Open adoptie

18-04-2011 19:47 998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben inmiddels 17 weken zwanger en heb na veel gesprekken met een maatschappelijk werkster besloten om mijn ongeboren kindje ter adoptie af te staan.

Ik kan er zelf niet voor zorgen doordat ik zeer grote financiele problemen heb waar ik de komende jaren nog niet uit ben.

Nu heb ik informatie in gewonnen bij een jurist/bemiddelaar en heb ik gekozen voor een open adoptie.

Ik mag dus zelf mijn adoptie ouders uitkiezen etc.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

En hoe vind ik ze zonder een adoptie bureau in te schakelen?

Bedankt alvast!
quote:Suze02 schreef op 18 april 2011 @ 20:58:

[...]

Waar is de poll? Ik zeg optie A!

Prima, reageer dan niet meer.

Want ik ben heel serieus.

Ik zal dit zeker gaan uitzoeken, maar ik vind het flauw dat je mij hierop aanvalt.
quote:sosofie schreef op 18 april 2011 @ 20:59:Als een vriendin van mij dit zou overkomen, zou ik met liefde naar de kruitvat gaan voor haar elke maand.

Hier nog 1.
kirsten, het is toch niet toevallig zo dat de juriste heeft gezegd dat het officieel niet mag, maar dat het via een bepaalde constructie mogelijk is?

Want dan denk ik dat het mogelijk allemaal anders gaat dan je wil?
Stel je had geen schulden gehad, had je je kind dan laten adopteren?
Ja, dat vind ik echt.
Jeetje Saaaar, je bent net zo erg als Elninjoo, maar dan andersom.
quote:Saaar schreef op 18 april 2011 @ 20:49:

[...]Ze vraagt of haar zoon het kind mag hebben.Nee, ze geeft Kirsten de keus om in contact te komen met haar zoon.
quote:Saaar schreef op 18 april 2011 @ 20:57:

[...]

Je gaat voor het welzijn van je kind?

Dan moet je het houden.

50 euro in de week is absoluut te doen.Dit gaat mij wel te ver moet ik zeggen. Ieder zijn eigen keuze (gebasseerd op juiste informatie).
Misspoez is een beetje hatelijk, maar heeft niet door dat ze een beetje genegeerd wordt.

En waarmee we nu vrolijk doorgaan.
Ja, dat vind ik echt.
Contact op nemen met de schuldsanering zal ook veel duidelijkheid verschaffen lijkt mij. Als je een kind heb zal het bedrag dat je te besteden overhoud waarschijnlijk omhoog gaan, waardoor je wel langer in de sanering zit, maar wel je eigen kind kan opvoeden. Ze hebben niet veel nodig. Wibra en zeemankleding zit ook goed, krijgertjes genoeg te vinden trouwens. Elke moeder op dit forum heeft waarschijnlijk bakken vol op zolder staan.....

Kinderopvang zal voor een alleenstaande ouder in de sanering vast zo'n beetje gratis zijn.

Kortom ik snap dat je het beste voor je kind wilt, maar je weet nu nog niet hoe veel emotie erbij komt kijken. Dit kan je niet inschatten van te voren. Hoe voel je je over 4 jaar schuldvrij en zonder kind?

Heb je helemaal geen achter ban?
quote:Saaar schreef op 18 april 2011 @ 21:05:

Misspoez is een beetje hatelijk, maar heeft niet door dat ze een beetje genegeerd wordt.

En waarmee we nu vrolijk doorgaan.Sja. Das de makkelijkste manier, gewoon niet reageren op vragen waarop je geen antwoord hebt. Succes Saaar.
quote:Saaar schreef op 18 april 2011 @ 21:03:

Stel je had geen schulden gehad, had je je kind dan laten adopteren?Als ik de zekerheid had dat ik ervoor zou kunnen zorgen, dan moet ik nee antwoorden.
Ik vind het ook allemaal nogal dubieus. Kirsten, zoek inderdaad eerst ergens anders hulp. Praat met familie, vrienden en andere mensen om je heen. Benader de familie van je ex. Geef hem aan bij de politie.

Wil je echt alleen vanwege geld je kind afstaan?! Als je antwoord oprecht 'ja' is dan valt hier zeker een oplossing voir te vinden. Dat weet ik zeker.

Maar waarschijnlijk helpt het ook als je de situatie iets uitgebreider uitlegt. Nu lijken er nogal veel losse eindjes in te zitten.
- Is je beweegreden puur financieel of zie je er ook misschien tegenop om er in je eentje voor te staan?

- Heb je een omgeving (familie, vrienden, kennissen) die in nood kunnen bijspringen?

Ik denk echt dat ze er niet onderuit komen je leefgeld op te hogen als je gezinssituatie verandert. Verder inderdaad ook voedselbank/kerk/buurthuizen e.d. helpen ook mensen uit de brand.

Maar, het is en blijft jouw keuze meid. Als je het echt wil laten adopteren doe het dan alsjeblieft via een normaal bureau. Die weten van de hoed en de rand. En misschien is er dan een oplossing te verzinnen m.b.t. later contact tussen jou en het gezin.

Veel sterkte
quote:kaetje schreef op 18 april 2011 @ 21:04:

[...]

Dit gaat mij wel te ver moet ik zeggen. Ieder zijn eigen keuze (gebasseerd op juiste informatie).Kinderen die geadopteerd zijn om deze reden zullen vroeg of laat altijd issues krijgen.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Joy4britt schreef op 18 april 2011 @ 21:05:

Contact op nemen met de schuldsanering zal ook veel duidelijkheid verschaffen lijkt mij. Als je een kind heb zal het bedrag dat je te besteden overhoud waarschijnlijk omhoog gaan, waardoor je wel langer in de sanering zit, maar wel je eigen kind kan opvoeden. Ze hebben niet veel nodig. Wibra en zeemankleding zit ook goed, krijgertjes genoeg te vinden trouwens. Elke moeder op dit forum heeft waarschijnlijk bakken vol op zolder staan.....

Kinderopvang zal voor een alleenstaande ouder in de sanering vast zo'n beetje gratis zijn.

Kortom ik snap dat je het beste voor je kind wilt, maar je weet nu nog niet hoe veel emotie erbij komt kijken. Dit kan je niet inschatten van te voren. Hoe voel je je over 4 jaar schuldvrij en zonder kind?

Heb je helemaal geen achter ban?En dan juist bij open adoptie lijkt me het allemaal nog heftiger.
quote:ardni schreef op 18 april 2011 @ 21:01:

kirsten, het is toch niet toevallig zo dat de juriste heeft gezegd dat het officieel niet mag, maar dat het via een bepaalde constructie mogelijk is?

Want dan denk ik dat het mogelijk allemaal anders gaat dan je wil?Klopt ze zei dat het met een bemiddelaar wel mogelijk was.
quote:Saaar schreef op 18 april 2011 @ 21:05:

En waarmee we nu vrolijk doorgaan.
quote:kirsten1989 schreef op 18 april 2011 @ 21:09:

[...]

Klopt ze zei dat het met een bemiddelaar wel mogelijk was.Hoe ben je in contact gekomen met deze juriste en hoe wordt zij betaald?
Kan je eens ingaan op vragen over je achterban?
Ben ik nu de enige die wil weten om hoeveel schuld het gaat? Ik hoef niet de precieze cijfer achter de komma te weten.
Wat voor bemiddelaar is dat dan? Het klinkt wel wat vaag.....
quote:kirsten1989 schreef op 18 april 2011 @ 21:06:

[...]

Als ik de zekerheid had dat ik ervoor zou kunnen zorgen, dan moet ik nee antwoorden.

Dan vind ik het vreselijk verdrietig dat je daarom deze keuze zou maken.

Een keuze die op onjuiste informatie is gebaseerd.

En waarvan je zeker weten vreselijk veel spijt zult krijgen.

Zoek een ander maatschappelijk werker, zorg dat je compleet op de hoogte bent van je rechten en plichten bij de schuldsanering, schraap alles bij elkaar wat je maar kunt vinden aan potjes van de gemeente/overheid.

Vraag hulp aan je ouders, de ouders van de vader van het kind, vrienden, familie.
Ja, dat vind ik echt.
quote:paloma schreef op 18 april 2011 @ 21:11:

Ben ik nu de enige die wil weten om hoeveel schuld het gaat? Ik hoef niet de precieze cijfer achter de komma te weten.sorry, het gaat om 22.000 euro
quote:kirsten1989 schreef op 18 april 2011 @ 21:06:

[...]

Als ik de zekerheid had dat ik ervoor zou kunnen zorgen, dan moet ik nee antwoorden.100% zekerheid heeftb niemand in het leven. Als mijn man en ik arbeidsongeschikt zouden raken zouden we het financieel ook heel moeilijk krijgen met ons kind. En bedenk je ook dat de elke zwangere zich af vraagt of ze wel de goede keuze heeft gemaakt en of ze wel een goede mama worden en of ze het kindje wel alles kunnen geven op emotioneel en financieel gebied. Tot op zekere hoogte zijn dit soort gevoelens dus normaal.
quote:Saaar schreef op 18 april 2011 @ 21:11:

[...]

Vraag hulp aan je ouders, de ouders van de vader van het kind, vrienden, familie.En op het prikbord van het Viva-forum (ik heb nog wat bakken met jongenskleertjes staan)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven