Jongen van 4, sjoelbak?

18-04-2011 11:46 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil voor mijn neefje van 4 jaar een sjoelbak kopen, hij heeft ook een broer van bijna 10 jaar. Nu heb ik een kindersjoelbak gezien die 1.22 cm lang is.

Ik heb net de winkel gebeld en die adviseren mij om een gewone sjoelbak te kopen omdat een kind van 4 de sjoelen er al heel snel goed in legt en dat die van 10 het al helemaal kan. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik vind een gewone sjoelbak wel erg duur (naast ook nog de andere kadootjes).
Ik zou ook een gewone doen, wij speelden daar vroeger ook al vrij jong mee en zo'n kleintje is niet leuk voor oudere kinderen. Leuk cadeau trouwens!
Ja hoor, kind van 4 kan prima met een gewone sjoelbak overweg. Die van mij deed al fanatiek mee toen ie 2,5 was (en zijn zus 5). "Kindersjoelbak" lijkt me een marketingpraatje.
Kijk even op Marktplaats, daar staan ook wel sjoelbakken te koop.
Sjoelbakken zijn tweedehands heel erg goedkoop. Ik zou niet snel een nieuwe kopen.
Ik vind het ook een leuk cadeau en ik zou idd een echte doen en niet een speciale voor kinderen? Maar waarom geef je nog meer cadeaus en niet gewoon alleen de sjoelbak?
Als je het voor jou alleen te duur vindt, kun je dan niet een ander familielid vragen of die ook bij wil dragen? Dan kunnen jullie dit samen geven.

Vind het wel een erg leuk kado, jeugdsentiment!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het voordeel van een tweedehands sjoelbak:

Hij is vaak al lekker glad gepoetst, de nieuwe zijn vaak wat stroef.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Kringloop!
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Leuk idee! Moet nu heel hard na denken waar ik die van mij gelaten heb bij de verhuizing want eigenlijk vind ik dat wel erg leuk om te doen met pasen.

Zou een gewone nemen ook leuker voor de ouders om dan mee te doen en de kinderen leren het snel zat.
Op marktplaats staan er een aantal maar misschien loont het om even naar een kringloop winkel tegaan?
Het gras aan de overkant is niet groen.
quote:irona schreef op 18 april 2011 @ 11:58:

Ik vind het ook een leuk cadeau en ik zou idd een echte doen en niet een speciale voor kinderen? Maar waarom geef je nog meer cadeaus en niet gewoon alleen de sjoelbak?

Ja, die andere kado's heb ik al gekocht. Alleen de sjoelbak wilde ik nog er bij kopen (kindersjoelbak kost ongeveer 15 euro, standaard sjoelbak minstens 40 euro).

Nou ja, mss kan ik het op de volgende verjaardag kopen van zijn broer in juni dan heb ik ook wat meer tijd om een goede uit te zoeken.
O ja, kringloop. Dat is ook een goed idee.
De oudste kleinkinderen van mijn ouders (3, 4, 5, 6) leven zich regelmatig uit op de echte sjoelbak. Ik heb nooit gemerkt dat die bak te lang zou zijn...

Ik zou gaan voor een 2ehandsje...
Ik zag er laatst een bij de kringloop, in Amsterdam. Toen dacht ik nog: lachen, een sjoelbak! En die was ook niet zo superlang (als dat ze in mijn herinnering zijn)
en anders marktplaats!

En dan wel ophalen he, niet verzenden
Ik zou ook voor een gewone gaan. Als kind heb ik ook altijd met een gewone sjoelbak gespeeld. Als iemand nog niet zo ver kon sjoelen maakten we gewoon een aparte streep of iets dergelijks. Zie ook het nut niet echt van een kindersjoelbak. Als je nog even de tijd hebt zou je kunnen kijken op een rommelmarkt tijdens Koninginnedag. Ik zie ze namelijk erg vaak op rommelmarkten voor weinig.
Ik wil ook een sjoelbak!
Bij de kringloop heb ik een gewone sjoelbak gevonden voor 7,50!!!

Dat wordt dikke pret. Bedankt voor jullie tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven