Burnout! Het vervolg
woensdag 9 februari 2011 om 17:27
maandag 11 april 2011 om 10:18
maandag 11 april 2011 om 12:52
Oohh wat een zaaaaalig weertje! Hier word ik echt mega blij van. Zit al uren te lezen in de zon, heerlijk ontspannend. Hoofdpijn gelukkig weer over na een goede nachtrust. Jammer dat ik straks naar de psych en huisarts moet, kan hier de hele dag wel blijven zitten.
Lief, hoe is het met je????
5x5, fijn dat je zo hebt genoten gister, je klinkt helemaal happy. Zie je het wat zitten on donderdag naar je werk te gaan?
Choco, goed zo!!
Ik ga even een broodje smeren, tot later!
Lief, hoe is het met je????
5x5, fijn dat je zo hebt genoten gister, je klinkt helemaal happy. Zie je het wat zitten on donderdag naar je werk te gaan?
Choco, goed zo!!
Ik ga even een broodje smeren, tot later!
maandag 11 april 2011 om 12:54
Oh trouwens, ik heb geen tattoo, maar zit er al tijden over te denken om een op mn voet te zetten. Maar ik ben zo bang dat ik er over twintig jaar compleet op ben uit gekeken! wil je een plaatje op hyves zetten van wat je wilt? Ben wel benieuwd. Persoonlijk vind ik op de arm niet zo mooi, maar dat is een keuze die je zelf moet maken...
maandag 11 april 2011 om 13:22
maandag 11 april 2011 om 16:04
Mooie tattoo, 5x5. Ik houd totaal niet van tattoos, dus ik kan je geen advies geven. Mijn advies zou namelijk zijn om het niet te doen .
Maris, hoe was het bij de psych?
Ik vind het zonnetje ook heerlijk, ik zit nu lekker in de tuin met mijn laptopje. Vriend is weer met de vijver aan het klooien.
We zijn vanmorgen bij de gynaecoloog geweest. Er was nog niks te zien, maar dat was wel normaal. Woensdag moeten we weer. Ik begin het wel echt te merken nu hoor. Ik heb een erg kort lontje (PMS achtig). Ik was op mijn werk ook weer ouderwets fel aan het reageren .
Liiiieeeeffff, waar ben je??????
Zon, hoe was jouw weekend?
Ik heb op hyves een link gezet naar een nieuwsbericht over ons grote project.
Ik vind het zonnetje ook heerlijk, ik zit nu lekker in de tuin met mijn laptopje. Vriend is weer met de vijver aan het klooien.
We zijn vanmorgen bij de gynaecoloog geweest. Er was nog niks te zien, maar dat was wel normaal. Woensdag moeten we weer. Ik begin het wel echt te merken nu hoor. Ik heb een erg kort lontje (PMS achtig). Ik was op mijn werk ook weer ouderwets fel aan het reageren .
Liiiieeeeffff, waar ben je??????
Zon, hoe was jouw weekend?
Ik heb op hyves een link gezet naar een nieuwsbericht over ons grote project.
maandag 11 april 2011 om 16:18
Ik ben hier!
Gistermiddag een uurtje aan de waterkant gezeten, maar kon de zon in mijn ogen slecht verdragen. 's Avonds naar het theater, Ruth Jacott, nou echt, ma-gi-straal! Wat een prachtig concert. Zij kan zo vreselijk goed zingen, enorm bereik heeft ze, je zou het niet zeggen als je "Vrede" hoort, maar och och, geweldig. Van Tina Turner tot Billie Holliday tot Beyonce tot Aretha Franklin.
Dus met mijn verkouden stemmetje mee staan brullen En de extra lepels gebruikt om veilig maar laat thuis te komen.
Vandaag gewerkt, compliment gekregen van lg .
Heb nog wel een nare nasale stem en veel snot, maar kan het redelijk redden. Ben niet extreem moe meer. Wel een beetje hoofdpijn, maar dat kan ook niet anders als je hoofd zo vol zit
Vind het zonnetje in mijn gezicht nog niet prettig dus zit binnen maar wel met de pui open. Ga even een boekje lezen denk ik. Liefuurtje
Hoe was de verjaardag gister abc?
Gistermiddag een uurtje aan de waterkant gezeten, maar kon de zon in mijn ogen slecht verdragen. 's Avonds naar het theater, Ruth Jacott, nou echt, ma-gi-straal! Wat een prachtig concert. Zij kan zo vreselijk goed zingen, enorm bereik heeft ze, je zou het niet zeggen als je "Vrede" hoort, maar och och, geweldig. Van Tina Turner tot Billie Holliday tot Beyonce tot Aretha Franklin.
Dus met mijn verkouden stemmetje mee staan brullen En de extra lepels gebruikt om veilig maar laat thuis te komen.
Vandaag gewerkt, compliment gekregen van lg .
Heb nog wel een nare nasale stem en veel snot, maar kan het redelijk redden. Ben niet extreem moe meer. Wel een beetje hoofdpijn, maar dat kan ook niet anders als je hoofd zo vol zit
Vind het zonnetje in mijn gezicht nog niet prettig dus zit binnen maar wel met de pui open. Ga even een boekje lezen denk ik. Liefuurtje
Hoe was de verjaardag gister abc?
maandag 11 april 2011 om 17:21
*Ego aan...even m'n hart luchten. Ben net bij de fysio geweest op aan raden van m'n reumatoloog voor wat tips en oefeningen. Ik hoefde niet meer terug te komen, maar hij heeft wel wat goeie tips gegeven aan oefeningen die ik kan doen. Verder zag hij aan mijn linkerhand een kleine vervorming van m'n pezen, doordat ze een beetje andere ligging (tenminste zo begreep ik het) hebben gekregen door de gewrichtsklachten. Hij raadde echt met klem aan toch een andere fiets te nemen (geen handremmen meer) en een ergotherapeute eens door m'n huis te laten lopen en toch wat hulpmiddeltjes aan te schaffen. En niet over m'n grenzen heen gaan (wat ik soms nog wel doe). Het is niet de bedoeling dat het overbelast gaat raken (betekend nog meer last). Pfff...slik, moet er toch aan geloven denk ik. Ik heb het een jaar lang niet willen weten en eigenwijs geen hulpmiddelen aangeschaft (terwijl manlief al over eea begon toen ik net bij de reumatoloog kwam). Ik heb al zo m'n foefjes om m'n gewrichten te ontzien maar dat is kennelijk toch niet genoeg. Dit is echt even slikken hoor Ego uit*
maandag 11 april 2011 om 17:32
5x5, . Dat is inderdaad slikken. Maar wel doen hoor, hoe beter je nu voor jezelf en je gewrichten zorgt, hoe langer je je zelf goed kan blijven redden met een paar aangepaste dingen.
Lief, je zondag en je werkdag vandaag klinkt goed. Geniet maar lekker even van je Lief-uurtje in het zonnetje.
Ik vond de verjaardag wel te doen. We zijn niet zo lang geweest, ik had hoofdpijn en toen mijn broer en gezin naar huis ging vond ik dat een goed moment om ook weg te gaan. 's Avonds was ik weer helemaal van slag, ik voelde me niet lekker, trok me terug, was heel erg met moetjes bezig (opruimen, was, vaatwasser). Volgens mijn vriend was dat een reactie op mijn familie en niet op de hormonen waar ik het zelf op gooi. Even goed uitgehuild dus weer. Ik moet er echt iets aan doen, ik denk dat mijn vriend wel gelijk heeft.
Ben nu ook alweer hartstikke chagrijnig, dus de hormonen zullen ook wel iets bijdragen aan mijn slechte humeur.
Lief, je zondag en je werkdag vandaag klinkt goed. Geniet maar lekker even van je Lief-uurtje in het zonnetje.
Ik vond de verjaardag wel te doen. We zijn niet zo lang geweest, ik had hoofdpijn en toen mijn broer en gezin naar huis ging vond ik dat een goed moment om ook weg te gaan. 's Avonds was ik weer helemaal van slag, ik voelde me niet lekker, trok me terug, was heel erg met moetjes bezig (opruimen, was, vaatwasser). Volgens mijn vriend was dat een reactie op mijn familie en niet op de hormonen waar ik het zelf op gooi. Even goed uitgehuild dus weer. Ik moet er echt iets aan doen, ik denk dat mijn vriend wel gelijk heeft.
Ben nu ook alweer hartstikke chagrijnig, dus de hormonen zullen ook wel iets bijdragen aan mijn slechte humeur.
maandag 11 april 2011 om 17:52
5x5, dat is vervelend! Maar ook al is het moeilijk om wat aanpassingen te krijgen/maken, uiteindelijk zul je dan wel minder last hebben van je gewrichten. En het is ook logisch dat je spieren/pezen zich anders gaan vormen nu, want je maakt andere bewegingen om je gewrichten te ontzien. En het gevolg is dan dat je overbelaste spieren/pezen kunt krijgen.
Ik heb nu 5 jaar pianoles. Speel vooral klassiek, vind ik gewoon mooier. Wel meer richting de hedendaagse componisten trouwens. Muziek maken ontspant me echt, dus vind het erg leuk om te doen!
Abc, hoelang moet je die hormonen nog? Je hebt er toch wel veel last van he? Maar ondanks dat vind ik dat je het goed verdraagt. Je hebt al door dat je er iets aan moet doen.
Lief, leuk dat je hebt genoten van het concert! En vandaag nog gewerkt ook, was je niet extra moe?
Vandaag hele kamer uitgemest. Kledingkast is weer opgeruimd en netjes. Kamer is gestoft, gezogen en gedweild. En nu heb ik honger en ben ook best wel moe. Maar niet echt moe-moe. Gewoon hard gewerkt moe. Vanavond geen plannen, lekker voor de tv hangen en vroeg op bed. Morgenochtend naar de fysio. Zal eens vragen of het normaal is dat mijn kaak nog steeds kraakt sinds ik bij de manueel therapeut geweest ben...
Ik heb nu 5 jaar pianoles. Speel vooral klassiek, vind ik gewoon mooier. Wel meer richting de hedendaagse componisten trouwens. Muziek maken ontspant me echt, dus vind het erg leuk om te doen!
Abc, hoelang moet je die hormonen nog? Je hebt er toch wel veel last van he? Maar ondanks dat vind ik dat je het goed verdraagt. Je hebt al door dat je er iets aan moet doen.
Lief, leuk dat je hebt genoten van het concert! En vandaag nog gewerkt ook, was je niet extra moe?
Vandaag hele kamer uitgemest. Kledingkast is weer opgeruimd en netjes. Kamer is gestoft, gezogen en gedweild. En nu heb ik honger en ben ook best wel moe. Maar niet echt moe-moe. Gewoon hard gewerkt moe. Vanavond geen plannen, lekker voor de tv hangen en vroeg op bed. Morgenochtend naar de fysio. Zal eens vragen of het normaal is dat mijn kaak nog steeds kraakt sinds ik bij de manueel therapeut geweest ben...
maandag 11 april 2011 om 18:11
Vandaag weer een goede dag gehad. Vanmorgen drie uur gewerkt, dat gaat me eigenlijk erg goed af. Was alleen moe door de korte nachtrust. Heb er altijd zo'n moeite mee om op zondagavond al om uiterlijk 21.30 uur te gaan slapen als ik er de volgende vroeg uit moet. Ben vanmiddag maar even een uurtje in de zon gaan slapen.
Morgen:
Ik moet werken
Ik moet repeteren
Ik moet naar de therapie
Woensdag:
Ik wil gaan hardlopen
Ik wil thuis wat gaan puinruimen
Donderdag:
Ik moet werken
Ik wil repeteren
Vrijdag:
Ik moet werken
Ik wil/moet examen model zijn
Ik wil x-factor kijken
Morgen:
Ik moet werken
Ik moet repeteren
Ik moet naar de therapie
Woensdag:
Ik wil gaan hardlopen
Ik wil thuis wat gaan puinruimen
Donderdag:
Ik moet werken
Ik wil repeteren
Vrijdag:
Ik moet werken
Ik wil/moet examen model zijn
Ik wil x-factor kijken
maandag 11 april 2011 om 18:12
maandag 11 april 2011 om 18:19
abc, Ik weet niet wat ik verder moet zeggen. Trots op je dat je het toch maar doet.
5x5 klote zeg. Eens moet je er toch aan geloven hè, dat er iets stuk is dat nooit meer heel wordt. Zwaar vind ik dat, ik ben er ook nog lang niet hoor.
Choc, heb je al eens een dag echt niks gedaan? Denk je dat dat zou lukken?
Maris? In slaap gevallen in het zonnetje?
Ik merkte vanochtend op het werk wel dat ik wat opstartproblemen had, nog een beetje duf in het hoofd. Maar dat kan ook van het snot zijn geweest. Zal wel een combi zijn van theater, laat slapen, en snot. Maar het voelt niet heel slecht. Ik accepteer maar gewoon dat ik rustig aan moet doen en dat is een hele stap vooruit, voorheen ramde ik er keihard doorheen en dan duurde het veel langer, ik voel nu wel dat ik elke dag wat beter word. En het grote verschil met 'vroegah' is, dat ik nu vind dat ik best veel heb gedaan vandaag ondanks dat ik nog niet beter ben. Vroegah zou ik vinden dat alleen een beetje werken en een was opvouwen veel te weinig was, had ik nog naar de supermarkt gemoeten, had ik nog iets bijzonders moeten koken, had ik nog die vriendin moeten bellen. Nu hoeft dat allemaal niet (man staat frikandellen te bakken) en dat is toch een stuk aangenamer ziek zijn.
Ik ben vanavond alleen thuis, wie houdt me gezelschap?
5x5 klote zeg. Eens moet je er toch aan geloven hè, dat er iets stuk is dat nooit meer heel wordt. Zwaar vind ik dat, ik ben er ook nog lang niet hoor.
Choc, heb je al eens een dag echt niks gedaan? Denk je dat dat zou lukken?
Maris? In slaap gevallen in het zonnetje?
Ik merkte vanochtend op het werk wel dat ik wat opstartproblemen had, nog een beetje duf in het hoofd. Maar dat kan ook van het snot zijn geweest. Zal wel een combi zijn van theater, laat slapen, en snot. Maar het voelt niet heel slecht. Ik accepteer maar gewoon dat ik rustig aan moet doen en dat is een hele stap vooruit, voorheen ramde ik er keihard doorheen en dan duurde het veel langer, ik voel nu wel dat ik elke dag wat beter word. En het grote verschil met 'vroegah' is, dat ik nu vind dat ik best veel heb gedaan vandaag ondanks dat ik nog niet beter ben. Vroegah zou ik vinden dat alleen een beetje werken en een was opvouwen veel te weinig was, had ik nog naar de supermarkt gemoeten, had ik nog iets bijzonders moeten koken, had ik nog die vriendin moeten bellen. Nu hoeft dat allemaal niet (man staat frikandellen te bakken) en dat is toch een stuk aangenamer ziek zijn.
Ik ben vanavond alleen thuis, wie houdt me gezelschap?
maandag 11 april 2011 om 18:29
Het is al de hele dag Zon tijd. Ik vond het heerlijk om op mijn werk te zijn, gezellig samen met een aantal leuke collega's. Daarna naar de zangles gegaan en ook nog even bij de masseur geweest. Vanmiddag heb ik alleen maar genoten van de Zon, geslapen en interessant boek gelezen.
Repeteren is overigens ontspanning voor mij hoor
Frikandellen, wat lekker.... Lief, je wordt met de dag sterker!
Repeteren is overigens ontspanning voor mij hoor
Frikandellen, wat lekker.... Lief, je wordt met de dag sterker!
maandag 11 april 2011 om 19:05
Zon, ik heb ook altijd moeite met op tijd naar bed gaan hoor. Kreeg toen ik nog studeerde ook altijd de meeste inspiratie vlak voordat ik naar bed ging. Met als gevolg dat ik dan toch nog tot laat aan het werk was... Wat fijn dat het leuk was op je werk. Je klinkt positief!
Gam, die psych kan inderdaad erg vermoeiend zijn. Ik heb ook altijd een tijdje nodig om er van bij te komen. Maar uiteindelijk zal het beter gaan!
Lief, goed dat je het vraagt. Ik heb inderdaad weinig echte niks-doe dagen. Ik kan dat nog niet van mezelf accepteren. Heb ze wel eens hoor, maar niet vaak genoeg.
Ik heb de afgelopen tijd (vóórdat bekend was dat ik overspannen ben) van alles juist weer opgebouwd omdat ik last had van een angststoornis. Juist was het toen nodig om elke dag wat te doen, om elke dag een stapje verder te komen. Nu heb ik die angst redelijk onder controle, maar nog niet helemaal. En ik heb (denk ik) nog steeds de neiging om elke dag een stapje verder te gaan.
Gam, die psych kan inderdaad erg vermoeiend zijn. Ik heb ook altijd een tijdje nodig om er van bij te komen. Maar uiteindelijk zal het beter gaan!
Lief, goed dat je het vraagt. Ik heb inderdaad weinig echte niks-doe dagen. Ik kan dat nog niet van mezelf accepteren. Heb ze wel eens hoor, maar niet vaak genoeg.
Ik heb de afgelopen tijd (vóórdat bekend was dat ik overspannen ben) van alles juist weer opgebouwd omdat ik last had van een angststoornis. Juist was het toen nodig om elke dag wat te doen, om elke dag een stapje verder te komen. Nu heb ik die angst redelijk onder controle, maar nog niet helemaal. En ik heb (denk ik) nog steeds de neiging om elke dag een stapje verder te gaan.
maandag 11 april 2011 om 19:16
Ik vroeg dat ook omdat ik zelf merk dat ik niet zo vaak meer volledig stil sta. Heb toch altijd wel wat te doen en het gekke is dat ik me afvraag of dat goed voor me is of niet. Nu ben ik natuurlijk al een heel eind verder. Ik ben natuurlijk al tot stilstand gekomen een par maanden terug en misschien is het helemaal niet erg als ik niet meer zo regelmatig tijd voor mezelf neem. Of misschien is een dag ziek thuis zijn, ook wel als Liefdag te betitelen. Dan voel ik me niet zo lekker, maar ik ben wel voor mezelf aan het zorgen. Ofzo.
Aan de andere kant, een uurtje in de zon met een boekje, dat gebeurt niet veel meer. Thuis doe ik toch altijd wel even wat. Maar met een hengel aan de waterkant, dan is mijn hoofd echt leeg. Zou dat dan voldoende zijn, is aan mijn behoefte aan Lieftijd al voldaan met af en toe een uurtje vissen? Of is een avond als gisteravond, die geweldig was, ineens Lieftijd geworden, waar het voorheen een energieslurper was (ondanks dat het toen ook leuk was).
Nou ja, ik vertrouw er maar op dat mijn lichaam me wel een seintje geeft als ik te ver ga?
laat ik hopen dat ik dat dan merk, want oh wat ben ik er bang voor, om weer terug te vallen
Aan de andere kant, een uurtje in de zon met een boekje, dat gebeurt niet veel meer. Thuis doe ik toch altijd wel even wat. Maar met een hengel aan de waterkant, dan is mijn hoofd echt leeg. Zou dat dan voldoende zijn, is aan mijn behoefte aan Lieftijd al voldaan met af en toe een uurtje vissen? Of is een avond als gisteravond, die geweldig was, ineens Lieftijd geworden, waar het voorheen een energieslurper was (ondanks dat het toen ook leuk was).
Nou ja, ik vertrouw er maar op dat mijn lichaam me wel een seintje geeft als ik te ver ga?
laat ik hopen dat ik dat dan merk, want oh wat ben ik er bang voor, om weer terug te vallen
maandag 11 april 2011 om 19:21
Haai, ik kwam even tjekken of Lief nog alive is, gelukkig wel Fijn dat je zo genoten hebt!
Ik heb wel bijgelezen, maar het is maris marisman - avond, dus ik ga even gezellig doen. Pizza, wijntje, mmmmmm...
Oh bij psych wwas ok, bezig geweest met cognitieve therapie. Bij dokter was ook ok, bloeddruk wat laag (110/70) en ik krijg een uitgebreid bloedonderzoek om e.e.a. uit te sluiten.
Fijne avond allen, en tot morgen.
Ik heb wel bijgelezen, maar het is maris marisman - avond, dus ik ga even gezellig doen. Pizza, wijntje, mmmmmm...
Oh bij psych wwas ok, bezig geweest met cognitieve therapie. Bij dokter was ook ok, bloeddruk wat laag (110/70) en ik krijg een uitgebreid bloedonderzoek om e.e.a. uit te sluiten.
Fijne avond allen, en tot morgen.
maandag 11 april 2011 om 19:55
Ik heb mezelf vreselijk afgebeuld tijdens het sporten. Al mijn ggrr-gevoel eruit getraind (dat was de bedoeling tenminste). Is niet helemaal gelukt, ik heb nog steeds zo'n irritant ontplof gevoel van binnen. Dit is echt van de hormonen, dit heb ik ook als ik ongesteld moet worden (nu alleen tien keer erger). Mijn vriend kan er gelukkig wel om lachen en ik dan soms ook wel even.
Ik heb alles wel gelezen, maar even geen zin om te reageren , sorry. Hopelijk ben ik morgen weer wat socialer.
Ik heb alles wel gelezen, maar even geen zin om te reageren , sorry. Hopelijk ben ik morgen weer wat socialer.
maandag 11 april 2011 om 23:13
Haaaii allemaal,
Ik ben weer in mijn up stemming hoor en kan weer de hele wereld aan. Vandaar dat ik dus heel spontaan begonnen ben met de buitenboel te verven....zucht...zo irritant....ik weet nu al dat ik over een paar dagen weer helemaal lam ben en down,maar ik kan er gewoon niets aan doen. kwam vanmorgen in mijn kop en dan moet het ook. en dan pas vanavond laat bedenken, had ik beter neit kunnen doen...denk aan paar weken geleden...woonkamer metamorfose gedaan daarna een dip, slaap kamer van dochter gedaan daarna een dip.
Nou ja afwachten maar, b4n iig wel blij dat mijn dipbui weer over is.
tot later allemaal
Ik ben weer in mijn up stemming hoor en kan weer de hele wereld aan. Vandaar dat ik dus heel spontaan begonnen ben met de buitenboel te verven....zucht...zo irritant....ik weet nu al dat ik over een paar dagen weer helemaal lam ben en down,maar ik kan er gewoon niets aan doen. kwam vanmorgen in mijn kop en dan moet het ook. en dan pas vanavond laat bedenken, had ik beter neit kunnen doen...denk aan paar weken geleden...woonkamer metamorfose gedaan daarna een dip, slaap kamer van dochter gedaan daarna een dip.
Nou ja afwachten maar, b4n iig wel blij dat mijn dipbui weer over is.
tot later allemaal