Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
@ Wejo

Natuurlijk kan hij ooit nog een keer met jou op vakantie...Kan altijd, toch? Zo denk ik nu ook. Ik kan nu beslissen om alleen op vakantie te gaan, daar heb ik zelf invloed op en ik hoef niet op hem te wachten of hij wel mee wil, of dat hij nog vrij kan nemen. En mijn psych zei heel helder: En als hij alsnog mee wil, dan kan hij toch nog een ticket boeken? En verdorie, dat is ook zo natuurlijk!

Ga lekker reisgidsen halen, al is het alleen maar om te dromen, toch? En om plannen te maken! :-) Plannen maken is goed! Wil straks horen waar je van plan bent om naartoe te gaan hoor! :-)

Onlinetraining is: http://www.interapy.nl/ ,maar daar heb je wel eerst een verwijzing van je huisarts voor nodig. Er zijn ook wel genoeg onlinecoaches hoor, maar daar weet ik er even zo snel geen van te noemen. Maar: Jij moet niet proberen om hém te redden, dat moet hij eerst zelf gaan beseffen en achter staan. (Ik had vroeger ook altijd die neiging, maar daar heb jij achteraf nooit meer iets aan, alleen zijn nieuwe vriendin en dat wil je niet;-))

Dus etentje: Go! Als het niet leuk is, dan kan je altijd naar huis en ik wil inderdaad voorkomen dat je alleen thuis op de bank zit te huilen. Dat zou ik namelijk in dat geval ook doen. En als je het niet probeert, dan zal je je ook afvragen hoe het was geweest. Dat is iets wat ik mijn ex ook wil voorhouden: Probeer er in ieder geval wat van te maken (met mij!), want uitgaan van illusies is nooit een goede raadgever!

Ja, ja, op papier en na een jaar therapie weet ik het allemaal wel, maar als ik hem in de praktijk spreek of tegenover hem zit, dan is het toch wel erg moeilijk...Met name ook omdat er gewoon NIKS uit hem komt! argh!
quote:_avril_ schreef op 07 april 2011 @ 10:47:

[...]

. Dat moet hij kunnen accepteren en kijken naar wat er wel mogelijk is tussen jullie.Klopt! Kijk naar wat er wél mogelijk is en niet naar wat er allemaal niét mogelijk is. Nu die kerels nog van zien te doordringen
If one dream should fall and break, never be afraid to pick up the pieces and try again.

Doordringen tot kerels is onbegonnen werk. Tenminste bij die exen van ons wel. Ga over 10 minuten reisgidsen halen! Je hebt gelijk noaa, ik hoef hem niet te redden dus die link hoef ik ook niet door te sturen. Hij moet het zelf maar uitzoeken, als hij echt wil veranderen moet hij het zelf willen oppakken. Goed, het etentje. Ik ga! Maar hoe nu verder. Ga ik wachten tot hij contact opneemt of ga ik dat doen? Als ik het ga doen, wanneer en hoe? We hebben elkaar nu 2 dagen niet gezien of gesproken. (3,5 dag is de afgelopen 4 weken het langste geweest).
@Wejo

That's the spirit!

Ik weet niet, ik heb vandaag een goede dag. Vraag me niet waarom, maar ik geniet ervan, want morgen kan het anders zijn

Heb je al leuke reisgidsen gehaald? En waar ga we naartoe?

Precies, jij moet hem niet redden. Stap 1 is dat hij dat zelf moet willen, want anders gaat het echt niet werken bij hem. Toen jullie nog een relatie hadden was jij ook een beetje verantwoordelijk voor hem, maar nu niet meer.

Vwb het etentje zou ik geen contact opnemen als ik jou was. Laat het maar eens van hem komen. Ik ga dit weekend ook geen contact opnemen met die van mij, dat mag hij een keertje doen en ik ga ook niet thuis zitten wachten totdat meneer een keertje tijd voor mij heeft. Als hij belt en ik ben er niet, dan zie ik dat wel als ik thuis kom en dan bel ik gewoon wel terug (Hopen dan maar weer dat hij opneemt.... )

Mijn plan B voor als hij geen contact opneemt is, dat ik dat dan zeker ook niet ga doen, maar hem dan een brief stuur en daarin alles nog een keer neerzet, zodat hij dat nog eens kan teruglezen. Ik ga er dan voor mezelf ook een punt achter zetten en door, dus ook geen contact meer met hem opnemen. Als ik dan een keer in zijn stad ben, dan ga ik wel een keer langs om spullen op te halen en ben dan van plan om dat heel cool te doen, zo van: Hij doet de deur open, ik zeg dat ik wat spullen op kom halen, zoek de spullen in huis op en vertrek weer met stille trom, hem in volslagen verbijstering achter latend (alleen het plan is al leuk!). Alhoewel ik nog steeds hoop dat ik het niet hoef uit te voeren hoor....
Geniet van je goede dag vandaag! Ik voel me redelijk sterk vandaag, maar dat etentje maakt me ergens wel onrustig. Het was vorige week donderdag mijn idee. Hij gaf aan, kijk maar hoe je je tegen die tijd voelt of je wel of niet wilt gaan eten. Voelt dus ook min of meer alsof ik over de brug zal moeten komen?

Kaapverdië en ook de Antillen gehaald, was een goed idee van je ;) Voorlopig liggen ze thuis op tafel, het idee dat ik alleen weg ga, nee, zover ben ik nog niet. Wanneer ga jij? Kan ik er rekening mee houden ;)

Ben inderdaad niet meer verantwoordelijk, voelt heel dubbel. Hij heeft hulp nodig en is op het moment niet in staat zich te orienteren wat voor hulp, ik wil helpen maar ik mag niet helpen. Zal ook eens een plan B bedenken. Mijn spullen heb ik al terug. Misschien moet ik dan het initiatief nemen tot het opheffen van de en/of rekening? Of mijn sleutel terug vragen? Hij heeft mijn sleutel nog en ik die van hem. Hij hoefde hem niet terug, hij vond het wel handig voor als hij zichzelf een keer buiten sloot ofzo.
Ahaa, ik snap het van het etentje. Dan zou ik gewoon smsen naar hem van: "Gaan we nog eten vanavond?". Reageert hij niet, dan weet je genoeg, niet trekken dan, maar accepteren en laten rusten....

Ik herken dat trouwens wel wat hij doet van die van mij: Het telkens maar weer bij JOU neerleggen. Maar ja, als ik het bij hem leg, dan komt er niks, dus ja....Dan neem ik vaak maar weer het initiatief. Ik zou voortaan bij zo'n idee gewoon concreet de afspraak maken met hem en dan kan je altijd nog later afzeggen als je je niet goed blijkt te voelen. Heb ik mezelf ook voorgenomen en nu dus ook gedaan mbt a.s. weekend. Fingers crossed dat hij contact opneemt en anders dus door naar plan B...

Ik heb een vriendin en tevens ook buurvrouw die mijn ex enorm goed na kan doen en ook wel aangaf dat ik hem wel in een enorme comfy-zone heb geplaatst: Ik wacht wel op hem en meneer mag doen en laten wat hij wil in zijn "ik geef je de ruimte periode" en als er geen druk op ligt, dan doet hij gewoon niks dus...Lekker makkelijk....

Goed zo van de reisgidsen! Ik zou eerst in april gaan, maar dat is dus al verzet naar mei.....(zie je wel, ik durf ook niet goed ). Anders kan het altijd nog juni worden, maar....Ik ben er erg aan toe en ik weet uit ervaring hoe erg ik van een leuke reis kan opknappen en dat ik van tevoren enorm bang zal zijn dat ik mezelf alleen ga voelen daar, maar dat het ongetwijfeld weer enorm mee zal vallen....Begin mezelf al te kennen namelijk hihi
Noaa, je zou dus wachten tot zaterdag met smsen? (En dus het risico lopen dat hij andere plannen heeft gemaakt, want ja, ik zou erop terug moeten komen)? Ik vind het ook wel iets voor hem om om die reden juist weer contact met mij te zoeken.

Hij legt inderdaad steeds weer de acties bij mij. Heeft hij heel de relatie ook gedaan, terwijl ik juist zo graag had gehad dat hij uit zichzelf eens wat zou doen. Het duidelijk opdrachten geven lukt me tegenwoordig wel beter. Ik heb de en/of rekening geopend. Hij mag het geld terugstorten 50/50 naar onze rekeningen en een afspraak maken om deze op te zeggen. Tot op heden nog niks gebeurd.

Fingers crossed hoor dat hij van het weekend contact opneemt! Laten we nergens op rekenen. Dan kan het alleen maar meevallen.

April en Mei gaat me niet lukken, op z'n vroegst Juni. Die week die ex ook nog niet gecancelled had
Oh ja, en sleutel terugvragen heb ik ook gedaan....De dag dat hij zo abrupt vertrok heb ik daarom nadrukkelijk (lees: Geschreeuwd *schaam*) om verzocht en ik kreeg hem mooi een paar dagen later thuis gestuurd in een dikke envelop zonder briefje erbij....Janken dus weer , waarop een goede (mannelijke vriend) tegen mij zei: "Hallo, daar had je toch om gevraagd, wat wil je dan? Dat snappen mannen niet hoor, dat je er om vraagt en hem eigenlijk niet terug wil, dus dan krijg je hem gewoon terug".

En natuúrlijk had hij gelijk!

Je moet iets doen om het voor jezelf af te ronden en dat kan van alles zijn, van ritueel foto's verbranden (maar kijk uit dat je daar geen spijt van krijgt!) tot zijn spullen opbergen, hem een afscheidsbrief sturen etc. Alles wat voor jou een afronding kan betekenen en dat werkt! Prik voor jezelf een datum wanneer je dat wilt gaan doen en je kan hem ervan op de hoogte stellen, maar dat hoeft niet persé. Het werkt voor mannen soms nog wel eens zo dat als jij ineens definitief afscheid neemt ...Dan komen ze ineens wel terug of....Ze denken: okay, prima dan.... Moeilijk...mannen!
Ik reken er inderdaad niet op dat hij contact opneemt. Ik heb al zo vaak ergens op gerekend, dat hij dat zou doen en niet deed, dus ik reken gewoon nu nergens meer op en dan kan het idd alleen maar meevallen. Zou het overigens wel belachelijk vinden als hij het niet doet hoor, want ik heb afgelopen week nog aangegeven dat ik er eigenlijk geen vertrouwen meer in had dat hij deed wat hij zegt dat hij zal doen, dus daarom ook maar gelijk de directe afspraak voor dit weekend gemaakt....Alhoewel weekend ook nog een betrekkelijk ruim begrip is natuurlijk

Ik zou die van jou in Plan B dan een brief/mail sturen, dat je wilt dat hij voor bv het einde van de week een afspraak heeft gemaakt met de bank en het geld heeft teruggestort.

En anders zelf jouw gedeelte van het geld terugstorten naar je eigen rekening en zelf een afspraak maken onder het mom van Je leven weer in eigen hand nemen!

Je kan altijd weer ooit een gezamenlijke rekening openen, mocht het ooit goed komen, toch?

mbt etentje, dan vrijdagavond smsen, maar ik vind zaterdagochtend ook nog kunnen hoor. Die van mij was nooit zo van het vooruit plannen en meer van het per dag leven, dus dan is smsen op de ochtend van de afspraak voldoende. Alleen jij weet of die van jou ook zo is...

In juni kan ik ook hoor, maar dan wel iets minder mooi weer op de Antillen volgens mij....hmmm. think about it
Ha ha, ik zou de sleutel ook direct terug krijgen als ik erom zou vragen. Daarom heb ik het denk ik nog niet gedaan...? Tja, afsluiten is in mijn geval een lastig begrip. Hij woont naast me dus afsluiten zal wel heeeeeel lang duren. Z'n spullen zijn al weg.

Weekend is een heel ruim begrip in de ogen van een man. Jullie zouden praten of ook gaan eten?

Oei, dat plan B klinkt wel heel eng. Zeggen dat hij de gezamenlijke rekening moet gaan regelen. Ik wilde ze nu leeg maken en dan nog even niet opzeggen aangezien hij er nog niet helemaal achter staat. Hij had ook zoiets van, dan openen we toch gewoon weer een nieuwe maar het is dan ineens weer zo echt, dat ik het liever nog even uitstel. Nu weet ik zeker dat als hij aan het bankieren is, hij mijn naam weer tegen komt. God, wat klinkt dit ziek zeg.

Zal proberen tot morgenavond te wachten met smsen voor het etentje. Dan hebben we elkaar 4 dagen met rust gelaten.

Was het maar vast Juni, dan weten we waarschijnlijk alweer een heleboel meer als nu...
Ja, die sleutel! Ik heb hem maar in de envelop gelaten en opgeborgen in de kast...Kan er altijd weer uitgehaald worden, toch? Als ik die kast opentrek en de enveloppen weer zie liggen, denk ik wel even....'slik'

Ik weet niet of we gaan praten of gaan eten. Hij noemde het "contact" dus dat is ook erg ruim en vaag bedenk ik me nu haha. Ik denk dat ik dus al een gat in de lucht moet springen als hij belt ! Ik zou het liefste gewoon een goed gesprek face to face met hem willen, maar ja....Ik ga no way weer naar hem toe...Laat hem nu maar eens naar mij toekomen hoor! Ik wil dat hij me eigenlijk in de ogen kijkt en me recht in mijn gezicht zegt dat hij de relatie verbreekt, dan geloof ik het pas echt eigenlijk!

Ik heb vanavond weer een gesprek bij de psych....Eens kijken wat zij ervan zegt.... Kijk gewoon naar een gesprek met haar uit! Is wel eens anders geweest hoor

4 Dagen rust is al een goede lijkt mij....Een aardig aantal dagen rust en toch iets van je laten horen vlak voor zaterdag, dat werkt vast goed!

Het is zo juni! En ik ga er dan maar even vanuit dat er tussen ons dan niks in positieve zin is veranderd. Hoogstens dat ik een leuk en lekker leven leid en dat is geen slecht vooruitzicht
Het idee dat hij mijn sleutel nog heeft en ik die van hem, maakt de afstand niet zo groot (in mijn hoofd). De afstand naar z'n voordeur is ook echt te kort...

Contact, ja, dat kan in de ogen van een man ook een sms zijn... Pff, te vaag. Hopelijk komt buurman vanavond zelf even informeren of zaterdag nog staat. Het zou kunnen dat hij het doet, zou een gat in de lucht springen in elk geval. Morgen over 2 weken gaat hij 10 dagen weg, klinkt vast heel raar maar wat kijk ik daar naar uit. 10 dagen niet in bed liggen luisteren of ik zijn voordeur hoor, niet hoeven zien dat zijn auto weg is, niet de hoop dat hij 's avonds aan de deur staat, heerlijk! Kun je niet bij hem aangeven als jullie "contact" hebben, dat je behoefte hebt aan face to face contact? Denk je dat hij er voor open staat?

Heerlijk zo'n psych. Ik mag dinsdag weer! Dat leuk en lekkere leven gaat komen Noaa, we moeten alleen even geduld hebben... (nog meer, ja, nog meer...)
@Wejo en Noaa: Lees toch nog steeds mee ondanks mijn weekje forum-rust. Mag ik vragen waarom jullie bij een psych lopen..? Ik ga zelf ook binnenkort namelijk en ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

Zelf ga ik, omdat ik er alleen niet zo goed uitkom allemaal, uit bepaalde gedachtegangen etc...
Oho, Muisje hier!

@ Wejo. Ja, dan is die sleutel toch een ding denk ik. In het begin vond ik het jammer dat hij hem niet meer had, want ik hoopte nog steeds dat hij een keer op de bank zou zitten als ik 's avonds thuis kwam (wat een illusie!) , maar nu vind ik de wetenschap dat hij niet meer zomaar binnen kan vallen ook wel lekker. Jij hebt straks ook 10 dagen rust! Lijkt wel bijna al vakantie

@ Muisje. Ik kwam er ook niet meer uit. Voelde me echt verdrietig en down en zag geen uitweg meer met mezelf (eigenlijk zoals ik me nu weer voel). Er gebeurden een heleboel dingen waar ik geen invloed op had, maar waar ik inmiddels wel goed mee om kan gaan.

Na mijn eerste gesprekken met haar was ik helemaal op, want het sloopte me echt....Over mijn gevoelens praten etc. Inmiddels kijk ik er naaruit. Ze geeft me zelfinzicht en laat me door de juiste vragen te stellen nadenken over bepaalde dingen. Helaas biedt ze nooit oplossingen, maar dat kan ze ook niet :-) Hoop in ieder geval dat je een goede treft, want ik heb er ook wel eens eentje gehad waar ik echt niks aan had....Zonde van je tijd!

Ik moet nu rennen, want moet er al over een klein uurtje zijn en moet nog een stukkie rijden :-)
Schrijf je ex een briefje waarin je aangeeft ok te zijn met de situatie.en hem met rust te laten. Hiervan zal hij opkijken. Daarna een paar weekjes geen contact. Alles van 'm negeren. Kijken hoe hij daar op reageert!
Het is wel hét weekend of niet! Wou dat het maandag was .

Alhoewel ik in mijn geval eigenlijk niet zo goed weet wat ik nu wil.. Misschien gewoon dat ex zn excuses aan komt bieden voor zn stom gemaakte fout van afgelopen weekend? (Ohnee het afgelopen half jaar...) En eerlijk is.. Echt eerlijk! En misschien moeten we daarna wel even helemaal niets.. Misschien is dat het beste.. Gewoon even geen relatie, misschien zelfs geen contact? Want contact is weer het begin naar een relatie..

Ik weet niet zo goed of ik het nog kan, een relatie met hem.. Ik zou het willen, nog steeds.. Maar ben bang dat hij me teveel gekwetst heeft.. Maarja misschien kost het gewoon tijd, veel tijd! En ik weet ook niet of ik dat op kan brengen.. Maar als ik eraan denk dat ik dan misschien maar helemaal met hem moet kappen, hm' ik weet niet of ik dat dan wel kan..

Ik geloof dat Polly dat laatst vroeg of ik ''verslaafd" was aan liefde/aandacht, of aan liefde/aandacht van hem. En dat is een hele goede.. Dat is iets waar ex vlak nadat het uit was over na ging denken, en ik pas in een veel later stadium.. En tja, weetniet, tuurlijk wil ik graag geliefd zijn, en ook aandacht vind ik leuk.. maar dat van hem, dat is aandacht/liefde waar ik kriebels van in mn buik krijg, waar ik me goed en gelukkig door voel.. Oh ik hoop dat ex straks nog smst, dat ie wil praten, weetniet wat er dan gezegd wordt..

Ik ga mezelf gewoon bij elkaar rapen, want had deze week dus even een echt dipmoment, en heb iig besloten dat ik me door hem de kop niet gek laat maken!

Ik vind trouwens dat jullie, Noa en Wejo, verstandig overkomen! Ik hoop voor jou dat het etentje doorgaat wejo, geloof dat je daar aan toe bent.. En hoop voor je dat het gewoon ontspannen en leuk is.. En Noa, is het mogelijk dat je ex face to face ziet dit weekend? Omdat hij in het buitenland zit toch? Anders hoop ik dat ie je gewoon belt! Ga iig wel lekker je eigen ding doen dit weekend, en niet naast de telefoon wachten.. Ik zou dat misschien wel doen, maar bedenk, hij doet dat ook niet.. En je komt beter over (voor jezelf en voor hem) als je gewoon sterk bent! En dat zijn jullie!
-
he muis: ik ben naar psych gegaan om sterker te worden, cognitieve therapie, zelfvertrouwen te kweken en alles goed op een rijtje te zetten... in het begin ging het continu over mijn gevoelens omtrent de breuk, nu proberen we punten te vinden waarop ik hem los kan laten. wil laten... en me kan focussen op mezelf ipv energie te steken in hem.... loser!

slik ook medicijnen voor depressie hierdoor ontstaan en tegen angstaanvallen, hierdoor ook ontstaan... vreselijk toch dat het zo veel met je kan doen... en hij is ook maar gewoon een mens, en geen god die ik hem heb gemaakt.... daar moet ik ook van af en gelukkig lukt dat steeds beter. zie heel goed waarom ik beter niet terug naar hem zou moeten willen.... emotioneel lukt dat helaas nog niet. zeker niet nu het contact hersteld is... loslaten wil ik hem nog niet..maar ik laat hem zo veel mogelijk met rust, laat hem lekker zwemmen in zijn eigen problemen nu...:) lekker puh!
Waarom is ex degene die me kut laat voelen, maar die me ook weer kan laten lachen? Hij was hier net, en ik weet het even niet.. Heb in ieder geval besloten dat ik even helemaal niets meer hoef!

Hij heeft een puinhoop van zn leven gemaakt, mij en een ander daarin betrokken, waardoor ik hem nu gewoon even niet kan geloven en vertrouwen! En hij weet dat. Hij weet ook dat hij een eikel is, en dat ik beter verdien dan hem (zegt ie zelf, maar ik vind dat zo raar klinken)..

Heb voor mezelf besloten dat geen contact geen optie is, omdat ik daarvoor hem ook gewoon mis als maatje, omdat ik bij hem mn verhaal gewoon altijd kwijt kan.. Maar dat meer er voorlopig niet in zit.. Dat hij eerst aan zichzelf moet werken..

Maar weet wel dat hoe graag ik het ook zou willen, dat het ook moet kunnen.. En tja, dat zullen we vanzelf zien.. Wat het nu er niet makkelijker opmaakt.. Maar we blijven sterk rechtop staan, want ik weet dat ik het alleen ook red en ook plezier kan hebben! Maar ergens ben ik bang dat als het te lang duurt dat het dan te laat is, terwijl ik altijd dacht dat wij samen gelukkig zouden worden.. Moeilijke gedachte..

Misschien volgende week zn moeder nog even aanspreken, om te horen wat zij zegt, en misschien ter controle? Of hij deze x wel echt eerlijk is geweest? En misschien ook het verhaal van die ander te horen, al weet ik niet of dat slim is voor de onderlinge verhoudingen.. Of misschien hem nu toch geloven, dat hij nu wel echt eerlijk is.. Maar dat is moeilijk.. Pff...

Nu eerst maar slapen en kijken wat de dag van morgen brengt en de rest van mn leven ;)

Trusten!
-
@mootje: ik voel even hetzelfde als jij... ik moet hem tijd geven aan zichzelf te werken en maar zien of er ooit weer een "wij"komt.

ook ik ben het vertrouwen in hem kwijt, hij heeft me gekwetst. ook al is hij niet vreemd gegaan. ook ik denk: hoe langer het duurt hoe meer je uit elkaar groeit... maar we weten het niet zeker en dat geeft onrust... ik weet zo goed waarom ik hem niet meer zou moetenwillen. ik wil het alleen redden. ik moet niet meer leunen op hem of iemand dan ook.. maar wat missen we hem. ongeduldig ben ik... en boos op mezelf dat ik mijn leven zo laat beinvloeden door hem.

dagje werken weer en dan weekend... zo gaan we maar door.. hij heeft echt veel tijd nodig om aan zichzelf te werken en ik ook... en ik gun me die tijd niet.. kan me ook niet goed voorstellen hoe het zal zijn als we weer bij elkaar zijn... net of het niet meer past. door alles wat er gebeurd is en doordat ik hem veel beter heb gezien hoe hij is.

moeilijk.
hm, bekruipt me ineens het vreselijke idee dat ex wel eens naar andere vrouw terug is... ook al is zj alweer terug naar haar ex... het kan toch? ook al was hij na een maand helemaal leeggezogen door haar... ging hij er aan kapot... hm... denk toch maar van niet..

gewoon een rot idee dat ie bv wel nog vecht voor een relatie met haar terwijl het een rotrelatie was. je weet het niet en daarom komt je hoofd vol met angstaanjagende gedachtes...

terwijl het heerlijk weer is. ik niks perse hoef, ik zelf kan besluiten wat ik ga den dit weekend.. ik ook het gevoel heb dat ik het tijd moet geven. contact is er weer en beiden vonden het prettig... beginnetje? wie weet kom ik er nu echt uit dat ik he niet meer wil. dat ik daar achter kan staan ipv te jojo'en...:)
mootje, wat jammer dat het niet gelukt is... Je moet natuurlijk zelf beslissen of je nog verhaal wilt halen ergens. Pas alleen op dat je niet nog meer gekwetst wordt, wat is de meerwaarde om te weten of hij weer iets gelogen heeft? Dat doet alleen nog meer pijn.

Alle andere dames; over het algemeen klinkt het wel alsof jullie je iets beter voelen toch?

Muisje, ik heb volgensmij al eens verteld hoe of wat met mijn psycholoog, maar iig, ik heb ook nog andere dingen, dus ik ben niet echt een handig voorbeeld. ALs het over ex gaat bij haar,is het vooral dat ik niet meer dingen moet invullen voor hem, en zelf er wat van moet maken, en dat hij me toch niet kan helpen met mijn eigenwaarde en zelfvertrouwen e.d.
Tja, komt misschien ook doordat ik de dingen in mn hoofd al helemaal ga idealiseren.. en tja ik weet op dit moment niet hoe ik er over een tijdje tegen deze situatie aankijk. of ik er dan helemaal klaar mee ben of er toch nog voor open sta.. ga denk ik alleen met zn moeder praten, gewoon even van hoe zij denkt dat het gaat.. contact met ex blijf ik toch wel houden.. ik moet toch mn verhaal kwijt en hij ook en tja dat kunnen we gewoon relaxed bij elkaar..

en sproet, wat is je eerste post van vanochtend zo waar en zo herkenbaar! maar onthou, zonder ex hebben we ook een leuk leven, we moeten er alleen zelf wat van maken! en ik ben vastbesloten dat te gaan doen! jij ook? Iig even een dikke voor je!
-
Hallo,

Ik ben vandaag helaas weinig online. Ja, ik geloof dat ik kan zeggen dat het goed met me gaat. Gisteren een goed gesprek gehad met mijn psych en zij werd al moe als ik over ex vertelde hoe hij doet en niet communiceert etc., dus laat staan hoe ik me moet voelen zei ze! Zij vindt het goed dat ik het voor mezelf ga afsluiten en ik moet zeggen dat ik dat ook wel vind...Ik ben in ieder geval er wel een stuk rustiger onder, maar ik weet niet of dat komt omdat ik weet dat hij dit weekend contact opneemt (of althans, hoop dat hij contact opneemt hihi) of dat ik het nu afsluit. Het is echt bizar, want afgelopen maandag wilde ik bij wijze van spreken niet meer verder leven en nu voel ik me weer sterk en vol met kracht zitten. Vind het ook lief dat jullie zeggen dat ik zo verstandig overkom (Mootje.!) :-) Psych vond dat ook eigenlijk. Op termijn ga ik me beter hierbij voelen zegt zij....Nu nog zien haha.

pfft, ja, ik zou hem het liefst ook face to face willen zien, maar het kost me enorm veel energie om weer naar hem toe te rijden en hem te zien. Bovendien vind ik dat hij nu wel eens naar mij toe moet komen. Ik weet niet of hij dit weekend in NL is, maar ik vermoed van wel eigenlijk. Kijk, anders wordt het ook al wat ingewikkelder om elkaar face to face te zien..

Maar ik weet nog niet hoe ik dat moet gaan zeggen als hij contact opneemt. Misschien gewoon dat ik het op prijs zou stellen als hij naar mij toekomt? Want ik voel alweer de bui hangen dat hij niks gaat zeggen en ik natuurlijk weer het woord kan doen als hij belt....zucht....word alweer moe als ik er aan denk.

Nou, ik ga vanmiddag en vanavond even pleite, want vertik het om bij de telefoon te gaan zitten wachten. Kan hem dan altijd nog terugbellen, want ik word gek als ik blijf wachten totdat de telefoon een keer gaat rinkelen haha.

Nou meiden, zet hem op dit weekend! Weekenden zijn moeilijk, I know.... Ik moet weer leren om die een eigen invulling te geven, dus ik ga weer een poging wagen dit keer!
Ik heb buurman gisteren gesproken, ik stond heel toevallig (not, heel slecht I know) net wat uit mijn meterkast te pakken op het moment dat ik wist dat hij weg zou gaan om te sporten. Hij kwam een koetjes en kalfjes praatje met me maken. Heel kort, toen hij weg liep riep ik, oja voor zaterdag 19.00 uur? Oja, je wilde gaan eten zei hij?! Zaterdag is prima, zondag kan ook. Ik zei, laten we het op zaterdag houden. Oké is goed, ik hoor wel van je. Vandaag dus ergens gereserveerd en wil ik morgen pas laten horen dat het gelukt is. (Waarschijnlijk in de hoop dat hij vanavond zelf nog contact opneemt om er naar te vragen?).

Vandaag lekker een dagje vrij geweest, wezen shoppen. Nou ja, vooral met m'n ziel onder m'n arm winkel in winkel uitgesjokt. Op wat frutsels na niks gekocht. Toen nog even van de zon genoten en vanavond naar de bioscoop. Ik krijg al buikpijn als ik aan morgenavond denk. Hoe zal het gaan, moeten we uberhaupt over "ons" willen praten of ga ik gewoon de onafhankelijke wejo zijn? Moeilijk, moeilijk, moeilijk.

Dames ik hoop dat jullie ook allemaal iets van jullie ex horen dit weekend en daar wijzer van worden!

Ik ga niet naar een psych maar naar haptotherpie. Bestaat ook voornamelijk uit praten over je gevoel, en daarnaast kan deze vrouw voelen aan mijn onderrug waar de blokkades zitten om mij nog beter aan te voelen. Dinsdag mag ik voor de 2e keer.

Knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken op het moment!
Kreeg een mail terug van hem, nadat ik hem woensdag had gemaild.

Zo afstandelijk. Heel raar om zo'n mail te lezen van iemand die voorheen veel anders zijn zinnen formuleerde.

Ik herken hem helemaal niet...was heel zakelijk allemaal.

Ik ben hem gewoon echt kwijt. En dat wist ik al, maar nu wordt ik weer even met de neus op de feiten gedrukt. En dat is zo hard. Want bij alles dat ik doe denk ik nog aan hem.

Dat wordt weer een avond janken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven