Open adoptie

18-04-2011 19:47 998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben inmiddels 17 weken zwanger en heb na veel gesprekken met een maatschappelijk werkster besloten om mijn ongeboren kindje ter adoptie af te staan.

Ik kan er zelf niet voor zorgen doordat ik zeer grote financiele problemen heb waar ik de komende jaren nog niet uit ben.

Nu heb ik informatie in gewonnen bij een jurist/bemiddelaar en heb ik gekozen voor een open adoptie.

Ik mag dus zelf mijn adoptie ouders uitkiezen etc.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

En hoe vind ik ze zonder een adoptie bureau in te schakelen?

Bedankt alvast!
Ik wil je ook best helpen als je je kindje wilt houden. Ik wil niet op je in praten, maar ik weet wel zeker dat er een mouw aan te passen valt, aan je situatie.

Als je je kindje toch niet af zou willen staan voor adoptie, heb ik boven op zolder nog een hele lading kleertjes, en een fleurige (meisjes) buggy voorals het kindje wat groter is

Denk er goed over na, en maak geen beslissingen waar je misschien achteraf spijt van krijgt.. Je bent 17 weken onderweg schrijf je.. Als je dadelijk begint te groeien, je kindje voelt, en er ook een band mee krijgt... lijkt mij zo zwaar!

En sorry dat ik het zeg, maar jouwn maatschaplijkwerkster... daar heb ik eigenlijk wel mijn twijfels bij..

Sterkte!
Je werkgever is verplicht. Je hoeft dus niets te overleggen. Sommige CAO's hebben wel een maximum aan reiskosten maar daar blijf jij onder volgens mij. Dat kan het punt dus niet zijn. Verder krijg je als alleenstaande moeder een truckload aan toeslagen, dus dat scheelt ook.

Maar ik geloof dus niet dat het hier om geld gaat....
Kirsten, heb je mijn aanbod gelezen voor de Bugaboo?

Ik meende het hoor.

Check het NIBUD even voor de kosten van een baby en kijk waar je op zou kunnen besparen in hun overzicht.

Er worden je veel spullen aangeboden. Een bijna hele kinderkamer (dacht ik gelezen te hebben) en een kinderwagen hoef je al niet te kopen.
quote:eleonora schreef op 19 april 2011 @ 20:40:

Kirsten, heb je mijn aanbod gelezen voor de Bugaboo?

Ik meende het hoor.

Check het NIBUD even voor de kosten van een baby en kijk waar je op zou kunnen besparen in hun overzicht.

Er worden je veel spullen aangeboden. Een bijna hele kinderkamer (dacht ik gelezen te hebben) en een kinderwagen hoef je al niet te kopen.

Bedankt, heel lief van je!

En ik ga zo gelijk even op het NIBUD kijken.
[quote]Neele01 schreef op 19 april 2011 @ 20:32:

Je werkgever is verplicht. Je hoeft dus niets te overleggen.

Dit is helaas niet waar. Er is geen wettelijke verplichting tot het geven van reiskosten. Vaak is er in de CAO inderdaad wel wat geregeld, maar zo niet, dan hoeft een werkgever geen reiskosten te vergoeden.
Oké, maak even voor jezelf een lijstje met wat je zou moeten regelen/uitzoeken mocht je het kind willen houden.

Krijg je reiskostenvergoeding? Kun je bij je moeder gaan wonen? Kan de gemeente iets voor je betekenen? Etc.

Ik heb er te weinig verstand van om je met de regeltjes te kunnen helpen, maar dit gaat me aan mijn moederhart.

Het is wat Chryssa al zei; als jij dit kind gewoon niet wil dan kies je voor adoptie, maar ik krijg echt het idee dat dat een paniekreactie is en dat dat helemaal niet is wat je wil.

Zoek alle opties goed uit meid!
En heb je mijn aanbod gelezen over Nutrilon of anders luiers. En het wiegje.

Natuurlijk zijn dit korte termijn oplossingen, een kindje heb je voor altijd. Maar als je diep in je hart dat manneke zelf wilt opvoeden en een fijne jeugd wilt geven dan is er hier op dit forum genoeg hulp en steun voor je.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:niesie schreef op 19 april 2011 @ 20:46:

[quote]Neele01 schreef op 19 april 2011 @ 20:32:

Je werkgever is verplicht. Je hoeft dus niets te overleggen.

Dit is helaas niet waar. Er is geen wettelijke verplichting tot het geven van reiskosten. Vaak is er in de CAO inderdaad wel wat geregeld, maar zo niet, dan hoeft een werkgever geen reiskosten te vergoeden.

Net even met mijn moeder gebeld en zij vertelde mij ook dat een werkgever niet verplicht is als er niks geregeld is in het cao.

Heel soms kun je dan wel wat terug vragen van de belasting.
Kirsten, ik kan mij voorstellen dat alle tips, links en lieve handreikingen die je hier krijgt - je een beetje duizelt. Als je wilt kan ik je wel helpen om é.e.a. op een rijtje te zetten, zodat je kunt "afvinken" welke opties je nog hebt?
quote:felice71 schreef op 19 april 2011 @ 20:55:

En heb je mijn aanbod gelezen over Nutrilon of anders luiers. En het wiegje.

Natuurlijk zijn dit korte termijn oplossingen, een kindje heb je voor altijd. Maar als je diep in je hart dat manneke zelf wilt opvoeden en een fijne jeugd wilt geven dan is er hier op dit forum genoeg hulp en steun voor je.

Ja heb ik gelezen, onwijs lief van je.

ben echt super blij met alle hulp die jullie me willen bieden.

Er is mij nooit echt hulp geboden dus ben dit niet gewend.

Moet ff een omschakeling maken dat er toch echt mensen mee leven met me.
quote:paloma schreef op 19 april 2011 @ 20:58:

Kirsten, ik kan mij voorstellen dat alle tips, links en lieve handreikingen die je hier krijgt - je een beetje duizelt. Als je wilt kan ik je wel helpen om é.e.a. op een rijtje te zetten, zodat je kunt "afvinken" welke opties je nog hebt?Als je dat wil doen, graag!
Lieve meid,

Ik heb bijna alles bij de kringloop weggehaald, daar staan écht prima spullen, zoals maxi-cosi's voor twee euro, wiegjes voor 15 euro, kinderwagens voor 15 euro.

En een baby-uitzet heb je écht snel bij elkaar, geloof me maar.

Lidl heeft prima luiers en perfecte billendoekjes, Kruidvat heeft eigen merk zuigelingenvoeding, alles is ook in een goedkope versie te krijgen, het hoeft echt niet Zwitsal of Pampers te zijn.
Kirsten, ik weet helemaal niet of je je beslissing nu al gemaakt hebt, maar mocht het nodig zijn..

Mijn zoontje is nu 9 mnd, en tegen de tijd dat jij bevalt, heb ik een lading babyspeelgoed over. Ik woon niet in de buurt maar wil het met alle liefde opsturen als je het nodig hebt. Zo ook, babykleding, maatje 50 tot... En evt badspul van zwitsal enz.
off topic, hey Keye

Keek laatst nog bij het juli 2010 topic maar het is stil daar... denk soms met weemoed terug aan een jaar geleden, het gaat zo snel!!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Vroeg op koninginnedag rondstruinen kan ook een en ander opleveren.

En mensen hebben zoveel op zolders en in schuren staan wat ze kwijt willen. Heel vaak voor niks. Je ziet wat hier alleen al gebeurt.

Ik wilde mijn wagen op MP zetten maar ik heb meteen gedacht dat als ik iemand die ik 'ken' blij mee kan maken, ik dat veel liever doe.
Meeen, ik kijk ook een dag niet op het forum. Wat heeft dit topic een mooie wending gekregen, wat fijn dat er zoveel mensen zijn die belangeloos anderen willen helpen.

Hier word ik gewoon helemaal blij van.

@TO: heel veel sterkte met je beslissing!
Kirsten,

Ten eerste.... Wat ben jij een sterke vrouw!

Balen dat je nu een civiele procedure moet opstarten, maar..... Je krijgt een toevoeging voor een advocaat gezien je inkomen, waardoor het je ws. bijna niets of helemaal niets kost.

Het volgende weet ik niet zeker maar is het niet zo dat de rechter dan een advertentie in een landelijk dagblad plaatst met de oproep voor je ex om zich te melden?

Ik heb hier nog een commode voor je, ook een stoelverhoger voor in de auto. Heb nog een berg baby/kinderkleding.... Mocht je toch besluiten om je baby te houden dan mag j e het zo van mij hebben!

Ik wil je heel veel sterkte wensen met welke keuze je ook maakt. Het zal zeker niet makkelijk zijn, maar je komt opmij over als een hele verstandige meid!!
Kirsten, zie je wat er gebeurt.....?

Niet voor niks ben ik hier al járen. De vrouwen hier zijn zo geweldig......

Ik vind het ontroerend.
Er zijn al zoveel tips gegeven dat ik eigenlijk niks toe te voegen heb.

Hoop dat je een juiste beslissing maakt op basis van de juiste info.

Las ook dat je in Rotterdam woont, dus wil nog even aangeven dat mocht ik je ergens mee kunnen helpen dan zou ik dat met liefde doen Al weet ik zo snel even niet hoe maar ik ga er net als anderen over nadenken.
Mocht je het willen,

Ik heb wikkeldoeken voor je, badjasje, evt. wat kleertjes, speelgoed. En "oei ik groei" gewoon voor de leuk.

molieviva@gmail.com
Off Topic, Felice T gaat snel he, met die ukkies! Idd rustig op ons topic..
je woont in Rotterdam, ben je bekend met inlooppunt Steady klik hier ? Is een stichting van een voormalig tienermoeder die nu jonge aanstaande moeders helpt.

Ook heb je nog deze klik site is speciaal voor hulp aan jonge moeders (tot 25 jaar)

heel veel sterkte
ow en ook nog wel een paar tommee tippee flessen volgens mij.
Ja ik ben heel blij met alle tips en aanbiedingen.

Vind het super!

Dit heeft me toch een steuntje in de rug gegeven.

En ik ga nu nog harder aan de slag.

Bedankt allemaal!

Ik ga nu richting bed want heb morgen weer een lange dag.

Ik hou jullie op de hoogte en blijf actief op dit forum!
Vorig jaar was er ook een topic waarin heel veel viva-vrouwen (net als hier) van alles aanbod. Uitiendelijk heeft de TO van destijds van mij, en nog 1 andere vrouw, een doosje met spulletjes mogen ontvangen. Vond ik toen zo sneu en erg.

Dus dames...als je het hier neerplempt ook wel echt even doen!

Sterkte TO. Je klinkt als een dappere vrouw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven