Minnaar deel 14

06-03-2011 20:18 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
quote:ancee071 schreef op 11 april 2011 @ 21:56:

[...]

Klopt, dat weet je ook niet, maar je kunt toch genieten en wanneer je het gevoel hebt dat er gevoelens bijkomen er een punt achter zetten. Hij blijft een nummer 2. Komt niet tussen m'n relatie met nummer 1. Want die blijft ook nummer 1 !!!

Nee mee eens en toch kort door de bocht want dan voel je het al.

Er is dan nog wel een verschil of beiden een nummer 1 hebben of dat 1 van tweeen dat maar heeft, dat geeft vaak een scheve verhouding, sprak moe wijselijk:o)

En ook al ben je niet in beeld voor een nummer 1 relatie: de een kan een verliefdheid beter handelen dan de ander en soms ligt dat ook nog aan het moment.
Je bent zelf een theepot
Hmm je hebt nog gelijk ook hihi. Maar ik ben gelukkig niet iemand die vrij snel verliefd word omdat m'n man gewoon m'n nummer 1 is en blijft. Ben niet van plan om bij hem weg te gaan en dus stel dat ik verliefd ZOU worden ik voor m'n man kies ook al zou ik gevoelens hebben gekregen. Dan ga ik toch voor m'n gezin en niet voor m'n eigen gevoelens.
[quote]Rooss4 schreef op 11 april 2011 @ 22:01:

Ik kan geen nummers 1 en 2 meer zien zeg! Heeel verwarrend!! Doe mij maan man en minnaar... of partner en SV of eeeeh geef het beest een naam, ik wil ook geen nummer zijn!

quote]

Ik vind die benamingen juist wel lekker

Mijn nummer 1 is niet mijn man 9want niet getroiwd maar ok), is mijn vaste partner. 'Mijn man' zou nog kunnen als ik het gevoel had oud met hem te willen worden mar dat weet ik niet. doet er voor mij ook niet toe

Nummer 2 is niet alleen minnaar, het nonfysieke contaxct is frequenter en intenster dan sex en bij minnaar heb ik een sex-gedachte

Sv dekt de lading bij lange na niet van mijn nummer 2 (sorrieeeeeRoos), en mijn partner is niet mijn man. Ik heb bij officiele gebeurtenissen geen moeite met de vrouw van zijn of ;'is dat jouw man' maar als ik het zelf benoem? Nee, het is niet mijn man.

Iemand een betere suggestie? Het moet wel makkelijl typen he? LOL
Je bent zelf een theepot
Vergeet ik nog te vertellen dat ik om dit alles te voorkomen altijd zorg dat het een gebonden man is, zodat het toch een soort grens blijft voor je eigen gevoelens
i wish my life was simple suzannesuus. But thanks hoor, moet lukken!

Angel; thnx

roossje: wie weet ik ga uit v e vriendschappelijk weekendje weg, anything more is een extraatje!

Nice dat jullie zo meeleven
quote:ancee071 schreef op 11 april 2011 @ 22:18:

Hmm je hebt nog gelijk ook hihi. Maar ik ben gelukkig niet iemand die vrij snel verliefd word omdat m'n man gewoon m'n nummer 1 is en blijft. Ben niet van plan om bij hem weg te gaan en dus stel dat ik verliefd ZOU worden ik voor m'n man kies ook al zou ik gevoelens hebben gekregen. Dan ga ik toch voor m'n gezin en niet voor m'n eigen gevoelens.

Het staat er zo makkelijk ancee.

Er waren er hier meerdere in het verleden die er zo over dachten en bij sommige heeft het toch hun huwelijk gekost.

Als de gevoelens om de hoek komen kijken dan is het dan pas de vraag of en hoe je er mee om kan gaan op het moment daar lijkt mij??

Fijn dat het voor jezelf zo duidelijk is/lijkt.
quote:bkstr schreef op 11 april 2011 @ 23:02:

i wish my life was simple suzannesuus. But thanks hoor, moet lukken!

Nice dat jullie zo meeleven

Wat is er dan niet makkelijk aan? tell us!

Suus
Je bent zelf een theepot
Long long long story Suus; hou het er maar op dat ieder huisje zijn kruisje wel heeft, en ik niet bepaald gespaard ben gebleven bij het uitdelen van de kruisjes de laatste jaren. Gaat de goede kant op hoor, en heb niet voor niets dit motto, maar reken maar dat de drollen er geweest zijn!
@Bkster: heel okee dat ie dit initiatief toont en doorzet, klinkt erg leuk & geniet ervan! Dat kon je wel gebruiken

@SuzanneSuus: ik ben die nr 1 geweest, en toch vond ik dat ik met hem te maken had, heb haar (toen nr 2) nooit iets kwalijk genomen of zo. Enige wat ik (achteraf) wel vond, is dat ze hem zo slecht begeleidde in alles (gedreven door haar eigenbelang en hoeveel houd je dan van hem, vraag ik me dan af?!). Hij was niet stralend, maar een schim van zichzelf, in de knoop, niet bepaald gelukkig. Ik heb haar geaccepteerd, maar zij mij (nog steeds) niet. Ben zelf nooit vreemdgegaan, best weleens op iemand gevallen tijdens mijn (lange) relatie. Ik had meer behoefte aan ander soort seks dan aan een andere man..

Nu zit het erin dat ik zelf een soort nr 2 kan zijn voor iemand en daar denk ik wel over na. Vind het niet mijn verantwoordelijkheid, maar wel als je hieraan meedoet keur je het soort van goed. Ik denk net als Rooss niet van: als ik het niet doe, zal een ander het wel doen. Dat ontslaat mij niet van het feit dat ik eraan meewerk..

En toch kan ik dat naast me neerleggen, denk ik althans.

@Stew: heb ook meer moeite mee als ik die nr 1 (en gezin) ken, dan wanneer ik die niet ken..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
quote:bkstr schreef op 12 april 2011 @ 19:54:

Long long long story Suus; hou het er maar op dat ieder huisje zijn kruisje wel heeft, en ik niet bepaald gespaard ben gebleven bij het uitdelen van de kruisjes de laatste jaren. Gaat de goede kant op hoor, en heb niet voor niets dit motto, maar reken maar dat de drollen er geweest zijn!

Is goed meis

Daarom nog meer plezier gewenst, nu en in het hotelweekend. Zal je dnek ik goed doen!
Je bent zelf een theepot
quote:Suzy65 schreef op 12 april 2011 @ 20:50:

Nu zit het erin dat ik zelf een soort nr 2 kan zijn voor iemand en daar denk ik wel over na. Vind het niet mijn verantwoordelijkheid, maar wel als je hieraan meedoet keur je het soort van goed. Ik denk net als Rooss niet van: als ik het niet doe, zal een ander het wel doen. Dat ontslaat mij niet van het feit dat ik eraan meewerk..

En toch kan ik dat naast me neerleggen, denk ik althans. ..

Precies, reden voor mij om die draad op de pijler aan te halen.

(ok niet te vergelijken, in deze topic wist ze niet dat ze nummer 2 was)

Ik voel me soms wel degelijk verantwoordelijk/naar tov de nummer 1 van mijn nummer 2.

(ik ken haar vaaaaaaaaaaag)

Zeker nu nummer2 aangeeft het zwaar te hebben, hij zit er dnek ik dieper e/o anders in (onze geschiedenis en zijn beslissingen in de relatie met nummer 1).

Nee, ik voel me beslist niet vrij in dit geheel idd.

Dat kun je als One -night-stand misschien nog denken maar nee, als er echt een relatie is (meer dan sex) dat dnek ik dat je al snel anders gaat denken.
Je bent zelf een theepot
@SuzanneSuus: ben gelukkig niet van plan relatie-achtige taferelen te ontwikkelen met wie dan ook, vrij of gebonden. Ik hoop dat ik in zoiets reeel genoeg kan blijven, ook bij evt meer gevoelens.

Kwam vandaag die ene ex-sv tegen van paar jaar geleden (alweer), .. even kort mee gesproken. Vorige keren werd ik dan nog ff getriggerd (dat ik hem nog steeds lekker vond) maar nu niet meer.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
quote:ancee071 schreef op 11 april 2011 @ 22:20:

Vergeet ik nog te vertellen dat ik om dit alles te voorkomen altijd zorg dat het een gebonden man is, zodat het toch een soort grens blijft voor je eigen gevoelens

Gevoelens laten zich niet beteugelen door wel/niet gebonden zijn.. Althans jouw gevoelens niet.. Het enige wat je kunt bedenken is dat je hoopt dat zijn gevoelens voor de grens blijven hangen omdat hij gebonden is.

En wat is er eigenlijk mis met gevoelens? Sommige gevoelens (waaronder ook houden van) maken het vaak nog veel mooier. Seks zonder gevoelens kan behoorlijk plat zijn.. maar met gevoelens wordt de intensiviteit vaak toch wel een stuk heftiger, je beleving wordt heftiger. Dat maakt het ook weer veel mooier. Het gaat er meer om hoe jij (jullie) met die gevoelens omgaan.
quote:Sensual_D schreef op 13 april 2011 @ 00:55:

[...]

En wat is er eigenlijk mis met gevoelens? Sommige gevoelens (waaronder ook houden van) maken het vaak nog veel mooier. Seks zonder gevoelens kan behoorlijk plat zijn.. maar met gevoelens wordt de intensiviteit vaak toch wel een stuk heftiger, je beleving wordt heftiger. Dat maakt het ook weer veel mooier. Het gaat er meer om hoe jij (jullie) met die gevoelens omgaan.

Hmm, met je laatste zin ben ik het wel eens. Maar de regels ervoor hoeven niet zo te zijn. Gevoelens van verliefdheid of houden van kunnen inderdaad voor intense gevoelens zorgen. Maar dat hoeft het niet altijd mooier te maken.

Bovendien, het is ook maar net wat je met een 'minnaarsrelatie' wilt. Als je iemand hebt puur voor de fun, voor je ontdekkingsreis naar je eigen sexuele ik of voor verbreding van je sexuele horizon, of toch eigenlijk stiekem ter vervanging van wat je thuis mist, inclusief die man waar je goed mee kunt praten etc etc, het maakt nogal uit.

Dan maakt het voor de een die extra gevoelens van liefde net iets mooier. En voor de ander die het voor het verleggen van grenzen of verbreding van je horizon doet, is het niet hebben van die gevoelens juist heel goed. Maar dat maakt het dan niet meteen 'plat' in mijn ogen.
Hmmm mooie post zaar!

Gevoelens kunnen een minnaar relatie absoluut intensiveren maar hoeven het idd niet per se mooier te maken. En zonder is de seks niet per definitie plat. Zeker waar.

Wat ik alleen een lastige vind is het vluchten als er gevoelens om de hoek dreigen. Natuurlijk snap ik de angst om je relatie op het spel te zetten maar ben je niet heel geforceerd bezig als jij bij elk bemerkt gevoeletje de rem erop probeert te zetten of je minnaar relatie verbreekt?
quote:Zaritee schreef op 13 april 2011 @ 11:36:

[...]

Hmm, met je laatste zin ben ik het wel eens. Maar de regels ervoor hoeven niet zo te zijn. Gevoelens van verliefdheid of houden van kunnen inderdaad voor intense gevoelens zorgen. Maar dat hoeft het niet altijd mooier te maken.

Bovendien, het is ook maar net wat je met een 'minnaarsrelatie' wilt. Als je iemand hebt puur voor de fun, voor je ontdekkingsreis naar je eigen sexuele ik of voor verbreding van je sexuele horizon, of toch eigenlijk stiekem ter vervanging van wat je thuis mist, inclusief die man waar je goed mee kunt praten etc etc, het maakt nogal uit.

Dan maakt het voor de een die extra gevoelens van liefde net iets mooier. En voor de ander die het voor het verleggen van grenzen of verbreding van je horizon doet, is het niet hebben van die gevoelens juist heel goed. Maar dat maakt het dan niet meteen 'plat' in mijn ogen.Dit is dus wat ik bedoel Voor mij is het alleen voor de fun.
Hm, ik ben er wel voorstander van om, wanneer er gevoelens om de hoek komen kijken, te kijken wat dat met je doet. Niks mis mee om van een afstandje te kijken wat voor gevoelens je hebt en wat je er mee wilt. En als dat betekent dat je dan even afstand moet nemen omdat je het dan beter kunt handelen, helemaal prima. En als dat betekent dat die gevoelens er zijn maar je wilt er niks mee, ook prima. Ik snap het nooit zo goed dat men verzucht 'oh, en nu heb ik zóveel gevoelens!' Alsof je dan opeens niet meer na kunt denken. De truuk van een minnaar hebben is volgens mij toch wel een beetje je prioriteiten in het vizier houden, bepalen waar je (jullie) staat en schoftig genieten.
Daar ben ik ook een voorstander van. Vluchten kan altijd nog. En nadenken moet je júist blijven doen als er gevoelens zijn, kop en lijf bij elkaar houden zeg maar.

Dat schoftig genieten, daar ben ik het helemaal mee eensch!

*zucht*
quote:Rooss4 schreef op 13 april 2011 @ 11:53:

En nadenken moet je júist blijven doen als er gevoelens zijn, kop en lijf bij elkaar houden zeg maar. Ik ben een beetje drukkies, dus veel in de 'meelees-stand'. Toch ff een snelle reactie... ik ben het hier helemaal mee eens, gevoelens zijn niet erg, juist heel fijn mits je je kop erbij kan houden. Echter, gevoel en verstand gaan soms niet samen en eenmaal in de 'emotionele achtbaan', zijn er geen vluchtwegen meer.... dus het is wel een kwestie van niet te lang wachten met op de rem te gaan staan. Of gewoon een minnaar zoeken waar je niet verliefd op bent/wordt.
Ik ben voor schoftig genieten!

En daar mogen allerlei gevoelens aan mee werken. Ik snap nog steeds niet waarom je dat zou tegen werken, tenzij je dan niet meer helder hebt wat je precies wil. De prioriteiten, zoals Zaar dat aangeeft. Dus heb zelfkennis, en hou jezelf in de gaten. Daarmee weet je wat je wil en kan je er, als dat bij je minnaar mogelijk is, ook meer genot uit halen.

Ik vind het in elk geval heel leerzaam. Heb 2 dingen bereikt: schoftig genieten en ben best wat wijzer geworden over wie ik ben en wat ik wil.
anoniem_119182 wijzigde dit bericht op 13-04-2011 12:50
Reden: typo's
% gewijzigd
quote:Allegaartje schreef op 13 april 2011 @ 12:47:

[...]

Ik ben een beetje drukkies, dus veel in de 'meelees-stand'. Toch ff een snelle reactie... ik ben het hier helemaal mee eens, gevoelens zijn niet erg, juist heel fijn mits je je kop erbij kan houden. Echter, gevoel en verstand gaan soms niet samen en eenmaal in de 'emotionele achtbaan', zijn er geen vluchtwegen meer.... dus het is wel een kwestie van niet te lang wachten met op de rem te gaan staan. Of gewoon een minnaar zoeken waar je niet verliefd op bent/wordt.Eens! Maar als je eenmaal impel stimpel stapelverliefd bent, is het heel moeilijk om op die rem te (willen) staan. Ik kon toen in ieder geval niet meer nuchter nadenken. En volgens mij is dat juist een kenmerk van erg verliefd zijn.
Helemaal mee eens Stew !

Kan je nog 1.000.000 keer uit de bol geweest zijn zonder gevoelens, 1 keer is genoeg om de pedalen te verliezen.

Ik kan niet genoeg benadrukken dat ik geniet van de stressloze rust en de eerlijkheid t.o.v. mezelf en natuurlijk ook t.o.v. partner.

Jawel, ik ben een zwaan, een hele tijd al en dat bevalt me prima.

Laat ons zeggen : was bij mij zo een beetje als nutella-pot leeglepelen, kon daar maar niet genoeg van krijgen tot ik er eens echt ellendig ziek van werd, vanaf dan hoeft het niet meer

Tot zover mijn persoonlijke getuigenis
quote:Allegaartje schreef op 13 april 2011 @ 12:47:

[...]

Echter, gevoel en verstand gaan soms niet samen en eenmaal in de 'emotionele achtbaan', zijn er geen vluchtwegen meer.... dus het is wel een kwestie van niet te lang wachten met op de rem te gaan staan. Of gewoon een minnaar zoeken waar je niet verliefd op bent/wordt.Ja maar.. Als je in die emotionele achtbaan zit, kan je toch óók nog wel nadenken? Of in ieder geval vlak daarvoor? Ergens komt toch wel een punt dat je je afvraagt: waar ben ik in godsnaam mee bezig? Ik bedoel, als je impel stimpel stapelverliefd op iemand bent, hoe zit dat dan met je prioriteiten? Ik kan me er zo moeilijk iets bij voorstellen dat als je een minnaar hebt naast een goed werkende relatie, je je zo mee kunt laten slepen dat je totaal niet helder meer kunt nadenken en overal maar schijt aan hebt. Ben je dan al niet te ver gegaan en had je dan niet eerder op die rem moeten trappen?
Misschien dat de ander dan wel op de rem trapt Zaar, ff gas terug nemen?

(hier in de open relatie, zou t kunnen gebeuren denk ik, zeker wel)

Ook omdat die ander de Nr 1 in kwestie ff niet weet wat er speelt tussen hen, hoe ver gaan die gevoelens? Even de rem erop en zien hoe het voelt?

Ik weet dat dat iets heel anders is in een open relatie, maar de Nr 1 in this case heeft toch wel de grootste stempel toch?
In een open relatie zou de nr 1 ( sorry Rooss) altijd het vetorecht moeten hebben. Dus in dat geval zal die aan de rem kunnen trekken. Zaar, je weet toch dat verliefde mensen aan volledige verstandsverbijstering kunnen lijden? Het was niet dat ik overal schijt aan had, maar ik het was echt verdomd moeilijk die rem te vinden. Vooral ook omdat we onszelf voorhielden dat we het onder controle hadden. Een hele grote valkuil dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven