aargghhh

20-04-2011 10:38 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik moet dit even van mij afschrijven, ben ik nou echt zo'n moeilijk mens, als ik gewoon verwacht met een 40 urige werkweek dat man lief ook eens wat in huis doet! en als ik dan doodmoe thuis kom en flip van de rotzooi en alles zelf nog moet doen, was deruit halen boodschappen uitruimen koken , ondertussen stofzuigen is dit dan onterecht? pffff moest dit even kwijt..weet niet zo goed wat ik hier mee wil maar zit me gewoon ff hoog, en nu krijg ik de hele dag een boos gezicht omdat ik zeur om niks
EN ik kook ook niet altijd als ik alleen ben, maar als je de hele dag thuis hangt en je vriendin komt om 17:30 thuis van het werk, dan zorg je toch gewoon dat er iets te eten op tafel staat?

Maar we kunnen hier wrsch lang en kort over lullen, blijkbaar is TO ontzettend gelukkig met haar vriend....
quote:Butterfly14 schreef op 20 april 2011 @ 11:56:

Mijn hele communicatie bestaat absoluut niet uit onuitgesproken verwachtingen en flippen hoor , absoluut niet.OK, dat is namelijk wel wat in je OP staat he quote:heb de dingen rustig gebracht, verteld hoe ik het graag zou willen, hoe ik het zie, heb het op alle manieren geprobeerd, en ja uiteindelijk ontplof ik dan weleens als ik ff er doorheen zit en kapot ben ..ja dan gebeurt dat weleens een keer.

Je hebt hem dus verteld hoe jij het wil. Heb je ook geluisterd naar hoe hij het wil? En heb je overwogen dat zijn mening, wens, etc., net zo zwaarwegend is als jouw mening, wens, etc. in een relatie?

Het lijkt me in alle eerlijkheid vrij simpel: ofwel jullie vinden een compromis waar jullie beiden mee kunnen leven, ofwel jullie relatie is niet echt een goed idee.
Ja natuurlijk begrijp ik dat hij het anders ziet dan mij, en dat het hem niet zo veel boeit of de vloer goed schoon is ja of te nee, ik snap het volkomen. IK vraag alleen aan hem of hij wat mee wil helpen en ook wat dingen aan wil pakken zodat ik er niet met alles alleen voor sta...
quote:Butterfly14 schreef op 20 april 2011 @ 12:02:

IK vraag alleen aan hem of hij wat mee wil helpen en ook wat dingen aan wil pakken zodat ik er niet met alles alleen voor sta...

*schop*

TO: Hij moet zijn deel doen!!!!! niet jou helpen gewoon ook zijn eigen huishouden doen.

Zolang jij je gedachten niet wijzigt kan je ook niet op je strepen gaan staan. (wat in dit geval misschien wel nuttig is)
Ja sorry zeg het weer verkeerd... stom weet t

Ja natuurlijk begrijp ik dat hij het anders ziet dan mij, en dat het hem niet zo veel boeit of de vloer goed schoon is ja of te nee, ik snap het volkomen. IK vraag alleen aan hem of hij wat mee wil helpen en ook wat dingen aan wil pakken zodat ik er niet met alles alleen voor sta...

ja, en hij heeft duidelijk gemaakt (door zijn acties) dat het hem geen reet intereseert of jij er alleen voor staat, als hij maar heeft wat hij belangrijk vindt..... (lees: wiet)

Dusssss.....
Het is zoals het is
Maar dat wil hij dus niet, dat is duidelijk. Hij heeft blijkbaar een andere norm voor schoon of niet schoon dan jij. Dat kan.

Maar dat koken...wat is zijn argument om niet gewoon avondeten te koken als jij thuiskomt?
quote:Starshine schreef op 20 april 2011 @ 11:58:

dus resumerend:

- vriend van TO zit nu nog thuis in de WW.

- hij vindt het niet nodig in die tijd iets in het huishouden te doen om zo zijn vriendin, die hard werkt om 20 euro per dag aan wiet voor hem te kopen, een beetje te ontlasten

- sterker nog, als hij geen wiet krijgt wordt hij agressief

- en het geld gaat er rap doorheen want er is ook al eerder een topic geweest over wanneer er ww gestort wordt, want het geld was halverwege de maand al op.

Nu weet ik wel dat er op het forum vaak problemen worden besproken en dat de negatieve kanten van iemand dus overbelicht worden, maar wat is er nou eigenlijk leuk aan deze jongeman?

Dat kruimeltje "liefde" dat je af en toe krijgt, is voor sommige vrouwen blijkbaar genoeg. Weinig eigenwaarde.

Alles beter dan alleen te wonen denk ik.
Blijkbaar vindt hij het dan niet belangrijk genoeg als je hem al gevraagd hebt.

Je weet nu dus dat je op het gebied van huishouden 0,0 hoeft te verwachten.

Als jij daarmee kan leven, prima, maar dan moet je dus ook geen verwachtingen hebben, want die zijn blijkbaar naar hem toe niet realistisch.
1. Je eigen eisen bijstellen omlaag. Dus niet meer verwachten dat je van de vloer kunt eten (dat kun je op een bord aan tafel).

2. vast schema op stellen, op dezelfde dagen dezelfde taken terug laten komen. Dan kan hij zich daarop instellen en dat zal hij zich aanwennen.

En als hij dan nog niet zijn aandeel nakomt, dan trapte ik hem er uit, heel simpel. Als je dan toch alles alleen moet doen, dan kun je ook beter alleen zijn, dan heb je tenminste alleen last van je eigen rommel, i.p.v. ook nog de zijne erbij.
Het niet koken , komt omdat hij niet kan koken, en nee kan hij echt niet .

Kwa wat iemand ook al zei laag eigenwaarde zal best kunnen ja, ga niet zeggen dat dat niet zo is.
hahah hele bekende verhalen (heef tijb one ook wat jaartjes nodig gehad voordat we er samen ui waren)

ik werk dan wel full time en vrouwtje 3 dagen maar ik help wel degleijk mee :P ik kook minimaal 5 avonden per week (vind ik ook best leuk om te doen) zorg voor ophangen afhalen van was indien nodig zorge dat tafel wordt opgeruimd e.d. na het eten e.d. stofzuig de 2 boven verdiepingen e.d.

(en doe alle klusjes in en om het huis :P)

vrouwtje doet de boodschappen/was en strijken en sopt de wc/badkamer e.d.

voor ons werkt dez eocmbie vrij goed geen vaste dagen btw maar het moet wel elke week (of meerdere keren per week)gebeuren. damm je leeft er samen dan zorg je samen (desnoods naar rato)
Butterfly, waarom ben je nog bij hem? Noem eens een aantal positieve punten van hem. Ik lees alleen maar slechte dingen, waarom kwel je jezelf zo?
Jur, fantastisch dat je het huishouden deelt, maar vrouwtje vind ik echt zo'n denigrerend woord. Waarom niet gewoon mijn vrouw?
quote:Butterfly14 schreef op 20 april 2011 @ 12:10:

Kwa wat iemand ook al zei laag eigenwaarde zal best kunnen ja, ga niet zeggen dat dat niet zo is.

Ga daar dan aan werken joh, zie je snel genoeg dat je geen genoegen hoeft te nemen met zo'n lapswans.

Het is zo'n verspilling van tijd en energie.
Jur: vrouwtje en helpen? jaja......
Toen ik op mezelf ging wonen kon ik ook niet koken. Maar ik ben gewoon gaan doen, het mislukt een paar keer, maar uiteindelijk gaat het steeds beter. En dat terwijl ik door een beperking praktisch niets tegelijk kan doen.

Niet koken omdat hij het niet kan is een k*tsmoes, hij wil het alleen niet leren, want het is zo lekker makkelijk als jij het doet.

Ik stel voor: was alleen je eigen was, kook alleen voor jezelf, en betaal alleen wat voor jou is (en dingen als huur ed natuurlijk). Laat hem zelf voor zijn eigen was, vaat en prakkie zorgen, en zelf zijn wiet betalen/halen. Zint hem dat niet of doet hij dan nog steeds niet? Weg met die kerel!

Dat is duidelijk. En zijn antwoord blijkbaar ook.

Jij wil zijn hulp, jij hebt het gevoel dat je "er" alleen voor staat. Maar wat is dat, waar je alleen voor staat, precies? Een huishouden volgens jouw normen.

Wat me niet helemaal duidelijk is, is of je kan accepteren dat jouw normen niets méér zijn dan jouw normen. Geen onaantastbare objectieve normen waar iedereen zich aan moet houden, maar gewoon jouw subjectieve privé-idee.

Het niet koken , komt omdat hij niet kan koken, en nee kan hij echt niet .Hij kan het knopje van het fornuis niet vinden?

Kwa wat iemand ook al zei laag eigenwaarde zal best kunnen ja, ga niet zeggen dat dat niet zo is.Kan of wil hij dat ook niet leren? Ik kook niet graag, maar ik moet koken; dat is de realiteit. Jij hoeft niet altijd te koken. Ik kon het ook niet, maar goed, ik heb het vroeger in een woonvorm geleerd. Ik maak soms zelfs ovengerechten klaar.
World of Warcraft: Legion
ja er zijn echt wel positieve dingen, maar ben ook bang als ik die nu opnoem dat ik weer over mij heen krijg dat ik daar geen genoegen mee moet nemen , en dat ik zo veel van hem hou terwijl het een lul is. Laat ik het zo zeggen hij heeft echt wel goede dingen, ik weet ook eerlijk gezegd gewoon niet wat je mag verwachten in een relatie...klinkt stom weet ik..maar het is wel de waarheid.
ja er zijn echt wel positieve dingen, maar ben ook bang als ik die nu opnoem dat ik weer over mij heen krijg dat ik daar geen genoegen mee moet nemen , en dat ik zo veel van hem hou terwijl het een lul is. Laat ik het zo zeggen hij heeft echt wel goede dingen, ik weet ook eerlijk gezegd gewoon niet wat je mag verwachten in een relatie...klinkt stom weet ik..maar het is wel de waarheid.
quote:gemini2011 schreef op 20 april 2011 @ 12:14:

Jur, fantastisch dat je het huishouden deelt, maar vrouwtje vind ik echt zo'n denigrerend woord. Waarom niet gewoon mijn vrouw?Ze delen het niet. Het huishouden is van het vrouwtje, en hij helpt haar. Volgens zijn eigen woorden.
Niet kunnen koken? Onzin. Als je kunt lezen kun je een kookboek pakken en een recept volgen.

Ik heb vroeger thuis trouwens ook niet leren koken. Ja, wat basisdingen als een ei bakken, maar verder heb ik het in de praktijk geleerd toen ik op mezelf ging.

Verder zijn er heel veel eenvoudige kookboeken te koop voor mensen die voor het eerst op zichzelf gaan wonen, studenten bv.

allemaal te koop via Bol

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven