Wat kost een auto per maand?
woensdag 20 april 2011 om 11:20
Ik zit eraan te denken om een tweedehands autootje te kopen. Mijn budget is tussen de 2000 en 3000 euro. Dat heb ik al gespaard, dus dat is geen probleem. Ik ben van plan om een klein autootje te kopen.
Hoe veel zou dat ongeveer per maand kosten, als ik ook vast wat reserveer voor APK keuring en reparaties? Het is mijn eerste autootje, dus weet er verder niet zoveel van af.
Hoe veel zou dat ongeveer per maand kosten, als ik ook vast wat reserveer voor APK keuring en reparaties? Het is mijn eerste autootje, dus weet er verder niet zoveel van af.
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
woensdag 20 april 2011 om 12:24
quote:ModestMouse schreef op 20 april 2011 @ 11:39:
Heb al een angstvisioen dat ik straks in een pisgele Ford Ka (enige auto waar ik nu niet echt wild van word) aan het rijden ben, maar dat overleef ik ook wel weer
Haha dat was mijn angst ook en het is een rode Ford Ka geworden! Hij was goedkoop in aanschaf, vrij nieuw (2007 en in 2010 aangeschaft) en had maar 15.000 km gereden.
Het is niet de zuinigste auto (1:15) maar voor mij op dat moment de beste deal. En voor een klein autootje trekt die lekker op.
Ik had ook gekeken naar kleine zuinige auto's (zoals de Suzuki Alto) maar dat was echt een speelgoedautootje en net wat boven budget.
Heb al een angstvisioen dat ik straks in een pisgele Ford Ka (enige auto waar ik nu niet echt wild van word) aan het rijden ben, maar dat overleef ik ook wel weer
Haha dat was mijn angst ook en het is een rode Ford Ka geworden! Hij was goedkoop in aanschaf, vrij nieuw (2007 en in 2010 aangeschaft) en had maar 15.000 km gereden.
Het is niet de zuinigste auto (1:15) maar voor mij op dat moment de beste deal. En voor een klein autootje trekt die lekker op.
Ik had ook gekeken naar kleine zuinige auto's (zoals de Suzuki Alto) maar dat was echt een speelgoedautootje en net wat boven budget.
woensdag 20 april 2011 om 12:26
En oud hoeft ook nog niet te betekenen dat het niet luxe kan zijn. Mijn bakkie van 16 jaar oud heeft maar wel mooi even centrale deurvergrendeling, electrische ramen en een goedwerkende airco Wat ik trouwens een plus vind van een Twingo is dat de achterbank makkelijk verschoven kan worden, waardoor je achterin ook ruim kunt zitten of juist de kofferbak groter kunt maken. Verder rijden er nog veel Twingo's rond wat geloof ik weer gunstig is ivm onderdelen die je evt zou moeten kopen.
woensdag 20 april 2011 om 12:44
Ik rij een Twingo, 250.000 km op de teller en dat beestje kost me zo'n 50 euro per maand en rijdt als een zonnetje, goed onderhouden en jaarlijks een grote beurt.
Rijdt 1 op 20 op lange stukken
Wegenbelasting 50 euro per 3 maanden
Verzekering 25 euro per maand
Voorheen reed ik er dagelijks 100 kilometer mee voor mijn werk en dat kostte me zo'n 50 euro per week aan benzine (file rijden)
Ik werk nu dichtbij huis, dus gebruik ik mijn autootje alleen nog voor de boodschappen ;-S
Rijdt 1 op 20 op lange stukken
Wegenbelasting 50 euro per 3 maanden
Verzekering 25 euro per maand
Voorheen reed ik er dagelijks 100 kilometer mee voor mijn werk en dat kostte me zo'n 50 euro per week aan benzine (file rijden)
Ik werk nu dichtbij huis, dus gebruik ik mijn autootje alleen nog voor de boodschappen ;-S
woensdag 20 april 2011 om 13:16
Ik rij een aygo en betaal geen wegenbelasting. Verzekering is 24 euro per maand, maar ik rij al 17 jaar schadevrij dus heb veel korting.
Op een tank van 32 liter rij ik 600km, dus bijna 1 op 20.
Het is wel zo dat de aygo (en tweelingbroer/zus citroen c1 en peugeot 106), nog vrij nieuw is. Ik vraag me af of die binnen jouw budget te krijgen zijn.
Ik vind het wel een superauto, heb er nooit wat mee en rijdt lekker.
Op een tank van 32 liter rij ik 600km, dus bijna 1 op 20.
Het is wel zo dat de aygo (en tweelingbroer/zus citroen c1 en peugeot 106), nog vrij nieuw is. Ik vraag me af of die binnen jouw budget te krijgen zijn.
Ik vind het wel een superauto, heb er nooit wat mee en rijdt lekker.
woensdag 20 april 2011 om 13:31
Ik heb sinds november een Daewoo Lanos. Eigenlijk om te zien een lelijke auto (mijn eerste reactie was 'ben geen bejaarde'), maar hij rijdt heerlijk en er zit van alles op (airco, centrale deurvergrendeling, electrische ramen). Auto is van 1998 en heeft me 1900 euro gekost. Verzekering is 11 euro, maar hij is verzekerd via de verzekering van mijn vriend, want hij heeft 75% no-claim, dus dat scheelt een hoop. Ik rijd ongeveer 1 op 11, maar dat komt omdat ik veel kleine stukjes rijd. Laatst een paar keer wat lange afstanden gereden en toen was het 1 op 14. Wegenbelasting is 34 euro per maand.
Over reparatiekosten kan ik nog weinig zeggen, gelukkig nog niks aan de hand gehad. Tijdens de winterperiode heeft hij me geen één keer in de steek laten. Het was echt sleutel omdraaien en lopen. Zelfs als ie aan paar dagen stil had gestaan.
Het is nog steeds niet mijn favoriete model, zal het ook nooit worden, maar wat ben ik er blij mee!
Over reparatiekosten kan ik nog weinig zeggen, gelukkig nog niks aan de hand gehad. Tijdens de winterperiode heeft hij me geen één keer in de steek laten. Het was echt sleutel omdraaien en lopen. Zelfs als ie aan paar dagen stil had gestaan.
Het is nog steeds niet mijn favoriete model, zal het ook nooit worden, maar wat ben ik er blij mee!
woensdag 20 april 2011 om 13:58
Een goede kennis van me heeft een autobedrijf, hij heeft een Suzuki Alto staan. En de kleur....
Geel!
Maar dat lijkt me op zich wel een leuke.
En het is een goede kennis die veel auto's verkoopt binnen mijn kennissenkring, dus hij laat me niet zo snel met een auto weg rijden die niet goed is. En altijd een basis voor een mooie deal.
Kost 2.250 en is van 12-1999, met 11.536 km
Geel!
Maar dat lijkt me op zich wel een leuke.
En het is een goede kennis die veel auto's verkoopt binnen mijn kennissenkring, dus hij laat me niet zo snel met een auto weg rijden die niet goed is. En altijd een basis voor een mooie deal.
Kost 2.250 en is van 12-1999, met 11.536 km
woensdag 20 april 2011 om 14:32
Zo, ook nog even verder gerekend, wegenbelasting hiervan is 15 per maand, en als ik het nummerbord gebruik om bijvoorbeeld bij Allsecur te kijken, dan kost het WA verzekeren 19.99.
Valt me nog wel mee dus. Volgens Google is een Alto ook vrij zuinig. Volgens mensen van de Suzikialtoclub (yep, die bestaat) is het verbruik zo'n beetje 1 op 16 tot 19.
Valt me nog wel mee dus. Volgens Google is een Alto ook vrij zuinig. Volgens mensen van de Suzikialtoclub (yep, die bestaat) is het verbruik zo'n beetje 1 op 16 tot 19.
woensdag 20 april 2011 om 14:45
Voor de Twingo heb ik een Alto gehad (ook geel) van hetzelfde bouwjaar wat jij nu laat zien en die auto was niet af te krijgen! Ben er heel tevreden over geweest. Wat mij wel op is gevallen is dat ik de Twingo ruimer vind zitten dan de Alto, maar als je er grotendeels in je eentje in rijdt, dan wil het prima.
woensdag 20 april 2011 om 20:03
quote:Kier_V schreef op 20 april 2011 @ 13:39:
@ Daantje1970
Dat kan toch helemaal niet, een verzekering afsluiten op iemand anders zijn naam omdat hij niet de hoofdbestuurder is?
Kun je volgens mij problemen mee krijgen zodra je aanspraak moet maken op de verzekering
Jawel hoor, bij Univé kan iemand 2 auto's verzekeren, terwijl de hoofdbestuurder van de 2e auto de partner is. Dit staat er bij de veelgestelde vragen:
No-claim voor tweede auto - Krijg ik speciale korting voor mijn 2e auto?
Heeft u uw eerste auto ook bij Univé verzekerd, dan kan uw no-claimkorting voor de tweede auto oplopen tot 75%. Dit hangt onder meer af van de hoogte van de korting op uw eerste auto (minimaal 4 schadevrije jaren en uitsluitend op basis van het aantal schadevrije jaren). Uw tweede auto moet dan wel het meest door u of uw partner worden bestuurd
Op die manier bouw ik weliswaar niks op, maar ja ik ben 41, dus veel valt er niet meer op te bouwen. Op deze manier krijg ik ook de 75% no-claim korting die mijn vriend heeft. Alhoewel...hij betaalt de verzekering, dus ik krijg ook geen korting
@ Daantje1970
Dat kan toch helemaal niet, een verzekering afsluiten op iemand anders zijn naam omdat hij niet de hoofdbestuurder is?
Kun je volgens mij problemen mee krijgen zodra je aanspraak moet maken op de verzekering
Jawel hoor, bij Univé kan iemand 2 auto's verzekeren, terwijl de hoofdbestuurder van de 2e auto de partner is. Dit staat er bij de veelgestelde vragen:
No-claim voor tweede auto - Krijg ik speciale korting voor mijn 2e auto?
Heeft u uw eerste auto ook bij Univé verzekerd, dan kan uw no-claimkorting voor de tweede auto oplopen tot 75%. Dit hangt onder meer af van de hoogte van de korting op uw eerste auto (minimaal 4 schadevrije jaren en uitsluitend op basis van het aantal schadevrije jaren). Uw tweede auto moet dan wel het meest door u of uw partner worden bestuurd
Op die manier bouw ik weliswaar niks op, maar ja ik ben 41, dus veel valt er niet meer op te bouwen. Op deze manier krijg ik ook de 75% no-claim korting die mijn vriend heeft. Alhoewel...hij betaalt de verzekering, dus ik krijg ook geen korting
zaterdag 23 april 2011 om 18:55
Je hebt bij autoverzekering toch:
1. All risk verz. dat is de duurste en als je brokken maakt dan wordt je eigen auto ook gratis gerepareerd.
2. Wa verz. dat is goedkoper en bij schade wordt alleen de auto van de tegenpartij gerepareerd en de kosten van je eigen auto moet je zelf ophoesten.
Klopt dat wat ik nu geschreven heb??
En is dat nog steeds zo dat als je van achter op een andere auto inrijd dat jij dan altijd de schuldige parti bent omdat je te laat remt??
1. All risk verz. dat is de duurste en als je brokken maakt dan wordt je eigen auto ook gratis gerepareerd.
2. Wa verz. dat is goedkoper en bij schade wordt alleen de auto van de tegenpartij gerepareerd en de kosten van je eigen auto moet je zelf ophoesten.
Klopt dat wat ik nu geschreven heb??
En is dat nog steeds zo dat als je van achter op een andere auto inrijd dat jij dan altijd de schuldige parti bent omdat je te laat remt??
zondag 24 april 2011 om 17:35
Mijn theorie is: Hoe spartaanser de auto, hoe minder er stuk kan. Ik ga nu mijn vierde jaar in met een Peugeot 106 uit '91 die ik voor 800 euro heb gekocht, en waar ik gemiddeld per jaar 350 euro aan onderhoud voor ben kwijt geweest. Maar hij is dan ook wel echt spartaans (niks electrisch, geen stuurbekrachtiging) en ik denk dat dit wel z'n laatste jaar gaat worden. Wat lastig is, want sinds ik over een volgende auto aan het denken ben steekt mijn Mercedes-oldtimer-tik ineens weer bijzonder hardnekkig de kop op
Maar MM, die Suzuki klinkt wel als een goeie deal inderdaad. Al weet je het maar nooit, een vriendin van me kocht een Kia uit 99 met 15.000 op de teller in dezelfde maand als ik mijn Peugeot kocht (188.000 op de teller), en een jaar later was zij al meer dan 1000 euro verder aan reparaties. Dus t blijft altijd een gok..
Maar MM, die Suzuki klinkt wel als een goeie deal inderdaad. Al weet je het maar nooit, een vriendin van me kocht een Kia uit 99 met 15.000 op de teller in dezelfde maand als ik mijn Peugeot kocht (188.000 op de teller), en een jaar later was zij al meer dan 1000 euro verder aan reparaties. Dus t blijft altijd een gok..