Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
quote:yellowlove schreef op 31 maart 2011 @ 14:48:

Goed hoor dat je doorzet met scriptie.

Ik zit nog in zelfde situatie, ben nog eens opgenomen geweest, en nu thuis in afwachting van behandeling. Het is me echt allemaal teveel geworden. Studie staat dus totaal stil, heb ook teveel gemist, en volgend jaar dat gezeik met verhoogd collegegeld, dus daar zit ik ook wel mee in mijn maag. We zullen het zien hoe of wat.

Je bent sterk, onthoud dat, en je lichaam en geest moeten ook letterlijk afkicken van je ex (iets met stofjes enzo heb ik gelezen) je komt er wel doorheen, echt .Trouwens, hoop dat je echt snel weer verder kunt, wat dit is ook niks zo he...Werk je wel? Of is dat ook teveel? Als je studie toch stil ligt...
Nee ook geen werk, het is een lang verhaal blablabla moet in therapie voor allemaal issues die nar boven zijn gekomen door de breuk blabla. Vandaar.

En natuurlijk heb je vast fouten gemaakt, iedereen, en dat is menselijk. Maar je hebt fouten, en je hebt fouten. . Jij bent van de eerste categorie, en je ex heeft vast ook dingen in de eerste categorie gedaan maar die dingen aan het einde , dat is echt de 2e categorie.
Ah, ok...lang verhaal dus. Echt rot zeg..In ieder geval goed dat je er nu aan gaat werken en hopelijk kijk je hier later op terug als een periode die je veel sterker heeft gemaakt! (hoop ik ook van mezelf)

Ja, ook dat van die fouten klopt natuurlijk wel. Heb het toegevoegd aan mijn wordbestandje, echt goed!! Wou dat ik zo helder was vandaag .
Ja ik ben op dreef vandaag zeg Maar goed, het is altijd veeeeeel makkelijker praten als het niet over jezelf gaat, en je eigen situatie. Dat merk ik ook wel nu.
muis, laat hem gaan... je bent beter af zonder hem.
Ik weet het Polly...baal er gewoon van dat ik mezelf zo aan zijn voeten heb gesmeten uiteindelijk. Dat wil ik terugdraaien, maar dat lukt natuurlijk niet meer...dat boze mailtje was het laatste wat ik kon doen voor mijn gevoel en zelfs daarvan denk ik dat ik mezelf ermee laat kennen, maar goed...

Hoe gaat het met jou?
Heb nog niet geantwoord. Maar mis hem zo...

En je heb recht om kwaad te zijn. Ik heb mijn kwaadheid ook laten merken, heb hem zo mijn (nou ja, mijn... eigenlijk ons) huis uitgezet. Weet ook niet of ik daaraan goed heb gedaan, want ik zie dat hij aan het vechten is, en dat dit niet hem is. Maar wie is hij dan wel?
Ja, dat missen is zo moeilijk. Het liefst wil je alles vergeten en elkaar huilend in de armen vallen. Tenminste, dat zou ik soms willen.

Maar ik denk dat het HEEL goed is dat je hem het huis hebt uitgezet. Het is niet erg dat hij aan het vechten is, jij kunt hem er niet mee helpen, dus moet nu voor jezelf kiezen en dat heb je gedaan. Beste wat je kunt doen!
Maar het missen slijt... echt. En dan is het er opeens weer keihard! En dan ebt het weer weg..Gewoon niet teveel aandacht aan schenken denk ik.
Muisje! Nog even voor de duidelijkheid, ik snap je heel goed! Maar meid, het is over tussen jou en je ex.. Jullie hebben beide fouten gemaakt, maar stop ermee om je daar naar om te voelen of schuldig! Dat is niet nodig en heeft ook geen zin! En ja je mist hem, en dat is nog steeds kut, doet nog steeds pijn! Maar probeer je er niet teveel aan over te geven, je verdient en kunt beter!!!

En Polly, wat rot, nog liefde maar toch werkt het (nu) niet.. Is hij nu ook in het buitenland of toch wel in NL? (Of was het niet jou ex die in het buitenland woonde, of daar vandaan kwam). Het is wel een typische man he.. Pas vechten als het misschien?? al te laat is..

En Yellow, jij ook nog steeds hier, gezellig! (Hoewel misschien niet goed?). Hoop dat je snel weer je leven een beetje op kunt pakken!

Bij mij, tja.. Ik wordt gewoon weer opnieuw verliefd (ja wel op ex hoor). Hoewel die gevoelens nooit helemaal wegwaren.. Afgelopen weekend dan serieus gesprek gehad, en gisteravond kwam hij spontaan even langs.. en dat was zoooooo leuk! (Ok, en vertrouwd, dat ook). Maar gewoon zo relaxed, kan bij hem gewoon nog steeds mezelf zijn, m'n verhaal kwijt, alles! En ik weet wel dat we er nog niet zijn, en of we er nog weer gaan komen! Maar we willen het allebei erg graag! En hij zei te veranderen, en is zelfs al veranderd.. Dus tja, koffiedik kijken.. Maar ik vind het leuk! Wil alleen sneller dan dat hij wil?? Hij wil eerst voor zichzelf z'n problemen oplossen, en ik wil het gewoon weer nu! Hoewel het voor hem zeker verstandig is om eerst z'n eigen dingen op te lossen.. Dus tja, compromis zoeken dan he! En ach, ik geniet gewoon van de momenten, als ze er zijn! Misschien niet altijd verstandig, maar wel heeeel fijn!
-
Hee Mootje! Ik weet het hoor...ik blijf alleen maar dat gevoel houden dat het echt wel zou kunnen werken nog, als we maar eens echt goed met elkaar zouden praten. Hij wil dat niet, dus ik moet het accepteren..

Maar wat leuk om te lezen dat het bij jullie weer de goede kant op gaat!! En ik denk dat jij het kunt, gewoon lekker rustig aan doen. Heb je hier altijd gelezen als een relaxte nuchtere chick, dus het komt vast helemaal goed! De verbeterde versie van jullie relatie .
hoi, even bijgelezen.. muis ik was vandaag ook even boos maar eigenlijk verdrietig om wat ex mij heeft aangedaan en waar hij me doorheen laat gaan. even berichtje sturen?? NEE!. heeft geen zin, ze vinden het irritant en doen er niks mee.

ik wil weten of geen contact het genezingsproces zal helpen. dus ik doe helemaal niks.. je krijgt er echt later spijt van dat je het weer hebt gedaan....

krijg zo juist een mail,van ex zijn ex vrouw. eerst dacht ik dat ik geen contact meer mocht hebben met de meiden maar ik ben erg geschrokken: zij heeft haar partner de deur uit gezet omdat hij vreemd is gegaan ( meerdere malen met dezelfde, nu is ze er achter gekomen) het is zijn huis... ik heb mijn ex er toen al op gewezen dat het niet goed ging daar ( noem het intuitie) ik hoopte toen nog dat hij dan nog beter na zoiu denken oer onze relatie die veel stabieler was voor de kinderen... wat een ellende maken ze nu weer mee. ze zijn er nog redelijk rustig onder, de oudste mocht hem niet zo en de jongste krijgt het niet helemaal mee... zit met mijn hoofd bij de kinderen... en ook bij ex....:( wat een gedoe....wat gaat dit allemaal weer brengen...
Hee Sproet, ik weet het. Enige optie = geen contact. Ik vind het fijn om op die momenten dat ik bijna zwicht in plaats daarvan ff hier te posten..genoeg mensen om me weer terug bij de grond te trekken en tot nu toe werkt het.

Waarom mailt de ex-vrouw van ex jou daarover? Zijn jullie vrienden? Of wil ze gewoon haar verhaal even kwijt? Ik bedoel dat niet verwijtend, maar gewoon een vraag. Ik denk wel dat jij je er echt niet mee bezig moet houden. Je moet aan jezelf denken. Het komt met die kinderen echt wel goed, ze hebben een vader en een moeder, het zal allemaal wel verwarrend voor ze zijn, maar JIJ kunt daar nu niks aan doen. Je hebt echt geen enkele mogelijkheid om ze iets stabiels te bieden nu...dus ik zou het van me af proberen te zetten. Het is overigens wel een beetje een puinhoop in dat gezin zo he...wel echt rot voor de kindjes, dat wel.
Goedenavond allemaal,

Muis wat goed dat je niet hebt gemaild! Geen contact zoeken, hij weet wel hoe jij erover denkt en als hij er ooit klaar voor is, zoekt hij wel contact. Goed om je twijfels en gevoelens hier te spuien overdag.

Yellowlove, ik hoop dat je snel hulp krijgt en je leven weer op de rit krijgt. Je reacties zijn altijd wel heel goed en sterk onderbouwd, maar zoals je al zegt: het is gemakkelijker praten als het niet over je eigen situatie gaat.

Polly, misschien nog maar even niet reageren op de sms? Als je direct reageert lijkt het misschien zo gretig? Lastige situatie hoor. Je weet nooit of je ergens wel of geen goed aan doet of hebt gedaan. Het enige dat je weet is dat de actie op dat moment goed voor jou voelde en dat je daarom de actie deed.

Mootje, wat fijn dat jullie weer voorzichtig wat bij elkaar zijn en het goed voelt (stiekum een beetje jaloers....... ik heb stiekum ook nog een beetje hoop dat het ooit weer goed komt :-I

Sproet, wat een rotsituatie zo met de kinderen. Dat maakt het er niet gemakklijker op voor jou, maar wat Muis al zegt, proberen van je af te zetten en aan jezelf denken.

Gisteravond in de kroeg wel even fijn gehad met een ladig vriendinnen. Aan het eind van de avond komen de serieuze gesprekken (en tranen) en blijkt dat bijna iedereen wel eigen sh.. te verwerken heeft. Enfin, was wel even gezellig en goed. Slapen lukte niet zo best daarna helaas.

Vandaag bleven bij mij de tranen komen...... pffff, zie er niet uit met die rode ogen. Kon mn draai niet vinden, voelde me doelloos, nutteloos, machteloos, radeloos, en zo nog een hele lading "lozen" meer. Bovenal verdriet om het verlies van wat er was en wat er nu niet meer is, kan het nog steeds slecht loslaten. Maar ook voor mij geldt, GEEN contact. Het moet van hem uitkomen, ik heb alles gezegd en geschreven (heb hem nadat ie weg was een hele lange brief geschreven waarin ik al mijn gevoelens heb geschreven, echt alles!) Als ik de neiging heb om contact op te nemen of denk dat ik hem nog iets moet zeggen, bedenk ik me dat hij alles in de brief heeft gelezen. Dat moet genoeg zijn. De laatste zin in de brief was in de trant van: kom alsjeblieft met me praten als je jezelf weer hebt gevonden en zover bent!

Ben bang dat het nooit zover gaat komen of dat het dan te laat is, maar daar heb ik geen enkele invloed op, dus LOSLATEN is het motto (maar waarom is dat toch zo verschrikkelijk moeilijk en lukt me dat niet?) Ik wil gewoon simpelweg terug wat we een jaar geleden hadden en eigenlijk wil ik het nog beter dan dat het was.

Soms wil je dingen die niet kunnen......

Ik wil ook nog steeds miljonair worden, lukt ook maar niet :-)
wel heel goed van je dat je toch nog even eruit bent geweest ..(dat was mijn poging om een lichtpuntje te vinden voor je)

Je hebt gelijk, soms wil je dingen die niet kunnen. Maar ik denk dat je ook kunt proberen te accepteren dat je dat wilt, dat je dat voelt. Dat betekent dan niet automatisch dat het dus ook gaat gebeuren of reeel is, maar wel dat je accepteert dat je dit nu voelt, en dat je erkent dat je je zo voelt. Wegstoppen is meestal niet echt heel erg effectief. En na acceptatie komt verwerken pas (denk ik, maar ik ben geen psycholoog verder)

Sproet, voor jou ook een dikke knuffel. Hou je taai!
Illiaani, ik heb ook nog niet gereageerd.

Tja, wat zou het beste zijn geweest. Ik denk dat het beste was geweest als ik toen het begon gewoon had gezegd dat hij niet zo belachelijk moest doen en naar hem toe was gegaan. Maar zo is het niet gegaan. Nu gewoon het beste voor mij er van maken en dan zien we wel.

En nu ga ik slapen. Sorry, ben zo moe. Geen energie om op jullie te reageren...
Illiaani, ik heb ook nog niet gereageerd.

Tja, wat zou het beste zijn geweest. Ik denk dat het beste was geweest als ik toen het begon gewoon had gezegd dat hij niet zo belachelijk moest doen en naar hem toe was gegaan. Maar zo is het niet gegaan. Nu gewoon het beste voor mij er van maken en dan zien we wel.

En nu ga ik slapen. Sorry, ben zo moe. Geen energie om op jullie te reageren...
Ik hoop dat je een beetje kunt slapen Polly En je kunt niets meer veranderen aan het verleden, probeer te kijken wat je nog kunt doen voor 'jullie' in het heden. Sterkte
quote:yellowlove schreef op 31 maart 2011 @ 23:49:

wel heel goed van je dat je toch nog even eruit bent geweest ..(dat was mijn poging om een lichtpuntje te vinden voor je)

Je hebt gelijk, soms wil je dingen die niet kunnen. Maar ik denk dat je ook kunt proberen te accepteren dat je dat wilt, dat je dat voelt. Dat betekent dan niet automatisch dat het dus ook gaat gebeuren of reeel is, maar wel dat je accepteert dat je dit nu voelt, en dat je erkent dat je je zo voelt. Wegstoppen is meestal niet echt heel erg effectief. En na acceptatie komt verwerken pas (denk ik, maar ik ben geen psycholoog verder)

Wegstoppen is idd niet effectief, vandaar dat ik het allemaal maar op me af laat komen. Ik huil als ik moet huilen en dwing mezelf om soms gewoon verdrietig op de bank te zitten. Ik voel me zo en dan is dat idd maar zo.

Merk wel dat mijn omgeving graag wil dat ik me beter voel en daardoor probeert om me op te beuren en me mee te nemen overal naar toe. Ook goedbedoelde adviezen vallen soms helemaal verkeerd. Ik BEN verdrietig, teleurgesteld, boos en eenzaam in mijn hart. Laat me dat dan even zijn, daarna gaat het wel weer. Ik wil en kan het niet steeds wegstoppen.
Dat herken ik wel inderdaad. Ik denk dat iedereen zijn/haar best doet om je te helpen, maar het soms onhandig overkomt , of zelfs pijnlijk.

Maar 'men' zegt ook dat het goed is om wel afleiding te krijgen af en toe, en dingen te ondernemen. Dus laten we dat dan maar geloven. En idd, als je tijdens zo'n activiteit moet huilen of even een kwartiertje je gewoon inmens kut voelt, dan moet je dat toelaten.

Het is wel handig om ook op te passen dat je er niet in blijft hangen( ik ken je niet goed genoeg om te weten of je dat doet natuurljik, maar ik heb daar nogal een handje van, en dan wordt het weer een beetje destructief, vandaar dat ik het zeg)
Wil me zo graag weer goed en gelukkig voelen..........

Morgen is er weer een dag, weer een stap verder op weg naar een gelukkiger ik.
lilliaanl, het komt echt weer,

En voor nu; moet je er doorheen.. Maar ik lees wel dat je vrienden hebt die zo goed en kwaad als het gaat proberen er voor je te zijn, en je hebt het forum om je hart te luchten. En je hebt een goede brief gestuurd naar ex met alles wat je te zeggen had. Dat zijn dingen die je wel hebt, en waar je wel verder mee/door kan.
Dat wegstoppen niet werkt is mij ook ondertussen wel duidelijk geworden..Ik kan heel leuk "leuk doen" ergens en dan kom ik thuis en dan komen de tranen. Juist na een activiteit waarbij ik het heb weggestopt. Als ik met vriendinnen/moeder/wie dan ook heb gepraat dan lucht dat op, maar ondertussen is gewoon bijna alles al gezegd, dus ik huil eigenlijk gewoon alleen...

Hoe zielig Maar goed, niet huilen is gewoon geen optie.. het blijft komen met vlagen, dus ik laat het maar.

@Polly: Het komt goed, geef het tijd, rust en laat alles bezinken. Over een tijd kun je veel helderder naar de situatie kijken. Naar hem toe gaan destijds had ook niks opgelost..

@Liliaanl: Mensen willen jou zo gauw mogelijk weer gelukkig zien en het voor je oplossen! Dat kunnen ze helaas niet..waarschijnlijk voor hen ook frustrerend. Toch is eruit inderdaad goed (goed bezig) als je jezelf maar niet voorbij rent...maar dat voel je waarschijnlijk wel aan.

@YL: Jij kunt straks een praktijkje beginnen
quote:yellowlove schreef op 01 april 2011 @ 00:07:

Dat herken ik wel inderdaad. Ik denk dat iedereen zijn/haar best doet om je te helpen, maar het soms onhandig overkomt , of zelfs pijnlijk.

Maar 'men' zegt ook dat het goed is om wel afleiding te krijgen af en toe, en dingen te ondernemen. Dus laten we dat dan maar geloven. En idd, als je tijdens zo'n activiteit moet huilen of even een kwartiertje je gewoon inmens kut voelt, dan moet je dat toelaten.

Het is wel handig om ook op te passen dat je er niet in blijft hangen( ik ken je niet goed genoeg om te weten of je dat doet natuurljik, maar ik heb daar nogal een handje van, en dan wordt het weer een beetje destructief, vandaar dat ik het zeg)

Blijft er idd wel een beetje in hangen soms. Maar heb ook het idee dat ik het niet weg moet stoppen, dus laat het maar even zo.

Zit jij in dezelfde situatie YL? Ook verlaten door vriend- of manlief?
quote:muisje23 schreef op 01 april 2011 @ 00:11:

@YL: Jij kunt straks een praktijkje beginnen

Fijn om hier m'n hart te luchten en jullie allemaal zo meeleven en meedenken trouwens.

Welterusten voor zo meteen, slaap lekker en wie weet tot morgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven