moet naar de fysio

Ik wil verder niks

Ik zou verder niks kunnen doen

Vrijdag:

Ik moet werken (ik ga vragen of ik thuis mag werken, dat heb ik wel nodig eigenlijk)

Ik moet naar een verjaardag

Ik wil eigenlijk thuis blijven (maar vind dat lullig omdat ze speciaal voor mij buiten gaan roken zodat ik weer een keer kan komen. Ik vind dat heel lief van ze, maar had liever gehad dat er gewoon gerookt werd, dan werd ik tenminste niet verwacht)

Ik zou weer eens een boek kunnen gaan lezen
Maris, fijn dat het goed is gegaan. Ondanks dat je moe bent, ben je psychisch nog helemaal overeind en dat is heel goed. Nu nog eventjes de energieverdeling op orde krijgen, en wèg is de bo! Nee serieus, het is een grote stap om in ieder geval te accepteren dat je af en toe nog een beetje teveel hebt gedaan, en je ziet ook waar het door komt. De volgende moeilijke stap is dat dus op te pakken, ervan te leren, en dat uit te voeren. Ik vind dat elke keer weer moeilijk.

Had vandaag ook weer moeite met naar huis gaan. Maar lg sprak me gisteren aan op het feit dat ik veel meer dan 20 uur maak en hij heeft gelijk. Ik schijn gemiddeld 45 minuten te lang te blijven. En mijn verweer dat de pauze er nog af moet, veegde hij meteen van tafel; dit was ná correctie.

Hij heeft gelijk, dus ik probeer nu beter op te letten. Hij gaf trouwens ook aan dat als ik een keertje een half uur langer blijf omdat ik een overleg heb, of ergens geconcentreerd mee bezig ben, dat hij vanaf heden verwacht dat ik de volgende dag een half uur eerder vertrek. Hm, hij is er beter in dan ba, lijkt wel. Moet ik toegeven denk ik. Misschien. Eventueel.

abc, ik herken je punt wel, over dat het lief is dat ze buiten roken. Ik heb het ook, dan vind ik het lief dat ze een glutenvrij gebakje voor me hebben gehaald, en dan kom ik niet opdagen... Schuldgevoel.

Heb je Verdacht van Moord van Tess Gerritsen al ingekeken? Ik vind 'm heel erg leuk en lekker eenvoudig. Een van de betere van die serie.
Lief, kan jij me helpen?

Jij hebt weleens geopperd naar mij of ik geen coeliakie kan hebben (zeg je het ook zoals je het schrijft trouwens)? Ik heb geen flauw idee of hier ook naar gekeken is 2 jaar terug (toen heb ik een gastroscopie gehad) dus ga daar als ik de uitslag krijg 6 april wel naar vragen of daar toen naar gekeken is. Verder las ik dat je het ook in het bloed kan zien? Crohn zal het niet zijn want er zaten geen ontstekingen in m'n dikke darm. Maar ik heb wel zovaak last na maaltijden (opgeblazen buik, kramp, niet kunnen poepen en vanochtend stond ik misselijk op (na gisteravond weer de hele avond met buikpijn te hebben gelopen).

Maar goed, jij hebt er inmiddels behoorlijk veel verstand van dus kan je met me meekijken? Gisteravond heb ik bloemkool (zonder sausje), aardappels, beetje jus, hamburger (rundvlees) en als toetje vla/yoghurt. Zit hier ergens gluten in? En komen mijn klachten je bekend voor? De vermoeidheid en vitaminetekorten passen hier natuurlijk ook wel bij, dus begin steeds meer te geloven dat het misschien toch aan voeding ligt wat mijn darmklachten veroorzaakt.
Ik zie trouwens ook wel herkenbare symptomen die mijn dochter heeft. Misschien toch wel slim om eea uit te zoeken.
Je avondeten bevat hooguit gluten van de hamburger. MAAR... Let op. Toen ik het nog niet wist, had ik altijd met name na de avondmaaltijd last. Ook als er geen gluten in zaten. De boterham tussen de middag, de Liga's de Sultana's allemaal geen last van, terwijl dat wekrelijk glutenbommen zijn. Het hoeft dus neit zo te zijn dat je accuut reageert op iets met gluten. Het is wèl zo, dat als je dunne darm bveschadigd is, het ding nogal gevoelig wordt. En een avondmaaltijd is echt een aanslag. Echt een "grote klus" voor je spijsvertering. Daarom ben je er ook altijd een beetje moe van (dat heb ik ook met de lunch, maar na het avondeten ben ik echt verzadigd, klaar met de dag zeg maar).

Ik heb een tijd gedacht dat ik niet goed tegen gekruid eten kon. Als ik tapas was gaan eten, oh, man, wàt een pijn en daarna wàt een ellende op de pot. Later besefte ik dat kruiden op een openliggende wond niet echt lekker is... En al dat frituurvet wat erin zit ook niet.

Verder at ik echt heel erg veel zonder aan te komen. Op den duur at ik 1-1,5 doos Liga, twee borden met avondeten, 3-4 bolletjes brood tussen de middag. Echt veel te veel, maar ja, ik kwam niet aan, dus ik dacht dat ik gewoon veel energie verbruikte en brandstof nodig had.

Coeliakie wordt meestal als volgt gediagnosticeerd: Er wordt bloed afgenomen als er aanleiding voor is, en dat wordt op antistoffen gecheckt: IgA-ttG. Als dat boven een bepaalde waarde is, dan is er sterk vermoeden dat je coeliakie hebt. Vaak wordt er dan nog meer bloed afgenomen om een genentest te doen. Je moet een bepaalde afwijking in je genen hebben om coeliakie te kunnen krijgen, hoewel er ook mensen zijn die die afwijking niet hebben. Momenteel zij ner ng meer genen verdacht van het kunnen veroorzaken van coeliakie.

De èchte diagnose kan alleen middels dunne darm biopt worden gesteld. Dan wordt er gekeken hoeveel darmvlokken er al weg zijn. Op Wikipedia staan mooie plaatjes.

De bloeduitslag op antistoffen kan bij volwassenen een vals beeld geven. Om een voorbeeld te geven: Ik had 12 antistoffen, een vriendin had er meer dan 5000. We hadden allebei dezelfde schade aan de darm maar zij was al helemaal bedlegerig en ik liep nog rond.

Bij kinderen is de bloeduitslag vaker terecht. Maar ook een kind moet uiteindelij keen biopt om zekerheid te verschaffen.

Is je kind dun? Of een hongerbuikje (had ik ook, net als in de Derde Wereld). Lage groeicurve?
Ik ben even werken. Als je dringende vragen hebt, moet je me even emailen. Anders ben ik er vanmiddag weer even.
Lief, dank je wel voor je uitgebreide informatie! Het klopt bij mij ook dat ik meestal na het avondeten last heb (en me dan ook pas goed gevuld voel). Overdag heb ik altijd honger en eet ik veel brood, 's ochtends havermoutpap, en verder veel fruit en tussendoor nog ontbijtkoek of volkorenbiscuitjes en dan heb ik gek genoeg minder last.

Mijn dochter is niet dun, maar blijft al haar hele leven (4,5 jaar)achter in de groeicurve en heeft een bolle buik, snel moe, gehumeurd. Ze klaagt verder nooit over buikpijn, dat niet.
Ik heb geen vragen Lief, het is me duidelijk! Bloed laten prikken is dus de eerste stap. Dank je wel!
Goedemorgen!

Er is te veel getypt, heb nu even geen energie om bij te lezen, sorry!

Ik voel me niet helemaal happy. Gisteren (te) drukke dag gehad, en 's avonds kwamen mijn broer en zijn vriendin ook nog eens op bezoek. Wilde eigenlijk vroeg naar bed, maar dat is er dus niet van gekomen. Vannacht wel redelijk geslapen, maar weer veel gedroomd. Nu weer hoofdpijn en draaierig. Zie op tegen het werken vanmiddag.

Ik heb ook een deel van mijn opgekropte woede ontdekt. 2 jaar geleden heb ik een zomer lang op een camping in Frankrijk gewerkt. Ik ben die hele zomer gepest, belachelijk gemaakt en uitgelachen. Ik heb het allemaal opgekropt en eigenlijk nooit echt aan iemand verteld. Wel dat ik er een rot-zomer heb gehad, maar niet dat ik er eigenlijk heel erg boos om was en nog steeds ben. Ik heb het allemaal maar laten gebeuren toen, en daar ben ik nu nog steeds boos over. Ik wil dan ook een brief schrijven met alle details. Of ik die dan ook opstuur is nog de vraag, maar ik denk dat ik al veel van me af kan zetten als ik het op papier heb gezet. Zit nu alleen nog een beetje met het wanneer. Wil het eigenlijk gelijk doen, maar ben bang dat het zo'n energievreter is dat ik dan niet meer kan werken.
Choco, wat een nare ervaring! Logisch dat je boos bent.

Ik heb wel een beetje bijgelezen maar het kost me teveel energie om op iedereen te reageren. Sorry. Ik voel me een beetje ego hier, ik schrijf meestal over mezelf...

Gisteren was een (te) drukke dag. Wel een leuke dag, met visite en dansen en zo, maar wel echt veel druk. en ik heb gezoend... Ik heb geen energie voor 3 afspraken per dag. Ik ga jullie wijze tips volgen en iets rustiger aan doen, want inderdaad, leuke dingen kosten ook energie.

Vanochtend moest ik even naar het werk en de rest van de dag hoef ik helemaal NIETS van mezelf. Niet sporten of wat ook. Alleen op de bank hangen, achter de laptop hangen, thee drinken, lezen en tv kijken. Vanavond even lekker koken en dan is er morgen weer een dag.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
We kunnen bloed prikken, er liggen 2 formulieren klaar voor dochter en mijzelf. Ben benieuwd of er iets uitkomt, mn bij dochter. Het schijnt dat bij kinderen de uitslagen betrouwbaarder zijn dan bij volwassenen. Verder laat ik bij mijzelf de b12 nog een keer checken en bij dochter ook vit. D en allergieen.
Heel goed, 5x5. Je kan het maar afvinken, toch?

Wat ik vanochtend was vergeten te zeggen, is dat coeliakie een tiental zusjes heeft, die genetisch verband met elkaar (lijken te) hebben. Diabetes, reuma, schildklierproblemen en Sjogren zijn daar voorbeelden van.

Ik wil je niet bang maken en je ook vooral niks aanpraten (volgens mij ben jij nuchter genoeg trouwens), maar het is wel goed om te weten, omdat jij reuma hebt.

Mijn coeliakie is ontdekt omdat ik diabetes heb en mijn internist een onderzoekje was gestart. Ik ben me er nooit van bewust geweest dat ik ziek was en klachten had. Achteraf kan ik de eindeloze HONGER, darmklachten, hartklopppingen, vermoeidheid, tintelende vingers en tenen, en niet te vergeten de comateuze hypo's wel verklaren, maar op het moment zelf dacht ik er niet over na. Ik gaf mezelf de schuld van die hypo's (die echt ernstig zijn geweest, met epileptische aanvallen en al), ik besloot dat het vast kwam omdat ik niet goed voor mezelf en mijn diabetes zorgde, maar ik kreeg ze niet meer weg en uiteindelijk accepteerde ik ze dus... Het is erin geslopen. Je darm is niet van de ene op de ander dag stuk, dat duurt een paar jaar en de toename van klachten is dus heel langzaam en stiekem. Dat is ook wel waar ik moeite mee heb gehad. dat mijn eigen lijf mij zo had bekropen. Zo stiekem, zonder het te laten weten.

Nou ja, laten we hopen dat jullie geen antistoffen hebben. En anders kom je maar een dag op bakcursus hier. Wanneer ga je prikken en wanneer krijg je uitslag? Wordt er ook meteen Hb gecheckt?

Gam, met wie heb je gezoend?

Choco, het kost veel energie om dat soort dingen op te schrijven, maar achteraf lucht het wel erg op. Neem er de tijd voor. Voor je het weet, ben je een uur verder.

Maris, abc, toffe, annemie, zonnestraal, alles OK?
Gam, gezoend? Zozo! Met wie?

5x5, ik hoop dat er na het prikken duidelijkheid uit komt! Heb je al geprikt? En hoelang moet je dan wachten op de uitslag?

Ik voel me eigenlijk helemaal niet goed. Heb weer zo'n enorme hoofdpijn. Had ik vanmorgen al, maar het wordt alleen maar erger. Heb ook het gevoel alsof mijn voorhoofd in brand staat, mijn oren zitten dicht en ik heb moeite met slikken. En dat allemaal door een beknelde zenuw... Ik kan pas over een week terecht bij de manueel-therapeut!

Heb nu dus ook geen energie/zin meer om de brief te schrijven. Misschien vanavond, en anders morgen maar.
Lief, je lg leert het nog wel eens, hij wordt steeds meedenkender en begripvoller lijkt het wel.

Ik heb Verdacht van Moord nog niet gelezen. Ik ben er wel net aan toe. Ik lees ze op volgorde (op zich niet nodig omdat het losstaande verhalen zijn, maar ik doe het toch ) en ik heb de eerste twee uit. Ik ben echt van plan om komend weekend lekker veel te lezen, even twee dagen rust pakken.

Mijn baas stuurde me ook al naar huis vandaag, hij vond dat ik er al weer veel te lang was. Had hij ook wel gelijk in trouwens. Ik moet echt op mijn tijden lette, helemaal nu het zo vreselijk druk en leuk is met de start van ons project. Vandaag wel twee keer lange pauze gehad met gebak om te vieren dat we kunnen starten. 's Morgens kon ik de verleiding van het gebak nog weerstaan, maar 's middags ben ik bezweken en heb ik een gebakje met een collega gedeeld, zij had 's morgens al wel gehad en wou dus niet nog ene hele. Morgen werk ik thuis, gedeeltelijk om even wat extra rust te pakken, maar ook omdat ik iets moet doen wat op het werk niet kan omdat ik een oude versie van een bepaald programma nodig heb.

Ik ben vanaf vandaag voor 50% (=18 uur) beter gemeld . Dat voelt echt goed, het wordt al weer wat. Ik heb vorige week en deze week 22 uur gewerkt en ga volgende week 24 proberen. Ik heb er echt weer zin in en haal er ook energie uit. Ik vind het echt weer heel leuk. De sollicitant komt er trouwens, hij begint maandag. Ik ben heel benieuwd wat dat gaat worden.

Annemie, hoe ging je toets?

Choco, klinkt heftig, gepest worden heeft zoveel invloed op je, ook later nog. Alles op papier zetten werkt voor mij heel goed. Het kost veel tijd, maar tijdens het schrijven komt er zoveel los en komen de woorden als vanzelf op papier.

Gam, geeft niet hoor dat je ego schrijft. Dat hebben we hier allemaal in periodes gedaan. Dat hoort er ook bij. Ben je verliefd?

Marriss, Zon, Toffe, hoe is het vandaag?
5x5, nou vergeet ik op jou te reageren - . Goed dat je ha je bloed hierop laat onderzoeken. Mocht het wel zo zijn dat jij of je dochter dit heeft dan is dat wennen en aanpassen met eten, maar je voelt je er uiteindelijk zo veel beter door.

Hopelijk hebben jullie het niet, maar als het wel zo is, dan kun je het maar beter weten.
Pff, heb net toch even wat getypt. Het is lastig, want ik wil het in goede volgorde opschrijven, maar het is 2 jaar geleden, dus precies weet ik het ook niet meer. Ik merk wel dat ik echt weer boos word tijdens het schrijven.

Nu even pauze, ff eten koken!
Choco, eerst gewoon alles opschrijven wat in je opkomt. Ordenen komt later wel. Laat het maar gewoon gaan, dat werkt vaak het beste. Het hoeft niet in één keer goed, je kan eventueel later altijd nog dingen veranderen.

Ik heb op hyves nog even wat over mijn werk geschreven.
Aaarghh, waarom zorg ik nou niet wat beter voor mezelf? Vandaag wéér over mn grenzen heen gegaan. En ik weet dat ik het doe, dat is het stomme. Maar ik negeer het gewoon, steek mn kop in het zand en doe net alsof ik geen bo heb. (heb 3 uur bij een vriendin zitten kletsen, was heel gezellig, maar is gewoon teveel...) Om vervolgens compleet in te storten en als een vaatdoek op de bank te liggen. En dan neem ik me wéér voor om verstandiger met mezelf om te gaan.... ik weet dondersgoed dat ik de komende dagen moet gaan doseren, maar ik wil er niet over nadenken, ik ben er zat van om mn leven te laten beheersen door die bo. Ik wil mezelf weer zijn, ik wil leuke dingen doen!!. ik heb bijv. afgesproken om vanavond een borrel te gaan drinken met vriendinnen, maar ik voel me nu echt waardeloos, dus ik weet niet of dat slim is. Morgen moet ik naar de ba, en mn beste vriendin vroeg of we daarna even zouden thee drinken. Gezellig, maar ik denk dat een maris-middag beter voor me is. Zaterdag heb ik toegezegd mee te gaan met een activiteit voor de jeugd van mn sportvereniging, daar kan ik eigenlijk al niet meer onderuit, dus dat ga ik geloof ik maar wel doen (lijkt me ook best leuk, maar zal wel veel energie gaan kosten ben ik bang) en zondag gaan een groep vrienden uit eten en daarna naar de bios, leek me ook wel leuk om (één van de twee) mee te gaan.... maar ook daarvan weet ik dat het teveel gaat worden en dat ik zondag eigenlijk een marisdag moet houden. Zucht, kutbo.

Nou, even bijlezen.

5x5, fijn dat je kan gaan bloedprikken. Die klachten moeten toch een oorzaak hebben, en al is het niet leuk om een bepaalde diagnose te krijgen, het is beter dan niet weten wat er aan de hand is... als je weet wat de oorzaak is, kan je er ook iets mee doen. Hoe is het met je zoontje?

Choco, ik sluit me aan bij abc, waarom moet het mooi, netjes, geordend zijn? Van wie moet dat? Niet zo streng zijn voor jezelf, het is geen boek wat je uit gaat brengen. Het zijn jouw gedachten en emoties, en die mag je zo opschrijven als je zelf wilt....

Lief, lief van je, die uitgebreide info voor 5x5. En fijn dat je lg een beetje voor je zorgt en je grenzen bewaakt. Maandag weer ba toch? Zie je daar tegenop?

Abc, inderdaad goed zeg, 50% beter gemeld! Dat gaat de goede kant op. ben echt blij te lezen dat je het weer fijn vindt om aan het werk te zijn, geeft mij ook moed voor de toekomst

pfff, ik ga weer even liggen. Ik voel me echt niet goed, het duizelt me helemaal.
Marriss, . Heel herkenbaar die opstand tegen en ontkenning van je bo. Ik weet niet zo goed hoe ik je kan troosten. Uiteindelijk komt het goed, maar dat weet je wel en daar heb je nu niks aan. Je bent nu gewoon opstandig en boos en die gevoelens mogen er gewoon zijn. Laat het er zijn en geef er even aan toe.

Voor komend weekend kun je je afvragen wat je er voor over hebt om naar die activiteiten te gaan. Heb je volgende week een drukke week? Zou je eventueel een Marriss-week kunnen inlassen om bij te komen van alle drukke, stressvolle en energievretende dingen van de afgelopen week?

Mijn vriend is weer ziek. Dat gesnotter waarvan ik dacht dat het van hooikoorts kwam is toch erger dan ik dacht, hij zit helemaal vol en heeft het aardig benauwd af en toe. Ik heb hem vanmiddag een pufje van mijzelf gegeven en dat hielp hem wel tegen de benauwdheid. Ik vind dat hij naar de dokter moet, maar ik vraag me af of hij dat gaat doen. Hij is nogal eigenwijs op dat gebied. Voordeel hiervan voor mij is dat we waarschijnlijk morgen niet naar die verjaardag kunnen.

Ik ga sporten. Fijne avond allemaal.
Choco, ik vind 't hartstikke goed vna je dat je het allemaal hebt opgeschreven, het doet je duidelijk nog veel... en helemaal eens met de rest, wat maakt het uit dat het niet geordend is? Het gaat om je gevoel en om jou.

Maris, het is gewoon kut dat je niet alles kan doen wat je wil.

Het is iemand van dansen, ik ken hem niet erg goed maar ik vind hem wel leuk en zo, dus maar even zien hoe alles loopt. Ik ben een ramp in de liefde meestal, dus ik laat het gewoon maar op me afkomen .
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Maris (ik wilde hier een knuffel-poppetje neerzetten, maar ik heb geen idee hoe die smilies werken...) ik sluit me helemaal aan bij abc. Probeer er inderdaad aan toe te geven. Bij mij helpt het soms ook ook gewoon echt overdreven er aan toe te geven. Dus even een extra rot voelen. Ik heb vroeger met toneel altijd geleerd om een rol eerst extra te overdrijven voordat je het echte neerzet. En het hoeft dan niet per sé een rol te zijn, maar soms als je iets eerst even extra overdrijft kom je pas in de echte emotie. (Snap je 'm nog?)

Abc, herkenbaar zo'n eigenwijze vriend. Mijn vriend heeft vorig jaar een tijdje met een longontsteking rondgelopen zonder dat 'ie het wist. Hij vond het vooral erg vervelend dat 'ie 's avonds steeds koorts kreeg. Op aandringen van mij is hij toen naar de huisarts gegaan en daar was hij me achteraf toch wel heel erg dankbaar voor! Een paar maanden later had hij weer steeds koorts, en is toen uit zichzelf naar de huisarts gegaan omdat hij niet zo lang ermee rond wilde lopen als de vorige keer; hij had dus wat geleerd!

Gam, je hebt dus wel een leuke danspartner Spannend hoor! Dit zal je waarschijnlijk ook wel wat afleiding geven!

Jullie hebben ook wel gelijk wat betreft dat geordende hoor. Ik ben echt bezig het vanaf het begin op te schrijven, waarschijnlijk omdat ik het in een brief vorm doe. Maar ik denk dat ik dat dan maar even loslaat. Ik kan toch meer mijn frustraties kwijt als ik gewoon opschrijf wat ik op dat moment denk.

Net even met ouders gepraat over hoe het nu gaat thuis. Gewoon op een rustige manier. Mijn moeder was in het begin naar mijn idee niet echt aan het luisteren (zat met laptop op schoot) maar toen mijn vader aan haar vroeg hoe zij het vond gaan nam ze toch de tijd om te vertellen hoe zij zich voelde. Er zijn me wel wat dingen duidelijk geworden, en ze willen me ook echt helpen. We hebben afgesproken elke week even bij elkaar te komen om te praten over problemen enzo. Ter voorkoming van verdere conflicten zeg maar. Dus als er morgen een conflict is, dan praten we er volgende keer uitgebreid over en niet meteen uit-ruziën.
Ik heb lekker vier (4, four, quattro, ...) nieuwe spijkerbroeken, abc

En man twee lange broeken en een korte, en zes (!) nieuwe shirts... Je hebt ook altijd baas boven baas.

Maris, goed dat je het inziet. Het is ook een kutbo. Je leert niet alleen beter voor jezelf zorgen, maar je leert ook een hoop geduld te hebben... Bah.

Voor de nieuwe broeken van Lief!
Mijn vriend mag deze keer niet eigenwijs zijn van me. Ik bedacht net ineens dat koorts slecht is voor zijn zaad en ik ben natuurlijk niet voor niks hormonen aan het spuiten. Hij had net geen koorts gelukkig, maar ik wil wel dat hij naar de dokter gaat morgen. Als hij uitlegt van de ICSI krijgt hij vast wel een kuur, hopelijk heeft dat geen invloed op de zaadkwaliteit.
Wat rot Chocolate, dat je gepest bent. Ik weet wat voor impact dat kan hebben (ben zelf vroeger op school gepest). Goed dat je het van je afschrijft! En wat fijn dat je zo goed met je ouders hebt kunnen praten, lijkt me een hele goeie afspraak om eens per week te evalueren hoe het gaat enzo.

Gam, oh gezoend met iemand! Leuk!

abc, voor 50 % al beter gemeld, wat goed! Jij gaat ook echt de goeie kant op meid!

Maris, moeilijk he, keuzes maken. Ik herken het wel hoor, zou het liefst ook weer gewoon normaal m'n leven leiden als eerst, met leuke dingen weer. Maar ik weet dat ik daar de energie nog niet voor heb en soms moet ik dat naderhand ondervinden. De laatste dagen ben ik toch weer wat vermoeider, dat merk ik doordat ik overdag zomaar spontaan in slaap kan vallen op de bank of al vroeg in de avond aan het knikkebollen ben. Ik geef er maar aan toe. Tot nu toe lukt het me redelijk om te doseren, maar niet altijd en het is gewoon niet leuk om altijd maar keuzes te moeten maken.

Hoe gaat het met de rest?

Lief, heel erg bedankt voor de rest van je uitleg. Ik laat me niet zo snel van de wijs brengen idd, hou er gewoon rekening mee dat het kan en dat het maar beter uitgesloten kan worden, net als dat Crohn ws is uitgesloten nu (daar ga ik vooralsnog even vanuit). Ik ben van plan om morgenochtend op m'n gemak wat in huis te rommelen met de jongste, dochter gaat naar school en als ik haar om 11.45 op haal gaan we gelijk door om bloed te prikken en daarna naar m'n schoonmoeder waar we 's middags blijven en mogen mee-eten 's avonds. Is wel weer eens gezellig. Hopelijk gaat het bloed prikken goed met dochter, is nog nooit nodig geweest en heb haar vanavond alvast een beetje voorbereid, maar ze vindt dit soort dingen altijd heel spannend (wat ik me goed kan voorstellen). Ik laat bij haar prikken op gluten, allergieen, vit. D en er stond nog wat op (homoglobine/mcv?). Bij mij op gluten en b12 nog een keer om te kijken of het niet (teveel) gezakt is.

Met de jongste gaat alles prima, er is niks van te merken dat hij buisjes heeft gekregen (in positieve zin dan ).

Ik ben vandaag weer naar het revalidatiecentrum geweest voor een gesprek over dochter, en heb daarna de formulieren voor het bloedprikken gehaald en heb in de stad kleding gekocht voor de oudste. De jongste was vorige week al verwend, nu was de oudste aan de beurt. Kinderbijslag is er toch weer bijna, haha. Ze zijn helemaal voorzien nu. Ben wel moe, dus lig nu lekker in bed met de laptop. Als ik dan te moe ben kan ik tenminste gelijk gaan slapen anders val ik toch weer op de bank in slaap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven