tuinmeubilair

02-04-2011 13:00 22 berichten
Hallo, daar ben ik weer

In het kader van de oriëntatie ben ik aan het googlen op tuinmeubelen e.d., omdat 'we' onze tuin opnieuw gaan inrichten.

Ik vind zoiets wel mooi:

Maar hout lijkt me niet handig ivm het weer in Nederland.

Ik vroeg me af of er iemand ervaringen heeft met dit soort tuinmeubelen? Zit het een beetje? En waar zijn ze het goedkoopst? Want ik vind het wel heeeeel duur hoor...

Ik wil lekker kunnen loungen in de tuin, boekje lezen, lekker in het zonnetje. Heb niet een heel groot terras dus heel veel zullen we niet kwijt kunnen, maar een tafeltje en een paar van die stoelen vast wel.

Zoiets zou natuurlijk ook kunnen, maar dat vind ik echt niet zo mooi. Neemt wel minder plek in denk ik.

Anyways, alles suggesties zijn welkom
Er zijn verschillende soorten kunststof waar die gevlochten tuinmeubelen van zijn. Je hebt Chinees kunsstof en westers kunststof zeg maar. Van de Chinese variant heb je ook goedkope tuinmeubels, kun je vinden bij Leen Bakker en bouwmarkten enzo. Uit China komt ook een iets betere soort maar de beste soort komt uit Amerika/Europa. Die meubels zijn veel duurder en kun je bij tuincentra en grotere bouwmarkten vinden. Deze tuinmeubels gaan wel veel langer mee. Dus voor 10 jaar tuinplezier ben je uiteindelijk ongeveer hetzelfde kwijt, alleen geeft de dure variant minder ergernis dan de goedkopere.

Wij hebben zelf zo'n set zoals in je onderste plaatje omdat wij graag willen eten in de tuin en op deze manier ook nog zo'n tafel en nog 6 stoelen kwijt kunnen, dat kan met de bovenste set niet. Maar eerlijk is eerlijk, die vind ik wel mooier.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk zelf sinds kort bij een tuinmeubelimporteur en je hebt idd verschillende soorten kunststof wicker. Degene die uit Europa/Amerika komen worden ook gewoon in China of Indonesië gemaakt hoor. Dit soort handwerk komt in Europa niet meer voor denk ik. De prijs wordt m.n. bepaald door het soort wicker (platte is goedkoper dan ronde omdat het sneller vlecht, maar daarnaast zit er in het soort kunststof wicker ook kwaliteitsverschil). Verder moet je bij loungesets ook goed letten op het zitcomfort, de goedkope sets bij Leen Bakker/bouwmarkten etc. zitten vaak niet zo lekker dan de duurdere sets die je bij een tuincentrum kunt kopen.
Wij hebben zo'n set als het onderste plaatje. Niet zo spannend inderdaad, maar wel heel fijn. De tafel kan het hele jaar buiten blijven staan en de stoelen gaan ingeklapt in de schuur.
Ga inderdaad ook kijken bij Leen Bakker en bouwmarkten. Daar zijn die sets stukken goedkoper. En hou ook de aanbiedingen in de gaten.
Op maandag 11 april is bij de Lidl een loungeset in de aanbieding. Het lijkt precies op de set van je bovenste foto alleen is deze volgens mij van kunststof.

Hij bestaat uit 2-zitsbank, 2 stoelen en een tafel waar je dingen in kunt opbergen. De set kost ¤399,- dat is incl. kussens.

Ik vind dat niet zo heel duur voor zo'n uitgebreide set. Maargoed ik weet natuurlijk niet of dat bedrag bij jou budget past
http://www.devoordeelbv.nl/ Hier hebben ze veel staan, weet alleen niet wat je budget is.

Wij waren vorig jaar op zoek naar een setje met een ronde tafel en 4 stoelen.

Hebben in enorm veel stoelen gezeten, maar weinig zaten écht lekker.

Uiteindelijk toch een setje gevonden waarvan de stoel héérlijk zit. Ze ogen misschien niet zo mooi, maar dat vind ik minder belangrijk.

Een loungset hadden we al, maar je moet er écht even op gaan liggen/zitten/hangen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Oh ja, let op waar het frame van gemaakt is! Leuk dat wicker weerbestendig is, maar je hebt er weinig aan als het frame onder je meubels vandaan roest.
Bedankt allemaal! Goed al die tips over verschillende soorten kunststof

Tjah, budget... zo'n 500 euro denk ik.

Teddyrukspin, dank voor de tip, maar we moeten eerst nog even de tuin verbouwen, dus om nu al een tuinset te kopen is ook zo wat het is meer een oriëntatie.

Wat jullie zeggen over de 'saaiere' tuinset snap ik wel. En zeker gezien we niet zo'n grote tuin en zeker niet zo'n groot terras hebben, is het belangrijk om daar goed over na te denken. Goed punt. Nu zijn we op zich met z'n tweeën dus wat dat betreft valt het wel mee.
Een loungebank neemt echt wel 2x2m in.

Zelf heb ik een redelijke tuin, en heb er een "bistroset" bijgekocht.

Ronde tafel, 4 stoeltjes met een wat schuine rugleuning.

Dit soort rugleuningen zitten vaak beter dan de designstoelen met een rechte.
Als je nu nog wat hebt om op te zitten, dan kun je misschien wachten tot de winter? Vaak zijn er dan sets te koop voor de helft van de prijs.
vanaf september zijn bij alle tuinzaken de tuinsetjes in de aanbieding. Scheelt echt enorm veel geld.
Op de bva veilingsite zijn kavels met tuinsets.
Hm, september dus. Lijkt me best handig, zal dan nog es gaan kijken.

Ze hadden bij de Kwantum (was ik 'toevallig' vandaag ) ook best wel leuke tuinsetjes voor niet zo heel veel geld, zag ik.
Vorig jaar zag ik bij de Gamma wickerstoelen in de aanbieding, geen geld, maar 25 euro. het zat alleen voor geen meter.

Je moet er echt op gaan zitten, oh ja, LeentjeBakker heeft volgens mij ook wat in de aanbieding op het moment.

Blokker heeft ook veel staan trouwens, ik heb onderstaande set afgelopen winter daar gekocht.

Die stoelen zitten heerlijk!

Je kunt een loungehoek neerzetten in je tuin dan kun je de banken mooi tegen de wand aan zetten en neemt verder niet veel plek in.

Zelf heb ik wel goede ervaringen met Wicker het is mooi en tegenwoordig heel makkelijk te onderhouden omdat het van kunststof is gemaakt. Als je toch hout wilt dan is Polywood misschien iets voor jou?

Er zijn bedrijven die een laagste prijsgarantie geven wellicht kun je op die sites even kijken of ze voor een leuk prijsje wat voor je ertussen hebben zitten. [reclame verwijderd door junior moderator]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 21-04-2012 00:40
Reden: verwijzing naar website/reclame verwijderd
% gewijzigd
spammert
Een vriendin van mij heeft een hele handige vriend en die heeft op de site van de Praxis werkbeschrijvingen uitgedraaid en de benodigde materialen besteld. Nu hebben ze echt een ontzettend mooie tuinset voor vrij weinig geld.
Ik heb deze mooie tuinset

http://www.vdgarde.nl/pro ... valentine-love-seat-pure/

Ik heb er vorige jaar zomer menig uurtje in gezeten/gelegen. Bij aanschaf moet je zeker voelen of het zitcomfort echt lekker is. Als iemand wat steviger of langer is zit het al gauw minder lekker. Daarnaast let ook op grote. Ik heb een niet al te grote achtertuin dus zo'n grote set word al gauw een sta in de weg. Deze past perfect en in totaal kunnen er 4 mensen zitten. 2 op de bank en 2 op de poef
Ik ben ook op zoek naar tuiinmeubilair,

twijfel al een tijd tussen een loungeset (dan liefst een "hoekbank") of zoiets

we hebben daarnaast nog een tafel met stoelen, dus dit is vooral bedoelt om lekker te chillen. Maar vind het zo moeillijk te kiezen.
@GW

Let op bij een loungeset dat de rugleuningen iets schuin naar achter staan. Ik heb er eentje staan met rechte leuningen, en dat zit toch minder dan de stoelen van de set die ik hier boven heb geplakt.
Ik zal het meenemen tickel, gaan denk ik morgen maar eens orienteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven