Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
Laura, ik denk dat het even op zich zal laten wachten. Ik heb begin feb. mijn soll. opgestuurd, maar pas ingepland voor eind april (eerste gesprek). Frustrerend, want ik zag dat anderen hier via manpower ook begin feb. hadden gesolliciteerd en begin maart al terecht konden voor eerste gesprek. Er staan nu denk ik best wel wat eerste gesprekken gepland en ook tweede bij de KLM, en als die door zijn duurt het nog een tijd voordat ze ook weer op gesprek of op INI kunnen. Ik was er niet op gebrand op korte termijn te beginnen, kan pas dit najaar. Maar dat zal nu wel niet meer gebeuren. Ik denk dat ze iets te enthousiast zijn gestart met het massale werven.
quote:Moi87 schreef op 13 april 2011 @ 09:26:

ben al begonnen met leren, ben heel erg benieuwd.Hoe doe je dat zonder boeken?
quote:_avril_ schreef op 13 april 2011 @ 12:43:

Ik denk dat ze iets te enthousiast zijn gestart met het massale werven.Hoezo? Op een gegeven moment hebben ze er genoeg of denken ze genoeg te hebben. Mocht dat niet zo zijn gaat de vacature weer open. Lijkt me logisch
quote:mayou schreef op 13 april 2011 @ 13:22:

[...]

Hoe doe je dat zonder boeken?

Daar ben ik ook benieuwd naar.

Want dan begin ik ook alvast!
anoniem_122147 wijzigde dit bericht op 13-04-2011 13:58
Reden: Nare ondertoon, niet bedoelt
% gewijzigd
Heb al wat dingen thuis ontvangen, die voor aanvang van de ini geleerd moeten worden.
O ja da's waar ook, was ik vergeten. Succes!
Thanks voor jullie reacties Americagirl en _Avril_!

Ik had ook niet verwacht dat ik (als ik aangenomen zou worden) al snel geplaatst zou worden voor een INI. Maar omdat ik toch pas eind dit jaar zou kunnen beginnen, dacht ik nog genoeg tijd te hebben als ik zou solliciteren in mei... niet dus helaas

Ik ben in ieder geval erg benieuwd of jullie worden aangenomen en zal het forum in de tussentijd zeker in de gaten houden. Veel succes in ieder geval!!!
Ik heb hier trouwens nog allemaal LVD boeken liggen, dus mocht iemand interesse hebben dan kan ik eventueel wel een aantal kopietjes maken haha Wel specifieke dingen natuurlijk, want het is nogal veel!
quote:laura1990 schreef op 13 april 2011 @ 14:15:

Ik heb hier trouwens nog allemaal LVD boeken liggen, dus mocht iemand interesse hebben dan kan ik eventueel wel een aantal kopietjes maken haha Wel specifieke dingen natuurlijk, want het is nogal veel!

Wat heb je zelf met die boeken gedaan dan?

Jammer trouwens hoor. Het is misschien mosterd naar de maaltijd, maar je had natuurlijk al wel kunnen solliciteren. Ookal zou je pas eind het jaar kunnen beginnen. Dan wordt je simpelweg gewoon later ingedeeld in een initial. De reden dat je pas later dit jaar zou kunnen beginnen is omdat je nog geen 21 bent toch? Misschien mag je onder de 21 ook wel niet op gesprek komen, geen idee. Maar kan me zo indenken dat je de procedure misschien al wel had mogen doorlopen.
Ik kom hier ook even buurten, heb ook gesolliciteerd namelijk en volgende week 2e gesprek bij KLM!

Las hierboven iemand die vroeg naar Cabin OK

Ben daar vanmorgen geweest en vind het echt een aanrader.

Op veel punten liep ik nog vast of kon ik geen voorbeelden verzinnen en het helpt echt om daar dan samen met iemand doorheen te gaan. Ook het oefenen van het rollenspel vond ik zeer nuttig....daar was ik dus echt niet goed in, maar bij de 3e keer ging het gelukkig al een heel stuk beter dan bij het 1e spel. Mochten er dus mensen zijn die twijfelen of zich beter willen voorbereiden, dan kan ik het iig aanbevelen!
quote:roomsoes schreef op 13 april 2011 @ 14:35:

Ik kom hier ook even buurten, heb ook gesolliciteerd namelijk en volgende week 2e gesprek bij KLM!

Las hierboven iemand die vroeg naar Cabin OK

Ben daar vanmorgen geweest en vind het echt een aanrader.

Op veel punten liep ik nog vast of kon ik geen voorbeelden verzinnen en het helpt echt om daar dan samen met iemand doorheen te gaan. Ook het oefenen van het rollenspel vond ik zeer nuttig....daar was ik dus echt niet goed in, maar bij de 3e keer ging het gelukkig al een heel stuk beter dan bij het 1e spel. Mochten er dus mensen zijn die twijfelen of zich beter willen voorbereiden, dan kan ik het iig aanbevelen!

Klinkt goed! Ik denk er ook nog steeds over na om hier aan deel te nemen. Al wordt het nu behoorlijk kort dag. Ben tenslotte begin volgende week al aan de beurt. Zou het superfijn vinden om mijn rollenspel te kunnen oefenen. En eventueel feedback te krijgen op mijn interview.

Misschien toch nog even contacten of ze een gaatje vrij hebben.
Hallo daar!

Ik lees al vanaf het begin mee op dit forum, ben zelf ook aan het solliciteren bij KLM. Eind mei mijn eerste gesprek. (begin februari aangemeld bij adecco) IK ken inmiddels redelijk wat mensen in de omgeving die hier ook mee bezig zijn.

Vraagje, vanochtend is een vriendin van mij (zij heeft volgende week haar 1e gesprek) gebeld door adecco dat de werving stop is gezet, de vraag was of ze nog op gesprek wilde komen, ja of nee. Dan werd ze daarna op de wachtlijst geplaatst. Uiteraard heeft ze hier ja op gezegt.

Ik vroeg me af of hier meerdere meiden zijn die inmiddels ook gebeld zijn met deze mededeling? Ik ben zelf nog niet gebeld, maar mijn gesprek is ook pas in mei.

En het rare is, dat zij zelf gister middag naar Adecco gebeld heeft met de vraag hoe het nu precies zit omdat er al berichten te lezen waren met dit nieuws. O.a. in het fd.

Toen vertelde Adecco dat ze zich absoluut geen zorgen hoeft te maken en dat het allemaal gewoon doorgaat. Vreemd toch?

Mijn (stief)moeder vliegt zelf al 15 jaar bij KLM en zegt dat de groei er echt nog wel aan zit te komen, dus dat we ons geen zorgen hoeven te maken.
quote:mayou schreef op 13 april 2011 @ 13:24:

[...]

Hoezo? Op een gegeven moment hebben ze er genoeg of denken ze genoeg te hebben. Mocht dat niet zo zijn gaat de vacature weer open. Lijkt me logischNee, zo werkt dat natuurlijk niet. Je hebt een aantal vastgesteld en daarop zet je een wervingsactie in. Deze wervingsactie zou t/m einde van het jaar zijn, maar door ontwikkelingen (Japen en Midden Oosten) moet dat aantal worden bijgesteld. Je laat het nu heel random klinken, dat ze maar een beetje gaan aannemen totdat ze denken: nu is het wel genoeg denken we. In eerste instantie wilde ze t/m december doorgaanmet werven, dus dan weet je dat de stroom doorgaat tot in het nieuwe jaar bij KLM. Dat zet je niet zo maar stop. Vandaar dat ik zeg, dat ze iets te enthousiast begonnen zijn. Ze hadden dit niet voorzien. Net als met de crisis een paar jaar terug, voorzie je die dingen niet, maar moet er wel op worden geanticipeerd. Enthousiast begonnen dus, en dat enthousiasme moeten ze nu temperen.
@123viva, ik ben nog niet gebeld maar verwacht er wel een opmerking over van Adecco, al dan niet tijdens het gesprek. Alhoewel mij wel bij het eerste tel. gesprek is gevraagd of ik op de wachtlijst wilde, en toen heb ik al met ja geantwoord.
@avril: en wanneer stond jij ook alweer ingepland voor het 1e gesprek?
Volgens mij bedoelen we hetzelfde avril, alleen had ik er wellicht bij moeten zetten dat ze hun aantal sollicitanten/aannames teruggeschroeft hebben. Denk dat ze taferelen a la 2001 en 2 jaar terug willen voorkomen, vandaar. Zuur voor diegenen die nog moeten, maar wel begrijpelijk van klm uit gezien.
quote:mayou schreef op 13 april 2011 @ 15:07:

Volgens mij bedoelen we hetzelfde avril, alleen had ik er wellicht bij moeten zetten dat ze hun aantal sollicitanten/aannames teruggeschroeft hebben. Denk dat ze taferelen a la 2001 en 2 jaar terug willen voorkomen, vandaar. Zuur voor diegenen die nog moeten, maar wel begrijpelijk van klm uit gezien.Absoluut begrijpelijk! Maar ik vind het eerlijk gezegd al best groots opgezet vanaf het begin, misschien te groots? Ze begonnen direct in feb/maart met aannemen en inplannen. Daar kun je toch niet mee doorgaan tot het einde van het jaar. Hartstikke veel mensen krijg je dan? Maar goed, ik ben natuurlijk niet van KLM. Misschien hadden ze zelf ook niet voorzien al zoveel mensen aan te nemen.
quote:123viva321 schreef op 13 april 2011 @ 14:57:

@avril: en wanneer stond jij ook alweer ingepland voor het 1e gesprek?eind deze maand.
quote:_avril_ schreef op 13 april 2011 @ 15:23:

[...]

Absoluut begrijpelijk! Maar ik vind het eerlijk gezegd al best groots opgezet vanaf het begin, misschien te groots? Ze begonnen direct in feb/maart met aannemen en inplannen. Daar kun je toch niet mee doorgaan tot het einde van het jaar. Hartstikke veel mensen krijg je dan? Maar goed, ik ben natuurlijk niet van KLM. Misschien hadden ze zelf ook niet voorzien al zoveel mensen aan te nemen.Het aanname percentage bleek hoger dan verwacht. Dus dat lijkt mij een verklaring?
quote:_avril_ schreef op 13 april 2011 @ 15:23:

[...]

Absoluut begrijpelijk! Maar ik vind het eerlijk gezegd al best groots opgezet vanaf het begin, misschien te groots? Ze begonnen direct in feb/maart met aannemen en inplannen. Daar kun je toch niet mee doorgaan tot het einde van het jaar. Hartstikke veel mensen krijg je dan? Maar goed, ik ben natuurlijk niet van KLM. Misschien hadden ze zelf ook niet voorzien al zoveel mensen aan te nemen.

Het is niet de eerste keer dat zo iets gebeurt. Toen ik wilde solliciteren was er ook ineens een aannamestop van een anderhalf jaar. En later is het ook nog een paar keer voorgekomen.

Eerlijk gezegd heb ik het deze keer helemaal niet gevolgd. Ik vlieg niet meer en woon niet meer in Nederland. Volg jullie alleen hier, want het gaat me nog steeds erg na aan het hart (blijf blauw).
Klopt t dat Basia een blog bijhoudt? Las zoiets eerder op dit forum dacht ik. Welk forum is dat? Kan t niet zo gauw vinden..
quote:laras schreef op 13 april 2011 @ 15:25:

[...]

Het aanname percentage bleek hoger dan verwacht. Dus dat lijkt mij een verklaring?Zou kunnen. Maar een vriendin van mij die bij KLM recruitment werkt bevestigd dit niet. Als je 2 UZB zoveel mensen laat werven, dan zet je blijkbaar hoog in. En dat wordt nu terug geschroefd/(tijdelijk) een halt toegeroepen. Dat laatste lijkt mij eerder de verklaring voor deze stop.
quote:laras schreef op 13 april 2011 @ 14:23:

[...]

Wat heb je zelf met die boeken gedaan dan?

Jammer trouwens hoor. Het is misschien mosterd naar de maaltijd, maar je had natuurlijk al wel kunnen solliciteren. Ookal zou je pas eind het jaar kunnen beginnen. Dan wordt je simpelweg gewoon later ingedeeld in een initial. De reden dat je pas later dit jaar zou kunnen beginnen is omdat je nog geen 21 bent toch? Misschien mag je onder de 21 ook wel niet op gesprek komen, geen idee. Maar kan me zo indenken dat je de procedure misschien al wel had mogen doorlopen.

Ik volg op dit moment nog de opleiding luchtvaart (1 jaar) en ben daar eind dit jaar mee klaar. Heb daarom dus ook allerlei boeken waar onze lesstof in staat.

Had niet eerder kunnen solliciteren omdat ik in mei pas 21 word. Je kon bij dat formulier van Adecco alleen aanklikken: 21, ja of nee. En als je nee doet dan kun je niet verder haha. Dus ja, ik had wel willen solliciteren alleen denk niet dat ze dat goed hadden gevonden i.v.m. mijn leeftijd.

Als ik zeker had geweten dat je ook met 20 jaar had kunnen solliciteren, dan had ik dat zeker gedaan. Maar ja, daar is het nu helaas te laat voor! Hopen dat de vacature er binnenkort misschien weer is.

Jij in ieder geval heel veel succes volgende week, je kunt het!!!
@123Viva: wat is het toch raar hoe dat gaat met die data voor gesprekken. Ik heb me eind januari aangemeld bij Adecco en had 11 maart al mijn eerste gesprek. Als ik dan lees dat jij pas eind mei mag.......

Een vriendin van mij heeft zich de 1e week van februari aangemeld en die mocht 11 april al op gesprek.

Nou ja, het zal met zoveel sollicitanten die via 2 uitzendbureau's binnenstromen ook wel een enorme procedure zijn maar het is wel jammer dat het toch niet helemaal op een first-com-first-serve basis verloopt.
@laura, je had ja kunnen aanvinken, omdat je op het moment dat je bij hun op gesprek komt 21 bent. Je had Adecco of Manpower hier ook even over kunnen bellen. Het gaat erom dat KLM een minimumleeftijd hanteert, aan welke jij zou voldoen op het moment dat je daar solliciteert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven