A B Cheers

29-01-2011 01:15 2177 berichten
Alle reacties Link kopieren
*belooft plechtig deze openingspost aan te passen zodra ze lex d'r lexicon heeft, maar nu op mijn mobiel lukt dat even niet*

Ha, hierbij wel. Komt ie, met dank aan Alex!

1. Vereer naast Dries geen andere goden.

2. Plaats bij voorkeur geen afbeeldingen van Dries. Bekijk wel zijn film.

3. Misbruik Bespring uw HEER.

4. Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag. Zes dagen lang kunt u werken en al uw arbeid verrichten, maar de zevende dag is een rustdag, die gewijd is aan de slemp; dan mag u niet werken. Dat geldt voor u, voor uw zonen en dochters, voor uw slaven en slavinnen, voor uw vee, en ook voor vreemdelingen die bij u in de stad wonen. Want in zes dagen heeft de HEER de hemel en de aarde gemaakt, en de zee met alles wat er in leeft, en op de zevende dag slempte Hij. Daarom heeft de HEER de sabbat gezegend en heilig verklaard.

5. Toon eerbied voor uw vader en uw moeder. Vertel dat vooral je kinderen.

6. Pleeg geen moord. Karaktermoord op 't forum mag dan weer wel.

7. Pleeg geen overspel. Niet te vaak, in ieder geval. Gewoon hoeren en sloeren is te allen tijde toegestaan.

8. Steel niet. Behalve als je een nieuw onderschrift nodig hebt.

9. Leg over een ander geen valse getuigenis af. Behalve in de gemiddelde AK.

10. Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, of wat hem ook maar toebehoort; Behalve het huis van Toets ouders dan.

Ik was bij ABBA vanavond. En vanaf een afstand zag je heus niet dat het de echte ABBA niet was.

En nu lig ik in een logeerbedje in Amsterdam. In een kinderloos huis. Wensend dat jullie allemaal een lekkere nacht hebben, zonder gestoord te worden door wie of wat dan ook.

Maar eerst is het nog vrijdagnacht. En daar drink ik op!

Cheers!!!! X
Aaaaah Madootje, wat schrikken!!!

Ik moet eerlijk toegeven dat ik er ook wel een beetje om moet lachen. (Zie het helemaal voor me zo'n klein kereltje met zijn boodschapjes bij de kassa.... gossie! )
Na een tijdje kon ik er gelukkig ook om lachen hoor. Ludo had uiteraard als eerste vraag wat hij dan ging kopen. Drinken en snoepjes ging hij halen. Hij had het ook keurig op de band gezet bij de kassa.
Oooh, ik vind het echt heel schattig! (Sorry )
Het is ook hartstikke schattig! En gelukkig goed afgelopen. Zoals eigenlijk zo vaak.
Later is nu
Agossie, dat manneke Wel stoer ook trouwens; gewoon in je uppie de suup in en boodschappen halen.

Pijn viel na het douchen nog wel redelijk mee en we zijn er inderdaad even lekker op uit geweest. Man, wat een ultiem lekker weer vandaag! Zonnetje, lekker warm maar door frisse wind niet te warm - helemaal goed. We zijn uiteindelijk naar de Goudvis geweest, zo'n outdoor speelgebeuren in St. Maartenszee. Zoon was er al eerder eens geweest, dus wist er prima de weg. Was ook niet zo groot én niet zo druk dus Man en ik hebben ons met boeken in het zonnetje geinstalleerd en zo nu en dan even naar blij spelende Zoon gezwaaid. Daarna nog even naar het strand daar geweest en voor het eerst in m'n leven een zeester in het wild gezien. Ik had ze wel al eens gezien bij bio, vlak voordat ik er eentje opensneed en natekende, maar zo op het strand; nee nog nooit. En nu echt de één na de ander. Als een kind zo blij was ik - helemaal toen ik een paar mosselen vond waar nog dat rocheltje snotje gekke dingetje in zat dat mensen eten en waardoor ik besloot dat deze mosselen nog in leven waren. Ik heb ze dus heel barmhartig teruggegooid in zee.

Und jetzt rosé. Lekkert.
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
dat klinkt als ene fijne zonag alex!

Djiezz mado, wat een schrik, maar wat ene lekker menneke zeg! De schat, helemaal zelf boodschapjes doen.

Hier een fijn weekend, maar wel wat vol. Help me onthouden dat ik de verjaardag van mijn eigen kind van de week niet vergeet, zo`n gevoel. In elk geval heb ik beneden weer stromend water (yeah), begint de keuken ergens op te lijken (nog eens yeah) en ziet het er (inderdaad) naar uit dat het op tijd werkend is (driewerf yeah!). NU morgen maar weer aan het werk, bentos en zijn vader gaan dapper door met klussen morgen en overmorgen en dan kan ik mischien weer eens wat schoonmaken (nooit geweten dat ik daar nog eens blij mee zou zijn ).
Bent - dat had ik ook hier met die lekkage-toestand, ik was zó opgelucht toen ik eindelijk de zooi echt te lijf kon en wist dat het niet meteen de volgende dag ongedaan gemaakt ging worden door weer een gesloopt plafond of muurtje.

Heb een heerlijkzaligzonnig weekend met GG achter de rug, heel veel gegeten, gedronken, gezoend, in de zon gezeten, trips down memory lane gemaakt (we waren oa in zijn oude studentenstad) en daardoor allerlei GG-verhalen gehoord die ik nog niet kende, erg leuk allemaal. Vanmorgen nog even in Dreamer-city mooie tentoonstelling bekeken. Helaas bij koffie daarna ook een ketting op een terrastafeltje laten liggen, maar toen ik ze belde uit de trein was het gevonden en het ligt nu klaar voor als ik zelf die kant weer eens opga, of Dreamer heel lief aankijk (ik mail je ). Ik moet eens wat beter op mijn spullen gaan letten, dat schiet echt niet op.

Heb geschaterd om Ludo, las het in de trein en GG zag ook meteen voor zich hoe het mandje ongetwijfeld zorgvuldig vol sap, snoep en koek geladen was . Zelfstandig tiep,
Hier ook een fijn weekend gehad. Met jarig en heel veel bloemen en lekkers en blije kindjes enzo op zaterdag. Vandaag met leenauto naar vrienden in A'dam gegaan en met hen doorgereden naar een glow in the dark midgetgolfbaan (don't ask, moest altijd nog ) en daarna uit eten en alweer blije kindjes enzo.

Maar (en ik durf het bijna niet te zeggen, omdat ik me er bijna schuldig over voel), maar ergens sluipt er in mij iets van een late winterdip ofzo, want soms opeens zo'n raar gevoel en tranen hoog en alleenonderdekbedwillenzijn enzo. Misschien is het die hoest hoor, waardoor ik raar slaap (maar goed, gisteren wel voor tienen naar bed gegaan en vannacht ruim tien uur geslapen), misschien is het een minidepressie (kan dat, nestaan die in miniformaat?) of?? Geen idee. Ik haal thuis al wekenlang mijn quota aan fruit, groente en frisse lucht. Maar het lijkt soms wel of ik tegen een berg oploop en de rest met de kabelbaan mag ofzo. Dat ik wel kan genieten van het uitzicht en al het goede, maar ook dat het zwaar is.. Nou ja, heel gezever op de zondagavond....

Oh men, die zonen van jou Mado, wat een verhalen. Schattig inderdaad, dat ook

Ik vind de mosselteruggooiende Alex ook heel lief en ben benieuwd naar de keukenverbouwing van Bent. Heb je voor-foto's gemaakt Bentetje?
voor foto`s? Neuh...hoewel, we hebben ooit wel foto`s gemaakt toen we hier kwamen, daar zit misschien wel iets bij. Vervelend van je gevoel, geen idee wat het kan zijn, maar rot is het wel.
Goeie verhalen hier, zoals het een kroeg betaamd. Die Cado zeg, wat een actie. Armen om La Toet heen. Wat rot dat je dit zo voelt..

Ons weekend was ook fijn met verjaardag van lief collega-vriendin-kind en zon en samen. De gebeurtenis in Alphen deden me wel erg schrikken. Een vakantievriendin met kind wonen daar en die zijn gelukkig ok maar wat een verdriet en ellende. :( Gisteren hebben we enorm genoten van de zon: eerst samen een fikse tocht gemaakt op de mountainbike, daarna mijn boek gepakt en bijna uitgelezen. Jammer dat ik mezelf niet eerst ingesmeerd heb want het begon ineens te jeuken en trekken en toen was het al te laat natuurlijk. Ik heb dat trouwens nooit (verbranden). Maar dit was wel een erg spannend boek.

Mag ik jullie nog een mini-kwestie voorleggen? (zo niet dan skip deze tekst)

Jongste moest een spreekbeurt maken en ze wilde dat graag bij haar papa doen. Het gaat nl over hun huisdier daar en hij gaf aan dit ook wel eens te willen doen. Nu hebben ze een Powerpoint gemaakt maar de tekst erin is overduidelijk geknipt en geplakt vanaf het internet/tekst is letterlijk overgenomen uit een boekje. Damagnie. Zouden jullie er wat van zeggen? Vind het lastig omdat ik haar niet het gevoel wil geven dat ze het niet goed heeft gedaan (met haar papa)..

Nu. Ik ga maar eens aan de slag! Cheers!
Oei, dat is een lastige Bloes.. In principe kun je wel zeggen dat letterlijk overnemen van internet niet mag, maarja, dan ben jij de kwaaie peer. Juf/Meester zal het anders zeggen en dan heb je mogelijk een teleurgesteld Bloesje, maar ben jij niet de kwaaie peer. Ik zou een losse opmerking maken "goh, heb jij die zin echt zo bedacht?" en het daarbij laten? Een powerpoint vind ik trouwens wel knap. Zo ver zijn mijn kinderen nooit gegaan voor een spreekbeurt (lui volk )

Toet

Ik deel je gevoel een beetje. Tranen zitten echt heeel hoog, terwijl ik niet echt in depressie zit, gevoelsmatig. Maar zoals verhaal van vrijdag, zieke leraar, ik ben echt jankend naar het werk gereden. Als LD weer eens wat heeft, ook jankend naar het werk. Een schattig hondje op tv? Ik janken. Het gaat maar door!

Lil, ik heb gisteren en vanmorgen geen mail meer gekregen, maar ik wil best ketting halen hoor Ik lees het thuis wel. Ben nu wel benieuwd welke tentoonstelling je was? Maar dat lees ik thuis dan natuurlijk ook

nu even weer werken

toedels

mensen die vandaag van de zon kunnen genieten:

GENIET

Hoe is het met onze Queen? Kun je idd vande zon genieten?
Later is nu
Hee da's gek Dream, ik heb je gisteren gemaild, zal even checken naar welk adres dat dan is gegaan...

Ik wil wel graag een toverstafje om tranen en tegen-berg-op-gevoelens weg te wuiven... Knuffels dan maar, die heb ik gelukkig wel op voorraad.
Toet en Dream; niet toevallig last van hooikoorts ook? Als ik daar last van heb, ben ik vooral heel erg moe. En als ik heel erg moe ben, dan neig ik ook snel naar het depressieve; ik kan dan stukken minder hebben, jank om niets en m'n glas is dan vaak half leeg i.p.v. half vol. Als daar dan ook nog eens wat hormonen bij komen (al naar gelang van waar ik op dat moment zit in m'n cyclus), dan is het hek helemaal van de dam, want dan zit ik Heel Diep.

Hoe dan ook; niet schuldig voelen, Toet. Er is ongetwijfeld een lichamelijke oorzaak hiervoor.

Bloes, ik geloof niet dat ik er wat van zou zeggen. Maar goed; ik heb ook gewoon geknipt en geplakt van internet voor Zoons spreekbeurt (dat was ook eens, maar nooit weer).
Ik laat Kjongen minimaal 5 blz van 5 verschillende sites volledig doorlezen.Het gaat erom dat hij informatie tot zich genomen heeft.

En als hij dat gedaan heeft mag hij van mij c/p. De zinnen met belachelijke niet-11-jaar-woorden moet hij er van mij wel uithalen.

Een werkstuk/spreekbeurt IS toch ook c/p in a way? Ik zie hem nou niet echt zelf onderzoeken hoe vaak een hamster te eten moet of naar Turkije vliegen om daar te vragen wat de hoofdstad is.

Kjongen is ook hooikoortsdrachtig. Daar wordtie zooooo sloooom van. En hij is van nature al zo lekker schnell. (Nee natuurlijk lijkt hij niet op mij..) Als een luiaard.

In je eentje boodschappen doen... Knap!! (En heel eng voor moeders)

Ik zie er ook naar uit om dit huis een volledige lik te geven.

Die vlek op de vloer in de keuken? Die ligt er nog. Dezelfde. Met nieuwe vriendjes.

Frustrerend.

De dingen die ik wel vanuit zitstand kan doen (was opvouwen), doe ik natuurlijk niet he. Ok, Koffietijdkijken heb ik dan vandaag wel gedaan.

(Moest van Bam )
Nadat ik vanochtend een collega sprak die nav mijn gesnotter en gesnif over de telefoon vroeg of ik hooikoorts had en de opmerking van Alex hier nu, maar eens even gegoogled (en dan doe ik nu even een c/p hoor ).

De verschijnselen en hooikoorts symptomen lijken op die van verkoudheid:

loopneus en wat later juist een verstopte neus CHECK

niesbuien CHECK

kriebelhoest CHECK

jeukende, branderige en tranende ogen CHECK

gezwollen en rode ogen -

branderige keel, keelpijn -

hoofdpijn CHECK

vermoeidheid CHECK

Damn. Leuk cadeau voor mijn 41e verjaardag; hooikoorts? Ut zal toch nie, potverdrie. :(

Wat heb ik gemist in Koffietijd vanochtend??
Wat je gemist hebt in Koffietijd? Geen pijpende Alex in ieder geval, Toet

Overigens heb ik precies dezelfde symptomen als degene die jij gecheckt hebt. Ik ben er nooit voor naar een dokter geweest, maar na jaren 'voorjaarsmoeheid' in combinatie met de laatste jaren 'een hardnekkige verkoudheid' zorgde er bij voor dat er opeens een belletje ging rinkelen. Duurt altijd effe bij me, maar dan heb je ook wat. Ik slik nu Loratadine (of zoiets, typ 't uit m'n hoofd) en dat werkte dit jaar als een trein. Ben nu al door 't ergste heen. Kun je gewoon bijde drogist halen; mijn tabletten zijn van 't eigen merk van Kruidvat.

Zelfde idee over en methode voor spreekbeurten als jij, Kjong (alleen had ik C/P gedaan i.p.v. Zoon en dát was dus de eerste en direct de laatste keer).
Ja, ik heb hooikoorts en ja, dat heb ik al zo'n .. eh.. heel erg lang Eigenlijk slik ik bijna hele jaar allergiepillen, want als de laatste najaarsbloeier uitgebloeid is, begint de eerste voorjaarsbloeier al. (bomen) Sneeuw is wel een uitkomst, want dat willen ze wel eerst even laten dooien, zo'n dag of wat. Tel daarbij Fibro en moe ben ik toch wel. Maar tranen zitten even extra hoog. Geen idee waarom, want in de cyclus zit het nu ook niet, geloof ik. Is wel waar dat vermoeidheid het nog extra triggert ofzo.

IK heb mail wel gekregen Lil, maar had het nog niet gelezen, aangezien ik sinds gisterenmiddag hier thuis niet meer aan de pc was Als alles goed gaat, haal ik 'm morgen al op!

Toedels
Later is nu
hier ook hooikoorts, maar niet zo moe daarbij. Wel erg irritant, vooral de kriebels in keel en oren vind ik naar.

GG kreeg een vette onvoldoende voor een werkstuk waarin C/.P-ed was. Moest het overdoen met tig grijze haren bij bentos en mij tot gevolg. Helaas leek het erop dat hij het met zijn spreekbeurt nog niet geleerd had, tot ik fijntjes opmerkte dat het toch jammer was dat zo`n slim kind als hij toch wel moeite had met bepaalde dingen onthouden . Toen voelde hij zich betrapt en deed hij het niet meer (nu maar afwachten voor volgend jaar) . Bloes, weet bloesje dat het niet mag? Zo wel en toch ivm bemakszucht (zoals bij GG) dan zou ik het laten, zo niet is inderdaad een losse hint waarschijnlijk wel voldoende.

Wauw keuken wordt mooi!!! Heb vandaag weer normaal gekookt (lekker!), morgen gaat mijn handyman weer verder, het einde is in zicht!
!
Fijn hoor Bent, die nieuwe keuken. Die moet je straks zeker ook inwijden met een etentje voor ehm, zeg eens wat, 14 vrouwen?

Hebben we deze poster al voor de ramen van de kroeg hangen? http://www.viva.nl/wp-content/uploads/2 ... -DRIES.pdf
Lang leve alle handymen!

Oooo, die póster! Daar moet bij gedronken worden

Offertetje uitgeperst, maar als ik het niet krijg is het ook niet erg want dan is het in mei beetje soort van rustig . Rielekst uitgangspunt.

Ik ga eens even kijken of mijn man al uit zijn hok wil komen
Wat een zotte poster zeg.. Doet me denken aan de campagne van Sjaak van der Tak bij POW! Dat heeft Sjaak ook niet echt goed gedaan, denk ik...

Maar ik zal ophouden met het noemen van namen van personen waar je niet echt geil van wordt. Sorry. Ongevoelig van me.

Voorjaarsdip klinkt lastig. Helpt drank daar niet ook tegen?

Bent, wat fijn dat de keuken al zover is! Foto's willen we, heb je die al?

De C/P-actie is nonchalant ter sprake gekomen. Jongste wist dat het niet mocht en zei dat ze de tekst nog eens over zou doen in haar eigen woorden. Als ik haar nu weet te bewegen tot het gebruiken van steekwoorden, dan ben ik helemaal tevreden.

Ik kan niet inloggen in werkmail. Iemand nog koffie dan?
Ben ik trouwens uniek als ik de foto van de Viva-vieb smerig vind??
Je bent sowieso uniek hoor Bloes, maak je geen zorgen

Heb de halve nacht wakker gelegen van een man die afwisselend basgitaar speelde in zijn slaap (soort air guitar in bed, er onrustig) of snurkte. Ben heel chagrijnig tegen hem tekeer gegaan ergens rond half 3, wat verder niks hielp, en nu ben ik duf en vaag van slaapgebrekkigheid. Maar goed, niks wat koffie niet kan verhelpen. Kon ook eerst niet inloggen vanochtend, dus heb nog een kleine berg achterstallige zaterdagkranten ingehaald, eigenlijk best lekker zo op de dinsdagochtend

Bovendien was toen zaterdagmiddag nog niet gebeurd, dat scheelt ook. Zoon had het er gisteren uitgebreid over - hij had het op het journaal gezien en het was ook in de klas besproken (Alphen). Lastige materie. Hij is echt te groot om dat soort dingen weg te houden of weg te wuiven, maar je ziet gewoon de shock over dat zoiets kán bij hem binnen dreunen. Had ik maar een toverstafje die de wereld slechts goed en mooi en fijn zou maken...
Oh jee, ik was vanacht ook al zo aan het spoken dat mijn man er sjagerijnig van werd. :bloosem: Ik kan nog steeds niet in de mail en ga maar eens wat anders doen in de mean while. Heel niet handig want ik moet zoveel...

Nou ja.

Vriendin in Alphen vertelde gisteren dat ze net in de buurt fietste met haar zoontje toen de heli's overvlogen en de sirenes begonnen te loeien op allerlei hulpdienstauto's. Hij is een tikkie autistisch en heeft ADHD en klapte finaal dicht. Gelukkig is er op school goede opvang maar zij verwacht dat er nog wel eea uit gaan komen bij het ventje. Godver, arme mensen daar.. Ze kent helaas ook mensen die bij de schietpartij geweest zijn en enkele overledenen. Het is bar en heftig dus, voor het hele dorp.

* nog maar een rondje koffie, decaf dit keer want anders ga ik stuiteren *

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven