Gezondheid alle pijlers

Haarverlies, tips?

08-04-2011 10:34 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen, het is geen fijn onderwerp om als 26-jarige vrouw over te praten, maar toch zou ik graag tips van jullie willen krijgen over haarverlies. In mijn geval vermoed ik dat het langzame haarverlies te maken heeft met mn hyperthyreoïde (te snel werkende schildklier), ik slik iedere dag een dosis van 87,5 Eutirox en heb het idee dat dit veranderd moet worden (zaterdag ga ik naar de endocrinoloog om het erover te hebben). Aan de bovenkant van mn hoofd zie ik sinds 2-3 maanden kale plekken ontstaan en raak er vrij depri van ..

Mijn haar is donkerblond, erg dun en stijl en wat ik doe om te voorkomen dat het haar nog dunner wordt dan het al is:

- iedere dag een supplement slikken (tegen haarverlies).

- om de 3 dagen het haar wassen met Vichy shampoo tegen haarverlies.

- na de douche het haar koud/lauw fohnen.

Ik merk trouwens ook dat het haar zeer langzaam tot niet groeit (ik heb vorig jaar zomer een pony laten knippen en die pony zit er nog half in, het groeit gewoon niet terug!)

Als iemand andere tips heeft zijn die Zeer welkom!
Bellaroma, weet je al iets meer van de neuroloog?
quote:honnieponnie schreef op 12 april 2011 @ 08:46:

Bellaroma, weet je al iets meer van de neuroloog?

Sorry dat ik er niet eerder op terug ben gekomen! Met mn hersenen is gelukkig nog steeds alles in orde (neuroloog ?!), maar de endocrinoloog vertelde me dat haarverlies los staat van de medicatie en dat het normaal alleen voorkomt bij mensen met Hypo, niet zoals mij, Hyper.

Hij vroeg me of ik stress heb gehad de laatste tijd en als het daar niet aan ligt dat ik toch echt de dermatoloog een bezoek moet brengen. Denk dat ik dat volgend weekend maar doe!
Oeps.......zit even met m'n gedachte bij migraine/neuroloog.

Heb je trouwens nog gevraagd waarom je, terwijl je toch al hyper bent, nog schildklierhormoon moet slikken?
Ik heb een paar keer enorm haarverlies gehad, zowel tijdens m'n hyper- als hypoperiode (heb Graves, en ben behandeld met de RA-jodium slok). Of het met schommelingen in je waardes te maken heeft of met medicatie weet ik niet, maar duidelijk is wel dat het met je schildklier te maken heeft. Je kunt dus wel degelijk haaruitval hebben terwijl je hyper bent!

Ik was gewoon bang om m'n haren te wassen, had hele bossen tussen m'n vingers hangen. Inmiddels heb ik weer een lekkere volle bos, maar ik heb wel een tijd een speciale haar & nagel vitamine (B complex) geslikt, waarna het telkens over ging.

Ik hoop voor jou dat het net als bij mij ineens stopt, zodat je weer stoppeltjes kunt gaan kweken.

Succes!
quote:jeanne69 schreef op 13 april 2011 @ 12:24:

Ik heb een paar keer enorm haarverlies gehad, zowel tijdens m'n hyper- als hypoperiode (heb Graves, en ben behandeld met de RA-jodium slok). Of het met schommelingen in je waardes te maken heeft of met medicatie weet ik niet, maar duidelijk is wel dat het met je schildklier te maken heeft. Je kunt dus wel degelijk haaruitval hebben terwijl je hyper bent!

Ik was gewoon bang om m'n haren te wassen, had hele bossen tussen m'n vingers hangen. Inmiddels heb ik weer een lekkere volle bos, maar ik heb wel een tijd een speciale haar & nagel vitamine (B complex) geslikt, waarna het telkens over ging.

Ik hoop voor jou dat het net als bij mij ineens stopt, zodat je weer stoppeltjes kunt gaan kweken.

Succes!

Hoi bedankt voor je reactie! Gelukkig is het weer goed gekomen bij je! Ik heb niet gevraagd aan de arts waarom ik 'alleen' Eutirox moet slikken, maar hij heeft de dosis nu wel verhoogd naar 100 (van 87,5) omdat ik een nodulo in de schildklier heb die blijft doorgroeien.

Ben vitamine B aan het slikken, was mn haar weinig en wellicht komt het mede door de seizoenswisseling en/of stress? (heb sinds een maand een nieuwe baan en zat behoorlijk in de stress over het contract etc,,)

Trouwens, heb een speciaal pot vitamine/minarale complex besteld vanuit de VS waar ik heel veel positieve recesies heb gelezen van schildklier-patienten!
Heb zelf ook ernstige haaruitval gehad (door een eczeem zijn mijn haarwortels afgeklemd geweest en daardoor viel mijn haar uit). Om ervoor te zorgen dat mijn haar zou terugkomen heb ik hormonen geslikt. Maar dat was om mijn haar terug te laten komen en niet om verdere uitval tegen te gaan, want na behandeling van mijn eczeem was dat niet nodig. Mijn haar is overigens deels teruggekomen (juist op de plekken waar het opvalt is het niet (helemaal) teruggekomen.

Stond onder behandeling bij de dermatoloog hiervoor.
Meiden ik heb een deel gelezen van dit forum (topic)

Ik heb ook last van haar uitv al me dermatoloog, vermoed een mannelijke vorm van haaruitval. (midden op me hoofd) hij heeft bij mij een haarkliniek aanbevolen

www.intermedica.nl

Wie o wie heeft ervaring met deze kliniek?????

of met iets gelijkwaardigs

Groetjes quinta
quote:quinta78 schreef op 15 april 2011 @ 17:10:

Ik heb ook last van haar uitv al me dermatoloog, vermoed een mannelijke vorm van haaruitval. (midden op me hoofd) hij heeft bij mij een haarkliniek aanbevolen

www.intermedica.nl

Ik zie zojuist dat op dit forum http://www.haarweb.nl/forum/archive/ind ... -5574.html vele ervaringen worden uitgewissels over deze kliniek. Misschien even doorlezen? Meningen lopen vrij uiteen zie ik..

Groetjes quinta
quote:quinta78 schreef op 15 april 2011 @ 17:10:

www.intermedica.nl

Groetjes quinta

Sorry, het quoten ging verkeerd!!!

Ik zie zojuist dat op dit forum http://www.haarweb.nl/forum/archive/ind ... -5574.html vele ervaringen worden uitgewisseld over deze kliniek. Misschien even doorlezen? Meningen lopen vrij uiteen zie ik..
top dank je ga het meteen lezen!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven