Marktplaats belevenissen

20-12-2009 12:45 643 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop en koop regelmatig op Marktplaats.

Over het algemeen gaat dat prima maar soms... krijg je mailtjes waarvan je orenogen gaan klapperen.

Leek me leuk een algemeen topic te openen waar je je marktplaats ervaringen kunt dumpen.

Oke... laat ik van start gaan.

Ik bied op kleding. Alles gaat goed totdat het onderwerp op verzenden komt. Verkoper wil pas verzenden als de sneeuw weg is. Waarop ik mail dat ik graag wil dat ze het verzend als het geld binnen is, sneeuw of geen sneeuw. Een kort "waar slaat dat nou weer op en succes met het vinden van andere truitjes" kwam terug. Ze zou wel eens een ongeluk kunnen krijgen als ze de pakketjes weg brengt met haar auto.

Tja, ik breng verkochte objecten ook gewoon weg door de sneeuw, en op mijn fietsje zelfs!

Zucht.
Hahaha heel apart!
iemand nog intresse in een mooie deur ?

:puke:
lees ik net;

we hebben een hele lieve rode kater genaamd bliksem,hij is 1 jaar oud.hij is erg aanhankelijk,zit graag bij je,is niet druk, en speelt graag buiten.

hij is gecastereerd en geent.

mijn kinderen willen heel graag een hondje waar ze mee kunnen wandelen en spelen,voor 2 huisdieren hebben geen tijd en plek,dus moest ik een moeilijke beslissing nemen,maar mijn kinderen willen het zo graag,dat ik heb besloten om te proberen een leuk nieuw baasje voor bliksem te vinden.

ik wil er geen geld voor hebben,het enige wat ik wil is een goed thuis voor hem,ik weet zeker dat hij op een boerderij ook uitstekend kan aarde.

het is een gezellig,rustige,lieve aanhankelijk kater die ook van avonturen houdt.

dus wie o wie wil bliksem zijn nieuwe baasje zijn.

kat weg, hondje erin...

zielig....en over 2 jaar: kinderen willen zo graag een broertje of zusje dus: baby erin, hondje eruit.

De volgende stap is denk ik dat een van de kinderen op MP wordt aangeboden
Een tijdje terug zag ik het kastje van mijn dromen op Marktplaats. Het mooie was dat het hier ook maar een paar km vandaan was, dus dat kwam mooi uit.

Ik belde het nummer van de verkoper. Kreeg een jongeman aan de telefoon, hij zei dat hij het marktplaatsbericht voor zijn ouders erop had gezet en hen ging bellen voor meer info.

Een paar uur later werd ik teruggebeld en maakte een afspraak over de prijs. Toen ik vervolgens een datum wilde afspreken, kwam er plots iets tussendoor bij die man en zou me later terugbellen.

Uiteindelijk heb ik die kerel 4 keer aan de telefoon gehad voor er een datum was afgesproken.

Wij hebben zelf geen auto hier, dus ik had een vriendin gevraagd om met mij erheen te rijden.

Komen we daar aan, weet de moeder van de knul die de afspraak heeft gemaakt in eerste instantie van niks, tot ze het zich ineens weer herinnert. Het kastje is nog niet leeg, vriendin en ik bieden aan om ter plekke leeg te halen, maar dit wil de vrouw niet. Zij schrijft mijn naam en nummer op en belooft het kastje bij mij thuis te brengen. Dit zou ze zo snel mogelijk regelen zei ze.

2 weken later toch maar zelf even contact opgenomen, kreeg weer die rare zoon aan de telefoon, die mij wéér een keer of 3 belt om een nieuwe afspraak te maken. Hij zegt er wel bij dat hij ivm een verhuizing niet weet hoe laat hij die dag komt, heel irritant, maar goed, mijn vriend en ik waren die dag toevallig allebei thuis en niks van plan.

De dag verstrijkt en ik hoor niks (had al zo'n voorgevoel). Word ik een week later gebeld door de dochter van de verkoopster. Ze vraagt of ik thuis ben want ze wil het kastje komen brengen. Zonder excuses of wat dan ook, of om te vragen of dat wel uitkomt.

Heb haar toen gezegd dat ze het kastje mag houden omdat ik totaal niet van ze op aan kan en ik toch een hele dag op ze heb zitten wachten. Vervolgens foetert ze mij uit voor mijn brutaliteit en dat ik rekening moet houden met haar moeder die de jongste niet meer is.

Ik heb vandaag voor het eerst een afspraak met iemand van marktplaats die iets komt bekijken. Ik moet zeggen dat ik me een beetje ongemakkelijk voel. Eerst door de tijd die er tussen het mailen zat, en nu begint diegene weer te zeuren dat de prijs aan de hoge kant is omdat er nogal veel aan gedaan moet worden??? Er moet helemaal niks aan gedaan worden. Dat wil jij zelf.

Winkelprijs was ¤210,

mijn prijs ¤45. Uiteindelijk akkoord gegaan met ¤35.

Ik heb zo'n gevoel dat diegene het toch niet koopt.
Ik heb geen motto.
quote:Yamuna schreef op 09 mei 2011 @ 17:13:

iemand nog intresse in een mooie deur ?

:puke:

Moest echt een paar keer kijken voor ik begreep waar die :puke: vandaan kwam

En nee, ik hoef die deur niet
Mijn koper is dus niet gekomen. Wat een klootviool.

Is dus ook de laatste keer dat ik iets op marktplaats zet.
Ik heb geen motto.
Haha, ik heb wat op MP gezet, ruilen voor koffiepunten. Ik had een deal, die meneer stond net bij me op de stoep met een zak vol koffiepunten, niet bij elkaar gebonden of gesorteerd. Ik ben ze nu aan het natellen, zijn het er gewoon veel minder dan dat we hadden afgesproken.....
Typisch SG, typisch. Zo jammer.

Ik kocht laatst zelf een tas, 20 euro, helemaal nieuw. Toen ik hem binnenhad vond ik de kwaliteit al wat dubieus.. en nu is het hengsel stuk. Hou je troep dan zelf zeg.
Heb jaren geleden onze knalrode peugeot op marktplaats gezet (met een heleboel foto's erbij). Belt er iemand op om te vragen of de auto niet al te rood is, want hij houdt niet van rode auto's
quote:emaille schreef op 28 juni 2011 @ 20:31:

Typisch SG, typisch. Zo jammer.

Ik kocht laatst zelf een tas, 20 euro, helemaal nieuw. Toen ik hem binnenhad vond ik de kwaliteit al wat dubieus.. en nu is het hengsel stuk. Hou je troep dan zelf zeg.

Ja! Ik dacht nog: goh, als ik nog meer plaatjes verzamel deze week, dan stuur ik ze wel op, als verrassing. Ik ben te goed voor deze wereld.

Klote van je tas zeg, rommel. Wat kunnen mensen toch raar zijn en doen, en dat voor een paar euro....
quote:rowe schreef op 28 juni 2011 @ 20:40:

Heb jaren geleden onze knalrode peugeot op marktplaats gezet (met een heleboel foto's erbij). Belt er iemand op om te vragen of de auto niet al te rood is, want hij houdt niet van rode auto's

Was het niet een practical joke van je buurman / collega / zwager?
Ik had broekjes voor zoon gekocht op marktplaats, bleken twee van de drie zo versleten dat er gaatjes in zaten. Ik heb de verkoopster gemaild, die mailde terug dat ik voor een klein prijsje merkbroekjes had gekregen en dus niet moest zeuren, en anders voortaan maar door moest sparen voor nieuwe... Tja, zij verkoopt versleten en kapotte kinderkleding op mp, en dan ben ik de sloeber? Maar goed, heb mijn verlies maar genomen (30 + verzendkosten...) en bij olliewood een paar nieuwe broekjes besteld. Kapotte kleren doe ik mijn kind toch echt niet aan.
Pfff, waarom kunnen mensen niet lezen, die gaan bieden op spullen??

Ik heb een wasbak op MP staan en er staat in de advertentie duidelijk: Zonder meubel!

Nu voor de 3e keer iemand aan de deur gehad: Oh, en waar is het meubel wat er bij hoort?? en dan denken dat ze een zgan wasbak met meubel kunnen ophalen voor 50 euro?? (die nieuw over de 500 euro kost??)

Ik sla dat ding straks klein, dan ben ik er van af.
Ik ben deze week al voor de vierde of vijfde keer akkoord gegaan met een bod, van verschillende bieders, zelfs nog dingen opgemeten voor iemand, niks meer van gehoord. Hebben die mensen allemaal dezelfde ouders ofzo??
Oh ja, dat heb ik tussendoor ook nog een paar keer gehad. Doen ze een bod, ik mailen dat ik akkoord ga (soms binnen een uur) en dan niks meer horen, of zeggen dat ze geen belangstelling meer hebben. Na een uur al niet meer?? Of helemaal niet meer reageren. Zo onbeschoft.
Eindelijk, eindelijk iemand die serieus was op het kopen van mijn eettafel!

Biedingen gehad van €45.- terwijl de tafel nieuw meer dan €300 kost! Is een tafel die nooit gebruikt is en hier alleen voor de sier stond.

Vandaag ben ik eindelijk van dat gedrocht af! Gelukkig heb ik mijn kasten via via verkocht en hoef ik niet meer thuis te wachten op mensen die niet op komen dagen!
Heerlijk, al die MP verhalen. Dat is het mooie, het brengt mensen uit het hele land met elkaar in contact.

Zelf zat ik pas middenin mijn spitsuur (18.00 's avonds) Ik was met de kinderen aan het eten, er at een vriendin mee met haar dochtertje, man was nog niet thuis, mijn zoontje moest naar de wc en toen ging de deurbel. Ik zet mijn zoontje op de wc, doe de deur open (dacht dat het een buurvrouw of collectant was ofzo) en een heel keurig net type die ik licht verbaasd aankeek? Toen zei ze: ' ik kom voor de lamp' Had mijn man dus met haar afgesproken dat er iemand via MP een lamp kwam ophalen. Ehm, okay, ik wil naar boven lopen om die lamp te pakken, gilt mijn zoontje vanaf de wc dat hij er naast heeft geplast, ik hoor mijn andere zoontje huilen in de kamer, er kwam een buurvrouw via de achterdeur binnen. Het leek wel een sketch, zo'n chaos......

Toen kwam ook mijn man gelukkig binnen, die haalt de lamp van zolder, rekent met haar af en werkt haar de deur weer uit. En ik heb nog iets gestameld van eeh sorry een beetje chaotisch hier. Volgens mijn man was ze wel heel blij met de lamp, maar ze zal wel gedacht hebben.......

Heb toen ook met mijn man afgesproken nooit meer iemand om 18 uur uit te nodigen om iets op te halen
Verder hebben we een keer iemand gehad die eettafelstoelen wilde komen ophalen 's avonds, hij wist alleen niet hoe laat. Prima, geen probleem. Maar het werd later en later en we wilden eigenlijk wel naar bed, wij bellen, hij was onderweg zei hij. Uiteindelijk was hij er om 23.45 uur... Vind ik echt not done.

En af en toe hele onaardige mails. Ik had een keertje een shirtje voor mijn zoontje gekocht, kreeg het in veel te grote maat binnen, maar het was zo verwassen dat je de maat niet eens kon lezen. Heb toen wel een vriendelijk mailtje gestuurd dat het me tegenviel, want het was a) niet de goede maat en b) heel erg verwassen.

Ik kreeg me toch een boze mail terug. Ze wilde niet dat ik het terug zou sturen, want als het te groot is, is het niet erg (want dan kon hij het over een tijdje aan) en verwassen, volgens haar was het een net truitje voor een nette prijs. Maar die onvriendelijke, boze, aangevallen toon, snap ik dan niet.

Mijn man is pas doelbewust opgelicht. Hij had een gezocht advertentie geplaatst waarop iemand reageerde dat hij dat wel had. Prijs overeengekomen, man betaald, geen pakje, dag later ook niet. Toch maar even naam gegoogled en ja hoor, een oplichter. Het ging om 35 Euro, maar toch.... Mijn man heeft wel aangifte gedaan en ik hoop van harte dat deze persoon gevonden wordt. Vind het zo triest als je op zo'n manier aan je geld moet komen.

Voor de rest gelukkig ook heel veel goede en leuke koop- en verkoopervaringen.
quote:Kessie78 schreef op 14 augustus 2011 @ 13:14:

Verder hebben we een keer iemand gehad die eettafelstoelen wilde komen ophalen 's avonds, hij wist alleen niet hoe laat. Prima, geen probleem. Maar het werd later en later en we wilden eigenlijk wel naar bed, wij bellen, hij was onderweg zei hij. Uiteindelijk was hij er om 23.45 uur... Vind ik echt not done.

En af en toe hele onaardige mails. Ik had een keertje een shirtje voor mijn zoontje gekocht, kreeg het in veel te grote maat binnen, maar het was zo verwassen dat je de maat niet eens kon lezen. Heb toen wel een vriendelijk mailtje gestuurd dat het me tegenviel, want het was a) niet de goede maat en b) heel erg verwassen.

Ik kreeg me toch een boze mail terug. Ze wilde niet dat ik het terug zou sturen, want als het te groot is, is het niet erg (want dan kon hij het over een tijdje aan) en verwassen, volgens haar was het een net truitje voor een nette prijs. Maar die onvriendelijke, boze, aangevallen toon, snap ik dan niet.

Mijn man is pas doelbewust opgelicht. Hij had een gezocht advertentie geplaatst waarop iemand reageerde dat hij dat wel had. Prijs overeengekomen, man betaald, geen pakje, dag later ook niet. Toch maar even naam gegoogled en ja hoor, een oplichter. Het ging om 35 Euro, maar toch.... Mijn man heeft wel aangifte gedaan en ik hoop van harte dat deze persoon gevonden wordt. Vind het zo triest als je op zo'n manier aan je geld moet komen.

Voor de rest gelukkig ook heel veel goede en leuke koop- en verkoopervaringen.

Ik google tegenwoordig eerst banknr. en evt naam voor ik betaal.

Maar eigenlijk alleen goede en leuke ervaringen net Marktplaats.
anoniem_95845 wijzigde dit bericht op 14-08-2011 13:26
Reden: toevoeging
% gewijzigd
quote:hgjb schreef op 14 augustus 2011 @ 13:25:

[...]

Ik google tegenwoordig eerst banknr. en evt naam voor ik betaal.

Maar eigenlijk alleen goede en leuke ervaringen net Marktplaats.Dat zullen wij voortaan dus ook doen. Stom stom stom!
quote:emaille schreef op 13 augustus 2011 @ 17:06:

Ik ben deze week al voor de vierde of vijfde keer akkoord gegaan met een bod, van verschillende bieders, zelfs nog dingen opgemeten voor iemand, niks meer van gehoord. Hebben die mensen allemaal dezelfde ouders ofzo??

Dat is me bij een advertentie vijf keer overkomen, word er strontchagerijnig van.

Ik ben nu op een punt gekomen dat ik spullen maar weggeef in de familie. Het is me al die ergernis niet waard.
Ik heb geen ervaring met marktplaats nu heb ik iets gezien waar op geboden moet worden ,maar ik heb geen flauw idee wat een goed bedrag is. Hetzelfde product staat te koop voor bedragen variërend van 35 tot 400 euro. Wat zouden jullie bieden in zo'n situatie?
Als ik echt geen idee heb mail ik de verkoper meestal met de vraag welk bedrag hij/zij in gedachte heeft.

Daar heb ik nog nooit een negatieve reactie op gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven