Werk & Studie alle pijlers

21+ toets??

08-04-2011 22:20 12 berichten
Hoi!

Mijn vriend wil graag een 21+ toets gaan doen voor een hbo opleiding.

Nu zaten we de vragen te bekijken van 2008, maar ik heb HBO gedaan en ik kon de vragen ook niet beantwoorden!

Krijg je boeken of teksten die je moet leren?

Heeft iemand wel eens zo'n toets gedaan en hoe ging dit dan?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Is deze toets echt nodig voor de opleiding die hij wil doen? Mijn vriend hoefde namelijk alleen een gesprekje te doen, en toen was het voldoende.
Hij wil sph gaan doen en overal op de site staat dat als je niet de goede vooropleiding hebt je dan een toets moet maken.
Ik ben ook met een gesprek toegelaten,

Het belangrijkste was de motivatie.

(hbo, geen wo)
Bij welke school wil hij het gaan doen? Ik heb de toets gedaan bij Inholland (en gehaald)... Je moest voor Maatschappijleer een boek in je hoofd prenten en voor NL en ENG kon je je voorbereiden door online havo examens te oefenen.
Je moet inderdaad die test doen, en als je even contact opneemt met de studieadviseur van de opleiding krijg je, als het goed is, een aanwijzing van literatuurstudie of lijst met vereiste kennis.
Sommige hogescholen hebben ook een aantal cursusdagen om je op de 21+ toets voor te bereiden. Meestal is alle info wel op de website van de betreffende hogeschool te vinden.
Ik moest voor de 21+ toets tentamens maken van de vakken Geschiedenis, Maatschappijleer, Engels en Nederland.

Ik heb bijspijkerlessen gevolgd voor de vakken Maatschappijleer en Geschiedenis (kon voor alle vakken). Dit waren 10 lessen.

Daarnaast moest ik nog een soort I.Q. test maken.
-
quote:Kate1980 schreef op 09 april 2011 @ 10:27:

Een vriendin van mij doet de deeltijd PABO (Kempel Hogeschool Helmond) en zij hoefde geen 21+ toets te doen, ze heeft een gesprek gehad en is op basis daarvan aangenomen.

Verder zou ik gewoon de betreffende Hogeschool bellen en aangeven hoe of wat.

Zij kunnen aangeven welke boeken je door kunt nemen ter voorbereiding.

Toevallig weet ik dat op de website van InHolland per studie aangegeven staat welke voorbereiding er nodig is.
Heb ook een paar jaar geleden een 21+ toets gemaakt voor toelating tot SPH/MWD.

Idd Engels, Nederlands, Geschiedenis en Maatschappijleer.

Je kon een half jaar meedoen aan een voortraject om de stof te leren, maar ik kwam er later achter en heb toen de stof in 6 weken geleerd. Alleen geschiedenis en maatschappijleer kon je uit de boeken leren, de rest is gewoon oefenen.

Was best even blokken, maar goed te doen.

Met glans geslaagd trouwens.
Ik heb net een 21+ test voor de hogeschool leiden gedaan voor de opleiding sjd. Test niet gehaald. Dit was ook een psychologisch capaciteiten onderzoek ( iq test op havo 5 niveau) die je moest doen. Op het onderdeel wiskunde was ik gezakt. Ik had eerst info opgezocht over de 21+ test van Hogeschool a'dam en die gaf net zo'n test als hier boven beschreven werd. Toetsen doen in maatschappijleer, engels, nl, en geschiedenis. Dit is makkelijk te leren en voor te bereiden. Zo'n iq test niet. Elke hogeschool mag zelf bepalen hoe zo'n test gedaan word en op welke manier getoetst word. Moest wel 250 euro betalen voor een toets die ik niet gehaald had. Daarna een instroom programma gevolgd vanuit mijn huidige school ( sd sociale dienstverlening) naar maatschappelijk werk en dienstverlening op het HBO en hier werd ik gewoon op toegelaten. Zo'n toets hoeft niet te betekenen als je hem niet haalt dat je de opleiding niet aan zou kunnen. Het is puur een toegangsbewijs op een papiertje, verkregen uit een moment opname.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven