Goede dag, slechte dag.. Deel 2

21-02-2011 11:58 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier het vervolg op deel 1 (en ik zou graag nu het linkje hier geplakt hebben maar dat gaat niet want ik forum mobiel en ik weet helemaal niet hoe dat werkt dus google is je beste vriend )

Heb je goede maar ook slechte dagen?

Lijkt het je wat om alles van je af te schrijven?

Wil je ervaringen/adviezen van anderen lezen?

Schrijf dan lekker mee

Egoposten zijn toegestaan maar vermeld wel dat het een egopost is! Scheelt anderen energie
We zitten nu heel romantisch voetbal te kijken ;)

Chat, wat jij zegt heb je gelijk in.. Mijn vriend is nog zo dat ie helemaal niet weg wil als t met mij noiet lekker gaat.. Daarnaast kan ik erg slecht alleen zijn.. Maar daar ga ik later ook nog wel aan werken...

Yellow, dikke knuf meid
quote:_yellowlove_ schreef op 16 april 2011 @ 15:23:

Lief hoor van je Verana. Maar om eerlijk te zijn word ik hier echt zo moedeloos van, dat het me meer pijn doet dan dat het helpt. Ik had supergraag professionele hulp gewild, maar dat is kennelijk niet voor mij weggelegd. Het is nu klaar dan ook. Ik probeer het alleen weer verder. Zonder hopen en denken dat iemand je helpt is ook kut, maar minder kut dan die afwijzing elke keer.Ik snap niet dat je geen hulp kunt krijgen yellow. Een half jaar op de wachtlijst is van de zotte toch? Ik vind het iig ontzettend klote voor je. Zou je graag willen helpen maar zou niet weten hoe. Heb je al msn contact met Moontje?
quote:_waterlelie schreef op 16 april 2011 @ 22:36:

We zitten nu heel romantisch voetbal te kijken ;)

Chat, wat jij zegt heb je gelijk in.. Mijn vriend is nog zo dat ie helemaal niet weg wil als t met mij noiet lekker gaat.. Daarnaast kan ik erg slecht alleen zijn.. Maar daar ga ik later ook nog wel aan werken...

Yellow, dikke knuf meidKan jou het schelen van dat voetbal. Hij blijft liever bij jou thuis dan dat hij de hort op gaat. Je mag je gelukkig prijzen meid.
Nee Moon is een weekendje weg

Maar ik denk dat het heel gezellig is, msnen ( aangezien we duo penotti zijn) maar zij kan natuurlijk niet dit probleem fiksen.

Ik heb besloten dat ik mijn hulpvraag echt opgeef, want de hulpverlening wil mij kennelijk niet.
quote:_yellowlove_ schreef op 16 april 2011 @ 19:08:

[...]

Huh, je hebt me helemaal geen pijn gedaan hoor, echt niet. Je bent juist superlief voor me geweest datje de moeite neemt om te reageren nu ik een steuntje nodig heb. Echt superbedankt, het heeft me heel veel goeds gedaan. Vind het erg voor jou om te horen dat je jammergenoeg herkenning hebt hierin, in het berusten. Als je iets kwijt wil verder,dan sta ik voor je klaar

Ibi, vervelelend van dat gillen idd, sommige mensen zijn vrij hard tegen hun kinderen vind ik ook altijd zielig.

Oh, dan had ik je verkeerd begrepen! Ik dacht dat je bedoelde dat ik je pijn deed met mijn post over hoe je het komende half jaar zou kunnen doorkomen. Des te beter dat dit niet zo is, en dat je het juist fijn vindt dat ik aan je schreef.

Ik persoonlijk vind het wel lastig om te berusten. Het zal ook nog wel een tijdje duren, vrees ik, voordat de pijn over is dat er niets anders meer op zit dan dat. Of beter gezegd: ik zou niet hóeven berusten, maar ik ben momenteel zo moedeloos van alle afwijzingen en teleurstellingen, dat ik het gewoon niet meer kan opbrengen. En dus kies voor berusten.

Wil jij over een half jaar, als je aan de beurt bent, wel in behandeling gaan, of laat je het nu helemaal los?
quote:_yellowlove_ schreef op 16 april 2011 @ 22:47:

Nee Moon is een weekendje weg

Maar ik denk dat het heel gezellig is, msnen ( aangezien we duo penotti zijn) maar zij kan natuurlijk niet dit probleem fiksen.

Ik heb besloten dat ik mijn hulpvraag echt opgeef, want de hulpverlening wil mij kennelijk niet.Voor elk individu is er hulp. Slachtofferhulp, voor alcoholisten, misdadigers, iedereen wordt bijgestaan. Ik word boos als ik hoor dat jij zo afgescheept wordt.
Yellow, ik zou t nog een kans geven hoor.. Blijf op de lijst en kijk het even aan.. Denk je echt dat je het alleen kunt? Dat lijkt me zo moeilijk!!!

Vind t erg lastig om inhoudelijk te reageren, ben soms zo stil door wat jullie meemaken dat mijn problemen soms zo aanstellerig lijken..

Chat, ben ook heel blij dat mn vriend naast me zit hoor! Ik heb net wel 10x gezegd dat we gewoon naar t feest gaan maar hij wil echt niet meer. En hij zei dat als zn vrienden dat niet begrijepen, het geen vrienden zijn. Morgen ziet ie ze nog en gaat ie wel mijn verhaal een beetje vertellen.. Zodat ze het missch beter begrijpen..

Ik ben zo blij dat ik mn hart hier kan luchten meiden. Mijn forumvriendinnetjes. En ik hoop dat jkullie ook wat aan mij hebben af en toe!!!
verana, wat verschrikkelijk om te horen. Ik weet natuurlijk niet hoe jouw situatie precies is, maar ik vind het heel erg dat je zo vastzit. berusten is natuurlijk ook een keuze, maar ik heb niet het idee dat je je daarin echt kunt berusten (ehm ja , lastige zin, ik hoop dat je het begrijpt). Ik vind het moeilijk om te gaan zeggen : ja anders probeer je dit, of dat , wetende hoe pijnlijk teleurstellingen kunnen zijn. Maar ik gun je zoveel meer en beter

Wat deed je vroeger voor werk? misschien is dat een beginpunt?

Chatterly: niet boos worden hoor liefje jij hebt zelf al genoeg aan je hoofd, niet nu je ook nog ongerust en boos maken over mij. Ik ga gewon mijn best doen om zelf verder te gaan
Ik ga proiberen te slapen, ik reageer morgen op jullie als jullie nog prangende kwesties hebben
Helemaal geen dank Yellowlove, al ben je ook niets met die tip opgeschoten.

Ik dacht nl dat je vnl bij ggz-instellingen niet verder kwam en dacht zodoende aan vrijgevestigde (psycho)therapeuten, niet wetende dat je dat al geprobeerd had.

Nou ja ik dacht gewoon; ik kan het altijd even melden.

Met mij gaat het wel, ene dag beter dan de andere. Altijd nog blij met de topicreacties van toen hoor, gek he waar een forum al toe kan bijdragen.

Ik begrijp wel dat je het (even) helemaal gehad hebt met de 'hulpverlening' , vind het ontzettend zuur voor je dat je nu dus gewoon geen hulp krijgt.

Maar meid mocht het toch weer teveel worden (hoop ik natuurlijk niet) toch gewoon weer naar de huisarts gaan hoor, ik bedoel niet omdat je murw bent van alles het maar alleen willen oplossen, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.

quote:_waterlelie schreef op 16 april 2011 @ 23:00:

Yellow, ik zou t nog een kans geven hoor.. Blijf op de lijst en kijk het even aan.. Denk je echt dat je het alleen kunt? Dat lijkt me zo moeilijk!!!

Vind t erg lastig om inhoudelijk te reageren, ben soms zo stil door wat jullie meemaken dat mijn problemen soms zo aanstellerig lijken..

Chat, ben ook heel blij dat mn vriend naast me zit hoor! Ik heb net wel 10x gezegd dat we gewoon naar t feest gaan maar hij wil echt niet meer. En hij zei dat als zn vrienden dat niet begrijepen, het geen vrienden zijn. Morgen ziet ie ze nog en gaat ie wel mijn verhaal een beetje vertellen.. Zodat ze het missch beter begrijpen..Ik ben zo blij dat ik mn hart hier kan luchten meiden. Mijn forumvriendinnetjes. En ik hoop dat jkullie ook wat aan mij hebben af en toe!!!

Als je dit maar goed in je koppie prent: Meer dan een geweldige vent heb je niet nodig. Iemand die er voor je is! De rest komt later wel. Als je weer beter bent.

Ik herken je gevoel zo goed. Ik had vroeger ook last van wat de anderen er wel van zouden denken. Jij hebt niks met anderen te maken. Alleen je vriend en jij zijn belangrijk. De rest is maar bijzaak. Je hoeft verdorie geen tekst en uitleg te geven. Net wat je vriend zegt. Als het echte vrienden zijn nemen ze de moeite om het te begrijpen.
quote:_yellowlove_ schreef op 16 april 2011 @ 23:15:

Ik ga proiberen te slapen, ik reageer morgen op jullie als jullie nog prangende kwesties hebben

Ik heb geen prangende kwesties hoor. Alleen dat ik je toegevoegd heb als vriend maar dat werkt niet hier

Slaap lekker
Ben nog wakker, al die rare topics zijn te fascineren en irriterend tegelijk voor me...

Schijfje, je bent echt een lieverd Wel fijn om te horen dat het iets beter gaat. En dat is het fijne van het forum (vind ik) dat je echt zoveel steun kunt hebben aan de mensen hier.

Chat, dat is duidelijk een prangende kwestie toch?! Ik wil ook vriendjes met jou worden, ik ga er morgen naar kijken, en dan heel technisch doen en het fiksen

Waterlelie, jouw problemen zijn niet aanstellerig. Jij hebt ook behoefte om je verhaal te doen, en waar ik kan probeer ik te reageren. Soms is het voor mij lastig omdat ik een hele andere problematiek heb, dus ik weet niet altijd goed wat te doen in bepaalde situaties omdat ik het niet heb. Jammer dat Bob niet meer vaak hier is jullie hadden (voor zover ik dat kon beoordelen) een beetje dezelfde dingen.
Yellow, met bob gaat het volgens mij een stuk beter..

En ik vind het ook lastig om op jou te reageren soms, maar het is wel fijn om hier je / mijn ei kwijt te kunnen..

Voel m wel iets beter, maar ook wel kut nog.. Dat we hebben afgezegd voor het feest.. Ik weet welke waarde eraan gegeven wordt door die gasten. Mijn vriend vind het net erg dat we niet geweest zijn, hebben samen lekker op de bank gehangen en ik eb zowaar nog wat bladzijden gelezen in een simpel chicklit boek...

Straks gaat mn vriend naar die gasten toe om aan onze boot te werken ( ze hebben met de hele groep zo'n oude schuit gekocht ) om die op te knappen..

We zijn nu plannen aan het maken om met koninginnedag naar amsterdam te gaan en de paniek slaat me al weer om de oren.. De weg niet kennen, en heeeeleboel mensen, drank, etc.

Hebben nu afgesproken dat we kijken hoe ik me voel en of ik het aankan.. En dat vriendlief niet teveel drinkt.

Ik vind het leven met mezelf zo moeilijk af en toe!!
Ik lig buiten in de zon op onze nieuwe bank.. Heb net aardbeien en slagroom gepakt.. Lekker!

Waarom lukt het me hier wel om schijt te hebben aan het huishouden e.d.?

Vriend is net weg en vind dat wel heel moeilijk.. Zo raar altijd...

Genieten vind ik zo moeilijk.. Maar misschien komt dit nu wel een btje inm de buurt.
Zojuist een blog geschreven op mijn hyves. Ik wil hem graag hier ook plaatsen:

De afgelopen dagen is het pas goed tot me doorgedrongen hoeveel dingen ik eigenlijk link aan Patrick, aan samen doen, aan niet alleen willen/kunnen doen.

Zo komen er weer kermissen door het land. Ik moet gelijk denken aan de kermis in Cappele aan den Ijssel. Zomer 2002 of 2003 kwam Patrick in de avond naar mij en mama toe en vertelde dat er kermis was. Bij navraag over wat er dan op de kermis stond bleek dat er schuifautomaten stonden. Tot onze grote verbazing besloot mama dat we met zijn drieen er naar toe gingen. Ze pinde een leuk bedrag en de hele avond hebben we er met zijn drieen gestaan, niks anders gedaan dan de schuifautomaten. Aan het einde van de avond hadden we veel van die kermispunten nou zei mama bewaren jullie die maar jullie gaan vast nog wel deze week. Top!

De volgende dag moest Patrick in de avond werken dus mama en ik waren alleen thuis en het wonderlijke gebeurde mama stond na het eten op en vroeg of ik mee ging. Ik keek suf op van de tv en vroeg waar we naar toe moesten en mama maakt de beweging van het douwen van een muntje in het apparaat. Samen hebben we daar die avond gestaan ow wat van Patrick het jammer dat die er niet bij kon zijn!

De dagen erna ben ik nog met Patrick geweest en we hadden echt enorm veel punten aan het einde. Wat we ervan gekozen hadden weet ik echt niet meer maar ik weet nog goed hoe fijn het was dat we daar met zijn drieen hadden gestaan.

Nadat mama was overleden hebben we het er nog vaak over gehad en als we een beetje financiele mogelijkheden zagen gingen we schuiven. De laatste keer dat ik nog goed weet dat we samen hebben "geschoven" is 2 jaar geleden geweest. Patrick haalde me op uit Spijkenisse toen ik een vrijwilligersdag gehad had We reden langs het theater en zagen de kermis. Voor de grap zegt Patrick tegen mij: zullen we ff? En natuurlijk hebben we dat gedaan. Jammer genoeg was dat de laatste avond van de kermis maar we hebben het naar ons zin gehad al schuivend. Patrick zei nog: "volgend jaar op letten wanneer de kermis hier is dan gaan we vaker".

Vorig jaar was de kermis er toen hij in de Daniel Den Hoed lag en ik vertelde hem dat. Geeft niet zei hij volgend jaar staat hij er weer hebben we gewoon langer de tijd om te sparen ervoor.

Nu weet ik dat hij er over een paar maanden weer staat. De kermis, de schuifautomaten maar geen mama en geen Patrick. Mijn schuifmaatjes zijn dood en ik wil geen nieuwe en wil het niet alleen doen. Schuiven zal ik niet meer doen.

Maar daar blijft het niet bij maar er zijn zoveel meer dingen die ik rechtstreeks link aan Patrick en liever niet alleen wil doen of waarvan ik zeker weet dat het een drempel zal zijn. Uiteraard de Efteling. Kan ik daar echt ooit nog naar toe? Zonder Patrick die precies weet hoe we moeten lopen? Zonder te denken aan de laatste keer met zijn allen bij de wensput? Zonder dat ik huil omdat ik me herinner hoe het was dat Patrick op een brancard daar werd rondgereden?

Als we geen zin hadden om te koken en ik echt vond dat we niet weer Mac gingen eten dan waren er 2 keuzes. Bella Beer of een wokrestaurant. Ga ik echt hier ooit weer naar toe zonder hem? Wil ik dat wel? Kan ik dat wel?

Kan me de laatste keer niet heugen dat ik zonder Patrick naar de Ikea ben geweest. Ga ik daarnaartoe zonder dat Patrick me met zijn vragende lieve ogen aankijkt of ik toevallig ook trek heb in een hotdog of dat ik alleen wat te drinken wil.

En natuurlijk zijn er al veel dingen die ik wel doe terwijl die gelinkt zijn aan Patrick maar oa. de bovengenoemde dingen zijn zo moeilijk en misschien wel onmogelijk of onnodig om zonder hem op te gaan pakken. Misschien moeten dat maar herinneringen blijven?

Ik ben mezelf niet sinds hij is overleden, ik leef maar half al is dat misschien al hoog gegrepen. Ik mis hem zo.... mijn slechtste dagen met hem waren beter dan mijn beste dagen zonder hem.
Ik lees hier tegenwoordig geregeld mee omdat ik een lichte depressie heb (had?) en veel herkenning in jullie allemaal lees. Ik reageer expres niet omdat ik die hele diepe dalen niet heb, die jullie wel (eens) hebben. Ik ben dan ook geen waardevol gesprekspartner voor jullie omdat ik niets toe te voegen heb.

Maar nu kan ik het niet laten.

Damn, IBI.

Voor jullie allemaal een dikke vette knuffel.
Ibi

Wat een ontzettend mooi blog. Ik herken veel dingen (die je nooit meer samen gaat doen).

Koester die herrinneringen, ik voel de pijn van het scherm afspatten, niet meer schuiven met je schuifmaatjes

Ik ben er voor je, altijd, wanneer je maar wilt
Ibi, ik ben er stil van..
quote:_waterlelie schreef op 17 april 2011 @ 20:56:

Ibi, ik ben er stil van..

volgens mij ben je niet de enige het is zo rustig hier. We missen Moon zeker.

Lig al een tijdje op bed. Weet dat ik moet gaan slapen morgen echt weer werken maar ik kan de slaap niet vatten. Misschien te veel emoties in mijn lichaam, gedachten om me heen, indrukken gehad vandaag. Nou ja..
bedankt voor de lieve woorden Lief en Yellow!

Lief, je mag zowiezo gewoon meeschrijven hoor. De titel is goede dagen, slechte dagen en niet goede dagen, vreselijk slechte dagen dus echt waar je bent van harte welkom als je denkt dat het goed zou voelen! Stekte in ieder geval.

Moest er vandaag nog aan denken dat we voorstaan kunnen spreken over het gdsd topic op variant van gtst.
Voor jullie meisjes

Deze voor jou IBI. Prachtig geschreven. Uit de grond van je hart. Ik heb je irl gezien en dan komt het geen wat je schrijft nóg beter bij me binnen.
Ik ben een beetje stil omdat ik een serie aan het kijken ben. Dat kan mij dan weer heel erg helpen, serie downloaden eni n 2 dagen 3 seizoenen erdoorheen jagen. Dus dat doe ik nu, als afleiding.

voor jullie allemaal
quote:_yellowlove_ schreef op 17 april 2011 @ 23:20:

Ik ben een beetje stil omdat ik een serie aan het kijken ben. Dat kan mij dan weer heel erg helpen, serie downloaden eni n 2 dagen 3 seizoenen erdoorheen jagen. Dus dat doe ik nu, als afleiding.

voor jullie allemaal

Goed zo meid, je moet dingen doen die je leuk vindt. Dat je hier stiller bent geeft niks. Ik heb ook niet altijd wat te melden.

Vind het wel fijn hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven