Open adoptie

18-04-2011 19:47 998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben inmiddels 17 weken zwanger en heb na veel gesprekken met een maatschappelijk werkster besloten om mijn ongeboren kindje ter adoptie af te staan.

Ik kan er zelf niet voor zorgen doordat ik zeer grote financiele problemen heb waar ik de komende jaren nog niet uit ben.

Nu heb ik informatie in gewonnen bij een jurist/bemiddelaar en heb ik gekozen voor een open adoptie.

Ik mag dus zelf mijn adoptie ouders uitkiezen etc.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

En hoe vind ik ze zonder een adoptie bureau in te schakelen?

Bedankt alvast!
quote:Mainecoon79 schreef op 18 april 2011 @ 20:32:

Een paar 10tjs? De kinderopvang alleen al kost een paar honderd per maand hoor?!

Welnee, Mainecoon, als je zo weinig verdient/in de schuldsanering zit, betaal je vrijwel niets aan kinderopvang, omdat je (bijna) alles terugkrijgt. Als TO een goede maatschappelijk werker had, zijn ze samen bij de gemeente geweest om alle mogelijkheden te onderzoeken.

Borstvoeding, stoffen luiers, tweedehands kleertjes en je bent een paar tientjes per maand verder...
Mijn moeder was in de jaren 50 een ongehuwde moeder van 4 kinderen (waarvan 2 niet haar biologische kinderen) en 2 banen. Ik wil iemand anders z'n leven echt niet bagatelliseren, maar mijn moeder zou zeggen "als ik het kan, kan jij het ook". En ik bedoel dit echt niet als kritiek, maar als een hart onder de riem .
Is het geld de doorslaggevende reden, of speelt er meer waarom je voor adoptie kiest?

Als het alleen om het geld gaat, zou ik in ieder geval met nog een andere maatschappelijk werker in gesprek gaan en de mogelijkheden onderzoeken. De ene maatschappelijk werker is de andere niet.

Veel sterkte in ieder geval. Tekort aan geld is in NL meestal een tijdelijk probleem. Een kind is blijvend.
Kirsten, als je helemaal achter je keuze staat hoop ik dat je fijne adoptieouders zal vinden voor je kind. Ik wil met mijn postings niet zeggen dat adoptie geen juiste keuze is. Ik hoop alleen dat je je heel goed hebt laten informeren en dat je ook echt alle opties overwogen hebt. Ik zou het vreselijk vinden voor je als je later hoort over iets dat een oplossing had kunnen zijn van het probleem waar jij nu mee zit en je dan spijt krijgt. Een adoptie is niet meer terug te draaien en het afstaan van een kind is psychisch heel zwaar. Bij de 20 weken echo hoor je misschien het geslacht en zie je dat het kindje al een gezichtje krijgt. Je zal steeds duidelijker de bewegingen van de baby voelen. Bovendien moet je nog bevallen. Dit zijn allemaal best emotionele zaken en herinneringen die je ook mee zal dragen in je leven.
Nou de schulden van mijn ex-man werden niet meegenomen in de berekening van de belastingdienst hoeveel we moesten bij betalen. De kijken alleen naar wat er binnenkomt en niet naar andere dingen.
quote:schoor schreef op 18 april 2011 @ 20:41:

[...]

hoi kirsten

snap heel goed dat je dit moeilijk vind.

maar vind het wel super van je dat je voor je kindje het allerbeste wilt.

mijn zoon en schoondochter zijn al jaren ongewilt kinderloos.

zoeken al jaren een draagmoeder en die zijn niet voor het op rapen.*****mijn andere zoon heeft al een kindje,waar ik een super trotse oma van ben.hoop dat er nog meer kleinkinderen bij komen.

kinderen verdienen gewoon de liefde die ze nodig hebben,zoals elk kindje op deze aarde.

wat je ook beslist meisje,volg je hart.

liefs oma geraIk heb je gestaft, bovenstaande kan echt niet.
quote:Mainecoon79 schreef op 18 april 2011 @ 20:41:

Nou de schulden van mijn ex-man werden niet meegenomen in de berekening van de belastingdienst hoeveel we moesten bij betalen. De kijken alleen naar wat er binnenkomt en niet naar andere dingen.er zijn twee soorten tegemoetkomingen in de kosten voor kinderopvang. De ene komt van de belasting (en gaat naar de ouder), de ander komt van de gemeente (en gaat meestal meteen naar het KDV).
quote:schoor schreef op 18 april 2011 @ 20:41:

[...]hoi kirsten

snap heel goed dat je dit moeilijk vind.

maar vind het wel super van je dat je voor je kindje het allerbeste wilt.

mijn zoon en schoondochter zijn al jaren ongewilt kinderloos.

zoeken al jaren een draagmoeder en die zijn niet voor het op rapen.

****mijn andere zoon heeft al een kindje,waar ik een super trotse oma van ben.hoop dat er nog meer kleinkinderen bij komen.

kinderen verdienen gewoon de liefde die ze nodig hebben,zoals elk kindje op deze aarde.

wat je ook beslist meisje,volg je hart.

liefs oma geraWat een lieve post . Jeetje, ik zit hier met water in mijn ogen. Voor oma Gera .
quote:kriebelbeest schreef op 18 april 2011 @ 20:42:

[...]

Ik heb je gestaft, bovenstaande kan echt niet.????
Ik heb ineens een flash back... babyG, is that you?!?
Schoor, dit vind ik ongepast.

Het is niet eens duidelijk of Kirsten het kindje alleen vanwege deze paar pittige jaren af wilt staan of dat ze er echt 100% achter staat.
Ja, dat vind ik echt.
quote:batwom schreef op 18 april 2011 @ 20:44:

[...]

????Jij snapt het niet?
Ja, dat vind ik echt.
quote:kriebelbeest schreef op 18 april 2011 @ 20:42:

[...]Ik heb je gestaft, bovenstaande kan echt niet.Dat vind jij niet kunnen. Ik vind het een mooie post waarin Kirsten een keuze wordt gelaten, die ze net zo makkelijk kan negeren als er op in gaan. Dat is aan haar. In dit topic zal ze diverse reacties krijgen en je kunt niet het toverstafje gebruiken, omdat je het niet met een reactie eens bent.
Precies Kaetje.

Gemeentes hebben zelfs potjes waaruit ze wasmachines betalen voor mensen die in de schuldsanering/bijstand/zitten danwel een minimuminkomen hebben. Heel veel mensen weten niet van het bestaan af.

Verder denk ik dat er veel mensen bereidwillig zijn om je te helpen. Voedselbank, kledingbank, kerk etc.

Geld kan nooit de enige reden zijn om je kind af te staan.
quote:kaetje schreef op 18 april 2011 @ 20:43:

[...]

er zijn twee soorten tegemoetkomingen in de kosten voor kinderopvang. De ene komt van de belasting (en gaat naar de ouder), de ander komt van de gemeente (en gaat meestal meteen naar het KDV).Ik neem dat je dan onder een bepaalde inkomensgrens moet zitten en TO geeft ook aan geen recht te hebben op bijzondere bijstand dus waarschijnlijk valt ze daar ook buiten lijkt me.
quote:paloma schreef op 18 april 2011 @ 20:47:

[...]

Dat vind jij niet kunnen. Ik vind het een mooie post waarin Kirsten een keuze wordt gelaten, die ze net zo makkelijk kan negeren als er op in gaan. Dat is aan haar. In dit topic zal ze diverse reacties krijgen en je kunt niet het toverstafje gebruiken, omdat je het niet met een reactie eens bent.

Ze vraagt of haar zoon het kind mag hebben.

Alhoewel begrijpelijk is het in deze context alles behalve ethisch.
Ja, dat vind ik echt.
quote:isalin schreef op 18 april 2011 @ 20:40:

Is het geld de doorslaggevende reden, of speelt er meer waarom je voor adoptie kiest?

Als het alleen om het geld gaat, zou ik in ieder geval met nog een andere maatschappelijk werker in gesprek gaan en de mogelijkheden onderzoeken. De ene maatschappelijk werker is de andere niet.

Veel sterkte in ieder geval. Tekort aan geld is in NL meestal een tijdelijk probleem. Een kind is blijvend.

Ben blij met elke reactie.

Ik zal opzoek gaan naar nog een maatschappelijk werkster, om te kijken of zij/hij met andere oplossingen kan komen.

Want ik heb echt begrepen dat ik voor open adoptie kon gaan hier in nederland.

En van meerdere instanties begrepen dat ik echt geen recht heb op extra geld.

Ik heb zelf 50 euro leef geld in de week.
quote:paloma schreef op 18 april 2011 @ 20:47:

[...]

Dat vind jij niet kunnen. Ik vind het een mooie post waarin Kirsten een keuze wordt gelaten, die ze net zo makkelijk kan negeren als er op in gaanDit forum is geen vraag/aanbod site voor ongeboren kinderen, daar zijn andere sites voor.
Saaar, dit kan niet anders dan weer een bullshit verhaal zijn. Aangezien open adoptie gewoon kinderhandel is en dat verboden is hiero. En de Maatschappelijkwerkster kwam er mee aanzetten!?! Tuurlijk.
Kinderhandel via internet is strafbaar.

Goed dat je gestaft hebt dus.
quote:kriebelbeest schreef op 18 april 2011 @ 20:49:

[...]

Dit forum is geen vraag/aanbod site voor ongeboren kinderen, daar zijn andere sites voor.Dat zie je verkeerd. Daar zijn geen sites voor. Dat is namelijk hartstikke illegaal.
quote:Mainecoon79 schreef op 18 april 2011 @ 20:47:

[...]

Ik neem dat je dan onder een bepaalde inkomensgrens moet zitten en TO geeft ook aan geen recht te hebben op bijzondere bijstand dus waarschijnlijk valt ze daar ook buiten lijkt me.

Wil jij soms dat ze het kind af gaat staan?

Zolang ze het kind wilt houden en dit de enigste reden is voor een adoptie moet ze alles maar dan ook alles bij de kladden grijpen om rond te komen.
Ja, dat vind ik echt.
quote:kirsten1989 schreef op 18 april 2011 @ 20:27:

[...]

Oh wat vreemd?!

Ik heb meerdere gesprekken gehad met een juriste en zij kon mij vertellen dat het met een bemiddelaar wel mag.

Maar dit ga ik dan toch nog eens navragen!Ik zou je op het hart willen drukken dit heel erg goed uit te zoeken en niet bij je 'eigen' juriste, maar o.a. bij een rechtswinkel (bijvoorbeeld, zij geven gratis advies). Voor zover ik weet is open adoptie in Nederland illegaal en je wilt niet dat je kind in dat soort kringen eindigt, bij sommige illegale adopties komen kinderen helaas niet in fijne gezinnen terecht.
Kirsten goed idee om nog iemand anders te raadplegen. Je wil niet achteraf tot de conclusie komen dat je voor je eigen gevoel niet alle opties hebt afgewogen.
Kinderhandel is überhaupt strafbaar. Niet alleen via internet hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven