Ik vind dit niet oke!
zaterdag 9 april 2011 om 17:31
quote:SweetSummer schreef op 09 april 2011 @ 17:16:
En Claudia.. Wie weet kun je je hiermee vermaken:
http://seawitchery.tumblr ... -strategically-and-by-the
Ik ben al 20 minuten bezig
Wat geinig SweetSummer. Enne...bedankt!
Waarschijnlijk ben ik gewoon erg voorzichtig met dit soort dingen, ik zou het gewoon nooit doen.
Mijn moeder lag ooit met onze hond in een park op een kleedje. Opeens beet hij tijdens het spelen keihard in haar neus, het bloedde als een rund. Hij had nog nooit zoiets gedaan, ook daarna niet meer.
En Claudia.. Wie weet kun je je hiermee vermaken:
http://seawitchery.tumblr ... -strategically-and-by-the
Ik ben al 20 minuten bezig
Wat geinig SweetSummer. Enne...bedankt!
Waarschijnlijk ben ik gewoon erg voorzichtig met dit soort dingen, ik zou het gewoon nooit doen.
Mijn moeder lag ooit met onze hond in een park op een kleedje. Opeens beet hij tijdens het spelen keihard in haar neus, het bloedde als een rund. Hij had nog nooit zoiets gedaan, ook daarna niet meer.
zaterdag 9 april 2011 om 17:39
Ik begrijp Claudia wel. Ten tijde van het filmpje is er niets aan de hand en ziet het er heel schattig uit, maar dat kan in theorie zo omslaan. Het is en blijft een dier en dieren communiceren niet met een stem, maar met fysieke uitingen en zijn en blijven onvoorspelbaar, omdat ze niet met je kunnen praten. Baby hoeft maar per ongeluk in de vacht van het dier te grijpen, dier schrikt en geeft de baby een knauw. Het is een grote hond, kleine baby dus potentieel veel schade.....
Bovendien is het qua bepaling van de rangorde niet zo handig om dit zo te doen. Baby en hond worden nu gelijkgesteld en dat is gewoon onverstandig. De hond moet altijd lager in de rangorde staan dan de overige "gezinsleden" incl. daarbij behorende kinderen....
Bovendien is het qua bepaling van de rangorde niet zo handig om dit zo te doen. Baby en hond worden nu gelijkgesteld en dat is gewoon onverstandig. De hond moet altijd lager in de rangorde staan dan de overige "gezinsleden" incl. daarbij behorende kinderen....
zaterdag 9 april 2011 om 19:04
Ik vind (dat is geen waarheid, dat is mijn mening) baby's en honden NOOIT een goede combinatie. En baby en husky (zoals op het filmpje) samen vind ik gevaarlijk en onverantwoord.
De kans dat het fout gaat is niet groot, maar als het fout gaat is het niet te overzien. Vergelijkbaar met kinderen niet in een stoeltje in de auto: de kans dat je een autoongeluk krijgt is niet groot, maar als je ongeluk krijgt is het gevolg enorm
De kans dat het fout gaat is niet groot, maar als het fout gaat is het niet te overzien. Vergelijkbaar met kinderen niet in een stoeltje in de auto: de kans dat je een autoongeluk krijgt is niet groot, maar als je ongeluk krijgt is het gevolg enorm
zaterdag 9 april 2011 om 19:04
zaterdag 9 april 2011 om 19:09
Vind het ook een lief filmpje eigenlijk. Neem aan dat de ouders weten wat ze doen. Baby is ook al wat ouder, dus de hond heeft al een periode kunnen wennen.
Natuurlijk: het blijft een hond, je weet nooit wat een dier kan doen, maar je kunt niet alles voorkomen of voorzien. Wil je dat wel, moet je zo'n dier wegdoen, en dat lijkt me in dit geval zeker niet nodig.
Hond lijkt me trouwens een lieverd.
Natuurlijk: het blijft een hond, je weet nooit wat een dier kan doen, maar je kunt niet alles voorkomen of voorzien. Wil je dat wel, moet je zo'n dier wegdoen, en dat lijkt me in dit geval zeker niet nodig.
zaterdag 9 april 2011 om 19:14
quote:chrissiy schreef op 09 april 2011 @ 19:09:
Neem aan dat de ouders weten wat ze doen.
Dat denkt toch élke ouder? Baby is ook al wat ouder, Maandje of twee, drie? dus de hond heeft al een periode kunnen wennen.
Natuurlijk: het blijft een hond, je weet nooit wat een dier kan doen, maar je kunt niet alles voorkomen of voorzien. Een aantal dingen kun je héél goed voorkomen. Als je je kind niet op de grond legt met een hond voorkom je al een heleboel. Wil je dat wel, moet je zo'n dier wegdoen, en dat lijkt me in dit geval zeker niet nodig.
Neem aan dat de ouders weten wat ze doen.
Dat denkt toch élke ouder? Baby is ook al wat ouder, Maandje of twee, drie? dus de hond heeft al een periode kunnen wennen.
Natuurlijk: het blijft een hond, je weet nooit wat een dier kan doen, maar je kunt niet alles voorkomen of voorzien. Een aantal dingen kun je héél goed voorkomen. Als je je kind niet op de grond legt met een hond voorkom je al een heleboel. Wil je dat wel, moet je zo'n dier wegdoen, en dat lijkt me in dit geval zeker niet nodig.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 9 april 2011 om 19:19
@BGB: eh.. snap je posting hoor. Maar 't kind moet toch een keer gaan kruipen, nietwaar? (Snap trouwens dat ie hier nog niet op dat punt is beland) Wat dan? Hond afzijdig houden? En wat als het gaat lopen? En een rare beweging maakt? Of trekt aan de staart?
Als je het safe wilt spelen, geen honden bij kinderen laten. Voor al het andere: je schat in dat het kan. En nee, dat weet je nooit zeker.
Dan nog: deze hond lijkt me een lieverd
Als je het safe wilt spelen, geen honden bij kinderen laten. Voor al het andere: je schat in dat het kan. En nee, dat weet je nooit zeker.
Dan nog: deze hond lijkt me een lieverd
zaterdag 9 april 2011 om 19:43
Je moet gewoon je eigen hond goed kennen en zijn signalen kunnen lezen. Als een hond iets niet goed vindt, laat hij dat zien. Dat is niet onberekenbaar, in tegendeel: het is berekenbaar.
Kleine kinderen met hun slechte coordinatie en "uitprobeer en grensverlegfases"zijn een stuk minder berekenbaar. Dat is de reden natuurlijk dat je ze niet alleen moet laten met een huisdier. Dat is hier dus niet het geval dus ik zie niet in wat er verkeerd aan is.
Punt is wel dat veel mensen hn eigen dier niet kunnen "lezen". En die geven de honden een kwade naam, terwijl de fout bij henzelf ligt.
Kleine kinderen met hun slechte coordinatie en "uitprobeer en grensverlegfases"zijn een stuk minder berekenbaar. Dat is de reden natuurlijk dat je ze niet alleen moet laten met een huisdier. Dat is hier dus niet het geval dus ik zie niet in wat er verkeerd aan is.
Punt is wel dat veel mensen hn eigen dier niet kunnen "lezen". En die geven de honden een kwade naam, terwijl de fout bij henzelf ligt.
zaterdag 9 april 2011 om 19:57
Ik vind het een raar en eigenlijk ook vies filmpje.
Wie legt er nou een baby naast een hond neer?
De honden waarmee ik loop banjeren door allerhande zooi hier, wentelen zich nog eens lekker door de meuk en nemen (serieus) zo af en toe een hap verse paardendrol.
Bovendien...honden zijn dieren. Je legt toch ook geen kip in een wieg?
Wie legt er nou een baby naast een hond neer?
De honden waarmee ik loop banjeren door allerhande zooi hier, wentelen zich nog eens lekker door de meuk en nemen (serieus) zo af en toe een hap verse paardendrol.
Bovendien...honden zijn dieren. Je legt toch ook geen kip in een wieg?
dinsdag 12 april 2011 om 11:46
Naar wie is de hond onderdanig dan? Naar de baby of naar degene die staat of zit te filmen?
Heel onverstandig om zo'n jong en weerloos kind zo naast een hond op gelijke hoogte te leggen.Zodra de hond zich opricht staat hij boven of over het kindje. Dominatie in hondentaal! Die kans mag je een hond niet eens geven.
Heel onverstandig om zo'n jong en weerloos kind zo naast een hond op gelijke hoogte te leggen.Zodra de hond zich opricht staat hij boven of over het kindje. Dominatie in hondentaal! Die kans mag je een hond niet eens geven.