Topchef 2012
donderdag 7 april 2011 om 23:56
quote:Lotte35 schreef op 07 april 2011 @ 23:15:
Wat vond ik Jeroen vandaag mateloos irritant zeg!
Heb zitten gniffelen toen hij niet doorging.
Je bent mij voor. Ik heb niets tegen mensen die wat dominant zijn maar wel met respect graag. De andere dagen was hij mij niet opgevallen maar vandaag heb ik lopen duimen dat hij eruit ging. Wat een kwal in de keuken. De andere niet helpen en bevelen geven hoe hij het wilde. Nou van mij mag er ook een cijfer bij over collegialiteit. Vreselijk hoe hij zich gedroeg. En dan nog zeggen dat hij de dames aanstuurde, die hebben alles zelf gedaan, hij heeft geen vinger uitgestoken.
Wat een genot om het 2e team te zien werken. Elkaar wat gunnen en helpen. Alleen daarom al hadden ze alle 3 door gemoeten. Mooie gerechten. Misschien lag het aan mij maar de recepten leken mij goed te maken.
De blackbox leek mij ook niet moeilijk. Soms zit ik bij die opdracht echt te denken, wat moet je daar nou mee maken. Echt dingen wat m.i. niets lekker bij elkaar kan maken.
Maar alles tussen haakjes he, want als je daar staat met de tijdsdruk dan is het heel anders dan hier achter de pc. Ik bedoelde alleen, ik had direct veel ideeen en m.i. zaten er geen ingredienten in waar je niets mee kunt.
Ik mag die Aagje wel, ze ligt volgens mij ook goed bij de chefs .
Leuk morgen, behalve het zelf doden van de dieren zou mij niet zo liggen maar ik kijk er toch naar uit de workshop.
Wat vond ik Jeroen vandaag mateloos irritant zeg!
Heb zitten gniffelen toen hij niet doorging.
Je bent mij voor. Ik heb niets tegen mensen die wat dominant zijn maar wel met respect graag. De andere dagen was hij mij niet opgevallen maar vandaag heb ik lopen duimen dat hij eruit ging. Wat een kwal in de keuken. De andere niet helpen en bevelen geven hoe hij het wilde. Nou van mij mag er ook een cijfer bij over collegialiteit. Vreselijk hoe hij zich gedroeg. En dan nog zeggen dat hij de dames aanstuurde, die hebben alles zelf gedaan, hij heeft geen vinger uitgestoken.
Wat een genot om het 2e team te zien werken. Elkaar wat gunnen en helpen. Alleen daarom al hadden ze alle 3 door gemoeten. Mooie gerechten. Misschien lag het aan mij maar de recepten leken mij goed te maken.
De blackbox leek mij ook niet moeilijk. Soms zit ik bij die opdracht echt te denken, wat moet je daar nou mee maken. Echt dingen wat m.i. niets lekker bij elkaar kan maken.
Maar alles tussen haakjes he, want als je daar staat met de tijdsdruk dan is het heel anders dan hier achter de pc. Ik bedoelde alleen, ik had direct veel ideeen en m.i. zaten er geen ingredienten in waar je niets mee kunt.
Ik mag die Aagje wel, ze ligt volgens mij ook goed bij de chefs .
Leuk morgen, behalve het zelf doden van de dieren zou mij niet zo liggen maar ik kijk er toch naar uit de workshop.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vrijdag 8 april 2011 om 17:51
zaterdag 9 april 2011 om 21:50
Goh, Aagje door. Wie had dát nou gedacht....
Maar wel leuk, de eerste dame in de finale.
Dat viel Erwin wel eventjes vies tegen, hij was erg zelfverzekerd.
Ik moest zo lachen om het voorstukje van komende week.
Daar staat Kranenborg iemand volledig met de grond gelijk te maken. Niets deugt er aan het gerecht. Maar terwijl hij staat te foeteren, staat Jaspers op z'n gemakkie wel dat halve bord leeg te kanen
Maar wel leuk, de eerste dame in de finale.
Dat viel Erwin wel eventjes vies tegen, hij was erg zelfverzekerd.
Ik moest zo lachen om het voorstukje van komende week.
Daar staat Kranenborg iemand volledig met de grond gelijk te maken. Niets deugt er aan het gerecht. Maar terwijl hij staat te foeteren, staat Jaspers op z'n gemakkie wel dat halve bord leeg te kanen
dinsdag 12 april 2011 om 09:17
Tsjonge wat een geklungel gister. Hoe moeilijk kan een hamburger zijn? Juist makkelijk om met gehakt te werken, kan je zo lekker mee combineren. En dan de 2e keer weer het laten mislukken de hamburger. Onbegrijpelijk.
Zal mij benieuwen vandaag de vis met beurre blanc saus.
Die Martin vind ik wel een droplulletje hoor. Pfffff, zou de zenuwen van hem krijgen. Ik vind er nog niet echt een goeie verder tussen zitten. Misschien dat ze vandaag het beter doen.
Zal mij benieuwen vandaag de vis met beurre blanc saus.
Die Martin vind ik wel een droplulletje hoor. Pfffff, zou de zenuwen van hem krijgen. Ik vind er nog niet echt een goeie verder tussen zitten. Misschien dat ze vandaag het beter doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 12 april 2011 om 20:13
Niet te geloven, dan mag Edwin een gerecht uitkiezen waar hij goed in is, hij kiest vis met botersaus en dan verprutst hij het nog. Vis aan laten branden en de rest was ook prut.
Ik hoop dat hij en die rare Martin eruit gaan. Die halen alle kandidaten omlaag. Waar is die Martin toch mee bezig? Eerst geen safraan kunnen vinden, iedereen heeft het, dan vraag je toch even waar ze het gepakt hebben? Duo opdracht niet eens groente kunnen koken, je proeft toch even?
Wie was het ook alweer die het niet lukte om eieren hard te koken in 45 min?
Ik hoop dat hij en die rare Martin eruit gaan. Die halen alle kandidaten omlaag. Waar is die Martin toch mee bezig? Eerst geen safraan kunnen vinden, iedereen heeft het, dan vraag je toch even waar ze het gepakt hebben? Duo opdracht niet eens groente kunnen koken, je proeft toch even?
Wie was het ook alweer die het niet lukte om eieren hard te koken in 45 min?
dinsdag 12 april 2011 om 21:42
dinsdag 12 april 2011 om 21:45
Ja volgens mij is die Han ook wel goed. Idd die opmerkingen dat eigenlijk niemand met die Martin wilde samenwerken. Ja logisch, het verlaagd je kans om door te gaan.
Ik denk dat die edwin en martin er morgen uitgaan hoor. Moet anders raar lopen.
Ik denk dat die edwin en martin er morgen uitgaan hoor. Moet anders raar lopen.
woensdag 13 april 2011 om 13:02
woensdag 13 april 2011 om 13:32
Ik had verwacht dat hij onmiddellijk weg zou moeten als hij zijn signatuurgerecht niet fatsoenlijk op een bord zou krijgen.
Het is wel duidelijk hoe K en J over Edwin en Martin denken; koud kunstje om die 2 eruit te laten gaan (ze staan toch al onderaan).
Was een paar weken ook zo opvallend bij die Ephrania (of zoiets). Als kandidaten de opdracht niet uitvoeren (net zoals bij de aardbeien Romanov opdracht) krijgen ze toch een 4.
Deze week ook weer bij die hamburgers.
Bij de laatste opdracht op woensdag kreeg E echter een 3, omdat ze er anders niet uit zou zijn gegaan.
Vond Han tot nu toe wel te pruimen, maar als ik hem tekeer zag gaan in het voorfilmpje .......
Dochter had goed mee zitten tellen: "hij zei 6 keer dat lelijke woord, mama" (=kutzooi).
Het is wel duidelijk hoe K en J over Edwin en Martin denken; koud kunstje om die 2 eruit te laten gaan (ze staan toch al onderaan).
Was een paar weken ook zo opvallend bij die Ephrania (of zoiets). Als kandidaten de opdracht niet uitvoeren (net zoals bij de aardbeien Romanov opdracht) krijgen ze toch een 4.
Deze week ook weer bij die hamburgers.
Bij de laatste opdracht op woensdag kreeg E echter een 3, omdat ze er anders niet uit zou zijn gegaan.
Vond Han tot nu toe wel te pruimen, maar als ik hem tekeer zag gaan in het voorfilmpje .......
Dochter had goed mee zitten tellen: "hij zei 6 keer dat lelijke woord, mama" (=kutzooi).
woensdag 13 april 2011 om 20:25
Ik vind het zo oneerlijk dat die Martin door is. Die Brian was toch echt beter. Dat laatste gerecht van Martin was toch prut. De helft van de ingredienten zaten er niet in. Nou dan valt hij morgen wel door de mand maar ik vind het sneu voor Brian, die had ik die kans echt gegund.