Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
pfff wat een berichten allemaal, dat gesprekken op hold worden gezet enzo. Gelukkig niet voor diegene die al een datum hebben.

Ik knijp hem ook een beetje hoor, heb dan wel al een ini datum but you never know!

Anyway ik heb de broek genomen en de 2 verschillende rokken. En ik ben helemaal gezond verklaard!
2 dagen voordat jij moet America!
Spannend laraS!

Dizzy: oh je hebt dus alle verschillende 'onderkantjes' genomen :-) ik denk dat je ini echt wel doorgaat hoor, volgens mij is de vacature gewoon stopgezet omdat ze genoeg mensen in het proces hebben zitten nu. Niet omdat ze mensen gaan afbellen.
Hallo allemaal!

Meld me ook maar even, lees al poosje mee.

Laras, fijn dat je, je 2e gesprek eindelijk hebt kunnen plannen! Als het goed is ben ik jou tegengekomen op stewardess.pagina en zag op beide forums beetje dezelfde berichten, dus neem aan dat je dezelfde persoon bent (toch?) correct me if I'm wrong ;)

Dus je hebt er maar achteraan gebeld? En jeee snel ook je gesprek dan! Ik moet eind mei (kom van Adecco ipv MP), dus jij heerlijk een maandje eerder Zo zie je maar, idd geluk bij ongeluk. Anders was t ook ergens in mei geweest. Anyway, vroeg of laat, je hebt je gesprek! Dus dat is al een hele opluchting. Succes! Fijn gevoel he!
Hey Bente,

Ook hier! Ja dat was ik inderdaad ook. SUPER blij dat ik gebeld heb. Ik heb enorm geluk gehad verzekerde de mevrouw mij. Pfiewww. Als ik het niet aan had gedurft had ik t voor de aankomende maanden misschien wel op mijn buik kunnen schrijven.

Maaaarrrrr gelukkig. Deze troela mag maandag al :D heerlijk, scheelt me ruim 1,5 maand wachten tot ik weet of ze me willen of niet. Wel enorm spannend dat 't nu ineens zo snel komt.
Dank jullie wel voor jullie medeleven!

Ik kom net terug van een vlucht en denk ik kijk nog gauw even op viva. Het enige wat ik nu nog denk is; NEEEEEEEE!!!!!!!!

We wachten maar weer af.
Nou gelukkig Laras. da's weer een zorg minder. En nu ophouden met al dat gestress! Je leeftijd is hoog genoeg, anders hadden ze je niet eens uitgenodigd voor een gesprek en denk je nou echt dat ze hun tijd gaan zitten verdoen aan iemand die ze bij voorbaat al te jong achten?! En trouwens, die jonge dingetjes zijn nog zo lekker kneedbaar! En als je je net zo gedraagt als bij je eerste gesprek vormt het klm gesprek zich vanzelf en krijg je net als bij Lotje (nog gefeliciteerd trouwens!) een goed en relaxed gesprek. Dus niet stressen en niet teveel voorbereiding. Het moet wel een beetje spontaan blijven. Zo, moederkloek uit!

En neem de broek, als je er het figuur voor hebt. Dat werkt echt zoveel lekkerder dan een rok. Geen panties meer (o zaligheid!). En die klokrok is echt niet charmant! Toen ik bij mijn excollega's in KUL op bezoek was had 2/3 de broek aan ( ).
quote:papua schreef op 12 april 2011 @ 03:01:

Dank jullie wel voor jullie medeleven!

Ik kom net terug van een vlucht en denk ik kijk nog gauw even op viva. Het enige wat ik nu nog denk is; NEEEEEEEE!!!!!!!!

We wachten maar weer af.Waarom bel je ze niet zelf ipv afwachten?
Ja zelf bellen! Dat heb ik na gisteren ook wel geleerd! :D
Ik twijfel.....

Ik voel me dan altijd zo opdringerig en ongeduldig. Zitten ze daar wel op te wachten, dat iedereen gaat bellen. Het lijkt mij dat ze het wel laten weten, als het langer gaat duren.
Ja, ik heb dat ook altijd. Maar ben wel ZOOO verschrikkelijk blij dat ik de stap gisteren dan toch gezet heb.

Sowieso een vervelende situatie momenteel. Ik lees andere forums en vooralsnog is er volgens mij niks bekend over de INI's na juni.
Ja ik voel me ook altijd heel opdringerig en ben bang dat ze me dan irritant vindern als ik bel. Kan me namelijk voorstellen dat je niet de enige bent die nu belt ....

Maar je bent al aangenomen Papua, je hebt in feite niets te verliezen!
Bellen, juist omdat je al bent aangenomen. Doen!
-
He Laras! Ben blij voor je. Wow maandag al!

En wat Mayou zegt; niet stressen! En 'jonkies' zijn inderdaad heerlijk kneedbaar Ongeacht je leeftijd kunnen mensen zich wel of niet volwassen gedragen. Ken genoeg jongere mensen in mijn omgeving die hun leeftijd voorbij zijn. Het gaat niet om de stempel als het gaat om leeftijd, meer om je zelfbewustheid. Je hebt in je 1e gesprek laten zien wie je bent, dus vertrouw op jezelf. Iedereen is zenuwachtig, ik ook met mijn 27 jaartjes . En we moeten realistisch blijven, probeer me dat zelf ook steeds voor me te houden , het kan alle kanten op gaan. Het ene moment zit ik in de wolken en t andere moment 'poef' oh god wat als het allemaal niet doorgaat! We shall see..

Papua, ik denk je ook gewoon moet bellen. Helemaal omdat je al bent aangenomen en dus eigenlijk niks te verliezen hebt toch. Snap dat je twijfelt omdat je niet irritant wilt overkomen. Maar als je het netjes uitlegt en begrijpt dat ze het erg druk hebben, maar toch graag een klein beetje duidelijkheid wilt. Het kan zijn dat ze je nog niks kunnen vertellen of misschien kunnen ze je wel een schatting geven. Dan weet je op zn minst waar je aan toe bent.

Lotje, heerlijk dat je bent aangenomen!
quote:bente2 schreef op 12 april 2011 @ 15:45:

He Laras! Ben blij voor je. Wow maandag al!

En wat Mayou zegt; niet stressen! En 'jonkies' zijn inderdaad heerlijk kneedbaar Ongeacht je leeftijd kunnen mensen zich wel of niet volwassen gedragen. Ken genoeg jongere mensen in mijn omgeving die hun leeftijd voorbij zijn. Het gaat niet om de stempel als het gaat om leeftijd, meer om je zelfbewustheid. Je hebt in je 1e gesprek laten zien wie je bent, dus vertrouw op jezelf. Iedereen is zenuwachtig, ik ook met mijn 27 jaartjes En we moeten realistisch blijven, probeer me dat zelf ook steeds voor me te houden ;), het kan alle kanten op gaan. Het ene moment zit ik in de wolken en t andere moment 'poef' oh god wat als het allemaal niet doorgaat! We shall see..

Helemaal waar Bente,

ik ga het maar over me heen laten komen dankje!
Hi dames,

Een tijdje geleden heb ik al eens een berichtje geplaatst, maar ben er een tijdje tussenuit geweest waardoor ik helaas niet kon reageren!

16 mei start ik met de ini en ik ben benieuwd of er nog meer meiden op die datum starten? Zou leuk zijn om elkaar nu alvast te leren kennen

Ik vraag me wel af hoe anderen het gaan doen tijdens de ini met vervoer/verblijf... Zelf woon ik in Breda en heb het idee om in de buurt van Schiphol een kamers oid te zoeken omdat iedere dag op en neer reizen nogal veel tijd in beslag neemt, maar ik kan weinig vinden! Wat zijn jullie ervaringen hiermee of heeft er iemand nog tips?
En nog even @ Papua

Je moet inderdaad gewoon bellen, dat heb ik ook gedaan.

Was namelijk eigenlijk aangenomen voor de ini van 4 mei, maar kreeg steeds geen post binnen en vond dat nogal vreemd. Toen ik belde bleek dat ze me niet goed hadden geplaatst en er was toen gelukkig nog 1 plekje vrij voor de ini van 16 mei. Dus als ik er zelf niet achteraan was gegaan had ik waarschijnlijk nog langer moeten wachten :S

Het was even flink over en weer bellen, maar ben blij dat ik het heb gedaan en ook bij klm vonden ze het geen probleem. Heb zelfs nog mijn excuses aangeboden voor de vele telefoontjes maar ze gaven me alleen maar groot gelijk! Ze vonden het ook niet meer dan logisch dat ik wilde weten waar ik een toe was en dat zal bij jou niet anders zijn!

Succes!
Ik vlieg voorlopig niet als ik alles zo lees (ook op stewardessen.startpagina.nl) Heb 26 april mijn eerste gesprek, deze gaat wel gewoon door, maar een vervolg laat waarschijnlijk heel lang op zich wachten:(
He Stephanie,

Kom ook uit Breda Ben benieuwd hoe je het gaat regelen met je ini, toch besluit op en neer te gaan of iets gaat huren? Ben zelf nog lang niet zover hoor.

Een dubbele huur zou voor mij best duur zijn. Ik zou persoonlijk zelf op en neer gaan, eigen auto of ov. Maar ja, tis best ver. Dus wie weet verander ik nog van gedachten. Dus ben daarom benieuwd hoe anderen, waaronder jij, het gaat doen.
Ik hoorde iets over dat als je tijdens je ini meer dan 2 keer te laat komt, je automatisch ook je ini niet gehaald hebt en dus niet aangenomen wordt. Klopt dat?

Dat lijkt me namelijk een enorme stressfactor en ik kan me voorstellen dat je dan dus zo dicht mogelijk bij Schiphol wilt wonen. Aangezien de NS het wekelijks af laat weten en de files op de A4 ook dramatisch zijn......

Overigens snap ik de regel wel (als hij klopt)....als stewardess moet je tenslotte ook gewoon op tijd voor je vluchten zijn.
Volgens mij klopt dat inderdaad. Ik deed er met de trein 30 minuten over om op SPL te komen + 20 minuten om vanaf Plaza naar Oost te reizen met de bus. Ik was er altijd een uur tevoren, elke dag om 5AM opgestaan.

En nu houd ik nog steeds 45-60 minuten speling aan.
Hallo allemaal!

Ik lees het forum ook al een tijdje mee en heb besloten om nu dan maar eens een berichtje te plaatsen. Ik ben erg geschrokken dat een aantal mensen zeggen dat de vacature is gesloten!! Ik word over een maandje 21 en wilde dan erg graag gaan solliciteren.. Heb mijn havo en mbo4 diploma en voldoe aan de eisen die Adecco op de website had gesteld. Wil dit dus zeggen dat ik nu niet meer kan solliciteren? Ik zou toch pas kunnen beginnen eind dit jaar, maar het lijkt me niet dat ze de vacature weer snel "open" zullen zetten? Zou dit echt heel erg jammer vinden!!

Hoor graag wat jullie hiervan denken!
Hoi Laura,

Ik vrees inderdaad dat je voorlopig even niet kunt solliciteren

Wie weet gooien ze de vacature later dit jaar weer open dus ik zou de sites goed in de gaten houden

Maar voorlopig heeft het dus even geen zin meer om een brief te sturen! Helaas!
Wat vervelend nu alweer een wervingsstop.

Hoop voor alle mensen die door zijn naar het 2e gesprek dat deze snel ingepland gaan worden.

@ stephanie88 ik begin ook 16 mei. Kan niet wachten:) ben al begonnen met leren, ben heel erg benieuwd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven