Gezondheid alle pijlers

fibromyalgie?

25-03-2011 15:16 1228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen, al geruime tijd loop ik met vage klachten rond: pijnlijke schouders/nek met uitstraling naar armen, pijn achter mijn knieeen en pijnlijke branderige voeten.

Ik ben met deze klachten naar de huisarts gegaan, hij heeft mij doorgestuurt naar de neuroloog, die stelde de diagnose fibromylagie.

Sinds deze diagnose ben ik niet meer mezelf, ik speur heel internet af en wordt daar soms heel angstig van, vooral omdat ik lees dat fibrolmylagie erger kan worden. Ook weet ik niet zeker of ik het echt heb, want ik slaap heel goed en ben verder niet moe.

Misschien wil ik niet accepteren dat ik deze ziekte heb, omdat het verloop zo kan verslechteren.

Wie heeft er tips, moet je perse bij fibro moe zijn en niet kunnen slapen of is dit per persoon anders? dank jullie wel voor de respons
He dames ik hou het even kort duik zo mijn bed weer, ben net even schaalkrukken wezen halen en boodschappen doen met een vriend. Ben vanmorgen naar de HA geweest omdat ik sinds gister nogal last van onderrug en linkerbeen heb. Blijkbaar heb ik een Ischias en heb nu tramadol gekregen voor de pijnstilling, ben een beetje misselijk nu van die troep. De bobbel die ik al een aantal weken bovenin mijn nek voel is niet een spierknoop, maar het uitsteeksel van mijn atlas. Schijnbaar word die wat naar achteren getrokken door een verkrampte spier, maar kon geen kwaad volgens de HA. Het stomme is dat ik voor mijn gevoel toch meer pijn zou moeten hebben van zoiets als er een wervel "iets van zijn plek word getrokken", ik heb wel last van en het is vervelend maar op mijn pijnschaal scoort het niet echt hoog. Nou ik ga maar eens liggen hopelijk trekt de misselijkheid dan een beetje weg.
quote:Mainecoon79 schreef op 15 april 2011 @ 17:49:

He dames ik hou het even kort duik zo mijn bed weer, ben net even schaalkrukken wezen halen en boodschappen doen met een vriend. Ben vanmorgen naar de HA geweest omdat ik sinds gister nogal last van onderrug en linkerbeen heb. Blijkbaar heb ik een Ischias en heb nu tramadol gekregen voor de pijnstilling, ben een beetje misselijk nu van die troep. De bobbel die ik al een aantal weken bovenin mijn nek voel is niet een spierknoop, maar het uitsteeksel van mijn atlas. Schijnbaar word die wat naar achteren getrokken door een verkrampte spier, maar kon geen kwaad volgens de HA. Het stomme is dat ik voor mijn gevoel toch meer pijn zou moeten hebben van zoiets als er een wervel "iets van zijn plek word getrokken", ik heb wel last van en het is vervelend maar op mijn pijnschaal scoort het niet echt hoog. Nou ik ga maar eens liggen hopelijk trekt de misselijkheid dan een beetje weg.Oi, vervelend. Ik zou Tramadol tijdens het (avond)eten innemen, misschieen dat je wat minder last krijgt van de misselijkheid.
Jeetje Mainecoon, wat vervelend er weer bij zeg. Sterkte!
Later is nu
Ik was gisteren trouwens weer boos op m 'n lichaam. Sporten ging niet zoals ik wilde, conditie weg, pijn in knieën. Zegt de Fysio: ja, dat heb je he, van die periodes. Het wordt natuurlijk wel weer beter, nu gewoon even wat blijven doen.

Nouja, zoiets, van die strekking.

En op dat moment besefte ik dat dus nog niet accepteer. Ik wil op het niveau van een paar weken terug blijven en béter worden. Geen terugval met pijn. Daar had ik niet voor getekend, zeg maar. Gmbl

Nouja,

mooi weer

leuk weekend

Fijn gezelschap

kortere (werk-) week

Ik heb er zin in
Later is nu
Mag ik stiekem ook ff weer meeklagen hier

Heb een mega lange up periode gehad, wel 3 maanden zonder pijn (nouja zonder erge pijn) en pijnstillers!! En nu door drukke werkzaamheden, klussen aan huis, stress om ziek huisdier, stress om solliciterende vriend weer sinds 2 dagen aan de pijnstillers.... grrrrrrrrrr

Vooral pijn in mn heup en schouder....

Dit weekend maar ff weer relaxt doen, en toch maar niet de vloer opnieuw in de olie zetten zoals ik gepland had...
Maar wat goed dat je 3 maanden zoveel minder pijn had MeSoHappy! Balen (en toch nog onverwachts) is zo'n terugval dan he
Later is nu
Heeft Marjaneke hier iets aan?

Wordt het niet eens tijd dat jullie een topic starten met als openingstitel: "een gezellig praatje met je fibromaatje"?
Goed idee Klaasje!

Die was er ook, maar is in de loop der tijd weggezakt. In tegenstelliing tot wat jij denkt, hebben we het niet graag steeds over onze pijntjes. Toch is af en toe spuien dan wel weer fijn
Later is nu
quote:klaasje73 schreef op 26 maart 2011 @ 18:16:

[...]

Een depressie zit niet tussen de oren?????

Waar dan, in je grote teen soms??Ik heb niet alles gelezen maar ik moest hier even op reageren. Ik heb zelf al jaren een depressie en dat komt door een serotonine tekort in de hersenen. Het zit dus letterlijk tussen de oren maar ik praat het mezelf niet aan!
quote:klaasje73 schreef op 16 april 2011 @ 14:51:

Wordt het niet eens tijd dat jullie een topic starten met als openingstitel: "een gezellig praatje met je fibromaatje"?Wat mij betreft liever niet, heb namelijk RA en geen FM

Wordt het niet eens tijd dat jullie een topic starten met als openingstitel: "een gezellig praatje met je fibromaatje"?Ja ze kan zien dat het leven met een chronische ziekte ook gewoon doorgaat en dat je nog steeds leuke dingen kan doen en steun kan hebben aan andere mensen als het weer eens even minder gaat. Best fijn als je even kan spuien bij mensen die het begrijpen als het even tegenzit. Net als dat ik nu baal van het feit dat ik weer een aanval van misselijkheid voel aankomen door die stomme pillen, maar ja zenuwpijn is ook niet fijn natuurlijk. Verder wel een hele leuke dag gehad gelukkig en kon rustig even 45 minuutjes plat liggen tussendoor. Mijn neefje word maar 1 keer 1 jaar dus dat wilde ik niet missen. Ga nu toch maar proberen te slapen ondanks de misselijkheid.

Wordt het niet eens tijd dat jullie een topic starten met als openingstitel: "een gezellig praatje met je fibromaatje"?Als jij daar weg blijft, gráág.
@mainecoon, tramadol is echt rot spul! Ik kon er ook absoluut niet tegen. Misselijkheid is een van de meest voorkomende bijwerkingen, dus wellicht kun je de HA vragen om andere medicijnen? Tijdens het eten innemen neemt wel wat bijwerkingen weg, maar lang niet alles. Ik slik het echt nooit meer!

Alhoewel ik hoop dat je jezelf nu een beetje beter voelt.

Ik ben trouwens nog steeds ziek, voel me nog een beetje belabberd en ik ben zoooo erg aan het hoesten, bah. Hoop dat ik snel weer beter ben en dan vanmiddag nog maar even studeren, binnenkort wéér een tentamen!
Ja heb ook gemerkt dat met eten in nemen helpt. Heb nu trouwens een knallende koppijn dus gaat lekker. Balen dat je je nog steeds belabberd voelt. De pijn zou maar een weekje duren volgens de HA dus dat zing ik nog wel uit met deze medicijnen.
Dribbel ik klikte per ongeluk op je profiel (mijn computer is een beetje traag dus dan klik ik ergens en dan blijkt ie al/nog ergens anders te zitten hihihi) maar daar staat dat je een man bent??
Mainecoon, als je bij jezelf klikt, zul je hetzelfde zien staan. Volgens mij zijn we volgens de laatste bug allemaal een man en al 41 jaar lid

In elk geval goed voor 'gelijke monniken, gelijke kappen' idee

Ik blijf ook hoesten en benauwd. Doodvermoeiend! Ook voor m'n man, aangezien hij daar natuurlijk ook wakker van wordt. Vanmorgen dus om 7 uur opgestaan. Wat duurt je ochtend dan ineens lang
Later is nu
Meiden allemaal een voor jullie narigheid. Niks aan zo he?

Hier zijn de kids weer terug van LA, ze hebben het super gehad.

Ikzelf kwakkel verder...hoop dat mijn B12 een beetje gaat aanslaan.Verder veel pijn in mijn arm/borst. Deze week een afspraak maken voor de echo van mijn borstspier en verder bloedonderzoek.

Marjaneke, Klaasje vroeg zich bezorgd af of je hier iets aan hebt. Misschien kun je zelf even aangeven of je liever hebt dat we ergens anders verder praten of dat je zelf hier wat aan hebt? We willen graag dat je je thuis blijft voelen op je eigen topic!
Optimist tot in de kist!
quote:Dribbel9 schreef op 17 april 2011 @ 10:12:

@mainecoon, tramadol is echt rot spul! Ik kon er ook absoluut niet tegen. Misselijkheid is een van de meest voorkomende bijwerkingen, dus wellicht kun je de HA vragen om andere medicijnen? Tijdens het eten innemen neemt wel wat bijwerkingen weg, maar lang niet alles. Ik slik het echt nooit meer!

Alhoewel ik hoop dat je jezelf nu een beetje beter voelt.

Ik ben trouwens nog steeds ziek, voel me nog een beetje belabberd en ik ben zoooo erg aan het hoesten, bah. Hoop dat ik snel weer beter ben en dan vanmiddag nog maar even studeren, binnenkort wéér een tentamen!

Ik zat een hele tijd aan de Tramadol en heb nergens last van gehad, bij mij heeft het heel goed gewerkt.

Beterschap en succes.
Tsja de pijn waarvoor ik het slikte was ook aardig minder dankzij de Tramadol daarom vind ik het ook zo jammer dat ik er zo heftig op reageer qua bijwerkingen. Ik kan dadelijk na 2-en bellen om te vragen wat ik als alternatief kan gebruiken.
En wat is het geworden?
Jaaaaaa???? Hier ook heel erg benieuwd....
Optimist tot in de kist!
quote:Nina28 schreef op 18 april 2011 @ 21:57:

En wat is het geworden?Een jongen of een meisje????
Beetje flauw en kinderachtig Klaasje.
quote:klaasje73 schreef op 19 april 2011 @ 05:23:

[...]

Een jongen of een meisje????

Vertel? Ik begrijp van jou dat jij alles weet gezien je berichten, dus wat heb ik gekregen?

Het is een meiske geworden
Caylinn , wat leuk!!! Hoe voel je je? Geniet je van de roze wolk? Dat gun ik je echt!
Optimist tot in de kist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven