Open adoptie

18-04-2011 19:47 998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben inmiddels 17 weken zwanger en heb na veel gesprekken met een maatschappelijk werkster besloten om mijn ongeboren kindje ter adoptie af te staan.

Ik kan er zelf niet voor zorgen doordat ik zeer grote financiele problemen heb waar ik de komende jaren nog niet uit ben.

Nu heb ik informatie in gewonnen bij een jurist/bemiddelaar en heb ik gekozen voor een open adoptie.

Ik mag dus zelf mijn adoptie ouders uitkiezen etc.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

En hoe vind ik ze zonder een adoptie bureau in te schakelen?

Bedankt alvast!
quote:_yellowlove_ schreef op 20 april 2011 @ 15:35:

Ik ga mee in het verhaal, ondanks dat ik ook mijn twijfels heb

Maar dit klopt echt niet. Bij een abortuskliniek kun je ook de echo bekijken, en gaan ze niet niets vertellen omdat het niet ethisch is?

Naar wat voor instanties ga jij?

Is dus niet waar! Ik ben in CASA rotterdam geweest en dat zou niet ethisch zijn aangezien ik daar voor abortus kwam.

Bel ze op en vraag het na zou ik zeggen
CASA daar ga je inderdaad niet voor je lol naar toe.. De manier waarop je behandeld wordt, de 'sfeer'...
Zoals ik al zei: ik ga mee in het verhaal.

Maar ik heb echt het idee dat jij bij rare instanties bent geweest die je niet verder hebben geholpen. Dat bedoelde ik.
quote:Suze2hier schreef op 20 april 2011 @ 13:55:

Hoe weet je dat het een jongetje is? Je bent pas 17 weken toch?

Dames, als het moet schiet ik zo nog 100 gaten in dit verhaal. Passen jullie goed op jezelf?Inderdaad, en ik trek dit hele verhaal sterk in twijfel. Zoals er over geschreven wordt door TO, het klopt niet. Trouwens wie gaat speciaal een profiel aanmaken op een forum en dan over zoiets schrijven. Maar goed, jullie mogen allemaal ervan denken wat je wilt, dat doe ik ook.
quote:Wijdrie schreef op 20 april 2011 @ 15:38:

CASA daar ga je inderdaad niet voor je lol naar toe.. De manier waarop je behandeld wordt, de 'sfeer'...

Heb je er ook ervaring mee?

Ik vond het namelijk verschrikkelijk naar daar.

En kreeg weinig tot geen antwoorden op mijn vragen met betrekking tot het kind.

Ik mocht alles vragen over de abortus maar bij alle andere vragen kreeg ik steeds het antwoord dat het niet ethisch zou zijn.
Goh, het gaat wel bij elke instantie een beetje mis he? Banken en verzekeraars die leningen dan wel verzekeringen op jouw naam afsluiten en een wehkamp die ook al wordt misleid, maatschappelijk werk die hun werk niet goed doet en niet weet wat voor mogelijkheden er zijn als iemand in de schuldhulpverlening zwanger word, schuldhulpverlening die niet weet hoe dat hele traject werkt, een juridisch adviseur die advies geeft terwijl ze de adoptiewetgeving niet kent, en een abortuskliniek die geen zwangerschapsduur kan vaststellen. Sommige mensen hebben wel altijd pech...
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
quote:hgjb schreef op 20 april 2011 @ 15:40:

[...]

Inderdaad, en ik trek dit hele verhaal sterk in twijfel. Zoals er over geschreven wordt door TO, het klopt niet. Trouwens wie gaat speciaal een profiel aanmaken op een forum en dan over zoiets schrijven. Maar goed, jullie mogen allemaal ervan denken wat je wilt, dat doe ik ook.

Er worden zo vaak profielen aangemaakt door mensen die specifiek over een bepaald probleem willen praten. Dat is niks bijzonders.

Voor iemand die het allemaal verzint (wat ik dus niet denk) weet TO wel een hoop details en instanties e.d. op te noemen.
Heb zelf (gelukkig) geen abortus hoeven ondergaan maar een toenmalige vriendinnetje wel. Het was kil, lopende band werk en heel triest.

Er werd weinig tot geen aandacht besteed aan het feit dat er ook vrouwen waren die het heel moeilijk en zwaar hadden. De mentaliteit die er een beetje hing was een beetje als 'eigen schuld dikke bult' hoppa, opschieten en doorgaan
Heb zelf (gelukkig) geen abortus hoeven ondergaan maar een toenmalige vriendinnetje wel. Het was kil, lopende band werk en heel triest.

Er werd weinig tot geen aandacht besteed aan het feit dat er ook vrouwen waren die het heel moeilijk en zwaar hadden. De mentaliteit die er een beetje hing was een beetje als 'eigen schuld dikke bult' hoppa, opschieten en doorgaan
Ik lanceer een voorstel; degenen die het verhaal niet geloven, gaan lekker de tuin in. Degene die er wél in willen investeren, blijven lekker schrijven. Soms is het leven zo simpel.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik vind het trouwens heel erg dat mensen zo negatief in het leven staan dat ze alles in twijfel trekken. Ik begrijp heus wel dat er soms oplichters tussen zitten, maar om nu op alle slakken zout te leggen... Toevallig ken ik meerdere van dit soort verhalen uit mijn omgeving (geen open adoptie maar wel van allerlei instanties waar TO nu ook mee te maken heeft in dezelfde omgeving)
Ja Very Cherry dat lijkt mij een heel goed plan!
quote:Gamayun schreef op 20 april 2011 @ 15:46:

Goh, het gaat wel bij elke instantie een beetje mis he? Banken en verzekeraars die leningen dan wel verzekeringen op jouw naam afsluiten en een wehkamp die ook al wordt misleid, maatschappelijk werk die hun werk niet goed doet en niet weet wat voor mogelijkheden er zijn als iemand in de schuldhulpverlening zwanger word, schuldhulpverlening die niet weet hoe dat hele traject werkt, een juridisch adviseur die advies geeft terwijl ze de adoptiewetgeving niet kent, en een abortuskliniek die geen zwangerschapsduur kan vaststellen. Sommige mensen hebben wel altijd pech...

waar gaat het mis bij CASA dan?

Want ik zie hem even niet?

Dat is daar helaas de gang van zaken.

Nee niet alleen bij mij.
Zucht, het nadeel van in de VS wonen is dat je 's ochtends wakker wordt en dat er dan weer 600 pagina's zijn bijgeschreven. Dus ik ben steeds enorm mosterd .

Ik denk niet dat dit verhaal niet waar is eigenlijk, TO weet teveel details en instanties op te noemen. Maar eigenlijk gaat het daar volgens mij niet om. Dit is een serieus onderwerp, dus het lijkt me niet meer dan logisch dat daar serieus op gereageerd wordt. Want als het wel waar is (wat ik dus denk) heeft TO veel steun en een hart onder riem nodig.

Overigens ken ik meerdere verhalen waarbij dergelijke dingen gebeurd zijn, Dus vrouwen die zich niet realiseerden dat ze zwanger waren en daar pas achterkwamen toen ze al redelijk ver op weg waren. Het kan hoor, is echt niet zo vreemd.

kirsten, Ik ben blij dat je door dit forum wat beter zicht op de zaak krijgt en je realiseert dat je je kind echt niet hoeft op te geven voor die schuld. Natuurlijk ben je bang, het is ook gewoon hartstikke eng. Maar je kunt het hoor, dit kindje krijgen en opvoeden. Je bent zijn moeder en dat is alles wat hij nodig heeft.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
quote:Very Cherry schreef op 20 april 2011 @ 15:50:

Ik lanceer een voorstel; degenen die het verhaal niet geloven, gaan lekker de tuin in. Degene die er wél in willen investeren, blijven lekker schrijven. Soms is het leven zo simpel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Wijdrie schreef op 20 april 2011 @ 15:50:

Ik vind het trouwens heel erg dat mensen zo negatief in het leven staan dat ze alles in twijfel trekken. Ik begrijp heus wel dat er soms oplichters tussen zitten, maar om nu op alle slakken zout te leggen... Toevallig ken ik meerdere van dit soort verhalen uit mijn omgeving (geen open adoptie maar wel van allerlei instanties waar TO nu ook mee te maken heeft in dezelfde omgeving)

Bedankt voor je reactie.

Ik had al gehoopt ( is een hele slechte woordkeuze ) dat er hier iemand zou zijn die iets van dit alles heeft mee gemaakt of kan bevestigen.
Jeetje, wat een achterdocht... (heb nog niet alles gelezen)...

Ik ga me inhoudelijk niet met de discussie bemoeien, maar wil alleen even tegen Kirsten zeggen dat, mocht je besluiten het kindje te houden, ik hier een wiegje, kleertjes tot een jaar (voor jongetje) en allerlei andere baby-spulletjes voor jongens heb die je zo mag hebben..

Ik heb 2 jongetjes (waar ik heel blij mee ben ) maar hier blijft het bij.
quote:kirsten1989 schreef op 20 april 2011 @ 15:58:

[...]

Bedankt voor je reactie.

Ik had al gehoopt ( is een hele slechte woordkeuze ) dat er hier iemand zou zijn die iets van dit alles heeft mee gemaakt of kan bevestigen.Kirsten, ik geloof je nog steeds hoor. Ook al ben ik nooit bij die abortuskliniek geweest.
Ik denk altijd maar zo: wat vind ik erger? Dat ik iemand niet geloof die wel echt hulp nodig heeft of dat ik goede raad geef aan iemand die zit te faken? Ik zou het eerste erger vinden. Dus ga ik serieus op dingen in die ik interessant en belangrijk vind.

Bij meer praktische hulp geven of ontvangen via internet moet je volgens mij ALTIJD erg voorzichtig zijn.
Het is zoals het is
Dankjewel eleonora voor je steun.

Ben er echt heel blij mee.

Al kan ik maar van me afschrijven en verhalen delen.

en merell ook bedankt.

Heel erg lief van je!
Weet je, ik vind het zo vervelend om mezelf te moeten verdedigen en toch blijf ik het doen.

Mocht er iemand in Rotterdam wonen, en het ooit aankomen op dat iemand misschien baby kleertjes over heeft etc nodig ik diegene graag bij mij thuis uit.

Zodat er met eigen ogen gezien kan worden ik wat voor situatie ik leef, hoe ik woon, hoelang ik al zwanger ben etc.
Ik kan brieven laten zien van alle hulp instanties, emails, mijn telefoon lijst laten zien. bewijs van CASA, bewijs van de prenetale diagnostiek etc.
Kirsten, misschien wil je me mailen een keer. Hoeft niet. Mag. Mijn mailadres is eleonora-vandebeo at live.nl
Kirsten, je bent bij een kliniek in R' dam geweest schreef je... Steady/Arosa is de instantie in R'dam die jonge moeders tot 23 jaar helpt. http://www.vrouwenopvangrotterdam.nl/tienermoeders/

Ik kan je zelf niet zo heel veel practische hulp bieden, ik ben in februari met 23 weken bevallen van mijn zoontje die helaas is overleden, en hoop dat er ooit nog eentje komt. Maar hij was wel mijn vierde kindje, dus als je nog vragen hebt rondom je zwangerschap dan weet ik misschien wel het een en ander. Ik vind dat je met heel veel kracht reageert op alle postings en het is hartverwarmend om alle aangeboden hulp te zien. Hoezo internet een koud medium!

Ik geloof je ook, met dezelfde reden als Youk: beter iemand proberen te helpen en er later achter komen dat dit niet nodig was, dan iemand in de kou laten staan terwijl je hulp welkom of noodzakelijk was geweest!
quote:eleonora schreef op 20 april 2011 @ 16:11:

Kirsten, misschien wil je me mailen een keer. Hoeft niet. Mag. Mijn mailadres is eleonora-vandebeo at live.nl

Dankjewel!

Dat zal ik zeker doen.

Ik stuur je even een mailtje zodat je ook gelijk mijn email adres hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven