21+ toets??
vrijdag 8 april 2011 om 22:20
Hoi!
Mijn vriend wil graag een 21+ toets gaan doen voor een hbo opleiding.
Nu zaten we de vragen te bekijken van 2008, maar ik heb HBO gedaan en ik kon de vragen ook niet beantwoorden!
Krijg je boeken of teksten die je moet leren?
Heeft iemand wel eens zo'n toets gedaan en hoe ging dit dan?
Alvast bedankt!
Mijn vriend wil graag een 21+ toets gaan doen voor een hbo opleiding.
Nu zaten we de vragen te bekijken van 2008, maar ik heb HBO gedaan en ik kon de vragen ook niet beantwoorden!
Krijg je boeken of teksten die je moet leren?
Heeft iemand wel eens zo'n toets gedaan en hoe ging dit dan?
Alvast bedankt!
zaterdag 9 april 2011 om 00:21
zaterdag 9 april 2011 om 10:27
quote:Kate1980 schreef op 09 april 2011 @ 10:27:
Een vriendin van mij doet de deeltijd PABO (Kempel Hogeschool Helmond) en zij hoefde geen 21+ toets te doen, ze heeft een gesprek gehad en is op basis daarvan aangenomen.
Verder zou ik gewoon de betreffende Hogeschool bellen en aangeven hoe of wat.
Zij kunnen aangeven welke boeken je door kunt nemen ter voorbereiding.
Toevallig weet ik dat op de website van InHolland per studie aangegeven staat welke voorbereiding er nodig is.
Een vriendin van mij doet de deeltijd PABO (Kempel Hogeschool Helmond) en zij hoefde geen 21+ toets te doen, ze heeft een gesprek gehad en is op basis daarvan aangenomen.
Verder zou ik gewoon de betreffende Hogeschool bellen en aangeven hoe of wat.
Zij kunnen aangeven welke boeken je door kunt nemen ter voorbereiding.
Toevallig weet ik dat op de website van InHolland per studie aangegeven staat welke voorbereiding er nodig is.
zaterdag 9 april 2011 om 10:41
Heb ook een paar jaar geleden een 21+ toets gemaakt voor toelating tot SPH/MWD.
Idd Engels, Nederlands, Geschiedenis en Maatschappijleer.
Je kon een half jaar meedoen aan een voortraject om de stof te leren, maar ik kwam er later achter en heb toen de stof in 6 weken geleerd. Alleen geschiedenis en maatschappijleer kon je uit de boeken leren, de rest is gewoon oefenen.
Was best even blokken, maar goed te doen.
Met glans geslaagd trouwens.
Idd Engels, Nederlands, Geschiedenis en Maatschappijleer.
Je kon een half jaar meedoen aan een voortraject om de stof te leren, maar ik kwam er later achter en heb toen de stof in 6 weken geleerd. Alleen geschiedenis en maatschappijleer kon je uit de boeken leren, de rest is gewoon oefenen.
Was best even blokken, maar goed te doen.
Met glans geslaagd trouwens.
zaterdag 16 april 2011 om 22:11
Ik heb net een 21+ test voor de hogeschool leiden gedaan voor de opleiding sjd. Test niet gehaald. Dit was ook een psychologisch capaciteiten onderzoek ( iq test op havo 5 niveau) die je moest doen. Op het onderdeel wiskunde was ik gezakt. Ik had eerst info opgezocht over de 21+ test van Hogeschool a'dam en die gaf net zo'n test als hier boven beschreven werd. Toetsen doen in maatschappijleer, engels, nl, en geschiedenis. Dit is makkelijk te leren en voor te bereiden. Zo'n iq test niet. Elke hogeschool mag zelf bepalen hoe zo'n test gedaan word en op welke manier getoetst word. Moest wel 250 euro betalen voor een toets die ik niet gehaald had. Daarna een instroom programma gevolgd vanuit mijn huidige school ( sd sociale dienstverlening) naar maatschappelijk werk en dienstverlening op het HBO en hier werd ik gewoon op toegelaten. Zo'n toets hoeft niet te betekenen als je hem niet haalt dat je de opleiding niet aan zou kunnen. Het is puur een toegangsbewijs op een papiertje, verkregen uit een moment opname.