Moet ik hier iets mee?

13-04-2011 21:18 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen megaprobleem, maar ik zit er toch een beetje mee in mijn maag. Dus: wat zouden jullie doen?

Mijn zwager en zijn vriendin hebben vorige week een kind gekregen, een redelijk zware bevalling met een keizersnee uiteindelijk. De vriendin is er vooral psychisch nog niet zo goed aan toe. Ze zijn wel thuis. Ik begrijp aardig goed hoe ze zich voelt, omdat ik tien weken geleden zelf van onze tweede ben bevallen.

We zijn nog niet op kraamvisite geweest, omdat zij dit teveel en te zwaar vond, begrijpelijk, wel jammer, simpelweg omdat we blij zijn met ons nichtje en nieuwsgierig.

Zaterdag zijn we welkom. Maar, zij wil niet dat onze kinderen meekomen, dit vindt ze te druk. Dit begrijp ik ten dele, maar zelfs als een van ons met onze oudste in de tuin gaat spelen en we om de beurt naar haar in de slaapkamer boven gaan zonder kinderen, wil ze niet dat ze komen. Het steekt me. Ik wil zoveel mogelijk rekening met haar houden, omdat ze het zwaar heeft, maar onze kinderen horen nu eenmaal bij ons. Nu gaan ze naar opa en oma, maar het voelt naar.

Nu vraag ik me af we er wat van moeten zeggen. Zeggen dat het ons raakt, bedoel ik dan. Misschien tegen haar, maar dan wel tegen mijn zwager. Misschien ook niet zaterdag, dan wel een andere keer. Wat vinden jullie? Maak ik me, weer eens, te druk?
Ik bedoel in de laatste alinea: misschien NIET tegen haar, dan wel tegen mijn zwager...
Ik ben ook psychisch flink in de war geweest na de bevalling, dus ik begrijp haar wel.

Je moet het niet zien als afwijzing van je kinderen. Ze kan het gewoon echt niet aan.
Ik vind dat je je te druk maakt, zij is net mama geworden en het is niet allemaal gegaan zoals gehoopt/gepland. Ik vind dat je daar ook rekening mee mag houden.

Je kunt ook een andere keer gaan, misschien als het later allemaal wat beter gaat?

Trouwens gefeliciteerd met je eigen kind en je nichtje!
Ik zou het, voor deze keer, laten gaan.

Snap dat je het vervelend vind, omdat je kindjes nu eenmaal bij je horen. Maar als zij zich er niet goed bij voelt..

Je geeft al aan dat ze nog niet in orde is. Ze heeft het zwaar, give her a break. Leuk is wellicht anders, maar vraag jezelf af: is dit de energie waard om je vervelend over te voelen? Nee toch?

Maar zo denk ik dan.
quote:Vlaflipperdepip schreef op 13 april 2011 @ 21:18:Wat vinden jullie? Maak ik me, weer eens, te druk?Ja je maakt je te druk! Ze heeft iets heftigs meegemaakt en wil nu lekker rust en zich niet druk moeten maken over wat het bezoek er van vindt dat zij rust wilt
Zij heeft het duidelijk al heel moeilijk, en dan wil jij haar ook nog even een slecht gevoel aanpraten omdat jij niet een (half) uurtje zonder kinderen kan? De kinderen amuseren zich waarschijnlijk meer bij oma en opa dan bij iemand waar ze zich stil moeten houden...

Ik zou er niets van zeggen...
Oh en gefeliciteerd!
Ik zou er tzt wel iets van zeggen, maar niet die zaterdag.

Wat vindt jouw man ervan? Het kan zijn dat er een andere reden achter zit dat ze niet wil dat jouw kinderen meekomen, misschien is ze (nog) overmatig bezorgd, en zou ze het liefst nog steeds niemand zien, maar durft ze dat niet te zeggen??

Ik zou het me iig niet te persoonlijk aantrekken.
Wat MedRose dus zegt... En Nephtys ook trouwens.

Heb zelf geen kinderen, maar ik heb volledig begrip voor haar en wat ze wel/niet wil. Ik vind het ook goed van haar dat ze aangeeft wat ze dus niet zou trekken... Liever zo, dan dat ze zaterdag volledig flipt :s
Ik zou het niet doen. Je ziet het zovaak bij nieuwe ouders, zeker na een zware bevalling, dat het allemaal even teveel is. Hun hele wereld staat op zijn kop, zeker als ze zich ook lichamelijk en psychisch nog niet goed voelt. Ik kan me dan heel goed voorstellen dat het allemaal even teveel is. Bovendien gieren de hormonen ook nog door haar lijf. Ik vind dat je teveel van haar vraagt op het moment. Over een tijdje als ze hun balans terug hebben gevonden, zijn jouw kinderen vast weer welkom.
Nee, niks zeggen.
Ja, ik realiseer me ook wel dat ik me wellicht te druk maakt. We hebben ook gewoon oppas geregeld zonder er iets van te zeggen, maar toch. Ze is niet zo dol op onze oudste, dus dit voelt toch wat naar.
Ik vind dat je haar wens moet respecteren.

Begrijp niet waar jij moeilijk over doet eigenlijk
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik zou er ook voor deze ene keer niks over zeggen. Het gaat nu even niet om jou en om je kids, maar om haar. Maar ik begrijp je reactie wel. Zou me ook een beetje gepikeerd over voelen.
Ik zou in dit geval het gevoel van je schoonzus volgen. Even vervelend voor jullie, maar niet onoverkomelijk.

Ik heb het ooit ook tegen mijn broer gezegd. Die wilde met een kind met krentebaard komen bij mijn pasgeboren dochter. Dat ging er bij mij niet in. Misschien ook overdreven hoor.
Ho even, ik respecteer haar wens ook. We hebben oppas geregeld. Ik check hier alleen mijn eigen gevoel, omdat ik geneigd ben me soms te druk te maken en daar anderen dan onnodig mee opzadel. Dit wil ik voorkomen.
quote:Tuorrebout schreef op 13 april 2011 @ 21:26:

Ik heb het ooit ook tegen mijn broer gezegd. Die wilde met een kind met krentebaard komen bij mijn pasgeboren dochter. Dat ging er bij mij niet in. Misschien ook overdreven hoor.Nou dat vind ik echt niet overdreven, krentebaard is onwijs besmettelijk!!!
Ik denk dat je je nu onnodig afgewezen voelt, Vla. Dat wilde ik eigenlijk zeggen.
Ik denk dat je je nu onnodig afgewezen voelt, Vla. Dat wilde ik eigenlijk zeggen.
Gewoon respecteren.

En waarom is ze niet zo dol op jullie oudste? Misschien omdat hij bijv erg druk is?
bij mij broer en schoonzusje is het in de eerste twee weken ook niet de bedoeling dat ´wij´ meekomen, de opa´s & oma's en de vrouwen/mannen daarvan gaan op kraamvisite, en de ooms en tante's een week later pas. Terwijl wij toch echt geen drukke spelende kinderen meer zijn maar (redelijk) volwassen.

Ik denk dat je schoonzusje gewoon met jou wil praten over hoe heftig het allemaal is en hoe onder de indruk/ondersteboven ze zich voelt & je zwager met zijn broer over het kersverse vaderschap natuurlijk. Dit word dan wat ingewikkeld doordat 1 van jullie bij de kinderen moet blijven.

Zou echt niks zeggen, ze heeft het waarschijnlijk niet in de gaten dat dit zo op jou overkomt en als ze al niet lekker in haar vel zit ...
@dignity: zou goed kunnen hoor, dat heb ik, uit onzekerheid wel vaker. Daarom check ik het hier;-). Beter dan bij een net-bevallen vrouw toch;-)
Alleen je OP gelezen;

Ik kan me je gevoel voorstellen, maar zou het dit keer gewoon over laten gaan. Je geeft aan dat zij psychisch niet helemaal lekker zit, dus daarom zou ik het laten gaan. Ik kan me namelijk zelf niet voorstellen hoe het is als je zo van slag bent (na de bevalling).
Ik zou het zo laten. Ik snap heel goed dat het te druk voor haar is. Kraamvisite lijkt me vreselijk (buiten de hechte familie om dan) en ik heb nog geeneens een kind gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven