onbehandelde tafel lakken?
donderdag 14 april 2011 om 12:31
Ik heb een nieuwe houten tafel gekocht. Ik denk dat het teak hout is. Het is een tafel van onbehandeld hout, in ieder geval is het hout niet glad. Het is een soort boerderij-tafel. (Hmmm hoe leg ik dat uit.) Het blad is dan ook ongelijk, alsof het van planken hout is gemaakt. Prachtig en ben er heel blij mee. Nadeel is echter dat ik er met dunne stofjes aan blijf haken en dat vlekken er direct intrekken. En ik ben niet echt een viltjes, tafelkleed type. Nu dacht ik er aan om de tafel met een soort doorzichtige lak te lakken. In de bouwmarkt zag ik echter alleen maar doorzichtige lak, met een kleur. Maar ik vind de kleur van de tafel zo mooi. En ik begreep dat je de tafel eerst moet schuren, maar dat is met zon ongelijke tafel echt niet mogelijk. Wie heeft er een goede tip of ervaring??
donderdag 14 april 2011 om 12:55
donderdag 14 april 2011 om 13:01
zelfe probleem hier gehad, ook teakhouten tafels gekocht met daar wat bramen aan maar hebben via meubelzaak waar we één van de twee tafels hebben gekocht het advies gekregen in te smeren met teakfinisher. Hebben toen eerst tafel geschuurd en glad gemaakt, stofvrij gemaakt, met spons teakfinisher erop gedaan (is waterachtige lichte substantie) in laten trekken en nogmaals herhaald. nu 2 jaar later is qualiteit nog steeds goed, wienig kringen en vlekken en moeten we het binnernkort weer herhalen. het merk was delta twello BV. Misschien heb je hier wat aan en anders gewoon meubelzaak inlopen waar ze ook teakhouten producten vekopen.